Gjest Serena Skrevet 6. juli 2010 #1 Del Skrevet 6. juli 2010 Hva heter spekemat på engelsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 6. juli 2010 #2 Del Skrevet 6. juli 2010 curing er i alle fall betegelsen på å konservere mat ved hjelp av salt, sukker eller nitrater. Uten at jeg tror det hjelper så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 6. juli 2010 #3 Del Skrevet 6. juli 2010 Cured meats, det sa google translate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 6. juli 2010 #4 Del Skrevet 6. juli 2010 Herregud så flink jeg er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NovaFlare Skrevet 6. juli 2010 #5 Del Skrevet 6. juli 2010 Cured meats Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #6 Del Skrevet 6. juli 2010 Salt-cured meat eller salted meat. Cured meat betyr bare preservert kjøtt, kan altså bety saltet, sukret, røkt etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 9. juli 2010 #7 Del Skrevet 9. juli 2010 Eller "spaikpølse" som min gamle far alltid sa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juli 2010 #8 Del Skrevet 9. juli 2010 Eller "spaikpølse" som min gamle far alltid sa. Oj ... Det kunne jo vært speakpølse også da ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 9. juli 2010 #9 Del Skrevet 9. juli 2010 Oj ... Det kunne jo vært speakpølse også da ... Men da blir det jo en pølse som snakker, gjør det ikke? (off, nå blir vel denne tråden flyttet til snikk-snakk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 11. juli 2010 #10 Del Skrevet 11. juli 2010 Hva heter spekemat på engelsk? Hvis det er snakk om norsk spekemat ville jeg kalt det "spekemat", eller evt navnet på hvilken type det er, Strandaskinke, fenalår, etc. Så ville jeg forklart at dette er en norsk cured ham. Det er flere utenlandske produkter som har sitt opprinnelige navn selv på norsk: Chorizo, pepperoni(-pølse), etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå