Kipa Skrevet 5. februar 2004 #321 Skrevet 5. februar 2004 Kjære søte deg! Først må jeg få si takk for at du backa meg opp de siste tunge dagene og takk for gratulasjoner og alle andre søte hilsener etterpå. Du er så oppmerksom mot alle du! :blomst_opp: - Og da får man ekstra dårlig samvittighet når en selv er så treg.. :oops: - men her er jeg! Gratulerer med at du er over de magiske 12 ukene og på full fart ut i de resterende månedene. Det høres ut som om du har det bra, det er godt å høre. Ja, tenk hjertelyden, det føles ikke lenge siden jeg selv hørte den for første gang, og nå ligger gutten med det lille hjertet og sover!! Det var sikkert godt å få fortalt det, jeg husker jeg holdt på å sprekke mange ganger, det er jo en så fantastisk hemmelighet man går og bærer på, og det e rgodt å få dele den med andre!! Håper alt går bra med deg og ønsker deg en god dag! Mange klemmer fra Kipa
lillen Skrevet 5. februar 2004 #322 Skrevet 5. februar 2004 Husk at han hadde bare jublet dersom han hadde vært glad for å bli kvitt deg Eller...det hander jo at sjefer også kan juble på dine vegne, men det er vel helst kvinne-sjefer, tenker jeg. Var det kvinnesjåvinistisk av meg? *sikle etter Ferrero Rocher* Ha en fin helg, Havsulen!
meta Skrevet 6. februar 2004 #323 Skrevet 6. februar 2004 Enig med Lillen: Du får ta det som et kompliment at han er lei for å miste deg :D Hørtes ut som en utrolig koselig måte å fortelle kollegaene på Skulle ønske ikke alle mine kollegaer visste om det God helg Meta
havsulen Skrevet 6. februar 2004 Forfatter #324 Skrevet 6. februar 2004 Nå har jeg vært utsatt for min første uinviterte mageklapper! :evil: Av en forkjølet, overvektig dame. Hun skulle i møte her på jobben, og åpnet med mageklappingen pluss å si: "Jeg skulle egentlig ikke å ha kommet, for jeg er så skrekkelig forkjølet!" Ja - hvorfor kom hun da? For å smitte meg? :evil: Hvis jeg blir forkjølet nå blir jeg forbannet! I tillegg sier hun at "Nå har det jamen begynt å synes! Det er ikke bra å legge på seg for mye, vet du!" Hallo? Når det kommer fra en valkete dame skal jeg jamen ta det til meg...
Salamandra Skrevet 6. februar 2004 #325 Skrevet 6. februar 2004 Teite dama.. :-? Ikke bry deg om henne du, havsulen.. Jeg får også en del kommentarer om magen, mye fordi jeg fikk mage såpass tidlig denne gangen, særlig mormor maser om at jeg kommer til å bli så svær.. , prøver å ikke bry meg så mye om det.. Mageklapping har jeg også blitt utsatt for et par ganger av kolleger og venninner, plager meg ikke så voldsomt men det er unektelig litt rart.. Hm, jeg er skikkelig kul, skriver den lange avhandlingen om meg selv i din dagbok..Sorry.. :oops: Ha en god helg, Havsulen!! :D
havsulen Skrevet 6. februar 2004 Forfatter #326 Skrevet 6. februar 2004 Jeg ble kjempeglad for å høre fra deg, Salamandra! Flott å høre andres erfaringer! (Og å få støtte...) Så DET får du ikke lov til å unnskylde deg for! Nå er jeg ikke :evil: sint lenger, bare ganske ...forarget over at de teite folkene ikke kan holde kommentarene sine for seg selv. Til vanlig er jeg jo mye slankere enn dem! Og det er jo ikke det som er viktig, men at jeg er i god form og at alt er bra med barnet. Vel... dem om det!
