Gå til innhold

Hvor mye penger får du rett i lomma?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Når skatt og alt det nødvendige som strøm og andre regninger (regner ikke med mat og slikt her) er betalt, hvor mye penger er det du sitter i gjen med da, som du kan bruke på det du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frem til nå har det vært ca 6000. Er noe usikker på hvordan den økonomiske situasjonen min blir fremover, da jeg har tenkt å prøve meg uten studielån dette året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når alt av regninger er betalt sitter vi igjen med ca 3000kr som skal gå til mat og andre ting. 2 voksne + baby på snart 4mnd (men han går ikke under de 3000)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter igjen med rundt 10.000,- i måneden.

Etter at faste utgifter som boliglån, fellesutgifter, strøm, telefon, internett, forsikringer og transport er betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Okusan

Vi har utbetalt drøye 60000 i måneden, og sitter igjen med omtrent fire kroner.

Det er seriøst slik det føles, etter skatt og huslån og SFO og barnehage og fotballskole og ballettutstyr og nye ski/sykler/sko til alle og strømregning på 12000 og to registreringsavgifter og sju mobiler og en dæsj til frivillige organisasjoner og elleve bursdagsgaver. Mat regner jeg faktisk også som nødvendig (!), så vi har omtrent ikke en krone til "morobruk" etter at alt er betalt. Men da regner jeg ting som mat, ferie osv inn i vanlig bruk. At vi ikke har hauger av penger til klær, hår og byturer er forsåvidt ikke noe problem, men jeg er sjokkert over hvor fort pengene bare forsvinner... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det er sommer er det svært lite (har vel et par hundrelapper igjen). Mesteparten av pengene går til regninger og husleie. Ellers i året blir det vel omkring 10 000 pr måned som jeg setter inn til sparing. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.000,-

10.000- av dette går inn på sparekonto.

Vil heller ha fin leilighet enn sesongens solbriller, for å si det på en enkel måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt er betalt, huslån, forsikringer, strøm, telefon, tv, internett osv. så er det igjen 3000. Dette går til mat, husholdning, klær, medisiner, underholdning osv. for to voksne, et barn og to katter. Det blir lite klær og underholdning på oss voksne for å si det sånn. Det som står igjen dagen før lønning settes inn på sparekonto, enten det er 20, 200 eller 600 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg igjen med 10-11 000. Bruker ca 1500 i mnd på mat og sikkert like mye på fest og gøy. Det er bare meg det går til, så ca 7-8000 settes inn på sparing. Blir student til høsten, så spent på hvordan det blir med lån og deltidsjobb, spesielt når jeg i tillegg må nedbetale huslån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Rundt 7000,-. Mannen rund 4000,- = 11000,-. Dette går til mat, bensin 2 biler, klær og underholdning til oss og to barn. Er stort sett alltid blakk en uke før lønning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Når skatt og alt det nødvendige som strøm og andre regninger (regner ikke med mat og slikt her) er betalt, hvor mye penger er det du sitter i gjen med da, som du kan bruke på det du vil?

Vi har 9100 kr til mat, klær, busskort, frisør, lege/medisiner, fritidsaktiviteter/kino, osv.

Vi klarer oss bra, men det hadde vært godt å slippe å tenke på hver eneste krone av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...