Gå til innhold

To brødre druknet


Realisten

Anbefalte innlegg

Du kan ikke sammenligne Lutvann med Svarttjern, da Lutvann er flere ganger så stort som Svarttjern, og har en helt annen type beliggenhet.

Det ferdes da masse barn ved Lutvann så vel som ved andre steder der det er mulighet for friluftsliv. Jeg er selv oppvokst like ved sjøen, og vi lærte oss å svømme raskest mulig for å kunne oppholde oss der på en mest mulig trygg måte.

Vi griper problemet an i feil ende dersom vi skal begynne å gjerde inn eller fylle igjen slike tjern ved bebyggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fireflies

Det ferdes da masse barn ved Lutvann så vel som ved andre steder der det er mulighet for friluftsliv. Jeg er selv oppvokst like ved sjøen, og vi lærte oss å svømme raskest mulig for å kunne oppholde oss der på en mest mulig trygg måte.

Vi griper problemet an i feil ende dersom vi skal begynne å gjerde inn eller fylle igjen slike tjern ved bebyggelse.

Nei vel, hvis du mener det er forsvarlig å ha et så dypt vann midt i mellom alle boligblokkene på Romsås, så deg om det. Jeg er ikke enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det som er ekstra skremmende syntes jeg er at det er en skole ikke så veldig langt unna der .

Ehhh? Ja det er det. Den har liggi der lenge. Svarttjern skole er 1-3 klasse ( var i alle fall det på 80-tallet da jeg gikk der). Vi hadde vel bare noen få timer svømmeundervisning den gangen også, men det er jo ikke skolens plikt å lære barna å svømme, det er foreldrenes.

Barn i dag lærer alt for sent å svømme, mine egne inkludert, og grunnen er at mange foreldre i dag ikke har tid til å lære barna dette. Vi dytter mer og mer ansvar for barneoppdragelse over på instanser som barnehage og skoler.

Ulykker av denne typen er ikke noe annet enn tragisk, uansett årsak og hvem har/har ikke gjort hva.

Når man bor langs vann er det å kunne svømme ett alfa omega, men etterpåklokskap er den beste visdom sies det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

vi trenger kanskje mer av slikt som dete her

na var det igjen en drukningsulykke med et norsk barn

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner har allerede vært vitne til to nesten drukningsulykker der, det sier sitt. Hvor mange andre har opplevd det samme? Han har vært med å hente opp en av ungene der.

Svømmeopplæringen i skolen burde vært mer i regi av svømmeklubber - feks slik som Gjensidige har bidratt med. De har gikk skolene gratis svømmekurs i regi av svømmeklubbene i flere år nå. Med skikkelig kvalitet og av svømmetrenere og tidligere svømmere.

Slik som svømmeopplæringen er i dag, er det ikke så rart at det ikke er mange som kan svømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Men er det ikke foreldrenes ansvar å lære barna til å svømme? Det er nå min mening. Gjerde inn ting og tang blir altfor dumt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...