Gå til innhold

FIkk beskjed fra jobben om at ting ikke fungerte


Emmaa

Anbefalte innlegg

Heihei alle sammen!

Jeg er vanligvis ikke så aktiv her inne, men akkurat nå ønsker jeg noen objektive råd rundt en situasjon jeg har tenkt mye på i det siste. Here goes...

Jeg er en student på 20 år, som har slitt litt med å finne en sommerjobb i år ettersom jeg bor langt unna hjemstedet mitt. Men til slutt fikk jeg et tilbud fra et bemanningsbyrå jeg hadde sendt CVen min til, om en renholdsjobb i en bedrift i nabokommunen. Kanskje ikke den mest attraktive jobben, men jeg syns det var fint å kunne ha muligheten til å se litt hvordan det var der, ettersom jeg kanskje kan komme til å jobbe i en lignende bedrift senere, når jeg er ferdig med utdanningen min. Skulle da jobbe i seks uker i slutten av ferien, men ble kontaktet igjen nesten med en gang, da de lurte på om jeg kunne jobbe der i tre dager i forkant grunnet en sykemelding.

De tre dagene gikk tålelig greit, og jeg fikk noen blandede tilbakemeldinger. Skulle gjøre en bestemt "runde" på to timer, som jeg slet litt med å tilpasse meg - syntes ikke det var så rart, ettersom jeg ikke noe mer opplæring enn "vask disse og disse rommene". Første dagen brukte jeg 2,5 timer, og fikk høre at "uansett hvordan du føler det gikk i dag, så gikk det ikke dårlig". Andre dagen prøvde jeg å forte meg litt, og ble ferdig på 1,5 time, og fikk beskjed om at "der og der var det ikke vasket godt nok, ikke ta det personlig, men kan du gjøre det bedre i morgen?". Det tok jeg jo til meg, og tredje dagen brukte jeg to timer, vasket ekstra der det ikke var godt nok dagen før, og spurte fyren om det var bra nok eller om det skulle gjøres enda mer nøye, men neida, han syntes det var greit.