Gå til innhold

Hvilken størrelse trenger jeg? Hva er galt med kroppen min... ?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg sliter rett og slett med å finne topper som passer. Jeg liker at det er litt utringning, men etter å brukt toppene en gang eller to så virker det som de blir for store oventil. Og dette gjelder samtlige.

Altså, jeg er ganske stor, jeg bruker str 48 i bukser og har pleid å bruke XL i topper, men har gått ned ganske mye det siste året så jeg tenkte at jeg kanskje kunne prøve L i topper da. Jeg kjøpte noen og de satt egentlig veldig bra, helt til jeg har brukt de en dag eller to og de blir for store oventil, slik at om jeg bøyer meg litt fremover så vises alt jeg har av pupper.

Dere tenker kanskje at jeg har små pupper, at det ikke er noe til å fylle opp øverst, men det er heller ikke tilfellet. Jeg bruker 80D i BHer.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre her altså.. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker også bedre kvalitet...siden de passer når du kjøper de, så er det stoffet som er dårlig.

Hvor kjøper du klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Om jeg kjøper M vil jeg tro at de vil krype oppover, vil iallefall være veldig korte. Det er jo ikke logisk at jeg skal ha str M på overkroppen når jeg bruker 48 i bukser liksom.

Jeg handler for det meste på H&M, Kappahl og Cubus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Vel, jeg bruker 48 i bukser, men kjøper ofte topper i medium str, noen ganger large.

Syns at med den størrelsen så holder passformen mye bedre - ja det kan være litt "trangt" de første gangene jeg bruker dem, men det retter seg ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Underkropp og overkropp har ikke nødvendigvis samme størrelse.

Jeg har ulik størrelse på overkropp, midje OG underkropp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80D i bh? Jeg bruker 80B og er 36 i buksestr..Vel har jeg kanskje litt bred rygg...

Eller du har for stor BH. Om du går ned i omkrets og opp i cup vil BH-ene kanskje sitte enda bedre på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

80D ja, men lurer på om jeg burde gå opp til DD?

Altså, jeg tror cupen er litt liten egentlig, og det er igrunn litt stramt. Vil det da bli riktig med 80DD, dere som har peiling?

Ok, får prøve noen topper i medium, får se hvordan de sitter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det dessverre slik at klærne fra billigbutikker ikke sitter like bra på de som er større eller mindre enn "normalen". Større kvinner trenger ofte litt mer solide stoffer enn smalere kvinner, men verken stoff eller snitt i større størrelser er annerledes fra de mindre størrelsene hos de store kjedene.

Dog, medium er verdt et forsøk, som de andre her foreslår.

Ang. BH-størrelse, vil jeg foreslå at du tar turen innom en god undertøysforretning som kan måle deg. Personlig har jeg gode erfaringer med La Lina i Oslo.

Endret av phronima
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...