Gå til innhold

Var jeg litt frekk her...?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg bor i et rekkehus. Naboen min har solgt leiliheten og har flyttet til en annen kant av landet. Noen møbler står igjen, så de kommer nok tilbake i løpeta av senhøsten og vansker ut. Nye eiere overtar i september.

Så til saken. I hagen til naboen er det utrolig mange fine stauder. I dag snek jeg meg inn i hagen og tok en liten håndfull av den ene (med røtter - så jeg måtte jo grave den opp) Det vises ikke i det hele tatt på planten, men lurer likevel på om dette var frekt...

Hva ville du tenkt om du var en av de andre naboene som så meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Faen så frekk og tjuv. Det der er stjeling og jeg hadde blitt mektig forbanna om noen stjal mine planter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du var en frekk tyv og samtidig ville jeg lagd et mentalt notat til meg selv om å sjekke min egen hage ekstra nøye og tipset de andre naboene om å gjøre det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var mer enn frekk! Dette er stjeling!

Håper virkelig noen så deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

Svarte du nettopp på ditt eget innlegg? Informasjonen på begge innlegg er jo helt identiske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Herregud da folk, huset er solgt og de har flyttet! Avleggere skal man jo stjele for da vokser de best, så dette hadde jeg ikke brydd meg om. Du har jo ikke tatt hele planten, bare en del av den for å plante selv. Det hadde vært noe helt annet om du hadde gravd opp hele bedet, men det å ta en liten del av en staude fra en fraflyttet hage kan da ikke gjøre noe. Mye skinnhellige folk her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Svarte du nettopp på ditt eget innlegg? Informasjonen på begge innlegg er jo helt identiske..

Alle AB får samme informasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Må bare teste hav det står hvis jeg blir anonym her da hehe..

Men uansett så syns ikke jeg det er noe galt i å ta noen blomster som ingen skal passe på lenger! Men litt teit er det hvis andre naboene ser deg, eller hvis de gamle naboene kommer tilbake og henter det de skal også plutselig ser at blomstene deres er borte og du har plutselig identiske hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke kostet deg mye tid å ta en telefon til din tidligere nabo for å spørre om du kanskje kunne få en plante eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest komplisert

For meg hadde dette vært helt i orden! :)

Om jeg var den som nettopp hadde flyttet..

Det er snakk om noen små blomster kjære folk :)

For min egen del, så hadde jeg kanskje spurt naboen som hadde flyttet om det var i orden at jeg lukte ut noen få røtter først.

Bare for samvittighetens skyld :) :)

Nyt blomstene dine du TS, å nyt sommeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

For min del har jeg brukt flere tusen kr for å få "de små blomstene" jeg ville ha, og har store planer om å ta de med meg når jeg flytter. Om en nabo hadde funnet det for godt å forsyne seg hadde jeg blitt rimelig sint ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke har snakket med de som eier blomstene er det smålig tyveri det er snakk om. Man går bare ikke inn i andres hager og forsyner seg av det man måtte ha lyst på, det er almenn folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Herloghet, hun sier jo at det ikke synes engang på planten. Jeg stjeler avleggere hjemme hos folk, så jeg er tyv jeg også, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Hvis jeg hadde sett deg, ville jeg trolig tenkt at du kanskje hadde påtatt deg å holde naboens hage i orden. (Som en konsekvens ville jeg forventet å se deg valse rundt med plenklipper, også :) )

Uansett: det er jo noen som eier stedet, selvom det er fraflyttet.

Hvis jeg hadde flyttet et sted og fått høre av noen i nabolaget at en navngitt nabo har vært i hagen "min" og tatt planter, så ville jeg blitt litt forundret.

Hadde du spurt, ville du sikkert fått ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herloghet, hun sier jo at det ikke synes engang på planten. Jeg stjeler avleggere hjemme hos folk, så jeg er tyv jeg også, eller?

Selvfølgelig er du det hvis du tar noe som ikke tilhører deg uten å ha fått lov av de som eier det. Hva ellers er man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg stjeler avleggere hjemme hos folk, så jeg er tyv jeg også, eller?

Om du ikke tar deg bryet med å spørre først så er du det, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

TS her: ok...litt forskjellige meninger her. Det vises ikke i det hele tatt at jeg tok en liten håndfull av denne planten. I tilegg har jeg faktisk vært rundt på flere forskjellige plantesenter/gartnere for å prøve å få tak i den. Det er ikke en sjelden plante, men en type busknellik, bare at ingen jeg av de gartneriene jeg var hos hadde. Så til mitt forsvar skal jeg si at jeg forøkte å få fatt i tilsvarende plante før jeg stjal fra naboen:-)

Selfølgelig kunne jeg spurt nabeon før de flyttet, men tror ikke denne hadde blomstret på det tidspunktet, sånn at jeg så ikke hvor fin den var. Jeg vet nå de ville sagt ja da.. men jeg har jo ikke spurt. Så litt flaut når de kommer tilbake for å vaske ut og ser tilsvarnede blomst i mitt bed. Det er ganske så synlig hvor den kommer fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herloghet, hun sier jo at det ikke synes engang på planten. Jeg stjeler avleggere hjemme hos folk, så jeg er tyv jeg også, eller?

Du svarte vel egentlig på ditt eget spørsmål der.

Jeg hadde ihvertfall tenkt mitt hvis den ene naboen min hadde gått inn i hagen til en annen fraflyttet nabo og røsket med seg en plante.. Og så hadde jeg som Shade vært ekstra oppmerksom på mine egne planter, og tipset naboene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nå må dere lese hva hun skriver:

tok en liten håndfull av den ene (med røtter - så jeg måtte jo grave den opp) Det vises ikke i det hele tatt på planten

Hun har ikke tatt en hel plante, hun har tatt litt av en plante. Er det frekt å ta avleggere av potteplantene til folk også? Ingensom kan svare på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere lese hva hun skriver:

Hun har ikke tatt en hel plante, hun har tatt litt av en plante. Er det frekt å ta avleggere av potteplantene til folk også? Ingensom kan svare på det?

Så lenge man tar noe som tilhører noen andre uten å spørre om lov, stjeler man. Enkelt og greit.

Om man tar det så innmari tungt når det oppdages er jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...