Gå til innhold

Book of Catus


Catus

Anbefalte innlegg

Jepp, da var vi i gang igjen..

Jeg kan ikke love å være veldig aktiv, siden jeg ikke har stort med tid sånn i hverdagen (det er derfor jeg la til "lille" i dagboknavnet). Men jeg skal love å stikke innom av og til, slik at gamle kjente kan få noen livstegn. Kanskje vi kan få oss en liten latter eller to også (sånne som fører til skikkelig vondt i magen samt rare blikk fra våre andre halvdeler), sånn for gamle dagers skyld?

Velkommen, iallfall! :goodbye:

Endret av Catus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, nå var du jaggu rask! Jeg hadde ikke rukket å legge ut link i den andre boka enda, en gang! *imponert*

Jeg er klar for kakling! Jeg har tenkt å sitte i sofaen litt til, før jeg kanskje burde vurdere å gjøre noen lure ting. Klesvasken kommer til å rope på meg om en stund, men den er heldigvis ikke ferdig enda. Håper den tar seg goood tid i dag.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg hører det sentrifugerer i kjelleren her også, så da er det vel snart ferdig her også.

Burde vel egentlig benyttet sjansen til å se på tv jeg da, mannen er på vift :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg multitasker i kveld. Mannen er fortsatt på jobb (selvsagt), så jeg ser på tv samtidig som jeg skravler med deg. Ikke verst kveld det, altså!

Men nå skal jeg bare svippe innom Juniors rom for å se hvordan han sover. Han har byttet seng i dag, til "stor" juniorseng. Jeg har prøvd å overtale ham lenge til å bytte ut sprinkelsenga, og endelig i kveld ble han klar. Skikkelig gira faktisk, og han ville helst legge seg med en gang vi hadde fått senga på plass. Det var så vidt han hadde tid til å pusse tenner og få på pysj. Faktisk sovnet han rimelig fort også, utrolig nok. Så nå må jeg bare inn å se underet.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så morsomt med stor seng, tipper han er stolt ja! Han ender vel opp med å ligge på tvers eller noe! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sover som en engel! :rødme:

Pent plassert i midten av senga, med dyna fint over seg og kosekua i hånda.

Jeg er veldig fornøyd med at han ikke forsøkte å komme seg ut av senga. Også er jeg tilsvarende spent på om han kommer tuslende inn til oss på morrakvisten. ;)

Sukk, han er bare verdens skjønneste og beste! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så morsomt med stor seng, tipper han er stolt ja! Han ender vel opp med å ligge på tvers eller noe! :ler:

Ja, det spørs vel det! :fnise:

Men så lenge han ikke faller ut av senga, kan han ligge på hvilken som helst måte for meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk helt superbra i natt! Junior sov som en stein hele natta, og han var i strålende humør da han våknet. Han kom ikke tuslende inn til oss på morrakvisten, men ble heller liggende å kose seg i senga si. Han var så fornøyd at han nesten ikke ville stå opp, og han krabbet tilbake i senga flere ganger etterpå. :hjerte:

Nå har han nettopp sovet litt igjen, mens jeg har gjort noen lure ting, samt sittet litt i sofaen. Men jeg hører han er i ferd med å våkne nå. Da skal vi først spise litt, før vi stikker ut en tur. Synd det ikke er sol i dag, men litt frisk luft er alltid godt uansett. :)

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det var den trimturen.. Vi tok en tur ut vi, men vi endte jo opp på butikken. Og det fører som regel til at jeg plukker med meg noe fra sjokoladehylla (hvorfor kan jeg aldri motstå??!). Og i dag var det ingen unntak. Junior har knapt sovet i en halvtime, før jeg har spist meg mettere enn jeg burde.. :sur:

Jaja, da bør det vel bli en trimtur i morra også!

..men først skal jeg ha kjøretime, klokka kvart over sju om morran. Jeg kjenner at jeg ikke gleder meg så veldig til å stå så tidlig opp. Jeg har blitt bortskjemt i ferien, for Junior har sovet så lenge, ofte helt til halv åtte/åtte. Så jeg lurer litt på hvordan jeg skal klare å stå opp halv seks i morra..

Men må man, så må man jo! Dessuten skal jeg jobbe neste uke, og da må jeg jo også tidlig opp. Urk.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i overkant tidlig kjøretime ja :overrasket::ler:

Du får bare se det positive i det, du får mer ut av dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det da.. Nå husker jeg nesten ikke hva jeg faktisk gjorde i går..

Jo; jeg var på først på kjøretime; det stemmer..

(Går det an å ha post-ammetåke nesten halvannet år etter ammeslutt? :fnise:)

Det gikk bra på kjøretimen. Jeg hadde en ny kjørerlærer denne gangen, fordi min opprinnelige lærer nettopp har sluttet. Men det var jo fint å kjøre med en annen, for da ser han litt mer objektivt på kjøringen min og ser med litt "nye øyne" på hva jeg må bli bedre på. Og alt i alt gikk timen ganske bra. Ingen store brølere, bare litt småfeil som må finpusses litt på før jeg kan kjøre opp. Men det var ikke alvorlig nok til at jeg trenger så mange flere kjøretimer. Nå venter vi bare på å få oppkjøringsdatoen, så tar vi et par kjøretimer rett før for å finjustere litt. Så nå nærmer det seg veldig!

Og i dag fikk jeg prøvekjøre bilen min! En Audi A6 TDI stasjonsvogn, 2000 modell! :sjarmor:

Egentlig var det vel ikke meningen at jeg skulle starte med en såpass flott bil, men når vi først fikk en så utrolig god pris så..

Vi har ikke helt bestemt oss da, for det er fortsatt et par ting som må ordnes. Men over helga tenker jeg at avgjørelsen faller. Spennende! :hoppe:

Ellers har mannen tatt seg fri i dag (!!!). Vi har brukt dagen til å dra på søpla med masse dritt etter oppussinga (det er alt avfallet som er det verste med oppussing). Godt å bli kvitt det! Dessuten har vi vært ute og øvekjørt litt, samt tatt en familiemiddag på en av byens pizzarestauranter. Junior var svært fornøyd over å få sin egen (barne-)pizza, og dessuten vanket det is til dessert! Han var i himmelen! :ler:

Så bar det hjem etterpå, og Junior ble geleidet i seng. Fortsatt er han strålende fornøyd med den nye senga si, og han har ikke forsøkt å krabbe ut av den (om natta) en eneste gang (forløpig). Og da blir mor også fornøyd! ;)

Mannen la seg kl ni i kveld, da han var så trøtt og sliten. Siden det har jeg bare sittet i sofaen og nytt freden og roen. Det er deilig det! :)

Men jeg kjenner at det straks er på tide for meg også å finne senga. Det blir ingen late og sene morgener når man er mamma, det er helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig en familiedag da, tipper du var fornøyd :nigo: Okei, søppeltømming er ikke så morsomt, men det blir så fint etterpå ;)

Og bil :hoppe: :dåne: Skal si du skal skli rundt og glise ja, må passe på så du ikke blir en skikkelig råner nå da, med xenonlys og anlegg og hele pakka :fnise:

Håper dagen i dag er bra!! :sol:

Og det er altså SÅ fint at du er her inne igjen! :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var innom her i går kveld og hadde skrevet et laangt innlegg, som bare forsvant. Da ble jeg så sur at jeg ikke gadd å skrive noe mer, mistet litt motet.. :sukk:

Men jeg forsøker igjen i dag! Bedre lykke denne gangen!

Ja vimse, jeg var fornøyd med dagen jeg! Stort sett, iallfall. For mannen er ikke like lett å øvekjøre med. Av en eller annen grunn blir jeg superstressa og jeg kjørte helt rævva i starten. Skulle nesten tro jeg nettopp hadde startet med kjøretimer. Men men, det er jeg som eier problemet, og må bare finne en måte å takle det på. Så snart jeg blir en mer selvsikker sjåfør, vil det nok bli mye bedre.

Søppeltømming er kjedelig ja, men det føles så godt etterpå! Vi har fortsatt litt skrot igjen her, som vi ikke tok oss tid til å ta på fredag. Det må bare samles sammen, slik at det ikke ligger spredt utover plenen. Så hjelper det!

Men arbedisfolka er ikke helt ferdige på utsiden, slik at mer søppel kommer nok etterhvert.

Bilen min ja.. Den er en litt vel flott bil for en helt fersk sjåfør, men når vi først fikk en så knallgod pris, så.. Mannen synes i utgangspunktet det er galskap at jeg skal ha en så fin bil, men han vil så gjerne gi meg den også. Men han er nok litt slpittet, for han har allerede fått tilbud fra andre som vil kjøpe den; og det før vi har kjøpt den selv en gang! Så vi får se hvordan det blir; jeg tar ingenting for gitt! ;)

Dersom mannen får fritt leide, blir det vel (kanskje) xenonlys (for de lyser jo sååå mye bedre.. ;)) og litt anlegg i bilen ja (det har jeg imidlertid ikke noe i mot, bare med måte). Men du ser meg IKKE rånende rundt med standplass på kaia i byen, for å si det sånn. Synes jeg ser meg selv, sammen med alle fjortisene.. Nei, jeg er nok for gammel for slikt nå! :fnise:

Jeg er oså glad for at jeg er tilbake her! Det er kjempekoselig å prate med deg igjen!

