*lilly* Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #1241 Del Skrevet 17. oktober 2011 Alt bra med deg og dine? Vi har det kjempefint, skriver mer under ------------------ Dagene går så fort og vi koser oss masse sammen! Sambo reiser endel med jobben, og når det passer sånn blir jeg og snuppa med. Derfor jeg er her så sjelden for tiden Koslig for henne å treffe slektninger på begge sider. Hun smiler og ser ut til å kose seg med mye oppmerksomhet Hun er allerede en bereist liten frøken, og har tatt både fly, tog, buss og båt. Det har gått over all forventning Hun er selvsagt en utrolig sjarmerende liten jente, stort sett veldig blid og fornøyd, og ler masse! Merker at hun begynner å få sin egen vilje, og har forventninger og tanker om hva som skal skje Har blitt ganske stor, såvidt 4 mnd og ca 68 cm og nesten 7,5 kg.. har ikke begynt å gi henne noe annet enn melk, men merker at jeg er litt redd hun ikke får nok mat siden hun er så stor (og ganske aktiv) Vil jo helst fullamme så lenge som mulig, men selvsagt er det viktigste at hun blir mett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 21. november 2011 Forfatter #1242 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Lite aktivitet her, dagene går så alt for fort! Lille snuppa vår har blitt 5 mnd, en særdeles aktiv frøken som liker at det skjer noe hele tiden. Trives veldig godt med andre mennesker, babyer og har så langt ikke vært redd fremmede, noe som er veldig greit. Når er det vanlig at de blir det? Hun er jo min lille skatt, og jeg må innrømme at jeg syns det er veldig godt at hun foretrekker meg i enkelte situasjoner Syns fremdeles det er fantastisk (og travelt!) å være mamma, koser meg veldig Hun har blitt så morsom og fått masse personlighet, hun tuller og tøyser! Vi har det veldig artig sammen Får skriv litt mer senere.. Endret 21. november 2011 av *lilly* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. november 2011 #1243 Del Skrevet 21. november 2011 Hjelpe meg, 5 måneder alt? Hvor blir tiden av? Hun høres helt herlig ut. Jeg mener forresten å huske at Turnerose var en god del eldre før frykten for fremmede slo inn, nærmere året. Men det kan sikkert være individuelt, også. Men hun var også en sånn liten solstråle som flørta med alle og ikke lot seg vippe av pinnen så lett. Men så satt hun da også som regel "på" meg mesteparten av tiden når vi var blant fremmede. Koselig med oppdateringer fra deg, selv om de ikke kommer så ofte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 27. november 2011 Forfatter #1244 Del Skrevet 27. november 2011 Hjelpe meg, 5 måneder alt? Hvor blir tiden av? Hun høres helt herlig ut. Jeg mener forresten å huske at Turnerose var en god del eldre før frykten for fremmede slo inn, nærmere året. Men det kan sikkert være individuelt, også. Men hun var også en sånn liten solstråle som flørta med alle og ikke lot seg vippe av pinnen så lett. Men så satt hun da også som regel "på" meg mesteparten av tiden når vi var blant fremmede. Koselig med oppdateringer fra deg, selv om de ikke kommer så ofte! Ja, det er rart hvor fort tiden går! Plutselig er hun ikke bare en liten baby, men en liten jente Hun "prater", tøyser og tuller med oss Hun er helt fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 27. november 2011 Forfatter #1245 Del Skrevet 27. november 2011 Fin søndag! Til tross for ruskete vær har jeg og snuppa trilla lang tur, litt ork å komme seg ut, men deilig med frisk luft. Det gjør ihvertfall at en småtrøtt mamma våkner litt Og så er det jo godt å komme inn til varme og adventskos, har kost meg med te og pepperkaker! Koslig å finne frem adventstingene igjen, kjenner jeg gleder meg ekstra mye til lillejenta kan være litt mer "delaktig" og alle de koslige tingene vi kan gjøre sammen Ikke så mye nytt ellers egentlig, koser meg virkelig hjemme med henne selv om noen dager er skikkelig travle. Kjenner jeg er spent på hvordan det blir å jobbe igjen, særlig mtp mat/amming Vi holder vel mest på med smaksprøver ennå, det meste kommer ut igjen.. Føler meg ganske ok for tiden, til tross for null trening - litt trim får jeg vel av å trille tur. Kjenner at jeg er meg selv igjen, mer eller mindre, og det er godt! Ikke har jeg fått mensen tilbake heller, håper den holder seg unna ei stund til Har det ganske fint med sambo også, selv om vi ikke får så mye "alenetid" lenger. Koser oss sammen som en liten familie Blir bare litt irritert noen ganger, sambo vil helst gjøre ting (henge opp klær, vaske osv) når han "føler for det", mens jeg skynder meg å gjøre det når hun sover. Resultatet blir jo ofte at han ikke får gjort, eller utsetter ting fordi det ikke passer.. og så blir jeg sur Men ellers går det stort sett bra :gjeiper: Klem til de som er innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 28. november 2011 #1246 Del Skrevet 28. november 2011 Innom for å legge igjen et spor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 29. november 2011 Forfatter #1247 Del Skrevet 29. november 2011 Innom for å legge igjen et spor Koslig å "se" deg Håper du har det bra! Du er vel langt på vei nå? *Må innom og oppdatere meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. november 2011 #1248 Del Skrevet 29. november 2011 Koslig å "se" deg Håper du har det bra! Du er vel langt på vei nå? *Må innom og oppdatere meg* Er i min 22. uke nå, så dette går fort Gleder meg sånn til å få henne på utsiden, og fortsetter ukene å fly avgårde er det jammen meg ikke lenge igjen til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. november 2011 #1249 Del Skrevet 29. november 2011 Åååh, kjenner meg igjen i det med husarbeidet. Det føles så utrolig urettferdig - jeg føler meg som en barnehageunge når jeg begynner å mase om det. Men det er jo nokså provoserende, egentlig. Håper dere finner ut av det! Her har det på sett og vis gått seg til etterhvert, men det er vel like mye pga at mannen drar kvelden ut i det uendelige som at han har endret seg. Er det lenge til du skal ut i jobb igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 29. november 2011 Forfatter #1250 Del Skrevet 29. november 2011 Er i min 22. uke nå, så dette går fort Gleder meg sånn til å få henne på utsiden, og fortsetter ukene å fly avgårde er det jammen meg ikke lenge igjen til det! Skal si det går unna! Du har så mye å se frem til, skjønner godt at du gleder deg Åååh, kjenner meg igjen i det med husarbeidet. Det føles så utrolig urettferdig - jeg føler meg som en barnehageunge når jeg begynner å mase om det. Men det er jo nokså provoserende, egentlig. Håper dere finner ut av det! Her har det på sett og vis gått seg til etterhvert, men det er vel like mye pga at mannen drar kvelden ut i det uendelige som at han har endret seg. Er det lenge til du skal ut i jobb igjen? Godt det ikke bare er hos oss det krangles litt Jeg hater å være ei sånn som maser så fælt, men det bare renner over noen ganger Og når de ikke skjønner det selv må jo noen fortelle de det, så får de bare tåle kjeften Må si jeg er spent på hvordan det går når sambo skal ha perm, han skal jammen få kjørt seg tenker jeg Det har han bare godt av Begynner å jobbe igjen i februar! ---- Savner litt å pynte meg! Lei av å gå i de samme daffe klærne, jeg vaser rundt i den gamle graviditetsjoggebuksa mi (den er så gooood) Prioriterer å dusje, så det får jeg gjort hver dag, men bodylotion og barbering av ben blir det lite av.. det hadde vært deilig med en dag på spa nå, det føler jeg at jeg hadde trengt På klesfronten kjøpes det mest til snuppa. Vurderer å bestille denne cardiganen fra H&M, den er i cashmir og ser egentlig ganske fin ut. Noen som har erfaring med cashmir fra H&M? Er det bare dumt, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. november 2011 #1251 Del Skrevet 30. november 2011 Der var du jo! Måtte lete opp boka di igjen, hadde falt ut av innleggene mine. Skal kommentere masse her senere i dag, men nå våknet den skjønneste gutten i verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. november 2011 #1252 Del Skrevet 30. november 2011 Nå har ihvertfall jeg bestilt den cardiganen. Eeelsker kasjmir! Jeg har et