Gjest Tidssone Skrevet 7. juni 2010 #41 Skrevet 7. juni 2010 Jomfruhinna gjør jenta for det første mer appetitlig, men er samtidig et tegn på at hun ikke kommer med et tonn negativ ballast. Man vil være først ute med å gi den mentale ballasten, mener du?
Kamikatze Skrevet 7. juni 2010 #42 Skrevet 7. juni 2010 (endret) Man vil være først ute med å gi den mentale ballasten, mener du? Nei, det var ikke det jeg mente. Men du skal få det billigpoenget. Jeg er en voksen mann, og har ikke noen problemer med å ta konsekvensene av mine tabber. Blir bare så forbannet dritlei av å måtte ta konsekvensen av alle "ballastmennenes" feilgrep i tillegg. Særlig når de har "pisset i matfatet". :gjeiper: Selv om det kanskje kan komme som en overraskelse på noen, finnes der faktisk ennå folk som har tro på eksklusivitet i kjærlighet, og som ikke ønsker å basere sitt fremtidige kjærlighetsliv på jenter som skifter partner oftere enn truse. Det går også litt på dette med empiri. Når hun har skifta ut de forrige fem med to års mellomrom, er det lite som tyder på at en selv får en særlig lengre karriere der hvor hun ikke ser mannen for bare menn. Endret 7. juni 2010 av Kamikatze
Gjest Tidssone Skrevet 7. juni 2010 #43 Skrevet 7. juni 2010 Nei, det var ikke det jeg mente. Men du skal få det billigpoenget. Jeg er en voksen mann, og har ikke noen problemer med å ta konsekvensene av mine tabber. Blir bare så forbannet dritlei av å måtte ta konsekvensen av alle "ballastmennenes" feilgrep i tillegg. Særlig når de har "pisset i matfatet". :gjeiper: Tja. Det hører vel med at man etterhvert som årene går, får med seg noe ballast. Menn har også det. Hersens kvinnfolk, som har ødelagt deres evne til å tro at det finnes ordentlige damer her ute. Man blir muligens mer realitertsorientert (høres finere ut enn desillusjonert) etterhvert som man opplever ting? Samtidig kan man velge å bruke erfaringene til noe annet enn å bli hysterisk, vanskelig dame. (Dessuten synes jeg det var et sabla bra poeng, og ikke billig i det hele tatt.)
Kamikatze Skrevet 7. juni 2010 #44 Skrevet 7. juni 2010 Jammen, det er ikke et race hvor det er om å gjøre å komme først. Her dreier det seg om eksklusivitet istedenfor kvantitet. Og det at mange faktisk setter pris på dette, selv om det ikke er superpolitisk korrekt denne uka. Selektivitet. - Ikke om å gjøre å hoppe på den første eller de fleste, men den beste.
Gjest Tidssone Skrevet 7. juni 2010 #45 Skrevet 7. juni 2010 Jammen, det er ikke et race hvor det er om å gjøre å komme først. Her dreier det seg om eksklusivitet istedenfor kvantitet. Og det at mange faktisk setter pris på dette, selv om det ikke er superpolitisk korrekt denne uka. Selektivitet. - Ikke om å gjøre å hoppe på den første eller de fleste, men den beste. Næsj. Jeg er mer opptatt av at det skal være en om gangen. Mange setter pris på? Eller noen setter pris på og noen gir blaffen? Det er litt misforstått at jomfrudommen er det fineste du kan gi kjæresten din. Det er jo så mye, mye, mye annet som er viktigere. For eksempel er det kanskje ikke så veldig viktig at man har fått jomfrudommen, dersom dama uken etter hopper til køys med bestekompisen din? Eller dersom jomfrudommen var det du fikk og etterpå oppdager at dama ikke liker sex?*setter ting i perspektiv*
*Inspiration* Skrevet 7. juni 2010 #46 Skrevet 7. juni 2010 Oi, grenser! Trodde nesten kvinner som deg med grenser var en utdødd rase jeg. Mhmm... Veldig få som venter med å ha sex etter ekteskap ja. Så du har nok rett der!
Kamikatze Skrevet 7. juni 2010 #47 Skrevet 7. juni 2010 (endret) *setter ting i perspektiv*Å? Lurte jaffal meg der. Jeg trodde du krisemaksimerte. :gjeiper: Mhmm... Veldig få som venter med å ha sex etter ekteskap ja. Så du har nok rett der! Men det blir feil å si at det ikke betyr noe for noen, selv om mange bryr seg katten. Men hva om de som ikke bryr seg om det samtidig er typen til å ha gjennomtrekk av partnere? Endret 7. juni 2010 av Kamikatze
Gjest Tidssone Skrevet 7. juni 2010 #48 Skrevet 7. juni 2010 Å? Lurte jaffal meg der. Jeg trodde du krisemaksimerte. :gjeiper: Men det blir feil å si at det ikke betyr noe for noen, selv om mange bryr seg katten. Men hva om de som ikke bryr seg om det samtidig er typen til å ha gjennomtrekk av partnere? Det er jo mange årsaker til at det er gjennomtrekk av partnere. Naivitet, for eksmepel. At man tror man MÅ pule for å få sjans på den andre. Et øyeblikks kåthet er en annen årsak. Kåthet er jo en naturlig drift, på samme måte som det å spise er det. Man spiser når man er sulten og puler når man har lyst til det? Eller at man er ekstremt romantisk og tror at en hver mulighet er den store kjærligheten? Erobringstrang er også en mulig årsak. De som ikke bryr seg og som har hatt mange partnere har sannsynligvis ikke truffet på den rette partneren ennå? Det ER faktisk mulig for rundbrennere å slå seg til ro også. De er bare litt vanskeligere å fange interessen til, så da kan man konkludere med at de er verdifulle partnere når de omsider har falt grundig for noen?
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #49 Skrevet 7. juni 2010 Jeg tror ikke noen menn utelukker ei jente som kjæreste fordi hun er jomfru. Andre veien derimot... Tja... En del menn (og kvinner) gjør det. Siden de har opplevd at mange har vanskelig for å slå seg til ro med å bare ha pult en person, siden de ofte vil lure på hva de går glipp av hos andre. Så godt som alle jeg kjenner som har prøvd å slå seg til ro med den første har endt opp med å være utro og blåse forholdet. Skjønner godt at man blir skeptisk med slike erfaringer. Men når man er bare tjue er det å være jomfru såpass vanlig at jeg ville ikke tenkt noe over det. Gutter på din alder vil nok være forberedt på at det er en mulighet. Gjennomsnittlig debutalder er på 17 år for jenter, og siden det er en del som begynner når de er 14-15 vil det statistisk sett være en del som drøyer det til de er tjue+ også.
Steinar40 Skrevet 7. juni 2010 #50 Skrevet 7. juni 2010 Tror nok du kan ha rett i at dette betyr mest for menn som har vært ute ei regnværsnatt før. Yngre menn tenderer nok å idyllisere kvinnekroppen, og heve den opp på en pidestall. - Og kan aldri tenke seg at noe ved denne er negativt, inntil de opplever noe negativt. Nå er det engang sånn at menn flest synes at andre mannfolks kjønnsorgan og kroppsvæsker er noe av det ekleste som finnes. Og idet vi oppdager at det er omtrent ekvivalent å slikke ei velbrukt fitte, som å slikke pissoiret på et brunpubtoalett, er jomfruhinna den beste gaven din kjæreste kan gi deg. Det er denne eksklusiviteten som gjør at en kan elske med jenta, uten at en hær av andre mannfolk skal "komme i veien" for kjærligheten. I tillegg så innser vi som er eldre enn tjue, at alle menn hun har hatt, har satt negative spor. Og opplever å måtte lide for andre menns "tabber" og dævelskap. Uskyldige setninger, formuleringer eller ord kan gi syke reaksjoner, fordi en eks brukte de samme, i en negativ setting. Jomfruhinna gjør jenta for det første mer appetitlig, men er samtidig et tegn på at hun ikke kommer med et tonn negativ ballast. En uerfaren ung herre lar seg lettere dupere, og innbiller seg at antall tidligere partnere ikke betyr noe. Men mange endrer oppfatning når hodet smetter ut av den rosa skyen, og øynene åpner seg for virkelighetens grelle fakta. Å være med en velbrukt dame, funker så lenge en er i stand til å fortrenge all gammel gruff. Det ene er ikke rettere enn det andre. Folk er bare på forskjellige nivåer på dette området. Vel, du setter det helt på spissen, og bruker et godt krydret språk her hehe men du er inne på mye av det vesentlige. Jeg tror ikke noen menn utelukker ei jente som kjæreste fordi hun er jomfru. Andre veien derimot... Tja... Jeg vil gå enda lenger her og påstå at ingen normal voksen mann ville avvise ei dame han ønsker et seriøst parforhold med, bare fordi hun er jomfru. Og det er ikke mye ... tja ... ved den andre veien heller. Ingen normal voksen mann vil ha et seriøst forhold med et kvinnfolk som han oppfatter å være billig.
Steinar40 Skrevet 7. juni 2010 #51 Skrevet 7. juni 2010 Mhmm... Veldig få som venter med å ha sex etter ekteskap ja. Så du har nok rett der! Finnes det noen lenger da?
Steinar40 Skrevet 7. juni 2010 #52 Skrevet 7. juni 2010 Det er jo mange årsaker til at det er gjennomtrekk av partnere. Naivitet, for eksmepel. At man tror man MÅ pule for å få sjans på den andre. Et øyeblikks kåthet er en annen årsak. Kåthet er jo en naturlig drift, på samme måte som det å spise er det. Man spiser når man er sulten og puler når man har lyst til det? Kåthet ligger normalt sett ikke på samme nivå i behovpyramiden. Noe som altså betyr at slike individer ikke er normale. Og det finnes sikkert en del av dem. Eller at man er ekstremt romantisk og tror at en hver mulighet er den store kjærligheten? Erobringstrang er også en mulig årsak. Joda, spesielt unge kvinner står i en særstilling når det kommer til naivitet. Og mer vil ha mer som det sies. De som ikke bryr seg og som har hatt mange partnere har sannsynligvis ikke truffet på den rette partneren ennå? Det ER faktisk mulig for rundbrennere å slå seg til ro også. De er bare litt vanskeligere å fange interessen til, så da kan man konkludere med at de er verdifulle partnere når de omsider har falt grundig for noen? Den som satser på at en rundbrenner skal endre seg må være betydelig blåst i hue. Da er det ikke håp for vedkommende.
Steinar40 Skrevet 7. juni 2010 #53 Skrevet 7. juni 2010 En del menn (og kvinner) gjør det. Siden de har opplevd at mange har vanskelig for å slå seg til ro med å bare ha pult en person, siden de ofte vil lure på hva de går glipp av hos andre. Så godt som alle jeg kjenner som har prøvd å slå seg til ro med den første har endt opp med å være utro og blåse forholdet. Skjønner godt at man blir skeptisk med slike erfaringer. Men når man er bare tjue er det å være jomfru såpass vanlig at jeg ville ikke tenkt noe over det. Gutter på din alder vil nok være forberedt på at det er en mulighet. Gjennomsnittlig debutalder er på 17 år for jenter, og siden det er en del som begynner når de er 14-15 vil det statistisk sett være en del som drøyer det til de er tjue+ også. De fleste parforhold som inngås i ung alder går til helvete uansett. Folk er ikke modne på noen som helst måte. I dagens samfunn blir ikke folk modne før man nærmer seg 35-års alderen.
Fønix Skrevet 7. juni 2010 #54 Skrevet 7. juni 2010 De fleste parforhold som inngås i ung alder går til helvete uansett. Folk er ikke modne på noen som helst måte. I dagens samfunn blir ikke folk modne før man nærmer seg 35-års alderen. Men man bør vel ha passert 40 for å få ting til å gå fullstendig i ball?