Håper bare at jeg vil få tid til litt skravling når ferien er over og hverdagen setter inn også. Da blir livet mitt så mye mer hektisk, og jeg får lite egentid. Men vi får se!

Mange :klemmer: tilbake! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en stille og rolig dag. Jeg og Junior var bare hjemme og koste oss. Vi var på trilletur også da, det må jo til så sant det er oppholdsvær.

I dag trodde jeg det skulle bli strålende flott vær, men er litt skuffet. Det er jo mer skyer enn sol! :sur:

Jaja, det blir nok en tur ut uansett. Kanskje jeg og Junior drar til lekeplassen og har det litt gøy der. Vi får se hva som dukker opp i løpet av dagen! Det er litt godt å ikke ha noen planer også, og bare ta ting som de kommer. Da kan man gjøre akkurat som man har lyst til! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morra er det slutt på moroa; da skal jeg tilbake på jobb. :sukk:

Jeg har delt opp ferien min i år, for å tilpasse til sommerstengt barnehage. Derfor skal jeg jobbe ei uke, før jeg skal ha videre ferie etterpå. Mamma skal i utgangspunktet være barnevakt for Junior hele uka mens jeg jobber. Men nå spørs det da, for mamma er syk med lungebetennelse. Hun har vært skikkelig sjuk i halvannen uke nå, og hun har ikke blitt så mye bedre enda. Hun skulle egentlig kommet hit i dag, men hun har ikke sjans. Hun håper på at hun kan klare det i løpet av uka, men jeg tviler sterkt..

Så da vet jeg ikke om det blir stort med jobb på meg likevel. Det er litt frustrerende, for jeg skal være alene på min avdeling på mandag og fredag. Mannen skal se om han kan være hjemme fra jobb de to dagene, men det er ikke så lett for ham å ta seg fri sånn plutselig.

Men vi får se hvordan det blir. Jeg håper i det minste at jeg kan gå på jobb i morra, så kan jeg få et overblikk på hvor mange arbeidsoppgaver som ligger og venter på meg. Da blir det lettere å forberede seg på å være borte fra jobb noen dager etterpå. Forhåpentligvis kan jeg få jobbet litt overtid, slik at jeg iallfall kan få unna noen ting.

Urk, det skal ikke være lett når man ikke har noen backup-plan. Men vi finner nok ut av det! Det viktigste er jo tross alt at mamma blir frisk igjen snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jupp, da blir det jobb på meg i morra! Mannen tar seg fri for å ha Junior, sånn at jeg kan stille på jobb. Jeg regner ikke med at han kan steppe inn så mange flere dager denne uka, men alt hjelper jo!

Men egentlig så gleder jeg meg ikke til å jobbe. Litt ambivalent her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra skal du se, jeg skal tenke på deg, jeg er på jobb selv :fnise:

Ha en fin dag i morgen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra skal du se, jeg skal tenke på deg, jeg er på jobb selv :fnise:

Ha en fin dag i morgen!

:klemmer:

Takk for det! :klem:

Det hjalp nok, for det gikk i grunnen veldig fint i dag. Jeg hadde mer enn nok å gjøre, og fikk ikke gjort halvparten av det jeg hadde håpet å rekke. Frokost rakk jeg ikke å spise før kl var ett, men det handlet kanskje litt om min prioritering også. Jeg har ikke for vane å ikke spise; jeg kaster meg som regel over maten så snart jeg har mulighet. Men når jeg visste jeg ikke skulle være på jobb mer enn to dager denne uka, så ble det bare sånn.. Dessuten var jeg alene på min avdeling i dag, og da blir det litt ekstra hektisk.

Men alt i alt var det ok å være tilbake på jobb, altså. Det var ingen som kjeftet på meg, og da er det helt greit. Du vet hva jeg mener, vimse. ;)

Takk for mailen :fnise:

Jo, bare hyggelig! Jeg måtte jo teste den! :ler:

Og jaggu funket den ikke som gull! :tommel:

Godt det er NOE som funker i systemet vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...