par kasjmirgensere fra HM fra noen år tilbake, de nupper litt (det gjør forsåvidt alt jeg har av kasjmir), men har ellers holdt seg veldig fint. Herlig myke! Det er herlig med litt fornyelse av garderoben etter graviditet og barsel-/spedbarnstid. Vel fortjent, og ofte nødvendig, min kropp endret seg litt etter fødsel. Ikke så mye størrelsen, men passformen var plutselig litt rar på en del plagg fra tidligere av. Dog synes jeg det er mye kjedelig i butikkene om dagen! Håper du finner litt du liker og trives i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #1253 Del Skrevet 1. desember 2011 Der var du jo! Måtte lete opp boka di igjen, hadde falt ut av innleggene mine. Skal kommentere masse her senere i dag, men nå våknet den skjønneste gutten i verden Koslig at du er innom Nesten så jeg savner tiden da vi var prøvere Nå har ihvertfall jeg bestilt den cardiganen. Eeelsker kasjmir! Jeg har et par kasjmirgensere fra HM fra noen år tilbake, de nupper litt (det gjør forsåvidt alt jeg har av kasjmir), men har ellers holdt seg veldig fint. Herlig myke! Det er herlig med litt fornyelse av garderoben etter graviditet og barsel-/spedbarnstid. Vel fortjent, og ofte nødvendig, min kropp endret seg litt etter fødsel. Ikke så mye størrelsen, men passformen var plutselig litt rar på en del plagg fra tidligere av. Dog synes jeg det er mye kjedelig i butikkene om dagen! Håper du finner litt du liker og trives i. Da har jeg bestilt den cardiganen også Får heller være litt forsiktig med vask og sånt, jeg er ikke noe fan av håndvask, men nå må jeg vel :gjeiper: Gøy med litt nye klær! Jeg pakket jo vekk de fleste "vanlige" klærne mine da jeg ble gravid, så det var litt spennende å pakke de frem igjen :gjeiper: Mye jeg hadde glemt at jeg hadde Det meste passer fint, har dog fått litt mer polstring på magen og litt mindre på hofter/rumpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 3. desember 2011 #1254 Del Skrevet 3. desember 2011 Fin søndag! :nigo Til tross for ruskete vær har jeg og snuppa trilla lang tur, litt ork å komme seg ut, men deilig med frisk luft. Det gjør ihvertfall at en småtrøtt mamma våkner litt Og så er det jo godt å komme inn til varme og adventskos, har kost meg med te og pepperkaker! Koslig å finne frem adventstingene igjen, kjenner jeg gleder meg ekstra mye til lillejenta kan være litt mer "delaktig" og alle de koslige tingene vi kan gjøre sammen :rodmer Ikke så mye nytt ellers egentlig, koser meg virkelig hjemme med henne selv om noen dager er skikkelig travle. Kjenner jeg er spent på hvordan det blir å jobbe igjen, særlig mtp mat/amming :sjenert Vi holder vel mest på med smaksprøver ennå, det meste kommer ut igjen.. Føler meg ganske ok for tiden, til tross for null trening - litt trim får jeg vel av å trille tur. Kjenner at jeg er meg selv igjen, mer eller mindre, og det er godt! Ikke har jeg fått mensen tilbake heller, håper den holder seg unna ei stund til :fnise Har det ganske fint med sambo også, selv om vi ikke får så mye "alenetid" lenger. Koser oss sammen som en liten familie Blir bare litt irritert noen ganger, sambo vil helst gjøre ting (henge opp klær, vaske osv) når han "føler for det", mens jeg skynder meg å gjøre det når hun sover. Resultatet blir jo ofte at han ikke får gjort, eller utsetter ting fordi det ikke passer.. og så blir jeg sur :snurt Men ellers går det stort sett bra :gjeiper Klem til de som er innom :klemmer Nå tror jeg at jeg har litt tid :gjeiper: Ser ut som lillemann tar en runde 2 på luren sin. Det er så mange ting du har vært innom i det siste her som jeg vil kommentere skjønner du. Som f.eks det med når de blir større og kan være mer delaktig i det som skjer. Men jeg har ofte A på armen eller i babybjørn på kjøkkenet. Da forklarer jeg han hvordan vi koker poteter, og hva annet vi ellers skulle lage akkurat da En mesterkokk må jo tidlig krøkes, god kokk skal bli Hva slags smaksprøver har du gitt? Jeg kan vel ikke kalle mengdene A spiser for smaksprøver lenger, han liker det så godt og er så flink til å spise Han liker IKKE avokado i noen form, men aprikosmos, gulrot, søtpotet, og sviske/eple mos fra Hipp liker han veldig godt. Har ikke gitt han grøt ennå, men har kjøpt hirseflak som jeg lage gråt av snart, så får han smake Med samboer'n så har jeg det akkurat som deg De skjønner ikke at man må rydde når man har muligheten Jeg gruer meg litt til han skal ha pappa-perm - ser for meg at huset kommer til å se helt bomba ut når jeg kommer hjem fra jobb. Og er det noe som gjør meg sur, så er det akkurat det. Og at han tok nesten all kaffen om morningen - som i dag Da klarer jeg ikke å styre meg Han syns nok jeg er ganske så bitchy innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 3. desember 2011 #1255 Del Skrevet 3. desember 2011 Koslig at du er innom Nesten så jeg savner tiden da vi var prøvere Jeg syns nå det er koselig at det virker som du er her bitte litt oftere enn før Men det var jo noe spesielt med prøvetiden. Så altoppslukende og sååå mye tid å snakke om det på Ha en super helg lilly, så håper jeg du er tilbake igjen snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. desember 2011 #1256 Del Skrevet 4. desember 2011 Du, jeg vasker kasjmiren min på 30 graders ullprogram og minste hastighet på sentrifugen - 400 omdreininger, tror jeg. Det går finfint! Håper du har hatt en bra helg, og at du får en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. desember 2011 #1257 Del Skrevet 23. desember 2011 Håper alt står bra til, og at dere får en fin første jul med snuppa deres. God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 23. desember 2011 #1258 Del Skrevet 23. desember 2011 Ønsker deg og dine en riktig god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #1259 Del Skrevet 14. januar 2012 På tide med en liten oppdatering igjen, det blir lenge mellom hver gang Og takk for ønsker om en god jul - det er litt sent å takke for det nå da Vi hadde det ihvertfall veldig fint, koste oss massse! Både vi og snuppa fikk massevis av fine gaver, hun syns det var veldig gøy å pakke opp. Papir og gavebånd var superspennende! 1. og 2. juledag ble litt preget av Dagmar, men det gikk jo bra (for vår del ihverfall). Snuppa fikk en minnerik første jul Nå nyter jeg de siste permisjonsukene til det fulle, det blir nok både litt vemodig og litt godt å starte på jobb igjen. Vi har hatt det så fint sammen, snuppa og jeg, men samtidig er jeg veldig glad for at jeg har en spennende og givende jobb som jeg kan gå tilbake til. Og ikke minst veldig gode kollegaer! Det gjør det litt lettere.. Og så unner jeg sambo å få være hjemme med snuppa vår alene, det tror jeg blir fint for begge to selv om jeg vet jeg kommer til å savne henne noe fryktelig Hun er så herlig, nesten bare blid og glad! Ler masse, og virker som hun har et generelt godt humør Skyver seg rundt, og står på alle fire og "gynger" Det har løsnet litt med mat og soving de siste ukene, dvs. vi har måttet ta noen grep for å få en levelig situasjon når jeg skal jobbe Rundt nyttår våknet hun ca annenhver time gjennom natta for mat, det ble vi veldig trøtte av alle sammen Nå sover hun gjennom hele natten Det gikk faktisk veldig greit, og vi er ikke tilhengere av skrikekurer, bare så det er sagt! Hun våknet nok mye av gammel vane gjennom natten, jeg merket jo noen ganger at hun spiste bare litt før hun sovnet igjen. Sier seg vel selv at det er fantastik å sove en hel natt igjen - for første gang på ca et år God helg til de som er innom! (Jeg har tenkt litt frem og tilbake om jeg skal slette dagboka, jeg får nok ikke mye tid til å være innom her fremover, men har likevel lyst å følge litt med dere andre.. Tror jeg beholder den inntil vidre, så får det heller bli en liten oppdatering når jeg har tid til det :gjeiper: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 14. januar 2012 #1260 Del Skrevet 14. januar 2012 Ååååå! Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan dere fikk snuppa til å sove natten igjennom! Du kan ikke bare skrive sånt, uten å ta med detaljene! venter på mer nyttig info.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå