Gå til innhold

MissStiles` Storbyliv

MissStiles

Anbefalte innlegg

Da er jeg på vei til jobb. I de samme klærne jeg hadde på meg igår. Joda, flyet ble såpass forsinket at MissS her ikke kom seg hjem. Men jeg hadde ringt fra London og bestilt hotellrom når jeg skjønte at det var ingen sjans for å komme seg hjem. Bedre med en gratis overnatting enn 800kr i taxi hjem. Og jeg føler ikke at jeg kan dra hjem først med bagasjen også komme et par timer forsent på jobb. Jeg skal egentlig være på jobb om 15 min men ga beskjed om at jeg var der kl 9. Bare glad jeg har fått dusje og spise frokost. Kjipt å ta med seg kofferten på jobb men men..

Håper arbeidsdagen går fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig at du ikke rakk hjem, men det hørtes ut som en smart løsning! Håper arbeidsdagen går raskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har faktisk gått fort men fy søren, så trøtt jeg er. Det skal bli skikkelig godt å komme hjem nå. Tror det blir tidlig i seng ikveld.

M sitt fly går om 2 timer. Spent på om det fortsatt er forsinkelser fra London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fremdeles goder fra den gamle jobben din når du får gratis hotell?

Krysser fingrene for at M kommer hjem i tide. Reiser han sammen med venneparet deres?

Hvordan var London da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fremdeles goder fra den gamle jobben din når du får gratis hotell?

Krysser fingrene for at M kommer hjem i tide. Reiser han sammen med venneparet deres?

Hehe, nei men jeg har jo et fordelskort fra den hotellkjeden jeg jobbet i og etter 5 år har man også overnattet en del på hotell. Kjipt å bruke bonuspoeng på en overnatting på Gardermoen men men..

I følge M er flyet ca 30 min forsinket. Og nei, han reiser alene tilbake. Venneparet reiste tilbake tidligere på dagen.

Hva var årsaken til forsinkelsen nå da? Mye kaos i det siste...

På fredag var det tåke i London. Igår sa kapteinen noe om at de plutselig måtte snu og fly tilbake til Oslo. At det var derfor de var forsinket. Fikk aldri med meg hvorfor de måtte snu. 1 time forsinkelse på fredag og 1,5 time igår. M mente at det var snøstorm i London idag. Tviler ikke siden de sa på værmeldingen i London at det skulle snø. Det var kaldt, spesielt når det blåste.

Jeg skal fortelle om London turen... Bare slappe av litt først.. Prøve å pakke ut kofferten før jeg legger meg. Tenkte jeg skulle skifte sengetøy. Alltid godt å legge seg i nytt og rent sengtøy når man har kommet hjem fra en liten ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M er fortsatt ikke hjemme. Flyet skulle landet kl 20 men landet ikke før nærmere 21. Men nå merker jeg at jeg begynner å bli skikkelig trøtt, så tror jeg bare må gå og legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg gleder meg mer og mer til leieboeren i leiligheten min flytter ut. Hun har fortsatt ikke betalt full husleie for februar og skylder meg 500kr fra husleien i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Har du vært i London? Så gøy, fortell :) Kjedelig med forsinkelser, det er bare pes..

Hun leieboeren din virker ikke helt god, men dere har vel depositumsavtale regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun leieboeren din virker ikke helt god, men dere har vel depositumsavtale regner jeg med?

Hun har tydeligvis ikke råd til å bo i en leilighet hvor husleien er 8000kr. Hun delbetaler hele tiden. Akkurat nå er jeg bare glad jeg får pengene. Men jeg har orden på hva hun skylder meg. Tror hun vil unngå at jeg tat av depositumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye med vanskelige leietakere å gjøre gjennom jobben, så du får bare si ifra hvis du trenger råd :fnise: det virker jo som at det kommer til å løse seg da, men jeg skjønner veldig godt at du blir lei. Skal du fortsette å leie ut leiligheten når hun flytter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye med vanskelige leietakere å gjøre gjennom jobben, så du får bare si ifra hvis du trenger råd :fnise: det virker jo som at det kommer til å løse seg da, men jeg skjønner veldig godt at du blir lei. Skal du fortsette å leie ut leiligheten når hun flytter?

Først vil jeg ha henne ut av leiligheten. Også tenkte jeg skulle prøve å få lagd en avtale med en megler etter påsken og få en verdivurdering. Men jeg har mest lyst til å selge. Bare bli ferdig med det. Orker ikke tanken på å leie ut en gang til. Altfor mye styr og papirarbeid.

