Rosalie Skrevet 4. juli 2010 #21 Skrevet 4. juli 2010 Fra startinnlegget ditt: Da jeg nok en gang tok det opp med ham en del senere, ble han heller litt sint, og følte jeg anklaget for å være en "junkie", noe han IKKE var! Han ønsket jo ikke å ta denne pillen, og han skulle jo selvsagt stoppe. Typisk junkie-prat.
Gjest Anonym Skrevet 4. juli 2010 #22 Skrevet 4. juli 2010 Hei på deg. Vet at dette er vanskelig, vært der selv. Du må finne ut av hva han får og hvorfor. Er det metadon eller subutex????? Søk råd og hjelp på Alfa behandligssenter. ¨Se på nettsiden. Lykke til!!!!
Becka Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #23 Skrevet 4. juli 2010 Hei på deg. Vet at dette er vanskelig, vært der selv. Du må finne ut av hva han får og hvorfor. Er det metadon eller subutex????? Søk råd og hjelp på Alfa behandligssenter. ¨Se på nettsiden. Lykke til!!!! Hva er forskjellen? Takk, skal gjøre det. Uff, jeg vet det skal bli et helvete å ta dette opp med ham igjen.. Jeg ser han om en uke, og tror det er best å ta det face to face. Jeg skal få en liten input på forhånd, sånn at han ikke kan lure meg helt her.... For jeg er jo helt grønn på dette.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2010 #24 Skrevet 5. juli 2010 Det er et par ting jeg ikke forstår, hvis han absolutt lyver. Jeg husker han fortalte da jeg traff ham at måtte på sykehuset neste dag, men sa ikke noe mer, og jeg tenkte at det ikke var min sak hva det var. En annen gang, sa han det samme. Og da tok han meg med, litt fordi han også skulle kjøre meg hjem. Men han valgte å kjøre dit før han kjørte meg hjem. Det var da dennne "junkien" kom på.Vi kjørte til et sykehus, men det var "junkien" som gikk inn, etterpå kom han ut med denne pillen til kjæresten min. Etterpå lurte jeg selvsagt på hva i helvete som foregikk. Da fikk jeg svarene jeg sa innledningsvis. Han ble ikke sint da. Så det som jeg ikke forstår, hvorfor i alle dager ville han la meg se dette, om han skulle lyve til meg? Det enkleste ville jo for ham bare vært å latt vær å sagt noe som helst. Droppet å ta meg med, så hadde jeg ikke ant noe. Det var først uker senere at jeg tok det opp med ham igjen. JEg følte han var litt sløv en dag, og spurte om det var fordi han hadde tatt pillen sin. Det var da han etterhvert i samtalen ble litt sint, fordi han mest sannsynelig følte seg angrepet av meg. Men jeg er enig i, at han ikke burde bli sint fordi jeg stiller sp.mål. Jeg har jo forklart ham at jeg hater piller, og at jeg ikke liker selv den ene pillen han mener han kun tar. Men etter alle svarene her, så skjønner jeg at jo at jeg absoutt har hatt grunn til å reagere og vel så det.... Problemet er jo bare at det ikke er bare bare å gå i fra...... Kjære deg. Sannsynligvis så er det "junkien" som eventuelt er med på dette programmet men, han vil heller ha penger til heroin så han selger pillene sine til din kjæreste som sikkert også er en heroinist men, kanskje ikke liker å ta sprøyter. Grunnen til at kjæresten din tok deg med i utgangspunktet er sikkert for å lure deg til å tro at det er slik det henger sammen når det egentlig er mye værre. Min eks kjæreste er heroin misbruker og han brukte sprøyter i et og et halvt år før jeg fant det ut! Jeg skjønte jo at han drev med et eller annet siden han ofte var sløv men, han var ikke så dopa ned at det lyste heroin heller så jeg skjønte ikke en dritt og trodde han da han sa at det var hasj/pot som gjorde han sånn. Uff, mitt råd : Kom deg langt vekk!
Becka Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #25 Skrevet 5. juli 2010 Kjære deg. Sannsynligvis så er det "junkien" som eventuelt er med på dette programmet men, han vil heller ha penger til heroin så han selger pillene sine til din kjæreste som sikkert også er en heroinist men, kanskje ikke liker å ta sprøyter. Grunnen til at kjæresten din tok deg med i utgangspunktet er sikkert for å lure deg til å tro at det er slik det henger sammen når det egentlig er mye værre. Min eks kjæreste er heroin misbruker og han brukte sprøyter i et og et halvt år før jeg fant det ut! Jeg skjønte jo at han drev med et eller annet siden han ofte var sløv men, han var ikke så dopa ned at det lyste heroin heller så jeg skjønte ikke en dritt og trodde han da han sa at det var hasj/pot som gjorde han sånn. Uff, mitt råd : Kom deg langt vekk! Lettere sagt enn gjort. Men jeg skjønner at jeg ikke kan la dette fare hus forbi. Saken er jo hva jeg skal tro på. De fleste her meneer han lyver. Men jeg vil jo gjerne tro ham. Jeg har vanskelig for å tro at han er en heroinist. Men hva vet vel jeg... Jeg har jo ikke kjent ham lenge. Men uten noe bevis på at han snakker usant, så har jeg ikke så lyst å bare stikke. Er ikke det litt vulgært? Jeg vil jo gjerne tro ham til noe annet skulle vise seg, noe jeg håper og ber om ikke skjer. Endelig møtt en grei fyr, som virkelig virker til å bry seg om meg.. Så måtte dette skje.... Uansett så må jeg nødt å ta en real prat med ham.
Gjest I Grosmy Skrevet 5. juli 2010 #26 Skrevet 5. juli 2010 [quote name='Blondie65' date='04 juli 2010 - 09:34' . Kontakt meg når du kan bevise at du har vært nykter i et halvt år.
Gjest I Grosny Skrevet 5. juli 2010 #27 Skrevet 5. juli 2010 Det finnes smerter som kan helbredes, og det finnes smerter som ikke kan helbredes. Smerter kan være ett tegn på noe annet galt. Hvis dette kan fikses, så ser ting bedre ut.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #28 Skrevet 5. juli 2010 Jeg håper en lege kan svare her, fordi dette er komplisert. Finnes det bra smertestillende som ikke er narkotika? Det tviler jeg på, men dersom han hadde brukt det mot smerter hadde jo det vært en enkel og grei sak for de fleste, og da hadde han nok bare sagt det. Jeg har hatt en del med rusmisbrukere å gjøre, og slik TS gjenforteller forklaringene høres de desverre typiske ut, siden de er umulige å forstå og mangler både hode og hale.
Gjest I Grosny Skrevet 5. juli 2010 #29 Skrevet 5. juli 2010 Det tviler jeg på, men dersom han hadde brukt det mot smerter hadde jo det vært en enkel og grei sak for de fleste, og da hadde han nok bare sagt det. Jeg har hatt en del med rusmisbrukere å gjøre, og slik TS gjenforteller forklaringene høres de desverre typiske ut, siden de er umulige å forstå og mangler både hode og hale. Narkoman! Jeg vet ikke, men risikoen er stor. Veien er kort fra smertestillende morfinbruk til avhengighet. Det er en grunn til at morfin stort sett gis til de som snart skal dø.
Havbris Skrevet 5. juli 2010 #30 Skrevet 5. juli 2010 (endret) Narkoman! Jeg vet ikke, men risikoen er stor. Veien er kort fra smertestillende morfinbruk til avhengighet. Det er en grunn til at morfin stort sett gis til de som snart skal dø. Morfinpreparater (oxycontin etc) gis også mot sterke, kroniske smerter som ved f. eks leddgikt. Har brukt det selv en periode mens jeg ventet på proteseoperasjon men legen anbefalte en nedtrappingsfase før jeg sluttet, nettopp fordi opiater er så vanedannende for hjernen og en bråslutt kunne faktisk gi abstinenser! I USA har Oxycontin i noen stater gått fra å være et primært medisinsk preparat til å være et "fritidsdop" og salget er helt ute av kontroll. Masse overdoser og dødsfall. Endret 5. juli 2010 av Havbris
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2010 #31 Skrevet 5. juli 2010 Det tviler jeg på, men dersom han hadde brukt det mot smerter hadde jo det vært en enkel og grei sak for de fleste, og da hadde han nok bare sagt det. Jeg har hatt en del med rusmisbrukere å gjøre, og slik TS gjenforteller forklaringene høres de desverre typiske ut, siden de er umulige å forstå og mangler både hode og hale. Usammenhengende ulogiske og kompliserte forklaringer på noe som egentlig skal kunne forklares enkelt: jeg har en kronisk tilstand i ... som dessverre gjør at jeg er avhengig av morfin for å i det hele tatt fungere. Morfinen får jeg på resept hos Dr. Seriøs. Men nei: her er det et program, det er for pinlig/dølt/teit/strevsomt å delta på det. Derfor må et dophue delta på det istedet for meg sånn at jeg kan få pillen min til en mangedobling av prisen. Ja for det siste der det ooooooser jo logikk. Eller ...? Lyger han? Er det virkelig noe å spørre om trådstarter?
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2010 #32 Skrevet 5. juli 2010 Narkoman! Jeg vet ikke, men risikoen er stor. Veien er kort fra smertestillende morfinbruk til avhengighet. Det er en grunn til at morfin stort sett gis til de som snart skal dø. Og nyopererte etter omfattende operasjoner. Og de som er under behandling - også med utsikt til å bli frisk - for kreft for å ta de umenneskelige smertene og sørge for at man faktisk får seg søvn.
Becka Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #33 Skrevet 5. juli 2010 Det tviler jeg på, men dersom han hadde brukt det mot smerter hadde jo det vært en enkel og grei sak for de fleste, og da hadde han nok bare sagt det. Jeg har hatt en del med rusmisbrukere å gjøre, og slik TS gjenforteller forklaringene høres de desverre typiske ut, siden de er umulige å forstå og mangler både hode og hale. Han har sagt det. Men jeg har ikke gravd og spurt om detaljer...ennå. Han sa at han tok dem pga smerter. I get pain in my bones, som han sa. Men såvidt jeg har forstått har han ikke alvorlige smerter, dvs, han skal jo slutte... Jeg syntes det er svært drøyt å ta morfin for leddsmerter. Men jeg så noen skrev at det ble brukt mot leddgikt. Men så er det, tar han det for smerter, eller tar han det fordi han en gang har vært avhengig av sterkere stoffer? Uff, er mye jeg må spørre om her... Det virker som det er en bit av begge deler. Han var en periode borti litt av vært i sine yngre dager, men mener det er ikke noe han driver med nå. Så er det jo tillits spørsmålet...Mulig jeg er dum og naiv, men har jo mine tvil selvsagt. Men hvem vil ikke ha tvilen til gode for en du er glad i?? Han virker som en oppegående gutt, og det er som sagt vanskelig for meg å tro at han driver å tar sterke saker...
Becka Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #34 Skrevet 5. juli 2010 Usammenhengende ulogiske og kompliserte forklaringer på noe som egentlig skal kunne forklares enkelt: jeg har en kronisk tilstand i ... som dessverre gjør at jeg er avhengig av morfin for å i det hele tatt fungere. Morfinen får jeg på resept hos Dr. Seriøs. Men nei: her er det et program, det er for pinlig/dølt/teit/strevsomt å delta på det. Derfor må et dophue delta på det istedet for meg sånn at jeg kan få pillen min til en mangedobling av prisen. Ja for det siste der det ooooooser jo logikk. Eller ...? Lyger han? Er det virkelig noe å spørre om trådstarter? Nei det henger ikke å greip. Sier ikke noe i mot det. Og det er jo nettopp her jeg har reagert også. Da han forklarte hva han mente, forsto jeg ham delvis, men likevel syntes også jeg det ble for dumt. Jeg gruer meg veldig til å måtte ta dette opp med ham igjen. Men kjenner dette tærer meg veldig.
Sckorpio Skrevet 6. juli 2010 #35 Skrevet 6. juli 2010 Beklager, men du har ganske enkelt 2 valg. Enten kutter du han ut, eller så må du leve med at han er en "junkie",og forholde deg til det og hva det fører med seg, for det er uten tvil hva han er!!! Jeg vet av erfaring, at hvilke svar du får her mest sannsynlig har liten virkning likevel, men tro meg: Han sier hva som helst for å få deg til å "kjøpe" historien hans, smerter ol, er vås fra a til å! Hadde han vært i ett pogram, noe jeg betviler sterkt at han er i det hele tatt, hadde han gått der for å få det han trengte gratis, nå vet ikke jeg hvilket land han bor i (ref til hva du sa) men her i Norge har man ikke noe pogram hvor en får morfin med mindre man har vært utsatt for en ulykke el.l, og må ha sterke smertestillende over en viss tid. Avenningspogram, ja, men ikke som forklart her. Alt du skriver her som han sier viser 100 % akkurat måten en "junkie" gjør for å overbevise at det er ikke det de er! Jeg tror nok at du allerede vet/ visste dette før du skrev dette innlegget, er glad på dine vegne at du har magefølelse nok til å sette store spørsmål ved det hele
Becka Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #36 Skrevet 6. juli 2010 Jeg har blitt veldig påvirket av svarene her, tro det eller ei. Jeg vil uansett gi ham en sjanse til å forklare seg, alt sammen, fra begynnelsen av. Om han blir sur og ikke ser poenget med det, så skal jeg forklare ham hvorfor det er viktig for meg å vite. Forstår han forsatt ikke det, så er det ikke noe mer for oss. For dette er noe som plager meg. Men jeg vil gi han en real sjanse. Og så må jeg videre følge magefølelsen.. Det er bare ikke så lett, da vi bor i hvert vårt land, og kunne " følge med ham". Jeg må på en måte bare velge å tro eller ikke tro. Men jeg skal som sagt ha en bedre og mer forståelig forklaring på dette. For akkurat nå føler jeg ikke jeg har fått det.Sørsmålet er om jeg skal vente til jeg kommer, eller ta dette pr tif. Vet ikke om jeg kan gå å bære på dette helt til jeg kommer ned....
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #37 Skrevet 6. juli 2010 Lettere sagt enn gjort. Men jeg skjønner at jeg ikke kan la dette fare hus forbi. Saken er jo hva jeg skal tro på. De fleste her meneer han lyver. Men jeg vil jo gjerne tro ham. Jeg har vanskelig for å tro at han er en heroinist. Men hva vet vel jeg... Jeg har jo ikke kjent ham lenge. Men uten noe bevis på at han snakker usant, så har jeg ikke så lyst å bare stikke. Er ikke det litt vulgært? Jeg vil jo gjerne tro ham til noe annet skulle vise seg, noe jeg håper og ber om ikke skjer. Endelig møtt en grei fyr, som virkelig virker til å bry seg om meg.. Så måtte dette skje.... Uansett så må jeg nødt å ta en real prat med ham. ......du må nesten prate med han, face to face. Og være forberedt på at du har penger til hotell osv. Det nytter ikke å moralisrere. Du kan bare si hva du føler og mener. Dolcontin er ett morfinpreparat. Subutex og Lar-preparater gis som hovedregel bare til heronister, og i Norge finnes det tilbud om nedtrapping hvis du legger deg inn / er heldig og får plass, men ikke alle steder tilbyr nedtrapping, men jeg har aldri kjent en som tar morfin som ikke har prøvd amfetamin og flere stimulirs. Men noen er morfinister på sin hals, og er snille som dagen er lang, når de ikke blander rusmidler, alkohol foreksempel. Morfin virker ikke som rusmiddel hvis du nettopp har kuttet av ett av tærne. Jeg ville ikke innledet et seriøst forhold til en som var hekta på et opiat. Jeg ville bremset kraftig, men ville undersøkt hvilke program de har i det landet han bor i, så jeg var sikker på at han ikke bare hadde en glipp. Vet forholdet deres er så nytt og ferskt, men han må nesten innvie deg, som hans kjæreste i programmet, enten han har et lite opphold eller annet...hvis han vil det selv, og du spør han åpent? Sannsynligheten er stor for at han har sprukket. Hva jeg vil råde deg til? Jeg vet ikke.
I Grosny Skrevet 6. juli 2010 #38 Skrevet 6. juli 2010 Jeg antar at han bruker det som smertestillende, og det er fare for at han er avhengig. Du er ikke noen kynisk golddigger, du går den andre veien og tar store sjanser, som kan koste deg veldig dyrt. Du tåler muligens den smellen som du risikerer hvis dere ikke får barn, men hvis du drømmer om barn, så tror jeg du bør bli mer kynisk, og gå videre. Du må uansett aldri blande økonomi med han eller kjøpe hus med han. Du må belage deg på at du er fulltansvarlig uten hjelp for din egen økonomi, og kanskje også for hans.
Havbris Skrevet 6. juli 2010 #39 Skrevet 6. juli 2010 Han har sagt det. Men jeg har ikke gravd og spurt om detaljer...ennå. Han sa at han tok dem pga smerter. I get pain in my bones, som han sa. Men såvidt jeg har forstått har han ikke alvorlige smerter, dvs, han skal jo slutte... Jeg syntes det er svært drøyt å ta morfin for leddsmerter. Men jeg så noen skrev at det ble brukt mot leddgikt. Ja - det skrives ut til folk med f. eks kronisk leddgikt. Men det er en sykdom som er mer enn "leddsmerter" - det er en kronisk betennelsestilstand som er mye mer omfattende. Men - brukt riktig så gir ikke medisinen noen rus, men den tar smerter. Da jeg en kort periode måtte ta dette preparatet så tok jeg en pille om dagen - en såkalt "depotpille". De legene og revmatologene jeg kjenner til, er svært forsiktige med å skrive ut et slik preparat og jeg vet at det selges på gata for store summer. Har du spurt ham hva preparatet heter?
Becka Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #40 Skrevet 6. juli 2010 Jeg antar at han bruker det som smertestillende, og det er fare for at han er avhengig. Du er ikke noen kynisk golddigger, du går den andre veien og tar store sjanser, som kan koste deg veldig dyrt. Du tåler muligens den smellen som du risikerer hvis dere ikke får barn, men hvis du drømmer om barn, så tror jeg du bør bli mer kynisk, og gå videre. Du må uansett aldri blande økonomi med han eller kjøpe hus med han. Du må belage deg på at du er fulltansvarlig uten hjelp for din egen økonomi, og kanskje også for hans. Jeg skal trå veldig varsomt, det er sikkert. Jeg hadde ikke planer om å hoppe inn i noe for rask uansett, og skal det i allefall ikke nå. Jeg skal ta en alvorsprat med ham, og se om jeg hvilke følelser jeg sitter igjen med etter det. Jeg har heldigvis ikke fått så mye tid til å prate med ham ennå, og godt er det, for vil ta dette face to face. Jeg merker jeg unngår ham litt, og heldigvis er vi begge opptatt med jobb. Takk for innvendinger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå