Roadrunner Skrevet 12. oktober 2011 #1861 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg ville hatt 5 kg som mål, og ekstra jubel når vi runder 10 kg. Har i alle fall det som mål selv. Å tenke at jeg skal ned feks 40 kg, er nok til å ta motet fra denne jenta... Nei, 5 kg av gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 12. oktober 2011 #1862 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg tenker akkurat det samme som Roadrunner, 5 kg om gangen. Da er det aldri veldig langt til neste mål, samtidig som de ikke kommer hver uke akkurat Nå er nå mitt mål neste 7 mnd å ikke gå opp så mye i vekt, men etter det har jeg 35 kg + eventuelle svangerskapskilo å gå ned selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 12. oktober 2011 #1863 Del Skrevet 12. oktober 2011 God morgen! Det er jo individuelt hva som fungerer for den enkelte - jeg syns det er flott å ha konkrete delmål som ikke er så langt unna, men at jeg samtidig setter et tidsperspektiv på hvor lenge det er til jeg skal klare det også. F.eks 75 kilo innen jul. Fem og fem av gangen syns jeg høres som et overkommelig og bra mål. Da blir det man ge små seiere undervegs Og ingen ler vel av at du har 40 å gå ned. Det er helt sikkert ikke så lett og jeg syns du er veldig dyktig som tar ta i det! Litt morgen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 12. oktober 2011 #1864 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg er vel dronningen av slanking, selv om en ikke skulle tro det når en ser meg :gjeiper: Delmål er flott, men for meg har det funket aller best å ta en dag av gangen, rett og slett. Ha en retning (mål), og vite at på veien kan en gå litt feil, men en har hele tiden retningen. Også må en finne en måte som passer seg selv som en kan leve med resten av livet. For jeg er aldri på slankekur lenger, jeg har funnet min livsstil. Det gjør at jeg klarer å holde vekta, og det er en seier i seg selv for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #1865 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ja, jeg syns 5kg er en veldig god start! Jeg har prøvd å finne meg noen datoer som jeg har lyst til å klare det innen, men ingen av datoene krever at jeg går ned mer enn ca 0,7 i uken.. Og basert på tidligere kunnskap så er det noe som fint kan være realistisk for meg dersom jeg er flink. Jeg er ikke helt manisk når det gjelder datoene altså, men jeg syns det er greit å ha noe å strekke seg etter.. Om jeg når det fem dager før eller femten dager etter måldato er ikke så nøye - bare jeg når det. Jeg liker det du skriver om livstilsendring PH, det er det som må til! Det er bare så fryktelig vanskelig! .... og så er jeg bittelitt nedfor i dag fordi jeg måtte sette på bandasje på såret mitt igjen ..og jeg koste meg så veeeeldig med å gå uten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 12. oktober 2011 #1866 Del Skrevet 12. oktober 2011 Huff, et kjipt lite tilbakesteg med den bandasjen. Men det viktigste må være at du blir BRA nå, om det så krever en dag eller tre med bandasje igjen. Men skjønner godt det er ufattelig kjipt altså! Ellers veldig bra med en vei mot målet. Litt datoer, og litt vektmål underveis, men som PH skriver, så er det kursen som er det viktigste. Innimellom vil det dukke opp bratte bakker, uforutsette svinger, og kanskje en liten pit-stop, men det viktigste er at kursen i bunn og grunn er den samme. Jeg har tatt en skrekkelig omvei det siste drøye halvåret (utrolig unødvendig...), men må bare justere kompasset igjen og gyve løs. Enklere sagt enn gjort, men det trengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 12. oktober 2011 #1867 Del Skrevet 12. oktober 2011 Kan ikke annet enn å applaudere de kloke damene her - det er utrolig viktig å ikke få fnatt og ødelegge alt om en har gått på en liten smell. Det er ikke sånn at du MÅ spise ei hel sjokoladekake alene etter å ha falt for fristelsen til å ta en bit for "nå er jo alt ødelagt likevel". Niks, en dump i veien er helt greit - du skal jo leve - og deretter er det bare å rette nakken og gå videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #1868 Del Skrevet 12. oktober 2011 Det er jo nettopp det som alllllltid har vært problemet mitt! Jeg VET på forhånd at jeg på et eller annet tidspunkt kommer til å gå på en smell, det VET jeg. Men jnår det skjer så lar jeg det ødelegge absolutt alt. Gang på gang på gang. Tror jeg trenger sjokkbehandling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 12. oktober 2011 #1869 Del Skrevet 12. oktober 2011 Kan ikke annet enn å applaudere de kloke damene her - det er utrolig viktig å ikke få fnatt og ødelegge alt om en har gått på en liten smell. Det er ikke sånn at du MÅ spise ei hel sjokoladekake alene etter å ha falt for fristelsen til å ta en bit for "nå er jo alt ødelagt likevel". Niks, en dump i veien er helt greit - du skal jo leve - og deretter er det bare å rette nakken og gå videre Og dette er vel kanskje det aller viktigste når en prøver å gå ned i vekt! Om en glipper en gang i blant, gjelder det å bare komme inn i rett spor igjen. Ikke tenke at nå har jeg sprukket likevel, så da kan jeg like gjerne spise det og det og det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #1870 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ja, jeg må jobbe med å endre den tankegangen.. Men hodet blir så mørkt. Alt virker så umulig og .. ulevelig! On a brighter note: nå driter jeg i matteoppgaven som skal inn, og stikker på trimtur i Arboretet! Burn baby burn! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 12. oktober 2011 #1871 Del Skrevet 12. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #1872 Del Skrevet 12. oktober 2011 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅhhhhhhhhhh! For en fantastisk tur jeg har hatt!! Har lagt ut bilder på FB så dere kan se hvis dere vil, og nå er jeg helt hyper! Jeg ELSKER å gå tur i skogen! Var ute og gikk i 70 minutter og brant 725kcal, det er jeg fornøyd med! Åhh, ruset på livet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 12. oktober 2011 #1873 Del Skrevet 12. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 12. oktober 2011 #1874 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har troen på deg jeg, Supra! Jeg har nemlig lagt merke til at når noe først klikker på plass inni deg, er du utrolig målrettet! som studiene feks Så jeg tenker at du sikkert har et bilde (eller noe) i hodet ditt som gir deg mot og glede til å holde stø kurs i utdannelsen din, også i de kjedeligere periodene ... og finner styrke i de morsomme stundene? Så jeg fikk lyst til å spørre deg: Har du et slikt klart bilde i hodet ditt, Supra, når det gjelder målet ditt som du har satt deg "vektmessig"? Hva er det du ser for deg har endret seg i livet ditt, når du har nådd målet ditt? Etter endt utdannelse, vil du feks kunne jobbe i skolen med de barna som gir deg sånn glede Hvordan forestiller du deg livet ditt etter oppnådd vektmål? Får du gode bilder som du tror på og gleder deg til oppleve? Delmål kombinert med gode bilder til å bli glad av inni seg, er iallefall slik jeg motiverer meg. Kanskje et tips for deg også? Ha en suuuper dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #1875 Del Skrevet 12. oktober 2011 Der sier du noe... Jeg kjenner meg igjen med dette å "klikke". Jeg føler det er det som har skjedd nå. På bursdagen min sa det bare pang, og så tenkte jeg "på neste bursdag gidder jeg f*** ikke å være så feit".. Når jeg drømmer om målet mitt så tenker jeg mest på helse.. at jeg klarer å henge med. At en stor og tung kropp ikke legger begrensninger på hva jeg har lyst vs. hva jeg får til å gjøre. At jeg ikke trenger å føle at alt er så tungt hele tiden... Jeg vil være sunn! I tillegg har jeg lyst til å se bra ut.. Føle meg komfortabel i mitt eget skinn. Jeg har lyst til å se bra ut for mannen min, selv om han elsker meg som jeg er - det er ikke poenget. Jeg har lyst til å være stolt av MEG. Ikke bare den jeg er inni. Var det sånne ting du mente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 12. oktober 2011 #1876 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ja. Det er iallefall en kjempefin begynnelse ... og bursdags-klikket kunne jeg nesten kjenne lufttrykket av En kropp som ikke setter begrensninger for hva du har lyst til å gjøre og som du trives i ... Tenk deg tre konkrete situasjoner. Hver for seg: Forestill deg nøyaktig hva du gjør, som du trives sånn med. Hvordan føler du deg når du gjør denne aktiviteten akkurat slik du vil? Kan du tro på at du vil komme deg dit? Klarer du å forankre bildene med god-følelsen, så er det lettere å motivere seg til å holde koken sies det (og min erfaring). Hvis du kombinerer det med museskritt og det å være snill med deg selv langs veien mot målet, er den enda bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 13. oktober 2011 #1877 Del Skrevet 13. oktober 2011 Veldig gode råd fra Fairy her altså! Nydelige bilder fra turen din i går, forresten. Misunner deg muligheten til å komme ut i det fine været som er nå. Skulle myyyye heller ha gjort det enn å ligge her, småslakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 13. oktober 2011 #1878 Del Skrevet 13. oktober 2011 Skulle veldig gjerne hatt noen fine turer dette været jeg også! I stedet for lange dager på jobb... Når jeg kommer hjem har det ikke vært så skrekkelig mye igjen av kruttet, dessverre. Nyt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #1879 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har tatt rådet ditt fairy .. og notert ned noen tanker. Takk for tips! Alt som kan hjelpe meg videre setter jeg pris på! Jeg dro på tur til samme sted i dag, men gikk myyyye lengre og hadde med en venninne. Kommer nok noen bilder derfra og. Trives med solen gitt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 13. oktober 2011 #1880 Del Skrevet 13. oktober 2011 Blir så misunnelig på deg som kan gå tur i solen! På kontoret mitt er det jo bare såvidt vi ser himmelen hvis vi virkelig strekker på oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå