Gå til innhold

5-åring stakk seg på brukt sprøyte


lille_lam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Sånn går det når foreldrene ikke klarer å lære ungene å ikke plukke opp all slags rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sånn går det når foreldrene ikke klarer å lære ungene å ikke plukke opp all slags rask.

Og du fulgte alle dine foreldres formaninger til punkt og prikke da du var fem år?

Rett heller kritikken mot de narkomane som er så likeglade og hensynsløse at de blåser en lang marsj i om noen skader seg på sprøytene deres. Dette kunne fått langt alvorligere følger for dette barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, "de narkomane" legger sikkert strategisk sprøytene sine igjen der de håper barn vil stikke seg på dem! Haha, tenk litt lenger enn nesa di da. De er jo ikke onde mennesker, selv om de er avhengige.

Eller de er bare for dopa til å huske det. Kommunen KUNNE også giddi å sette opp egne søplebøtter til dette avfallet akkurat der de fleste samles og setter sprøytene

Uansett er det trist at det ligger brukte sprøyter rundt omkring!

Og for å svare på spørsmålet til deg over; ja, jeg skjønte at man ikke skulle plukke opp og ta i sprøyter da jeg var fem år, selv om jeg ikke hørte på alt foreldrene mine sa. Det er ganske vanlig å være redd for både skarpe sprøyter og narkiser når man er fem.

Endret av ecureuil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kritiser nå heller for eksempel Oslo kommune (?) som har tatt ned søppelbøttene som var satt opp så narkomane kunne kaste brukte sprøyter.

Endret av Cho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, "de narkomane" legger sikkert strategisk sprøytene sine igjen der de håper barn vil stikke seg på dem! Haha, tenk litt lenger enn nesa di da. De er jo ikke onde mennesker, selv om de er avhengige.

Eller de er bare for dopa til å huske det. Kommunen KUNNE også giddi å sette opp egne søplebøtter til dette avfallet akkurat der de fleste samles og setter sprøytene

Uansett er det trist at det ligger brukte sprøyter rundt omkring!

Og for å svare på spørsmålet til deg over; ja, jeg skjønte at man ikke skulle plukke opp og ta i sprøyter da jeg var fem år, selv om jeg ikke hørte på alt foreldrene mine sa. Det er ganske vanlig å være redd for både skarpe sprøyter og narkiser når man er fem.

Joda, som vanlig er det alle andre sin feil.

5-åringen bør forstå seg på alt (selv om de voksne narkomane ikke gjør det), kommunen bør ha ryddehjelp klar osv. osv.

Det er helt vanlig at småbarn utforsker omgivelsene, og man kan ikke forvente at de er like oppegående som voksne. Ikke alt et barn gjør er basert på fornuft. Det kan man heller ikke forvente.

Forresten så er det ikke bare barn som kan stikke seg på sprøyter. Det kan voksne også gjøre, ved uoppmerksomhet eller uhell. Det er ikke alltid disse sprøytene ligger slik at de er lette å få øye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett heller kritikken mot de narkomane som er så likeglade og hensynsløse at de blåser en lang marsj i om noen skader seg på sprøytene deres. Dette kunne fått langt alvorligere følger for dette barnet.

Heroinistene kaster ikke rundt seg med sprøyter for å være onde: De gjør det fordi de er så utrolig likegyldige til alt annet enn stoff at de ikke klarer å tenke på noe annet enn: "Når skal neste dose inntaes?". Skal man få bukt med dèt problemet, må man få til en aktiv bekjempelse av narkotika, og det er lettere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...