Gå til innhold

gamle arr, kan de forsvinne uten merker?


Gjest Arr arr capt'n

Anbefalte innlegg

Gjest Arr arr capt'n

Er det sant som min mor sier at arrene forsvinner etter som man blir eldre, at man er mye mer følsom på huden da man er yngre (10-25 års alderen)?

Jeg har mange arr på kroppen. spesielt etter kviser som jeg ikke klarte å la være å pelle på. kvisene ble til sår som jeg ikke klarte å la være å åpne. Da de endelig fikk gro, fikk jeg enten en mørk prikk under huden eller en kritt hvit klump over huden der såret hadde vert.

Så har jeg et sår jeg fikk da jeg var i Syden en gang. Jeg kjente at det klødde på foten, og klødde bare EN gang oppover med fingeren da jeg besteg en trapp. Jeg var så vidt borti, men har en mørk strek der som har vart i over ett år nå.

Og så har jeg et sår som jeg fikk på kneet en julaften for 10 år siden. Dette merket fikk jeg da jeg datt på jordet når jeg skulle returnere hjem etter jeg fikk se hva slektningene mine fikk til jul.

Såret har ikke noe hår, det er en rett blank og litt rød strek. Ligner litt på såret man får når man brenner seg på stekeplata i ovnen, men det er ikke noe luft under huden.

jeg fikk den rett under kneskålen loddrett i midten. Perfekt plassert da... akkurat der det er mykest :P

Jeg vet man ikke skal plukke på sår, men jeg tror det er et utbrudd jeg får.

Tvangstanker kanskje. For noen ganger vet jeg ikke at jeg gjør det, andre ganger vet jeg det men tenker at jeg må stoppe, men får det ikke til. Føler at jeg bare skal fullføre denne og ikke mer, men jeg lager bare et større og større sår som ikke gror. Jeg føler at jeg må "fjerne" humper eller harde ting som plutselig dukker opp på kroppen, for å jevne det ut, men jeg gjør det jo bare verre!

Jeg mener jo ikke å lage sår på meg selv, jeg vil jo ikke, for jeg vet jo hva det fører til. Stygge sår.

Og kipt som det er, så viste jeg ikke før at huden foran på brystet var mest følsom for merket etter sår. Heldige de som kan vise seg med v-hals genser, og heldige de som kan gå ut i bikini uten å ha masse sår og klumper på ryggen. Og heldige de som ikke har fått mørke flekker på haka eller andre plasser rundt ansiktet fordi de ikke plukket på seg.

Når jeg tenker på det, så har jeg faktisk aldri hatt røde og irriterte kviser, jeg lager dem selv...jeg har sett at mange har fått små søkk i huden av kviser de ikke har plukket på. Dette går jo ikke bort, men jeg får ikke de søkkene/hullene i huden. Tenk så pen jeg kunne ha vert, så glatt osv, men jeg ødela det.

Den dagen jeg endelig har sluttet med dette så vil jeg jo ha merker. Går det bort, eller kan man fjerne det på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Arrene blir lysre etterhvert, men borte blir de ikke. For å bli kvitt dem kan man bruke laser eller noen typer kjemisk peeling hos hudlege eller kosmetisk kirurg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme dilemma som deg. Bare at jeg bare har ETT 'arr'. Er på skulderen, fremme, sånn at jeg har ikke turt å gått i singlett på et helt år nå. Nå når det er sommer igjen har jeg ikke turt. Går bare i t-skjorter altid.

Har slanka meg en god del, så har null problem med å gå i singlet for meg selv, tørr ikke foran folk :( Er så surt.. Føler jeg har ødelagt stort for meg selv. Arret går ikke vekk.

Arret jeg har er en sånn hvit prikk greier, som jeg har pirka på tusen ganger til den ble sånn. Huff... Jeg har slutta å pirka. Tenker bare på flere arr, nei takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...