Gå til innhold

Min dagbok!


Gakkepus

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye! :smilyblomst: Deilig å få livet stabilt og på plass til slutt :) Lykke til på ny jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk! =)

Nå er jeg igjen syk. Det å leve med kraftig allergi, unner jeg ingen. Synd det er så få som forstår at det er mer enn et par nys i tide og utide, men men.

Da har min kjære reist igjen , og nå er det en god stund før jeg ser han. Skolen kaller og det gjør visst eksamen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergi er noe herk, heldigvis er jeg ikke plaget selv, men har en del familiemedlemmer som sliter. Har du prøvd neseskylling? Man renser nese og bihuler for pollen sånn at man får det ut av systemet i stedet for at det skal ligge og irritere :) Det er en kortvarig løsning, men er kanskje noe man kan ta med i kveldsrutinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lite oppdatering i det siste. Det skyldes at jeg har vært langt inn på sykehuset. Fikk allergisk sjokk i går, som førte til at jeg måtte ta adrenalin og mange blodprøver samt medisinsk luft for å dempe allergien og åpne luftveien. Men kan si at jeg ble tatt godt vare på at av hele personalet. Utrolig hyggelige var de! Så nå bærer det snart av sted til fastlegen for å få Epipen (For de som ikke vet hva epipen er og er nysgjerrige, så er det en penn med adrenalin som man skal stikke i låret eller overarmen når man er i ferd eller allrede har fått allergi sjokk. De som f.eks er allergiske mot vepsestikk har ofte slike penner i lomma!) Ellers går det greit. Pulsen min er fortsatt veldig høy. Den vil ikke gå ned fra 126, men jeg håper den senker seg ned snart. Litt ubehagelig med kraftige hjertebank. Det må nok være det stresshormonet jeg fikk på sykehuset, men hvem vet, jeg venter og ser?

Håper alle har hatt en fin dag og kost dere masse, til tross for at solen ikke skinner på østlandet... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, håper det går bra med deg, skal sende senke-puls-tanker til deg :klemmer:

Var det pollen som gjorde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, håper det går bra med deg, skal sende senke-puls-tanker til deg :klemmer:

Var det pollen som gjorde det?

Ah, takk! :klemmer:

Det var nok en ganske kjedelig reaksjon. Våget meg til å prøve ut kortisonsprøyta, og betalte for utfallet ganske dyrt, hehe. Egentlig er det litt uvisst om hva som egentlig fremkalte den reaksjonen. Mye rart i lufta for tiden. Man må passe på hva man putter inn i kroppen sin. Må behandle den med respekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oii, sykehus besøk er ikke noe gøy altså... Håper du blir bra snart da. Jeg er hobby healer, så jeg kan prøve å sende deg fjern healing ikveld. God bedring klem. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, sykehus besøk er ikke noe gøy altså... Håper du blir bra snart da. Jeg er hobby healer, så jeg kan prøve å sende deg fjern healing ikveld. God bedring klem. :hug:

Oh, er du det??? Snill du er :hug:

Det er moren min også og tanten min. Det virker så utrolig spennende. Håper jeg kan lære meg det en dag jeg óg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ver det sendt, håper du føler deg bedre til imorgen. :jepp: Jeg har ikke hatt noen som lærte meg, er selvlært gjennom bøker og slikt. Det kan du også gjøre, det er veldig enkelt egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, kjære deg. pulsen min har faktisk gått ned ganske mye nå! :):hug:

Fra det ene til det andre, så må jeg bare lufte litt på tankene mine. Jeg har en venninne, om jeg kan kalle henne for det. Det ble nettopp slutt mellom hu og kjæresten, greit nok. Det er synd, jeg kjenner til følelsen, så jeg er der, støtter, svarer på tusenvis av meldinger dagen (takk gud for at jeg har gratis meldinger....), og stiller opp når hun trenger meg. Men når det kommer til helsa mi, hvorfor jeg var innlagt (IKKE at jeg søker medlidenhet ei oppmerksomhet, men almenn forståelse for at jeg ikke er i form til å snakke om hennes knust hjerte) om det går bra med meg - INGENTING. Jeg blir helt satt ut. For er ikke et vennskap baset på gi og ta og ikke bare ta hele tiden?? Blir direkte lei av den egoistiske oppførselen hennes. Kan være jeg fortsatt er litt hissig etter det stresshormonet jeg fikk, men jeg tviler ikke på at jeg hadde reagert på samme måte... Jeg gidder ikke å svare på noen meldinger fra henne nå, det orker jeg ikke. Om hun kun er i stand til å ta, er jeg ikke villig til å gi. Nok med slik overkjøring av min svake side for mennesker i "nød"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt, det er ikke enkelt med venninner som kun ser seg selv. Men var hun klar over at du var på sykehuset? Og hvis hun var det så ville jeg tatt en alvorsprat med henne før jeg hadde blokkert hennes vennskap. :jepp:

Tidligere så hadde jeg en venninne som var akkurat slik, verden gikk rundt henne og hennes problemer, så sa jeg rett ut til henne at jeg kan ikke stille opp for henne hvis hun ikke gjør det samme. Men hun forstod ikke hva jeg mente så jeg måtte forklare situasjonen nøye, og da innså hun det. Hun var faktisk ikke klar over det før, så hun ble litt bedre, og jeg sa det nok ganger til at hun ble helt bra, for hun glemte seg bort noen ganger. Idag er hun min nærmeste venninne, og i dagboken min er hun refert som Anne. Du er også velkommen i dagboken min! Du finner en link til den under teksten her. :hug:

Jeg synes at å snakke ut om ting er den beste medisinen, spesielt når det er ferskt slik at følelsene kommer ut. Og fordi da slipper man å tenke på ting i ettertid og bære nag som tærer på vennskapet. :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt, det er ikke enkelt med venninner som kun ser seg selv. Men var hun klar over at du var på sykehuset? Og hvis hun var det så ville jeg tatt en alvorsprat med henne før jeg hadde blokkert hennes vennskap. :jepp:

Tidligere så hadde jeg en venninne som var akkurat slik, verden gikk rundt henne og hennes problemer, så sa jeg rett ut til henne at jeg kan ikke stille opp for henne hvis hun ikke gjør det samme. Men hun forstod ikke hva jeg mente så jeg måtte forklare situasjonen nøye, og da innså hun det. Hun var faktisk ikke klar over det før, så hun ble litt bedre, og jeg sa det nok ganger til at hun ble helt bra, for hun glemte seg bort noen ganger. Idag er hun min nærmeste venninne, og i dagboken min er hun refert som Anne. Du er også velkommen i dagboken min! Du finner en link til den under teksten her. :hug:

Jeg synes at å snakke ut om ting er den beste medisinen, spesielt når det er ferskt slik at følelsene kommer ut. Og fordi da slipper man å tenke på ting i ettertid og bære nag som tærer på vennskapet. :skravle:

Nei, det er det virkelig ikke og det undrer meg. Jeg vil gjerne fortelle henne hva jeg syns om hennes oppførsel, men jeg vet at det er nytteløst. Jeg er en veldig god menneskekjenner, og jeg vet at det må et stort tiltak til for at hun skal forstå noe som helst. Hun blir veldig fort sint, og tror at hele verden hater henne kun fordi hun ikke ble invitert på fest, baksnakker mye, og skal alltid gjøre seg selv til sentrum. Hun TAKLER ikke at andre får mer oppmerksomhet enn henne, og det er nettopp her problemet oppstår: hun er sjalu. Hun er sjalu på de som føler seg verre, som har sterkere hodepine, magesmerter. Bare gudene vet hvorfor, men jeg mistenker at hun ikke får nok oppmerksomhet hjemme.

Så det "vennskapet" er egentlig dømt.. vi er to forskjellige planeter. Hun må visst være Jupiter....

Så flott at du tok det opp med din venninne, og at hun nå er en av dine nærmeste. Av og til må man forme litt på hverandre, uten å kreve noen direkte endriner men kun forståelse. Modig gjort og bra det kom kun godt ut av det. Enkelte ganger er man ikke klar over problemet selv, og trenger å bli opplyst, men akkurat nå, vet jeg ikke om jeg er "sterk" nok til å krangle med en kranglefant :skravle:

ah, glemte å skrive; ja hun var klar over sykehusbesøket.

Du har en dagbok! Ah, så flott, jeg fikk øye på linken din, men trodde det var noe helt annet, men da vet jeg det! Stikker innom så fort som mulig! Blir fort avhengig av sånt, så forvent deg hyppige besøk!

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til hyppige besøk, det er bare koselig!! :hug:

Nei det hørtes ikke ut som et bra vennskap, og ut ifra det du sier så høres det ikke ut som om hun er en som forandrer seg heller. Hmm, da er valget kanskje ganske enkelt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker at dagen i dag har vært krevende. Mye styr, mye rot og mye stress. Jeg kom til og med for sent til legen, men heldigvis tok han det med et smil og lot meg få timen min likevel. Hyggelig.

Nå regner det ute, og jeg er klar for å gå i dvale. Jeg liker så godt at det regner ute på kvelden, blir på en måte rolig av alle de regndråpene som treffer bakken. Kanskje jeg skal vudere å kjøpe me en sånn hjertepute? En pute som faktisk dunker som et hjerte... hmm.. Kanskje noe å vurdere.

Uansett, god natt alle søte. :hug: I morgen venter en ny dag og ikke minst visning! :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn kan det gå. Gubba sitter og leser og jeg kjeder meg. Gud så rastløs jeg er......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har han reist og jeg føler meg skikkelig ensom. Merker at en helg her og en helg der, ikke lenger er nok, når jeg aller helst vil tilbringe min hverdag med han.. :yvonne: :rødme:

I dag var vi på vår første visning. Det var så utrolig gøy. En fin leilighet med noen feil her og der.. Det var en del folk der, så det er vanskelig å si hvorvidt den leiligheten er sikra..Huseierne var så poker face.. :snurt: Men vi får se, de skal vel ringe i løpet av dagen i morgen, tenker jeg.. Jeg håper vi får en leilighet så fort som mulig. Jeg merker at det å reise på visning, er nesten som å reise på jobbintervjuer.. spennende og gøy, men skuffende og kjedelig når utfallet ikke blir som ønsket.. :ler:

*Krysser fingre og tær og.....?*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke kryss beina! :fnise:

Jeg så meg om etter et nytt sted å bo rett før jul jeg også, kjedelig når man får avslag, men samtidig så var jeg litt kresen når jeg først fikk flytte. Jeg fikk napp på den eneste som jeg var fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt borte pga en situasjon, forklarer senere. Snakkes forhåpentlig vis om ikke lenge! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt borte pga en situasjon, forklarer senere. Snakkes forhåpentligvis om ikke lenge! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen!! :hug:

Da bærer det av sted til jobb. Er trøtt og utslitt, men dette burde da gå.

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...