Gå til innhold

Selvbedrag


Gjest Kokeshi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og så? Du blir jo rik etterpå!! :hoppe:

Jeg ville betalt litt mer enn det (167.100,-) om jeg hadde gått ferdig alle årene på BI....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kokeshi

Men på BI var du vel og fikk klasseromsundervisning?

Nå leste jeg ikke så nøye på NKIsidene, men baserer ikke de seg på hjemmestudier?

Men klart, blir jeg like rik som Fedon er det jo verd det :lur:

Endret av Kokeshi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Til begge delene.

Du får vel hjelp (leste ikke så nøye jeg heller), og enkelte av disse nettstudiene har også forelesninger med videoer (har hvertfall vært det hos HiST).

Og ja, blir du rik som Fedon, så er det verdt det!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med siden, men den ser jo bra ut. Samtidig er jeg skeptisk til noen som har 6 måneders bindingstid....

Har du sett på vektklubben.no? Ser de også har gratis medlemskap og sier de har en kalkulator som regner ut kalorier ++.

Jeg, personlig, ville nok ha testet ut noen gratis alternativer før jeg betalte i dyre dommer for et tilbud...? :vetikke:

Edit: Jeg har og hørt om de som har god erfaring med vektklubb.no (VG). Det koster jo også litt, men du kan visstnok teste sidene gratis først. Og lurer på om ikke Dagbladet og har noe slikt?

Endret av O'hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kokeshi

Har brukt vektklubb.no-sidene engang i tiden, men de var tungvinte og den mente jeg kun skulle spise 1300 kcal per dag. For å si det sånn, det gikk ikke så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Jeg brukte vektklubb.no en gang, det fungerte ganske greit, mener jeg, men litt pes med å legge inn alt hele tiden. greteroede.no har noe lignende, gratis. :)

Men fedon og kaloritelling hører vel ikke sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kokeshi

Nei, ikke egentlig, men jeg leste masse om Slank med lav GI i går og der ble det poengtert at man må følge med på kaloriinntaket. Det er kun på Atkins o.l kan ikke trenger det, fordi da er det om å gjøre og hive inn på bare fett (forenklet) mens Fedon er mye mer variert kost. Man går ikke ned bare av stabilt blodsukker, man må også trene og passe på at man ikke spiser for mye. Så det er ikke et kaloriunderskudd jeg er ute etter, bare en omtrentlig oversikt over hva jeg har i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame:

1300 kcal? :overrasket: Hjelpes, det er jo ingenting. Men det høres nesten ut som om det var et nivå man "skal" ligge på de dagene man ikke beveger seg i det hele tatt (mao. beregnet ut fra basalforbrenningen); rett og slett at man ut fra dette plusser på de kcal man forebrenner ved aktivitet.

Som O'hara er jeg litt skeptisk til Fedonmerkevarer pga prisen (men fyren sier mey klokt, helt klart), men jeg skjønner veldig godt at du vil ha det enkelt til å begynne med. :) Soyaflak er forresten supre når det kommer til å øke proteininnholdet og senke GI'en i f.eks frokostblandinger. Jeg putter alltid en god del oppi frokostbladningen min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lite å bidra med når det gjelder GI og kcal, men jeg melder meg som moralsk støttespiller likevel. ;) Du har sikkert skrevet det et sted, men hva er målet, om du har et?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kokeshi

Målet er -15 kg. I følge vekten min er en borte allerede. Ikke det, den vekta kan være litt ustabil så helt sikker er man aldri ;)

1300 kcal var beregnet ut fra basalforbrenningen, men likevel gikk det ikke. Jeg må ha noe slingringsmonn ellers sprekker jeg som bare det. Nå har jeg spist noen biter sjokolade, litt is, noen brødskiver o.l som er utenfor dietten, men skal jeg være totalt striks blir jeg gal. Derfor kjører jeg heller et opplegg der det er rom for å være menneskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kokeshi

Nå googler jeg rundt for å finne mageøvelser som kan hjelpe på den håpløse magen min. Magemusklene er veldig langt unna der de skal være. De har aldri trukket seg sammen etter svangerskap nr 2, og nå er de vel enda verre en noen gang. Jeg kan stikke hånden inn og omtrent finne ryggraden :glare: Spørs om det ikke må opereres når jeg er ferdig med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kokeshi

Løsningen på frokosten kan se ut til å være varm mat. Det er enklere å få ned, og jeg blir mett lengre. I dag ble det laks (proteiner), avokado (fett) og salat. Det virker jo tydeligvis selv om det virker helt høl i huet å spise slike ting.

I kveld skal vi ha pizza, lurer på hvordan jeg skal lage den. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kokeshi

Jeg savner barndommens sommer. Sitte på varme berg og spise krekling mens man planla hvordan man skulle redde verden. Jeg skulle fjerne sult og katastrofer, jeg skulle kjempe på barrikadene, gi hjem til alle de foreldreløse barna og jeg skulle oppleve verden. Drømmene var mange og fantasifulle, men virkeligheten blir sjelden slik man tror og håper som barn. Jeg skulle bli høy, ha langt svart hår, bli uhyre intelligent og ikke minst rik. Mann, barn, stasjonsvogn og enebolig var for de andre, jeg var ikke slik. Jeg skulle gjøre Mange Viktige Ting. Deilig naiv, uredd og veslevoksen.

Nå er jeg bare voksen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg husker hvordan det var. :ler: Noen ganger kan jeg føle meg litt desillusjonert av meg selv og andre når det gjelder hvordan det er å være voksen, når jeg innser at alle (inkl. en selv) går der i den samme tralten og kan oppføre seg rimelig primitivt også til tider. Men så innser jeg at det er ganske fantastisk å være voksen likevel, selv om barndommens minner kan være gode og utfordringene nå er annerledes, men samtidig litt like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...