Gå til innhold

Supramundane's suppe

Supramundane

Anbefalte innlegg

:strix:

Det er så herlig å lese hvordan du styrer livet ditt for tiden, Supra --- og nyter øyeblikkene :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:trist:

Blir jo rørt av å stikke nesa inn i boka di, Supra!

Så herlig å lese! :hoppendeglad:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg på meg en bukse som ikke har passet på en stund. Det var ganske fint. Hadde ikke trodd jeg skulle passe i den, men jammen gjorde jeg det!

I tillegg har vi hatt valke-testen. Der det tidligere gikk an å klipe på en av valkene mine er det nå ikke mulig å få feste. Hurra! :ler: Vi tar ikke valker så høytidelig her i huset som dere skjønner... :ler:

Trening 20:30! :trene: Gubben er med så da blir det dobbelt så kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze
:hoppe: for ikke-eksisterende valker og bukser som passer igjen! Det er en herlig følelse. Du er jo så flink til å trene, at det skulle bare mangle at du ikke får lønn for strevet :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo utrolig motiverende å se at det sakte men sikkert går rett vei. Jeg er fortsatt ikke kommet dit at kroppen virkelig ønsker å gå på trening, men det går helt greit. Lett å motivere seg selv til å gå, så det er flott!

Vi driver og går på visninger for tiden... markedet er beinhardt. Mange som er med i budrundene og det ser ut som at dette kan ta litt tid rett og slett. Får bare tro at vi finner den rette til slutt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Så deilig med bukser som passer igjen! :bolledeig: Det er lite som slår den følelsen. Jo, forresten, følelsen av at de samme buksene er for store :ler: Og den kommer, bare vent og se! :jepp:

Den rette leiligheten dukker nok opp snart ja :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannvittig bra både med bukser som passer, valker som forsvinner og motivasjon som holder ;) Du gjør en knalljobb!

Spennende med leilighetsjakt også. Vi kikker også, for å holde et øye med markedet - og det er virkelig tøft. utrolig lite boliger til salgs og skyhøye priser, pluss utrolig mange om hvert "bein". Det er jammen ikke lett å få tak i noe bra nå altså.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Suzy! Jeg syns selv også at jeg har gjort en god jobb! :ler: Det har vært merkelig lett denne gangen, akkurat som at det bare har dalt ned litt motivasjon fra himmelen. Tviholder på den!

Faktisk så veide jeg meg i morges, og vekten viste ned 0,8kg - strålende fornøyd med det! Jeg ønsker å ligge på ca 0,5-0,8kg i uken, det er nok. Blir selvfølgelig ikke skuffet for MER enn 0,8kg, men det er noe med huden og et "riktig" tempo osv! :jepp:

Boligmarkedet er grusomt.. Nå skal det sies at det er flere vi kunne ha kjøpt hvis vi bare ville... men det er for dumt å bruke 2,5mill på en leilighet som ikke er verdt mer enn 1,9mill "bare fordi vi vil ha den". Vi setter oss alltid en maksgrense for hva vi er villige til å gi, og krysser den så godt som aldri. Kun hvis vi er i "budrunde" med selgeren uten andre kjøpere. Da kan vi være litt fleksible, men å by over og over og over andre er meningsløst.

Nå bærer det tilbake på skolen for oppgaveskriving..... :sukk:

Savner ungene jeg! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser vi er på akkurat samme sted når det gjelder leilighetskjøp. Jeg skjønner at vi ikke kan forvente å få noe under takst, eller til og med til takst, slik som markedet er nå – men jeg er veldig skeptisk til å kjøpe noe langt over takst. Det er en ting hvis man kjøper et hus man har planer om å bo i resten av sitt liv, men når det er snakk om et perspektiv på 5-10 år må man jo tenke litt på at man skal selge på et eller annet tidspunkt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Leilighetskjøp er ingen enkel greie. Spesielt ikke i storbyene, hvor prisene er så høye og presset er så stort. Syns dere har en fornuftig holdning til det hele jeg :)

Skjønner godt at du savner elevene! Tenk så bra det blir den dagen du er ferdig utdannet, og får bruke deg i jobb hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fornuftig innstilling til leilighetskjøp - en må gjøre det sånn. Det er veldig fort gjort å miste hodet i en opphetet budrunde, men veldig klokt å ta det med ro og ha en grense for seg selv.

Vi kikker og kikker for tiden og det er slike priser at jeg lurer på hvordan i alle dager vi skal klare å komme oss innpå markedet sammen :overrasket: Det er så dyrt!

Koselig at du savner ungene "dine" da gitt - du er på rett hylle i allefall - det er nå sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Huff, jeg er glad ikke vi skal kjøpe noen ny leilighet nå ja. Hadde aldri hatt råd til noe vi kunne levd med engang :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at dere syns vi legger opp til dette på en fornuftig måte. Gjelder å ha litt is i magen, selv om det er utrooolig enkelt å bli revet med!

Ellers så kan jeg fortelle at jeg får tilbake hele 13.000,- på skatten i år, og det var jammen utrolig deilig å se! Var stygt redd for at gubben måtte betale evt restskatt og det ville vært så kjedelig! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med finfin "gevinst" fra Skatteetaten! :hoppendeglad: Gjør godt med litt ekstra penger altså! :klemmer:

Begynner å bli redd for at mine tall er så grusomme at de ikke vil slippe meg inn engang.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...