Gå til innhold

Hva synes dere om pandahund og tigerhund?


Sasha Sasha

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leste du artikkelen? De er jo bare farget. Det er jo ikke farlig for dyret en gang (om man bruker rett fargestoff).

Hadde sagt jatakk til en pandavalp anytime. De var su-per søte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan har de klart å farge dem? så ikke at det stod noe sted at det ikke var farlig for dyret? men er nok ikke det hvis de går så offentlig med noe sånt.. syns alikevel det er tullete, hva skjedde med å like de som de er! er jo så vakre fra før av! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Syns det er helt idiotisk og forstår ikke de som ønsker å farge pelsen, lakke klørne eller dra på dem unødvendige klær, ei heller de som setter de i vogn (de har 4 bein - de kan som regel brukes!) eller har dem i vesker.

Hunder er HUNDER! og la dem være det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes de er råkule! Men håper virkelig ikke det blir en trend. I USA er det feks ulovelig å farge kyllinger, ikke fordi fargen er skadelig, men fordi de blir solgt som gaver til folk som ikke har kunnskap eller interesse for å ta vare på som. Nå kan man jo håpe at folk vet at man ikke gir hunder i gave uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Micka

Fryktet at det var en spesiell type avl det var snakk om. Heldigvis ikke. Tor neppe hundene hadde veldig stor glede av den farginga av pelsen. Panda-valpene var utrolig søte, men valper er søte uansett så de hadde ikke trengt å male dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Panda valpene var veldig søte, men akseptabelt i mine øyner? Nei, en hund er en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Heldigvis bare en engangsforeteelse. Dyr skal ikke farges og sminskes. Ei heller påføres parfyme.

(men nå må jeg ikke kaste stein i glasshus siden jeg shiner hester opp etter alle kunstens regler før ett show. Men jeg endrer ingen farger; gjør de bare klarer. Og hesten får lov å rulle seg i gjørma etter showet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg synes vel egentlig man skal la hunder være hunder, men må innrømme at pandahundene var kjempesøte :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Syns det er helt idiotisk og forstår ikke de som ønsker å farge pelsen, lakke klørne eller dra på dem unødvendige klær, ei heller de som setter de i vogn (de har 4 bein - de kan som regel brukes!) eller har dem i vesker.

Hunder er HUNDER! og la dem være det

Signerer. Dessuten, om dette ble en stor trend ville nok en del bare brukt det de hadde til rådighet, uavhengig av hvor skadelig det måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, trodde de hadde genmodifisert og fått fargene ved kunstig seleksjon. Bra det bare var midlertidige farger da :) fordi det går jo riktig så ille når dem fremstiller egne arter. F.eks hunden mops er jo så og si laget i labratorium, og vi ser jo bare hvor mange sykdommer/feil og mutasjoner den har i genene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Huffsa

Syntes det er helt på trynet.

Skjønner ikke vitsen. Greit det er bedre enn en tiger eller panda i dyrehager, men fortsatt. Det er en hund, ikke et leketøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *miffy*

Hvis dette ikke på noen måte har medført skade eller ubehag for hundene ser jeg ikke noe galt i det. Ganske bisarr sak, men supersøte pandahunder da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dyrene ikke tar skade av det, synes jeg ikke det er verre å farge pelsen enn å la en puddel gjennomgå timesvis med klipping, bading og stelling før en utstilling..

For eksempel.

Men jeg synes at det ser helt idiotisk ut, og det at noen driver og farger pelsen til hunder synes jeg er helt merkelig.

Har de virkelig ikke noe bedre å finne på? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er helt greit så lenge dyret ikke lider. Det er mange som farger pelsen på dyrene sine med Manic Panic (men ikke så vanlig i Norge, da). Selv om denne type farge er veldig mild skal man uansett utføre en allergitest. Kan ikke bare smøre inn pelsen med farge uten å vite at dyret ikke reagerer på det. Kunne godt tenkt meg å farge pelsen på min egen hund, men han er dessverre svart. Ikke aktuelt med blekemiddel ihvertfall.

Synes ikke det er så stor forskjell på crazy colour og whiteout/blackout shampoo som brukes på utstillingsdyr for å fremheve fargen på pelsen. Det er vel kanskje det at fargene er mer iøyenfallende som får folk til å reagere og anta at dyret har det vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig kanskje, men tror neppe bikkja bryr seg om hvilken farge den har :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er helt på trynet.

Skjønner ikke vitsen. Greit det er bedre enn en tiger eller panda i dyrehager, men fortsatt. Det er en hund, ikke et leketøy.

Å... Men det er jo så morsomt å ta på border collien rosa t-shorte og lakke et par klør i samme farge. Hysterisk å se hvordan bikkja nyter oppmerksomheten og se reaksjonen fra miniatyrhundeierne. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...