Ionaa Skrevet 6. februar 2004 #327 Skrevet 6. februar 2004 Tiden går fort gett. Her har det jo skjedd litt siden jeg var innom sist. Gratulerer med de magiske 12..er litt deilig å passere de. Sjefen din var nå ikke så værst da (selv om jeg fikk litt ståpels på ryggen da jeg leste den første kommentaren hans)...resten var jo egentlig et komplement. Kommentarene de kommer til å renne inn..fler og fler jo mer mage som blir synlig. Fra fremmede til og med. Jeg har slippi litt "bilig" unna jeg når det gjelder tåpelige kommentarer...men skjønner godt at du er forarget. Ha en fortreffelig helg!!!
meta Skrevet 7. februar 2004 #329 Skrevet 7. februar 2004 Teite damen :evil: Det er jo ikke spesielt tidlig at det syns siden du er slank i utgangspunktet. Et sted må jo baby og livmor og alt få lov til å være også.. Jeg gruer meg faktisk til folk begynner å klappe på magen min jeg. Ser liksom ikke noe poeng at fremmede mennesker skal klå :klø: Tror jeg må få meg sånn t-skjorte med back off på God helg, Havsulen Meta
Jinx Skrevet 7. februar 2004 #330 Skrevet 7. februar 2004 Ja uinviterte mageklappere finnes det mange av... Fremmede folk kom å strøk meg på magen rett som det var.. Syns det er greit at familie medlemmer gjør det altså.. Men det som var litt morsomt var at samtaler med meg gikk med øynene på magen min Vel, du får ha en flott lørdag og nyt magen .. Klem Jinx
havsulen Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #331 Skrevet 9. februar 2004 Kjære Meta og Jinx, dere har rett. Og jeg er enig: Jeg skal fokusere på å nyte magen min, barnet mitt bor jo der inne jo! Jeg er stolt over å være gravid, at kroppen min har taklet det så langt, at den utvikler seg på riktig måte, helt utenfor min kontroll. Fikk blomster av mannen i går, til morsdagen. Er jo ikke ordentlig mamma enda, men litt... Nydelige roser, nydelig mann. Det er så morsomt å høre når han snakker med andre om graviditeten. - Jeg gleder meg så, sa han til noen her en dag. Også fortalte han ivrig om planer for barneromsoppussing. DER har vi et prosjekt det skal bli gøy å planlegge, ja! Også er det så godt å høre at han uttrykker glede til andre enn meg. Denne helgen har vi vært så flinke! Mannen har: - montert skyvedør til skapet i gangen - fikset ringeklokka - vasket gangen, badet og kjøleskapet (kastet de siste julekakene :oops: ) Jeg har: - kommet godt i gang med gjennomgangen av papirer på gjesterommet. To pappesker papir til resikulering. Tre pappesker igjen. - debutert som fiskegratenglager - vasket klær, nå er vi omtrent oppdaterte på den fronten. - flyttet våre klær ut av skapet på barnerommet. Det skal jo pusses opp derinne, må vite! - ryddet i matboden Var på revy (Hege og Kjersti - OK) og restaurant lørdag kveld., betalt av min fars jobb (det var noen der som plutselig hadde blitt syke) Også gikk vi tur til kakaohytta for søndagslunsj. Og Camelia: babyteppe fra Nøstebarn, i ubehandlet ull. Er det et fint strikkeprosjekt? Nå er det 25 cm langt. Og mykt og varmt og delikat.
Kipa Skrevet 9. februar 2004 #332 Skrevet 9. februar 2004 Så flinke dere er!! Få litt av den energien takk!! Kosleig med blomster da! tenk neste år får du morsdagsgave av en liten sønn eller datter... Klem fra Kipa
Jinx Skrevet 9. februar 2004 #333 Skrevet 9. februar 2004 Åh herlige mannen din Slike ting er så koselige å lese atte... Du har ikke tenkt å begynne å strikke på dåpskjole da ? Med fint teppe til ? Hvordan ble fiskegratengen da ? Jinx
bizzy Skrevet 9. februar 2004 #334 Skrevet 9. februar 2004 Tusen takk for hilsen i dagboken min Havsulen! Det er godt å ha dere jentene her inne når verden virker stor, tung og vanskelig! Er ikke så veldig flittig her inne for øyeblikket, men det bedrer seg nok når formen blir bedre!
havsulen Skrevet 10. februar 2004 Forfatter #335 Skrevet 10. februar 2004 På forrige legekontroll mente legen at jeg hadde begynnende bekkenløsning, på grunn av smerter jeg har kjent i bekkenet ved ulik belastning etc. Vel - i går kveld var jeg på yoga for gravide igjen, og det føles bedre i dag! Fortsatt er det slik at det uansett er bedre etter hvile, spesielt om morgenen, men likevel er det bra! Skal jamen prøve å sette av tid til yogatrening hjemme også! Har luksusfrokoster hjemme for tiden! Har hjemmelaget moltesyltetøy på hjemmelaget brød - nam! Fiskegratengen ble luftig og god, Jinx! Men det var første gang jeg spiser hjemmelaget fiskegrateng, og jeg savnet den skorpa som er på Findus sin... Her må det forskes. Kan det funke å hive brødrasp over, tro? Når det gjelder dåpskjole, så broderte min bestemor en ny da jeg ble født. Den er min bror og jeg døpt i, og mine foreldre sier at vi kan låne den til våre barn. Så da slipper jeg det strikkeprosjektet!
magnhild Skrevet 10. februar 2004 #336 Skrevet 10. februar 2004 :o Uff nei, ikke bekkenløsning. Livet er hardt med det kan jeg fortelle. Vær flink å trene yoga om det hjelper og ta det med ro. Ikke støvsug huset feks. Det er vondt... :hår: moltesyltetøy? Må kanskje lære meg å spise det... Jeg tror hemmeligheten bak en sånn findus-skorpe er sånn knust kavring. Husker ikke hva det heter i farten, men du får det ferdig på butikken. Jeg spiste det masse da jeg var liten. Sånn rett fra pakken... Ha en fin tirsdag!!
havsulen Skrevet 10. februar 2004 Forfatter #337 Skrevet 10. februar 2004 Fra BIM: Babyen din veier nå 80 gram og er 12.5 centimeter lang. Barnet har faktisk blitt litt lengre fra topp til tå enn det som er diameteren på hodet når det er tid for fødsel. Den lille babyens blodsirkulasjon er nå i gang og hjertet pumper 28 liter i døgnet. Lover å være flink til å trene, Magnhild! Koser meg faktisk med det, er takknemlig så lenge jeg kan holde på. Det er mye vi trenger, har jeg funnet ut. Til nå har vi: - Vogge (får låne av mamma) - to par sokker - babyteppe (strikkes av meg) - jakke, bukse, sokker - str ni mnd - strikkes av mamma - jakke, strikkes av svigermor Det burde holde! Utstyrliste kommer senere... Har kjøpt bilbelte for gravide. Er litt misunnelig på Bergens- og Trondhjemsjentene som treffes og treffes, mens jeg må sitte her i hovedstaden - helt alene...
Gjest Mayamor Skrevet 10. februar 2004 #338 Skrevet 10. februar 2004 Topping til fiskegratengen: Ha på griljermel (eller malt, tørt brød som det jo er...) før du steker gratengen. Jeg har i tillegg på et par små klatter med smør (setter så god smak...) Det er "hemmeligheten" til Findus... Jeg likte ikke mageklapperne heller... Greit med kjente som klapper oppå magen... Men de som skulle ta På hele magen... Nei - takk (samboer fikk lov da...) Men så er jeg ganske stor i utganspunktet... Det har kanskje noe med saken å gjøre for min del...? Godt å høre at folk som er naormalvektig heller ikke setter pris på denne "gesten"... Klem fra Mayamor :blomst_opp:
meta Skrevet 10. februar 2004 #339 Skrevet 10. februar 2004 Så STOR babyen din har blitt da Min er bare 6,5 cm Takk for påminnelse om bilsele. Vi har snakket om det men så forsvant tanken.. Håper virkelig ikke du får masse bekkeløsningsplager Du kan komme over hit til Bergen en tur da vet du Det er så fint her så!
havsulen Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #340 Skrevet 11. februar 2004 Var på svømming i går! Kjente det i bekkenet på slutten, men i dag synes jeg at det er bedre. Ergo vil jeg fortsette med å trene som jeg pleier inntil jeg får bevis for at det ikke er lurt. Har lyst til å kjøpe et støttebelte som jeg kan bruke når jeg skal gå på tur etc. Må undersøke hvor man får kjøpt slik. Hos fysioterapeuter? Babyshop? Mannen ringte en venn som fikk en datter 18. august i fjor, for å fortelle det i går. De snakket i over en halv time, og begge synes det var koselig, tror jeg. De var jo akkurat like langt på vei som jeg er nå, for ett år siden. (Og nå ligger lille nydelige datter og smiler til dem : ) Må: - skrive tale til Bestemors 80 årsdag, som er om en og en halv uke - skrive innbydelse til mannens 30 årsdag, som er i april
Anbefalte innlegg