På tide å komme seg i seng. Uten M. Han er på fotballtrening. Han kom sent hjem igår og kommer sent hjem idag og. Er det ikke snart helg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår sendte jeg også mail til 2 meglere på M sine vegne ang hans leilighet. Håper han/vi får snakket med en megler før påske. Sånn at vi kan finne ut om vi gjør noe med kjøkkenet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig å inngå en leieavtale når du ikke har råd til leia altså. 8000 er jo ikke fryktelig mye i Oslo, men det er jo absolutt mulig å finne noe billigere, hvertfall hvis man er villig til å bo med andre. Det er så fjernt for meg å skulle inngå avtaler jeg ikke kan betale for altså...

Skulle også ønske det snart er helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Bra du tar litt grep, skulle ønske jeg hadde noen til å pushe meg ang oppussing :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det opp litt sånn forsiktig igår og da gikk det bedre. Jeg fant et par meglerbyråer i nærheten av oss og spurte han hvilke han ville ha. Enkelt og greit.

Regner med at jeg gjør det samme med min egen leilighet neste uke. Sånn at jeg har gjort en avtale med en eller to meglere uka etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere hadde det fint i London!

Pussig med hun leietageren din, ja. Enig med juliane - skulle jeg inngått en leieavtale med noen, hadde jeg på forhånd regnet nøye på budsjettet, så jeg var bombesikker på at jeg kunne betale fullt, hver eneste måned! Frustrerende at hun aldri betaler nok, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Mange frekke folk her i verden, det er hvertfall sikkert! Syns liksom at husleie/boliglån burde være førsteprioritet uansett, jeg da. Det er alltid det jeg betaler først. Håper du får en god takst på leiligheten, regner med du får solgt ganske kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss allerede i 21 tiden igår men allikevel er jeg trøtt. Hm... Er det ikke snart fredag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært i London? Så gøy, fortell :)

På tide å fortelle om London turen...

Ikke så mye å si om fredagen. Var ikke på hotellet før halv 1. Rakk ikke ekspresstoget så jeg måtte ta taxi til hotellet. Gikk rett og la meg.

Vi bodde på et hotell ikke langt unna Marble Arch og Oxford Street. På lørdag sto vi opp og spiste frokost alene. Så møtte vi det andre paret. En liten periode gikk vi alle og kikket i butikker. Men gutta ville til Tower of London. Da dro jeg på shopping alene siden dama til kameraten til M ble med dem. Jeg shoppet ikke så mye. En kjole, en topp og en haug med undertøy. På kvelden hadde jeg reservert bord til oss på steakhouse. Vi spiste alle en veldig god biff. Veldig fornøyd med restauranten. God service!!! Når jeg sa til servitøren vår at M hadde bursdag, kom hun med en hel ostekake som vi 4 skulle dele. Den var supergod!! Det var med lys på og det sto gratulerer med dagen i sjokoladesaus. Pluss at han fikk et bursdagskort. Etter det prøvde vi å finne en pub/bar hvor vi kunne sitte. Ikke lett. Mange steder stengte rundt midnatt. Først satt vi et sted ved hotellet men så deo vi videre. Til slutt endte vi opp med å ta en drink på Planet Hollywood. Da var klokken over 12 men jeg ville gjerne at vi skulle skåle rundt midnatt siden han hadde bursdag på søndag.

Dagen etter våknet vi tidlig. M fikk cupcakes (fra Hunmingbird bakery) og gaver i senga. Han ble kjempeglad for gavene. Også fikk han vite at vi skulle spise lunsj på Maze Grill, en av restaurantene til Gordon Ramsay, ble han kjempeglad. Vi skulle spist mindre til frokost fordi vi var fortsatt mette når vi kom inn på restauranten. Vi takket ja til 1 glass med champagne begge to. Og bestilte 2-retters lunsj. Han bestilte forrett og hovedrett mens jeg bestilte hoedrett og dessert. Jg hadde sagt ifra når jeg bestilte at M hadde bursdag og servitøren sa gratulerer til han. Forreten var god og hovedretten var god. Men når vi fikk hovedretten holdt jeg på å sette maten i halsen. Fordi jeg satt sånn at jeg kunne se utover restauranten og plutselig kom Victoria og David Beckman + barn inn. Jeg sa bare til M, snu deg NÅ!! Og jeg er ingen fan altså.. De hadde bestilt eget lokalet rett ved kjøkkenet. Sikkert fordi det var morsdag o England den dagen. Når desserten kom, fikk M ingen egen skje. Servitøren ga beskjed om at den måtte jeg ikke dele med han. Fordi... 10 min etterpå fikk han sin egen dessert. Syngende servitører. M ble litt flau men glad. Vi gikk veldig fornøyde derfra.

Det var London turen men neste gang reiser vi når det er bedre vær og varmere. Det blåste sur vind hele tiden og var glad jeg hadde med meg varm jakke. Men men.. M var fornøyd han og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...