Sauen Shaun Skrevet 14. februar 2011 #1641 Del Skrevet 14. februar 2011 Veier meg bare to-tre ganger i året jeg. Det er målebåndet og klærne som viser meg om det går rette eller gærne vegen. Jeg vet jo at muskler veier mer enn flesk... Så kanskje det kan være en idè for deg også å bruke målbåndet istedetfor vekta en stund framover. Lykke til i praksis i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #1642 Del Skrevet 14. februar 2011 Jaaaaaaaaaa........ ååå.... dere har jo så rett så rett. Det er bare en nedtur. Jeg har ikke lyst til å veie så mye lengre. Kommer ikke til å slutte og trene og å spise sunt, det føles bare litt urettferdig. Okei. Nå er jeg ferdig med å klage. Om en måned måler jeg cm på nytt, og jeg rekker MYE trening på en måned! På et eller annet tidspunkt MÅ vekten gå nedover rett og slett. Jeg kan gjerne legge på meg muskler så lenge fettprosenten minker.. Det er så godt at dere drar meg ned på jorda igjen når jeg går bananas! Praksis gikk greit. Merker at jeg er langt mer forberedt denne gangen enn sist. Vet hva jeg skal gjøre, og takler ting som oppstår bedre. Blir mye hardt arbeid, men det har jeg ikke vondt av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 15. februar 2011 #1643 Del Skrevet 15. februar 2011 God morgen Veldig lurt å måle seg, og ikke fokusere så på vekta. Det viktigste er da hvordan kroppen ser ut og fungerer, ikke hvilket tall som står på den dumme vekta. Ja, jeg har et hatforhold til vekta mi Håper praksis fortsetter like bra som den startet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 15. februar 2011 #1644 Del Skrevet 15. februar 2011 God morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 15. februar 2011 #1645 Del Skrevet 15. februar 2011 God morgen, Supra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 15. februar 2011 #1646 Del Skrevet 15. februar 2011 God morgen! Det er klart vi har rett - vi vet hvordan det er vi Målebåndet snakker et ganske tydelig språk - jeg bruker akkurat de samme buksene på ti kilo av vekta, om det made sense? Jeg kan altså bruke samme bukse om jeg veier 78, 75, eller 70. Det sier noe om at det er sammensetningen i kroppen som er saken. Også har du rett - fortsetter du på samme riktige sporte så går det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #1647 Del Skrevet 15. februar 2011 God ettermiddag! Helt utslitt etter praksis dag #2.. Hodepine av en annen verden her nå.. Har tatt to ibux, drukket masse vann og byttet om til trening. Skal ikke trene før 18 så jeg satser på at det går over til da! Dere har selvfølgelig rett, og jeg er jo enig. Jeg har ikke noe mål i kilo, men jeg har en klesstørrelse jeg vil inn i. Er veldig flink med mat og trening, så da må det jo bare gå veien! Har et treningsspørsmål: er det noen konkret fordeling mellom styrketrening og kondisjonstrening som er optimal når det gjelder dette med å gå ned i vekt? Slik som det er nå ligger jeg nok på 25/75, i favør styrketrening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 16. februar 2011 #1648 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Jeg vil si at du nok bør ligge litt høyere på kondisjon i forhold til styrke enn du gjør - kanskje omtrent rimelig likt fordelt mellom de to. Det er viktig å bygge muskler for det gir jo økt forbrenning på sikt, men om du virkelig vil forbrenne her og nå, så er det kondisjonstrening du skal satse på og jo hardere jo bedre. Kjør intensiv kondisjon heller enn de fordømte lange, rolige øktene som liksom skal forbrenne fett. Jo mer jo bedre og høy intensitet forbrenner mer enn lav. Kort og godt. Her er en sak om det og en litt annen en. Endret 16. februar 2011 av Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 16. februar 2011 #1649 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei hei! Hvordan går det i praksis, har dere fullt ansvar denne gangen? Fin praksisgruppe? Jeg havnet en gang i en praksisgruppe med to andre som HATET hverandre, det var 6 flotte uker det På step og aerobic blander vi kondisjon og styrke. Noen ganger det 10 min kondisjon også 5 min styrke gjennom 60 min. Jeg har hørt at det er veldig bra, men har ingen gode argumenter for hvorfor *grønn* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 16. februar 2011 #1650 Del Skrevet 16. februar 2011 Tror nok Suzy har rett i den fordelingen av trening, uten at jeg er noen ekspert. Men da jeg var aktiv idrettsjente (ja, faktisk har jeg vært supersprek!), så trente vi alltid ca 50/50 styrke og kondisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1651 Del Skrevet 16. februar 2011 Ja, jeg har fått hjelp til å lage et program.. 