Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #61 Del Skrevet 7. juni 2010 Vi var litt overtrøtt, satt et gjeng her å leste. Da ble det full latter i stua. En kompis som svarte. Dyr er nok det her i livet jeg har mest greie på. Å feire bursdagen til en katt vil jeg si spiller liten rolle for katten! En kan heller ta vare på den og gi den et godt liv. Hva i alle dager skal en med katten i en fuglepark for eksempel? Er vel ingen glede for katta det, når den ikke får jakte på en eneste fugl. Men der i mot mest sannsynlig må sitte i et bur å mjaue i frustrasjon og fordi den er redd. Eller gå tur med den til et vann for å fiske fisk!? Hallo.. Den beste bursdagsgaven den kunne ha fått var å få bo hos noen snille mennesker litt lengre på landet, - hvor den kan springe fritt ute som den vil. Denne tråden tror jeg er startet opp av en som vil ha det litt morro, og ikke en som er hysterisk bekymret for at katten sin ikke får en fin nok bursdag. Katten min går faktisk fritt selv om jeg bor i Oslo. Og jeg ville ikke under noen omstendighet ta ham med til et sted hvor han måtte sitte å mjaue og være redd. Hadde jeg valgt fulgepark skulle det vært en park med løse fulger (ikke byens ) som han kunne jaktet på og evt spist (deler av, tror ikke han liker fjør og nebb). Skjønner ikke hva som er galt med å ta ham med på fisketur? Hallo, men hva slags skade skulle det gjort? Jeg tror at katter forstår mer enn vi vet og det er jeg ikke alene om å tro. Jeg tror det var en telepatisk situasjon som oppsto mellom oss da jeg tenkte på fisketur og han valgte 5. august som bursdag. Da er det jo som regel fint vær. Han kunne valgt november, desember, januar februar, mars... Men gjorde han det? Nei! Hvorfor ikke? Fordi han ville på fisketur! Enkel logikk. Han er ikke dum, skjønner du! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #62 Del Skrevet 7. juni 2010 Det er nesten så jeg vurderer å skaffe meg katt - så vi kan ha bursdag hos Pet. Mine katter kommer til Kattesand Aktivitetspark neste bursdag! De har nettopp hatt begge to, så det er vel omtrent 7,2 uker til neste gang. Da regner jeg med at parken er ferdig med dokurver og det hele! Da har jeg fått mine første kunder! Denne påmeldingen anses som bindende, og dere må betale selv om dere ikke kommer (hvis dere ikke kan framvise dødsattest). Og du LilleBille, må skaffe deg katt i løpet av ett - 1 - år fra dagens dato og sende meg fødselsattesten. Dette blir moro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 7. juni 2010 #63 Del Skrevet 7. juni 2010 På en ca. femårsdagen til en katt kan du ikke ta en øl. Da må dere drikke champagne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 7. juni 2010 #64 Del Skrevet 7. juni 2010 Syns du skal ta det _litt_ rolig med den fisketuren siden du ikke vil bruke flytevest. Er ikke det litt vel uansvarlig av deg?? Ellers får du Dyrevernet på nakken og det vil du vel ikke? Det kan bli litt sånn kleint når du tross alt skal være selvstendig næringsdrivende og alt... Men når jeg tenker meg om så er jo all PR god PR. Kjør på! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #65 Del Skrevet 7. juni 2010 hoho.. ja, her var det mange spenstige kattebursdagforslag Ville nok ha satset på et photoshoot, så kan du jo få noen bilder ut av katten til senere Eller kanskje gi den litt kjip mat dagene før bursdagen, så blir den jo automatisk spesiell med litt ekstra dyrt bursdagsmat http://ecx.images-amazon.com/images/I/41UhYiavQ1L._SL500_AA300_.jpg fest fast en fisk øverst, så får den seg en skikkelig løpetur Mange gode forslag her. Fotograf må jeg jo ha. Jeg kjenner onkelen til en som bruker samme frisør som Morten Krogvold, så der ser jeg en mulighet selv om det kanskje blir litt råflott. Men der ser en hvor viktig det er å ha et nettverk når en blir selvstendig næringsdrivende. Noen som vet hvor mye det koster å abonnere på Dagens Næringsliv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 7. juni 2010 #66 Del Skrevet 7. juni 2010 Syns du skal ta det _litt_ rolig med den fisketuren siden du ikke vil bruke flytevest. Er ikke det litt vel uansvarlig av deg?? Ellers får du Dyrevernet på nakken og det vil du vel ikke? Det kan bli litt sånn kleint når du tross alt skal være selvstendig næringsdrivende og alt... Men når jeg tenker meg om så er jo all PR god PR. Kjør på! Lykke til! Jeg tror du har et poeng her. Kansellerer herved planene om å investere sammen med Pet i dette foretaket, det kan bli for risikabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 7. juni 2010 #67 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Mange gode forslag her. Fotograf må jeg jo ha. Jeg kjenner onkelen til en som bruker samme frisør som Morten Krogvold, så der ser jeg en mulighet selv om det kanskje blir litt råflott. Men der ser en hvor viktig det er å ha et nettverk når en blir selvstendig næringsdrivende. Noen som vet hvor mye det koster å abonnere på Dagens Næringsliv? http://avis.dn.no/abotjenester/priser/ Endret 7. juni 2010 av Alyah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #68 Del Skrevet 7. juni 2010 På en ca. femårsdagen til en katt kan du ikke ta en øl. Da må dere drikke champagne! Tenk om han skvetter og faller i vannet når korken smeller, da? Jeg tenker på alt, jeg, skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #69 Del Skrevet 7. juni 2010 http://avis.dn.no/abotjenester/priser/ Det var jaggu dyrt! Kan jeg skrive det av i hovedboka, eller hva det heter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 7. juni 2010 #70 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg synes den bursdagen din blir litt kostbar. Det er da bare tull og tøys å bruke så mye penger på sånt? Nei, ha det enkelt og tradisjonelt hjemme, noe annet er bare fjolleri. Jeg ble veldig lettet over å se at det med alkohol allerede var tatt opp i tråden. Jeg så jo du hadde intensjoner om å ta deg en øl i anledning dagen, og da ble jeg sant å si litt småsvett her! Det må alltid være minst én person i kjørbar stand i hjemmet. Tenk om det skulle skje noe. Dessuten leder det ene gjerne til det andre, og har du først tatt deg en øl er det ikke godt å vite hva som kan hende! For øvrig ønsker jeg deg lykke til med feiringen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 7. juni 2010 #71 Del Skrevet 7. juni 2010 Det var jaggu dyrt! Kan jeg skrive det av i hovedboka, eller hva det heter? Nå er det ganske lenge siden jeg hadde bed.øk., men det er vel en mulighet? Hør med noen av de andre damene. KG er jo fullt av forståsegpåere Bare pass på å ikke havne på Luksusfellen! (Men jeg kommer nok til å følge med om du faller utpå. Jeg er slem. Dessverre ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #72 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg synes den bursdagen din blir litt kostbar. Det er da bare tull og tøys å bruke så mye penger på sånt? Nei, ha det enkelt og tradisjonelt hjemme, noe annet er bare fjolleri. Jeg ble veldig lettet over å se at det med alkohol allerede var tatt opp i tråden. Jeg så jo du hadde intensjoner om å ta deg en øl i anledning dagen, og da ble jeg sant å si litt småsvett her! Det må alltid være minst én person i kjørbar stand i hjemmet. Tenk om det skulle skje noe. Dessuten leder det ene gjerne til det andre, og har du først tatt deg en øl er det ikke godt å vite hva som kan hende! For øvrig ønsker jeg deg lykke til med feiringen! Nå må du bremse litt her. En fisketur er ikke dyrt. Jeg er ikke typen som kjøper mark, den graver jeg selv. Og pus er ca 35 menneskeår så han takler å se meg litt brisen. Det vet jeg, for det har jeg prøvd ut (med tanke på bursdagen). Enkelte bare må se det negative i alt. Men takk for lykkeønskningene! Du tok deg opp litt der! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 7. juni 2010 #73 Del Skrevet 7. juni 2010 Jo, du kan nok skrive av abonnementet på DN på bedriften ja, men da må du nok passe på at du ikke får avisen tilsendt til din private adresse med mindre du driver aktivitetsparken hjemmefra. Siden det er snakk om alkohol her, har du tenkt å servere øl til pusene våre i denne parken? For i så fall må alle dokumentere at kattene har levd i minst 18 katteår, altså 2,5 menneskeår først. Ellers får du trøbbel med skjenkekontrollen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 7. juni 2010 #74 Del Skrevet 7. juni 2010 Nå må du bremse litt her. En fisketur er ikke dyrt. Jeg er ikke typen som kjøper mark, den graver jeg selv. Og pus er ca 35 menneskeår så han takler å se meg litt brisen. Det vet jeg, for det har jeg prøvd ut (med tanke på bursdagen). Enkelte bare må se det negative i alt. Men takk for lykkeønskningene! Du tok deg opp litt der! Jammen, da så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Louie Skrevet 7. juni 2010 #75 Del Skrevet 7. juni 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #76 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Jo, du kan nok skrive av abonnementet på DN på bedriften ja, men da må du nok passe på at du ikke får avisen tilsendt til din private adresse med mindre du driver aktivitetsparken hjemmefra. Siden det er snakk om alkohol her, har du tenkt å servere øl til pusene våre i denne parken? For i så fall må alle dokumentere at kattene har levd i minst 18 katteår, altså 2,5 menneskeår først. Ellers får du trøbbel med skjenkekontrollen! Så vidt jeg vet drikker ikke katter øl, det var jeg som skulle ta meg en øl 5. august (gleder meg! ). Skjønner at det kan gå litt i surr her, jeg tar visst litt av ! Nei, pusene skal få kose seg med sånn kattehasj som jeg ble anbefalt her. Fulle katter tror jeg ikke er så sjarmerende, akkurat. Endret 7. juni 2010 av Pet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 7. juni 2010 #77 Del Skrevet 7. juni 2010 Tenk om han skvetter og faller i vannet når korken smeller, da? Jeg tenker på alt, jeg, skjønner du. Er han skuddredd altså? Du kan jo prøve å rope "pang, pang, pang" med varierende styrke og se hvordan han reagerer. Før bursdagen selvsagt. Hvis han skvetter, synes jeg du skal kjøpe hørselsvern til ham. Sorry, jeg mente selvsagt lage hørselsvern - av bomull og kreppapir. Hørselsvernet kan du også bruke hvis du skal ha ham med på konsert. Selv er jeg typen som har konsertkatt på magen på konsert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 7. juni 2010 #78 Del Skrevet 7. juni 2010 Er han skuddredd altså? Du kan jo prøve å rope "pang, pang, pang" med varierende styrke og se hvordan han reagerer. Før bursdagen selvsagt. Det vet jeg ikke, jeg har bare kjent ham siden 29. april i år. Men han er litt redd støvsugeren. Jeg kan selvsagt prøvesmelle en sjampisflaske og se på reaksjonen. Rope "pang pang pang" føler jeg ikke for å gjøre, det byr meg litt i mot, rett og slett. :frown: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. juni 2010 #79 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Kattesand Aktivitetspark synes jeg er en aldeles strålende ide. Vi snakker tross alt om katten din her, så jeg regner med at kun det beste er godt nok. Alle kjipe forslag som innebærer bygging og mekking av leker med ting man finner i naturen og ditto spising av ting man finner i naturen, synes jeg du skal droppe. Hvordan skal katten din virkelig forstå at du elsker ham hvis du velger budsjettløsninger på bursdagen hans, liksom?! Har du vurdert å arrangere bursdag for ham i Build-a-Bear-butikken? Da kan han velge seg en sjelevenn helt etter egen smak. Han kan selv velge hvor mys stuffing det skal være i den nye vennen - genialt hvis han har litt komplekser for sin egen kroppsbygning. I Build-a-Bear-butikken har de dessuten antrekk for enhver anledning som passer både til den nye vennen og til katten din. Hvis han vil være litt macho, har de kule camo-antrekk med matchende sko og lue. Og hvis han vil kjenne på sine mer femninine sider, er det mye glitzy Hannah Montana-greier der også. Bare en ide, hvis du tenker på å gjøre det litt mer classy. Men jeg tror ikke det er lov til å drikke sjampis i den butikken, så det kan hende du må utsette til dere er vel hjemme igjen. Endret 7. juni 2010 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosteskaft Skrevet 8. juni 2010 #80 Del Skrevet 8. juni 2010 Som Bodillen sier, Alltid Beredt! (motto for Kattesand Aktivitetspark, eller hva det var??) Legger til lista: - sjåfør, vet jo aaaldri om det er behov for legevakten, hverken for eier eller katt. - lydløst fyrverkeri. Sikker på at katter elsker fyrverkeri hvis det bare ikke smeller så fælt. - dokurv: negelakk (hallo?? seff!), juksemus, ekstra børste i ulik størrelse og "børsteting", klo-saks, førstehjelputstyr, sløyfe for de katter som har glemt/sølet på sin, ekstra leke for de som mistet/ødelagt sin egen. - dessuten ulike menyer: lavkarbo, lavkalori, med eller uten laktose, vegansk, kjøttmiddag for barske katter, og så videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå