Gå til innhold

Book of Catus


Catus

Anbefalte innlegg

Mammas operasjon er over, og det har gått bra så langt! :hoppe:

Det er halvannen uke siden nå, så hun har kommet langt i den slitsomme rekonvalensen. I starten fikk hun ikke lov til å se opp i det hele tatt, og hun måtte ha blikket ned i gulvet konstant. Ett blikk opp kunne ødelegge alt. Hun kunne kun ligge på magen og sitte foroverlent med puter under panna, og hun fikk selvsagt ikke sove noe særlig.

Hun er ikke i mål enda, men nå går det iallfall mye bedre. Hun fikk sove flere timer i strekk for første gang i går natt, og det betyr mye. Dessuten må hun være litt sjenert i blikket noen uker til, men det går fremover. :)

Nå satser vi på at dette var hennes siste helseutfordring på leeeeenge, for nå synes jeg hun har hatt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var da veldig til posting, da..

(dobbeltpost)

Endret av Catus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra med meg også! Ingenting å melde i forbindelse med babyprøving, utenom positiv EL-test i dag. Dette forteller jeg kun for min egen del, jeg vet det ikke er interessant for dere! ;)

Utover det går livet sin vante gang med jobb, barn og husarbeid. Kjempespennende! :Gjesp:

Denne helga har vært en svigermor-maraton-helg, så jeg føler i grunnen at jeg har gjort en god gjerning. Hun drar på ferie til hjemlandet sitt den 7.juni, og da blir hun borte i tre måneder. Jeg må innrømme at jeg gleder meg og ser frem til en laaang pause.. :sjenert:

Mannen gleder seg også VELDIG til hun drar, så jeg vet jeg ikke er alene om det.

Men i og med at 3 mnd er lang tid, føler jeg at jeg må gjøre en ekstra innsats overfor henne i tiden før hun drar. Siste innspurt blir neste søndag. Da drar vi sikkert på besøk til henne igjen, og etter det trenger vi ikke å dra opp dit før i september! :hoppe:

Huff, det er fælt å være så glad for slikt, men sånn er det bare. Hun er ikke så enkel å ha med å gjøre, kan man si.. Og jeg blir fryktelig sliten av å være med henne. Men jeg tror hun var fornøyd med å treffe både meg og Junior to dager på rad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også et par utblåsninger:

1. Pokkers sjokolade! Her sitter jeg og dytter i meg sjokkis fra den røde Nidar-posen jeg fikk i gave fra noen bekjente her om dagen. Klarer ikke å stoppe! :sur:

2. Pokkers helsikkes maurinvasjon!! Da jeg og Junior kom hjem etter svigermorbesøk, ble vi møtt med DEN hæren av sukkermaur i stua! De hadde funnet en mikroskopisk flekk med syltetøy som Junior tydeligvis hadde sølt til frokost. Det var snakk om en lang, lang, LANG rekke med små irriterende sorte kryp! Jeg som aldri ellers dreper levende skapninger (og iallfall IKKE foran Junior, vil jo lære ham å respektere livet), ble massemorder på flekken.. :sjenert:

Når det bare roer seg med regnværet i kveld skal jeg rett ned i garasjen og hente maurdreper-sprayen vår. Den funket i fjor, og funker forhåpentligvis i år også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerfri saft skal visst også funke som maurdreper, de tåler ikke den kunstige søtningen.

Min medlidenhet til moren din, det høres slitsomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun brukte ikke den første tiden på bare å kunne ligge og sitte med den puten i pannen :sjokk: Stakkar, stakkar, jeg fikk helt ståpels her :grine: Hils henne så mye!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pokkers sjokolade i dag også!! :sur:

:sjenert:

Sukkerfri saft skal visst også funke som maurdreper, de tåler ikke den kunstige søtningen.

Min medlidenhet til moren din, det høres slitsomt ut.

Tusen takk for tipset! Men jeg sprayet som bare det i går, og i dag morges lå det flere døde maur på golvet her. Så det virker!

Jeg håper jeg kan sette på plass plantene mine snart. Jeg måtte sette alle sammen ut på verandaen, fordi maurene hadde laget "reir" oppi dem. Det var yrende liv nedi pottene, med masse egg. ÆSJ!

Maurene flyttet ut fra plantene mens de sto ute, da regnet fylte pottene med vann. Nå står plantene og renner fra seg i påvente av at de kan komme inn i vinduskarmen min igjen. Håper de overlever utelivet da, men.. :forvirret:

Hun brukte ikke den første tiden på bare å kunne ligge og sitte med den puten i pannen :sjokk: Stakkar, stakkar, jeg fikk helt ståpels her :grine: Hils henne så mye!!

:klemmer:

Det var ikke så langt unna at hun måtte sitte sånn hele tiden. Hun måtte jo sitte litt oppreist når hun spiste, snakket i telefonen, gikk på do og såne ting, men stort sett satt hun nok foroverbøyd de to-tre første dagene. Hun har vært flink!

Jeg skal hilse henne neste gang jeg snakker med henne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyi, det virker bare helt fjernt og unmulig, hun har vært knallflink! Kan hun lese og sånt eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyi, det virker bare helt fjernt og unmulig, hun har vært knallflink! Kan hun lese og sånt eller??

Hun kunne nok ikke lese så mye de første dagene, nei. Hun så ikke særlig godt, samtidig som hun ikke måtte bruke øyet så mye. Lydbøker var veldig greit i denne perioden.

Men nå kan hun lese, og etter hun ble bedre har hun brukt mye tid på å løse kryssord. :)

Jeg og Junior skal kanskje besøke henne neste helg. Nå er hun så mye bedre at hun vil kunne kose seg med besøk.

Unmulig faktisk :roll::ler: Jeg dro en engelsk vri tror jeg :fnise:

Du er sannelig internasjonal! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på jobb i dag. Vi hadde selvsagt stengt på kontoret, men jeg har vært borte så mye fra jobb den siste tiden at jeg har fått minustimer på flexen. Og det vil jeg ikke ha! Derfor følte jeg at jeg måtte jobbe inn litt. Og det er jo ikke akkurat glissent mellom arbeidsoppgavene mine.. :roll:

Det er ikke så enkelt for meg å få jobbet meg inn igjen, fordi jeg ikke har noen til å passe Junior. Mannen har jo aldri tid.. :forvirret: Og mamma har jo ikke hatt mulighet i det siste.

Derfor var det luksus for meg da mannen kunne ta lillegutt i dag.

Men han har blitt syk i dag; Junior altså. Han hadde feber og var rimelig slapp da han la seg i kveld. Så jeg regner med jeg må være hjemme med ham i morra..

Her er man nesten alenemor.. :sukk:

...men likevel vil jeg ha flere barn med den mannen! Forstå meg den som kan! :fnise:

Ingenting nytt på den fronten, forresten. Jeg har allerede fått PMS-symptomer så det holder. Puppene er ømme som bare det! Denne gangen skal jeg IKKE tro at jeg er gravid før en eventuell test bekrefter det. Det var så nedtur sist. Men nå vet jeg iallfall hva PMS er, og kan være forberedt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er solbrent! Sånn akkurat passe! :hoppendeglad:

For et deilig vær vi har hatt de siste to dagene! I går hadde Junior ørlite feber på morran, og jeg holdt ham hjemme fra barnehagen. Men det gikk over på null komma niks, og vi tilbrakte mye tid ute på verandaen. Vi fikk vasket alle hagemøblene slik at vi nå er klare for sommeren! Vi fikk også klippet gresset. Vel, gress og gress Fru Blom.. Vi snakker vel mer om en humpete flekk med mose og løvetann.. :sjenert:

Men det er i det minste grønt! Og det er vel det viktigste? Jeg skal aldri påberope meg grønne fingre, det er iallfall sikkert! :ler:

I dag har vi vært på besøk hos ei venninne. Der var det også en baby på 10 mnd, og Junior var spinnvill. Han er veldig glad i babyer, og han var svært opptatt av denne lille. Han hoppet, danset, sang og kastet kosebamsen sin veggemellom. Babyen lo av ham hver gang han kastet bamsen, og det var visstnok veldig morsomt.

Artig å se på ham. Men jeg tviler på om han hadde vært like vill i boksen dersom vi fikk en baby. Tror han rimelig fort hadde forstått at den truer hans monopol på opmerksomhet. Vi så jo på ham alle sammen i dag da han danset rundt.

I morgen skal jeg og Junior til svigermor. Det blir siste gangen vi ser henne før hun drar på sin faste tre måneders tur til hjemlandet sitt. Hurra, en laaang pause står for tur! :smilbla:

Endret av Catus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Uff, nå var det en stund siden siste oppdatering ja..

Vel, ingenting spennende å melde herfra. Jeg har bare ei uke igjen til ferien begynner, og jeg gleder meg til det. Men jeg kjenner at gleden ikke er så stor som den kunne vært om jeg ikke hadde måttet dele opp ferien i år. Jeg skal først ha to uker fri, så inn og jobbe ei uke før jeg tar nesten to uker til ferie (må jobbe den siste fredagen i siste ferieuke). Pluss at Junior skal tilvennes i ny avdeling i barnehagen den siste ferieuka mi. Så for min del blir ferien litt amputert.

Men sånn er det når vi er flere kolleger som bruker barnehager som stenger i juli, pluss at arbeidsplassen vår ikke tar inn vikarer. Da får ingen ferieønskene sine oppfylt og man må ta det man får.. :sukk:

Jaja, jeg får sikkert en fin ferie uansett altså. Fri er fri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Jau..

Livet mitt har virkelig blitt komplisert i det siste!

Vet ikke en gang hvor skal jeg begynne..

Vel, i og med at dette er på nett vil jeg uansett ikke fortelle detaljene, og dem er det mange av!! :sukk:

Men jeg kan jo likevel starte med å informere om at mannen og jeg skal flytte fra hverandre. Dette er en avgjørelse vi tok i all enighet og vennskaplighet. Mannen min har det vanskelig for tida, og klarer ikke å gi familien sin det vi trenger. Han fant selv ut at det er på tide å finne seg selv og jobbe med en del ting før han kan bli den familiemannen han ønsker. Og i påvente av dette flytter vi fra hverandre. Det er til det beste for oss alle.

Jeg vet at han ønsker å finne tilbake til hverandre etter hvert, men ingen av oss kan spå i fremtiden så det vet jeg ikke om kommer til å skje noen gang. Tiden vil vise..

Så nå er jeg på boligjakt. Omstendigheter gjør at jeg ikke kan møte en vinter i huset vårt alene, derfor er det jeg og Junior som kommer til å flytte ut først. Huset skal selges, men vi må først finne litt kapital til å gjøre ferdig noen prosjekter som ikke er avsluttet. Gjennomfører vi ikke det, vil vi risikere å selge med tap. Og det vil vi ikke!

Men det er veldig lite leiligheter til leie her, og jeg kjenner jeg er litt stresset. Jeg vil ikke bytte barnehage, derfor er området jeg kan lete i ganske begrenset. Men det dukker vel opp noe til slutt, håper jeg!

Ja....

De omstendighetene jeg nevnte...

Jeg er nesten flau for å si det, men to dager etter vi hadde bestemt oss for å flytte hver for oss, fant jeg ut av at...

....at jeg er gravid! :overrasket:

Det var ikke planlagt, for å si det sånn! Vi hadde sluttet å prøve på nytt barn, da vi hellet mot et samlivsbrudd. Men så skjedde det som ikke burde skjedd da.. :sjenert:

Så nå er jeg 5 uker på vei. Fortsatt kjempetidlig, så det er ikke sikkert det går bra.. Men vi håper jo på det, når det først ble sånn.

Forløpig termin er 27.mars.

Mannen ble veldig sjokkert da han fikk vite nyheten. Jeg var sjokkert jeg også, dette hadde vi aldri trodd skulle skje. For det første var jeg sikker på at vi ikke hadde truffet eggløsning (eller at jeg i det hele tatt hadde det), og for det andre er jo ikke jeg verdens mest fruktbare kvinne.. Men jaggu klaffet det ikke!

Jaja, nå er det som det er, og vi skal gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg er forsåvidt vant til å være alenemor jeg, så jeg skal vel klare dette også! Men jeg har aldri vært gravid alene før, samtidig som jeg skal ta vare på en treåring. Håper bare ikke jeg får samme plagene som sist gang! Bekkenløsning som alenemor kan ikke være lett!

Men men, det er bestemt at mannnen ikke kan bosette seg så langt fra meg og Junior. Han må finne en leilighet i samme område. Gjør han det, blir det enklere å hjelpe når det trengs.

I tillegg til alt dette, har vi flere ting å bekymre oss om. Dette er ting jeg ikke vil leggge ut her, men det er iallfall med på å gjøre livet og situasjonen vanskeligere. Jeg håper bare ikke alt dette kaoset og dramaet påvirker knøttet i magen.. Dette MÅ gå bra!

Men jeg forsøker så godt jeg kan å være positiv, altså! Jeg ser lyset i tunnelen laaangt der borte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første smileyen som slo meg var :popcorn: og så :daane:

Bare ring på hvis du føler for det vet du!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, snupps! :klem:

Jeg har følt behov for å :daane: noen ganger jeg også! Dette var virkelig et sjokk. Men nå har det sunket litt mer inn hos meg, og jeg begynner å glede meg til å få en baby igjen. Jeg vet det vil bli SLITSOMT, men likevel. Det hadde nok ikke blitt stort annerledes for meg dersom vi hadde fått ny baby mens vi bodde sammen. Tror neppe jeg hadde fått noe mer hjelp da.. :forvirret:

Så dette skal jeg klare! Nå må vi bare komme gjennom den beintøffe perioden med å klargjøre hus for salg og å lete etter ny bolig.

Formen min spnn ellers er bra. Jeg er ikke kvalm eller uvel på noen måte, det var jeg heller ikke i første svangerskap. Men jeg er TRØTT, spesielt på ettermiddagen. Denne gangen er det umulig å legge seg nedpå når man føler for det. Her må man stå på til poden er lagt for natta. Så kollapser jeg i sofaen etterpå. Og her sitter jeg nå.

Må vel forsøke å gjøre et par lure ting før jeg legger meg, men det tar vi litt etter litt.

Heldigvis har jeg ferie noen dager til. Junior begynner i barnehagen til mandag. Da skal han over i ny, stor avdeling. Det blir en overgang, og jeg regner med jeg må tilbringe noe tid med ham den første dagen. Deretter har jeg fri tirsdag, onsdag og torsdag før jeg må jobbe fredag. Og dermed er ferien over for denne gangen. :sukk:

Jaja, jeg får vel bare se frem til mer fri neste år. Ett års permisjon ser ikke så galt ut akkurat nå. ;)

Endret av Catus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje det kan bli litt lettere hvis dere er hver for dere? :vetikke: At det kanskje blir lettere og mer synlig for han at han må hjelp til? Hvem vet med disse mannfolka :fnise:

:sol::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skjønner at det er mye å tenke på nå ja :klemmer: Håper det ordner seg med bolig snart, så slipper du hvertfall den bekymringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...