Shade Skrevet 7. juni 2010 #21 Del Skrevet 7. juni 2010 Unnskyld meg, men vet du ikke hva som skjer med en katt på en kinarestaurant? Den havner i gryta! Det var et særdeles dårlig forslag. Håper det ikke var vondt ment. Uff, det har du rett i Dumt tenkt av meg. Men kanskje du kan ta han med til en dyrebutikk og la han få fiske sin egen bursdagsfisk der? Han var jo litt overvektig så det passer kanskje best med en liten platty eller noe sånt uansett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #22 Del Skrevet 7. juni 2010 Uff, det har du rett i Dumt tenkt av meg. Men kanskje du kan ta han med til en dyrebutikk og la han få fiske sin egen bursdagsfisk der? Han var jo litt overvektig så det passer kanskje best med en liten platty eller noe sånt uansett Er platty mager fisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kazcade Skrevet 7. juni 2010 #23 Del Skrevet 7. juni 2010 Bursdag er det jo bare en dag i året (eller 7 hvis du er katt), så jeg synes du burde glemme at han er feit og bake en skikkelig diiiger fødselsdagskake, gjerne dekorert med marsipanmus, som pus kan sleike i seg eller evt rulle seg i hvis han foretrekker det. Etterpå kan du jo leie hoppeslott og lage party for alle kattene i gata. Pus synes sikkert det er morsomt hvis du også deltar i denne aktiviteten. Bare ikke la noen av gjestene klore på hoppeslottet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 7. juni 2010 #24 Del Skrevet 7. juni 2010 Gratulerer så mye med dagen til katten din! Hva med å finne en kattestripper som kan gi han eller hun et lite show? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #25 Del Skrevet 7. juni 2010 Bursdag er det jo bare en dag i året (eller 7 hvis du er katt), så jeg synes du burde glemme at han er feit og bake en skikkelig diiiger fødselsdagskake, gjerne dekorert med marsipanmus, som pus kan sleike i seg eller evt rulle seg i hvis han foretrekker det. Etterpå kan du jo leie hoppeslott og lage party for alle kattene i gata. Pus synes sikkert det er morsomt hvis du også deltar i denne aktiviteten. Bare ikke la noen av gjestene klore på hoppeslottet. God ide med hoppeslott, men det blir veldig stressende for meg å passe på at ingen klorer på slottet. Finnes det kloreslott, tro? Det hadde vært midt i blinken. Gjerne med innlagt akvarium. Kake blir det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #26 Del Skrevet 7. juni 2010 Gratulerer så mye med dagen til katten din! Hva med å finne en kattestripper som kan gi han eller hun et lite show? Han er kastrert så det ville være penga ut av vinduet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oppesen Skrevet 7. juni 2010 #27 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg vet ikke når katten min har bursdag, har bare fått opplyst at han er ca fem år. Tenkte at jeg skulle finne på en bursdag til ham ved f eks å legge kalenderblader utover gulvet og se om det er et av dem han viser spesiell interesse for, for å si det på den måten. Hvordan feirer dere bursdagen til deres katter? Min er i svært godt hold (altså tykk ), så det bør bli en slags aktivitetsbursdag framfor å ha fokus på maten. Hadde ballrom vært noe? Katter liker jo godt å løpe etter baller. Han er også interessert i fugler, men det finnes vel ingen fuglepark i Oslo? Vi kan ikke reise langt av gårde for han bæsjer alltid i bilen (beklager udelikate opplysninger :fise: ). Fisketur har jeg også vært inne på, med markstang og dupp for da kan han sitte og følge med på duppen og så få spise den fisken vi får :fisk: . Rå, selvsagt. Da blir det en liten tur å gå til fiskevannet og så kan han klatre litt i trær og fange mus innimellom hvis han skulle ønske det. Gaver blir det ikke, for det er jeg helt i mot. Hva tror dere om disse forslagene? Hva pleier dere å gjøre på busrdagen til pus? Er det ok om jeg tar meg en øl på bursdagen hans? Han er forresten grå, hvis det skulle ha noen betydning. Hehe, tror du de ville sluppet inn en katt i en fuglepark? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 7. juni 2010 #28 Del Skrevet 7. juni 2010 Hehe, tror du de ville sluppet inn en katt i en fuglepark? Det er lettere å håpe på tilgivelse enn tillatelse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #29 Del Skrevet 7. juni 2010 Hehe, tror du de ville sluppet inn en katt i en fuglepark? Det alternativet har utgått, men jeg skal si deg en ting og det er det at disse fuglene er ikke så uskyldige som alle skal ha det til. Skjærene holder på å plage vettet av min katt og det kan karakteriseres som ren mobbing i enkelte tilfeller. De rotter seg sammen i gjenger og skriker inn i ørene hans og prøver å hakke ham (bra han er godt polstra ). Så om han hadde kunnet komme inn i en fuglepark og kanskje fanget en pippipp eller to og spist dem opp (hvis de var av den magre sorten), så tror jeg det ville vært veldig bra for selvfølelsen hans. Men, som sagt, fuglepark har vi ikke her i Oslo-området. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 7. juni 2010 #30 Del Skrevet 7. juni 2010 Pet, du er min helt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #31 Del Skrevet 7. juni 2010 Han er kastrert så det ville være penga ut av vinduet. Si ikke det, kanskje han fortsatt synes det er gøy å se på. Min kastrerte hannkatt er ihvertfall svært så ivrig på å lukte jentepusene bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosteskaft Skrevet 7. juni 2010 #32 Del Skrevet 7. juni 2010 Synes virkelig IKKE at du kan diskriminere den kastrerte katten! Klart han vil ha stripper, mannfolk som er impotente synes sikkert det er digg å titte på ei snasen dame! Spørsmålet er vel heller, er katta homo (altså må ha guttekattetripper) eller hetero? (ergo damepusstripper)Hvis han er bi så ta en av hvert kjønn... Katter erutrolig utspekulerte om de føler seg forbigått. En vakker dag våkner du opp med musehode i senga -da er det bare å pakke snippeska og ta første fly ut av landet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kazcade Skrevet 7. juni 2010 #33 Del Skrevet 7. juni 2010 For å bolstre selvfølelsen hans litt kan du jo sette fuglebrettet ned på bakken. Antar at han ikke er så akrobatisk ettersom han er godt polstret som du sier? Har selv gode erfaringer med å overfore kjøttmeis, for så å slippe pus ut. Blir litt som sånn big-game hunting for katter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #34 Del Skrevet 7. juni 2010 For å bolstre selvfølelsen hans litt kan du jo sette fuglebrettet ned på bakken. Antar at han ikke er så akrobatisk ettersom han er godt polstret som du sier? Veldig kjedelig bursdagsfeiring, da. Fuglebrettet ned på bakken, juhu, liksom... :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #35 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Si ikke det, kanskje han fortsatt synes det er gøy å se på. Min kastrerte hannkatt er ihvertfall svært så ivrig på å lukte jentepusene bak. Synes virkelig IKKE at du kan diskriminere den kastrerte katten! Klart han vil ha stripper, mannfolk som er impotente synes sikkert det er digg å titte på ei snasen dame! Spørsmålet er vel heller, er katta homo (altså må ha guttekattetripper) eller hetero? (ergo damepusstripper)Hvis han er bi så ta en av hvert kjønn... Katter erutrolig utspekulerte om de føler seg forbigått. En vakker dag våkner du opp med musehode i senga -da er det bare å pakke snippeska og ta første fly ut av landet. Jeg liker ikke disse sexrelaterte forslagene så godt, merker jeg. Han er jo liksom barnet mitt og da synes jeg det blir veldig feil å skulle begynne å dra inn strippere og andre løsaktige elementer. Takk, men nei takk. Jeg kjenner heller ikke til legningen hans (har bare hatt ham i litt over en måned), og for å være ærlig så interesserer det meg ikke heller. Endret 7. juni 2010 av Pet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mir Skrevet 7. juni 2010 #36 Del Skrevet 7. juni 2010 Kanskje han bare vil la den gå forbi i stillhet. Han er tross at 7 x 5 år nå, så han vil kanskje ikke ha så stor ståhei rundt at han blir eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kazcade Skrevet 7. juni 2010 #37 Del Skrevet 7. juni 2010 Veldig kjedelig bursdagsfeiring, da. Fuglebrettet ned på bakken, juhu, liksom... :søvn: Muligens ikke som hovedingrediens i feiringen, men her høres det jo ut som om pus har et problem med selvtilliten som absolutt bør adresseres. Nå er han jo fem år og kastrert så det er vel neppe pubertet/overgangsalder men heller mer dyptliggende problemer, kanskje pga overvekt og følelser i forhold til egen kropp. :frown: Mener bare at du bør bygge opp selvtilliten hans forsiktig før du kaster ham inn i slike voldsomme situasjoner som den bursdagsfeiringa du ser ut til å legge opp til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobbi Skrevet 7. juni 2010 #38 Del Skrevet 7. juni 2010 Kanskje han bare vil la den gå forbi i stillhet. Han er tross at 7 x 5 år nå, så han vil kanskje ikke ha så stor ståhei rundt at han blir eldre. Jeg støtter denne. Han er allerede blitt grå, og han sliter med fedme. Han har sikkert ikke noen glede av å få alderen gnidd inn. Angående overvekten: Fugler og mus kan han spise så mye han vil av, bare hold han unna brød, poteter og sukker. Lavkarbo er jo en veldig effektiv slankekur, har jeg hørt. Dere må selvfølgelig kutte turene til McDonalds, men det burde være til å leve med siden han nå kan ta for seg så mye han vil av småfugl og mus. Bare pass på at han ikke lurer deg til å servere mus og spurv på pose fra butikken. Halvfabrikata er ofte fulle av sukker har jeg lært. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #39 Del Skrevet 7. juni 2010 Muligens ikke som hovedingrediens i feiringen, men her høres det jo ut som om pus har et problem med selvtilliten som absolutt bør adresseres. Nå er han jo fem år og kastrert så det er vel neppe pubertet/overgangsalder men heller mer dyptliggende problemer, kanskje pga overvekt og følelser i forhold til egen kropp. :frown: Mener bare at du bør bygge opp selvtilliten hans forsiktig før du kaster ham inn i slike voldsomme situasjoner som den bursdagsfeiringa du ser ut til å legge opp til. Ja, jeg ser den. Men den fisketuren kan jo bli stille og rolig, jeg tenker ikke å ta ham med til Sognsvann på en søndag formiddag, akkurat . Jeg MÅ jo ikke drikke øl heller, hvis du tror han kan bli usikker av det (endret oppførsel hos mor, jfr en tråd på Barn og familie ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shade Skrevet 7. juni 2010 #40 Del Skrevet 7. juni 2010 Men bar for å sjekke, har du redningsvest til han? Det er viktig at du passer på at han er trygg hvis du går for fisketuren! Og kanskje han har en venn eller to i nabilaget som vil være med og? Det kan være litt leit å bare være med mamma på bursdagen sin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå