Gå til innhold

Selvbedrag


Gjest Kokeshi

Anbefalte innlegg

Gjest Kokeshi

Egentlig skal jeg ikke spise noe brød, men det synes jeg er vanskelig så jeg lar meg selv få spise litt brød i begynnelsen og så kutter jeg det gradvis ut. Nå går det i rugbrød, litt sunnere og grovere.

Egentlig bør jeg kvelden i forveien planlegge hva jeg skal ha til frokost, for om morgenen er jeg grusomt trøtt og sur og vil bare ha mat raskt. Så.. I morgen starter jeg dagen med en omelett av 2 egg, paprika, skinke, tomat og en tynn, tynn skive brød. Så da var det bestemt. Og kaffe så klart. Det må være med. Til lunsj spiser jeg salat som står klar i kjøleskapet og til middag var det den der spanske kyllinggryten. Eller kanskje seien som vi ikke fikk spist i dag. Valgets kvaler. Jeg bør vel ha noen mellommåltider og. Kanskje.. ehh.. yoghurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kokeshi

Nei, det ble salat. Litt enklere siden den var ferdiglaget og jeg var lat. Nå derimot må jeg finne noe lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemer med å lage noe ekstra til frokost. Det blir stort sett så jeg smører noen rugsprø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kokeshi

I dag har jeg og minsten gått tur. 4.4 km ble det, vi gikk og hentet mannen på jobb. Det ble buss tilbake for da var minstemann lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kokeshi

Frokost ble rester. Kylling og hvite bønner, en gulerot og noen salatblad. Jeg er skikkelig dårlig på frokost, bør skjerpe meg der.

Nå skal jeg forbrenne noen kalorier på husvask. Urk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kokeshi

Jeg sliter med frokost, lunsj og kvelds. Jeg bør kjøpe Fedonfrø, da har jeg hvertfall et alternativ. Dessuten føler jeg at jeg spiser så mye. Jeg prøver meg på håndflateteorien, men det blir jo en del mat?

Fiskegryta var veldig god med hvite bønner, kikkerter smaker så skosåle at jeg vil kaste opp bare av tanken. I dag er det Spansk kyllinggryte med grønne linser. Kanskje jeg må skrive handleliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fedonfrø? :klø:

Jeg synes også at Fedons tilnærmingsmåte virker grei, men ikke søren om jeg bytter ut skiva mi til frokost. Det er det eneste jeg greier å spise til frokost. Så, for min del har jeg heller kuttet ut skive resten av dagen.

Spiser en del knekkebrød, Ryvita sine, til lunsj og slik til vanlig. Nå for tiden frister det ikke noe særlig, men jeg stresser ikke med det.

Tror best på små omveltninger. Det kan være vanskelig å endre på absolutt alt med én gang. Så, vær fornøyd med det du får til, men ikke stress med det du ikke får til!

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kokeshi

Jeg spiser skive til C-måltidet mitt, enten frokost eller kvelds. De andre måltidene er verre. Fedonfrø > frokostblanding fra Fedon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du lage den blandingen selv?

Min erfaring er hvertfall at mange av disse "spesialblandingene" inneholder helt vanlige ting som blir myyyye rimeligere å lage selv kontra en ferdigpakke...

Hos oss lager jeg hvertfall frokostblanding selv :)

(Og da får jeg kontroll over sukkeret i tillegg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kokeshi

Det er noe med Fedonfrøene som er litt bedre, noe med mer protein og mindre karbohydrater osv. så jeg kjøper dem nå i begynnelsen. Alt som er ferdig og tilrettelagt, og som gjør at jeg slipper tenke mat 24/7, er en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:)

Ser den, og er enig :)

Ser han bruker soyaflak i sin, og lite gluten. Ikke alt som er i müslien er like lett å få tak i overalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...