Fønix Skrevet 8. juni 2010 #55 Skrevet 8. juni 2010 (endret) Hva tenker dere gutter om å date en 20-årig jomfru? Burde jeg bare gjøre det i fylla og bli ferdig med det? Slik jeg forstår innlegget ditt, TS, er det disse to spørsmålene du stiller. Og det er to veldig forskjellige spørsmål, ettersom det første handler om andre og det siste handler om deg selv. Jeg skal forsøke å svare på dem i rekkefølge. Hva tenker dere gutter om å date en 20-årig jomfru? Jeg tenker ærlig talt ikke så mye om det, verken i den ene eller den andre retningen. Hvis jeg skal date noen, er det som er viktig at jeg liker jenta, at hun liker meg, at samtalen glir bra, at jeg tenner på henne og at jeg har lyst til å treffe henne igjen. Og selvfølgelig at hun ikke hører på latino-pop. I et idealunivers ville jeg kanskje foretrukket at hun hadde litt erfaring, men i virkelighetens verden ville det ikke ha spilt noen som helst rolle om hun hadde hatt 0 eller 100 før meg, så lenge vi finner tonen og liker hverandre. Jeg ser at det er en del her inne som mener at jomfrudommen skal være en slags gave til den mannen du til slutt velger (men mest sannsynlig ikke ender opp med). Jeg klarer ikke å følge den tanken. Og jeg skal ikke prøve å argumentere mot den. Jeg vil heller stille deg noen spørsmål som du kan tenke litt over. Er din kropp, din seksualitet og din nytelse noe som tilhører deg og som du skal forvalte sånn som det passer deg best? Eller er det noe du må forvalte i samsvar med regler som andre (stort sett menn) har bestemt, sånn at du til slutt kan gi det bort i "gave" til en mann? Hva tror du er grunnen til at en del menn er opptatt av at du skal være jomfru, eller at du i hvert fall ikke skal ha hatt for mange sexpartnere? Hvorfor er det ikke nok for dem å elske deg for den du er, uavhengig av hvilke erfaringer som har bragt deg dit du er? Ønsker du at ditt fremste "salgsargument" overfor en fremtidig partner skal være at du har lagt bånd på din egen livsutfoldelse? Hva gjør det i så fall deg til? Burde jeg bare gjøre det i fylla og bli ferdig med det? Jeg synes du skal gjøre akkurat som du vil. Dvs jeg synes ikke du skal ha sex i fylla "for å bli ferdig med det". Men du må gjerne ha sex i fylla hvis du har lyst til å ha sex i fylla. Hvis ikke, lar du være. Gjør det du har lyst til. Det er du som bestemmer over dine egne lyster og din egen seksualitet. Ikke la omverdenens forventinger eller gutter med huet fullt av regler ta kontroll over den. Har du lyst, knuller du. Hvis ikke, venter du. Endret 8. juni 2010 av Fønix
Steinar40 Skrevet 8. juni 2010 #57 Skrevet 8. juni 2010 Men man bør vel ha passert 40 for å få ting til å gå fullstendig i ball? Sannsynligheten for å få et parforhold til å fungere over tid, øker med parets alder.
Steinar40 Skrevet 8. juni 2010 #58 Skrevet 8. juni 2010 Burde jeg bare gjøre det i fylla og bli ferdig med det? Jeg synes du skal gjøre akkurat som du vil. Dvs jeg synes ikke du skal ha sex i fylla "for å bli ferdig med det". Men du må gjerne ha sex i fylla hvis du har lyst til å ha sex i fylla. Hvis ikke, lar du være. Gjør det du har lyst til. Det er du som bestemmer over dine egne lyster og din egen seksualitet. Ikke la omverdenens forventinger eller gutter med huet fullt av regler ta kontroll over den. Har du lyst, knuller du. Hvis ikke, venter du. Hvis man ikke ønsker å leve alene hele livet, så kan man ikke gjøre akkurat som man selv vil. Man er altså nødt til å ta visse hensyn til hvilket inntrykk egen oppførsel gir andre folk.
Kamikatze Skrevet 8. juni 2010 #60 Skrevet 8. juni 2010 (endret) Retorikk, retorikk. Selvsagt er enhver fri til å gjøre som en vil. Men å koke det som har med appetitt ned til å kun være et sett med regler for å ha kontroll, det blir feil. Oppfører en seg som en tømmestasjon - en vandrende septiktank, blir konsekvensen at mange vil oppfatte en som det. Andre kunne ikke bry seg mindre. Så velger en selv hvilke dører en vil holde åpne eller slamre igjen etter seg. En promiskuøs livsstil vil utelukke endel partnere. Tragisk hvis en av dem er "den rette" - din sjelefrende. Er din rette en som gir seg blanke faen, så spiller det vel mindre rolle. Uansett hvilke valg en tar, så gir valgene ringvirkninger. Realiteten er at få i dag forventer at ei jente er jomfru. Spørsmåler er likevel: Hva vil du selv? Det er du som skal leve ditt liv. Men den våte drømmen kvinner har om betingelsesløs kjærlighet, den er nok en kortvarig myte, som raskt kan slukne når forelskelsens slør går i oppløsning etter en måned eller tre. Våre handlinger preger oss, og former oss som menneske. Du er summen av dine handlinger. Jeg vil bare ha... Endret 8. juni 2010 av Kamikatze
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå