Gå til innhold

Var jeg litt frekk her...?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde blitt ganske forbanna om det var jeg som hadde kjøpt huset/leiligheten med en flott hage og så når jeg kommer innflyttende i september så har alle de flotte plantene "slanka seg".

Vet ikke om jeg ville kalt deg noe så drastisk som en tyv, men du er åpenbart en person som ikke eier folkeskikk. Man går ikke inn i andre folks hager og plukker i blomsterbedene. Det at naboen har solgt betyr bare at det er en ny eier som du ikke har møtt enda. Skam deg. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg hadde blitt ganske forbanna om det var jeg som hadde kjøpt huset/leiligheten med en flott hage og så når jeg kommer innflyttende i september så har alle de flotte plantene "slanka seg".

Vet ikke om jeg ville kalt deg noe så drastisk som en tyv, men du er åpenbart en person som ikke eier folkeskikk. Man går ikke inn i andre folks hager og plukker i blomsterbedene. Det at naboen har solgt betyr bare at det er en ny eier som du ikke har møtt enda. Skam deg. :kjefte:

Der er snakk om planter, ikke fast inventar! De vokser ut igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel litt småfrekt, men ikkje noko krise. Avleggerar skal jo stelas ;) Så lenge ein ikkje tek for mykje så plata blir skada, øydelegg ein ikkje planter ved å dele dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel litt småfrekt, men ikkje noko krise. Avleggerar skal jo stelas ;) Så lenge ein ikkje tek for mykje så plata blir skada, øydelegg ein ikkje planter ved å dele dei.

En ting er å stjele avleggere som man ahr inne i huset, og der man kjenner personene godt, noe annet er det faktisk å gå inn i andres hager uten å spørre om man får lov, for så å forsyne seg av plantene der.

Jeg hadde blitt fly forbanna om noen gjorde det i min hage, fordi jeg ønsker å ha store fine planter der, og det tar tid å få de stor. Og selvfølelig merker man om noen har tatt fra de.

Og til ts:

Det du sier er at så lenge du selv ikek får tak i tingene andre steder, har du lov til å forsyne deg hos andre. Formildrende omstendigheter, om man har leitet etter de et annet sted, men ikke funnet de der. Da har man lov til å stjele. Fint å vite det, og regner ikke med at du vil ha noe i mot at andre kommer inn i ahgen fin og forsyner seg som de selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg hadde blitt ganske forbanna om det var jeg som hadde kjøpt huset/leiligheten med en flott hage og så når jeg kommer innflyttende i september så har alle de flotte plantene "slanka seg".

Vet ikke om jeg ville kalt deg noe så drastisk som en tyv, men du er åpenbart en person som ikke eier folkeskikk. Man går ikke inn i andre folks hager og plukker i blomsterbedene. Det at naboen har solgt betyr bare at det er en ny eier som du ikke har møtt enda. Skam deg. :kjefte:

ts her. Du må jammen lese hva jeg skriver. Det var en liten håndfull av en svær staude, ikke snakk om at jeg hadde robbet en halv hage. Jeg har på ingen måte slanket noen bed. Herrgud for et innlegg. Det vises overhodet ikke på planten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Tja, uansett hvor stor eller liten bit av en plante du tok, er man likevel innom en del paragarafer i straffeloven som kan komme til anvendelse, bla §291 som omfatter skadeverk, samt §257 som omfatter tyveri....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

OG: NEF (Norsk EiendomsmelgerForbund) har som krav at: "Planter, busker og trær som er plantet på tomten eller i fastmonterte kasser og lignende skal følge med eiendommen, dersom ingenting er på forhånd avtalt i prospekt. Dersom det er fjernet fra tomten vil selger kunne være erstetningspliktig til å føre eiendommen tilbake til den stand den var i da prospektet ble laget/visning holdt.

MAO: Du har potensielt påført din gamle nabo et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det hadde vært morro om de nye naboene tilfeldigvis oppdaget et hull i bakken, og helt makne stauder hos dere :skratte:

Ikke tenk på det TS..Om du har dårlig samvittighet kan du evt gi de ny naboene en blomster som innflytningsgave. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

ts her. Du må jammen lese hva jeg skriver. Det var en liten håndfull av en svær staude, ikke snakk om at jeg hadde robbet en halv hage. Jeg har på ingen måte slanket noen bed. Herrgud for et innlegg. Det vises overhodet ikke på planten.

Det er jo ikke det dette handler om, det handler om at du har tatt deg til rette på annen manns eiendom uten å be om tillatelse først. Hadde du spurt naboen før de flyttet om du kunne få en avlegger av planten så hadde du sikkert fått det. Men nå har de flyttet og noen andre eier eiendommen og du forsyner deg uten tillatelse, kanskje du til og med kunne fått en avlegger av den nye naboen hvis du hadde orket å vente til de flyttet inn.

Jeg syns det er frekt, og syns enkelte viser en overraskende mangel på respekt for andres eiendom selv om dette kun handler om en plante eller deler av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...