2x intervalltrening i uken, og 3x styrketrening med frivekter. Pluss litt kondis som oppvarming før styrke. Jeg kommer til å bli superfit! (Suprafit? ) Hadde som jeg skrev i PH sin dagbok en litt kjip opplevelse i praksisen min i dag.. Det ble rett og slett en ubehagelig diskusjon ut av det hele med veileder, så nå kvir jeg meg litt for morgendagen. Kan sitere meg selv nedenfor: og jeg må fortelle deg om en opplevelse på praksisskolen min i dag, der vi hadde veiledning etter en time. Jeg kom i konflikt med en av de vanskeligsstilte elevene i klassen pga diverse han sliter med. Klarte til slutt å snu situasjonen og han hentet seg inn igjen. Så sier veilederen min (klassekontakten hans), til oss studentene, at han er en "drittunge" og at hun "ikke kan fordra han". Er det ikke helt sinnssykt?? Jeg kom inn i en noe ubehagelig diskusjon med henne så praksisen i dag gikk ikke så bra kan man si! Må bare klargjøre at konflikten jeg hadde med han var noe jeg hadde kontroll på. Før timen var over hadde jeg "snudd" utviklingen og det gikk greit.. helt til veiledningen altså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 16. februar 2011 #1652 Del Skrevet 16. februar 2011 Hva sa veilederen videre i den ubehagelige diskusjonen? Høres jo ikke mye bra ut... Ellers signerer jeg Suzy og PH i treningsbetraktningene, tror ikke det er så dumt med en mer 50/50 fordeling Hvilket årstrinn har du i praksis'en? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1653 Del Skrevet 16. februar 2011 Nei det gikk mye på hvor lite peiling jeg hadde, man skal ikke dømme før man er i situasjonen selv, at vi selv hadde sett hvilket mareritt han var å håndtere.. osv. Dette er på 3.kl. Vi har blitt enige oss i mellom å ikke nevne det til noen andre av studentene som er der, tar det opp med rektor på "kammerset" og så gjør jeg ikke mer. Men det ble dårlig stemning så jeg er litt bekymret for hvordan de tre siste ukene skal gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 16. februar 2011 #1654 Del Skrevet 16. februar 2011 Dette tror jeg du fikser veldig bra, Supra. Du har hodet og hjertet på rett plass, og dette er for alvorlig til at en kan la det skli. Rektor er jo bare nødt til å se det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 16. februar 2011 #1655 Del Skrevet 16. februar 2011 Dette tror jeg du fikser veldig bra, Supra. Du har hodet og hjertet på rett plass, og dette er for alvorlig til at en kan la det skli. Rektor er jo bare nødt til å se det! PH er klok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 16. februar 2011 #1656 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) God ettermiddag! Helt utslitt etter praksis dag #2.. Hodepine av en annen verden her nå.. Har tatt to ibux, drukket masse vann og byttet om til trening. Skal ikke trene før 18 så jeg satser på at det går over til da! Dere har selvfølgelig rett, og jeg er jo enig. Jeg har ikke noe mål i kilo, men jeg har en klesstørrelse jeg vil inn i. Er veldig flink med mat og trening, så da må det jo bare gå veien! Har et treningsspørsmål: er det noen konkret fordeling mellom styrketrening og kondisjonstrening som er optimal når det gjelder dette med å gå ned i vekt? Slik som det er nå ligger jeg nok på 25/75, i favør styrketrening! Treningsveilederen der jeg gikk i høst anbefalte helt motsatt av det du har nå. 80 % kondisjon - og da skikkelig kondisjon som får opp hjertepumpa, og 20 % styrke. Og lår og rompe var prioritert når det kom til styrketrening fordi det var de store muskelgruppene som virkelig var med på å øke forbrenningen. Altså knebøy, markløft, benkepress..... eller styrkespinning. Da sykler man med tung motstand. Det er virkelig både kondis og styrke. Endret 16. februar 2011 av Skravla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 17. februar 2011 #1657 Del Skrevet 17. februar 2011 Treningsveilederen der jeg gikk i høst anbefalte helt motsatt av det du har nå. 80 % kondisjon - og da skikkelig kondisjon som får opp hjertepumpa, og 20 % styrke. Og lår og rompe var prioritert når det kom til styrketrening fordi det var de store muskelgruppene som virkelig var med på å øke forbrenningen. Altså knebøy, markløft, benkepress..... eller styrkespinning. Da sykler man med tung motstand. Det er virkelig både kondis og styrke. Tror dette ligner mer den treningen jeg driver med, blir fort ganske mye kondisjon på meg (og gjerne styrketråkk på spinninga etc). Har ikke vært flink nok til å trene styrke, men får i alle fall tatt litt innimellom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 17. februar 2011 #1658 Del Skrevet 17. februar 2011 God morgen Super Sånn 80-20 fordeling av kondis-styrke er det vanlige å anbefale når man vil ned i vekt faktisk, men jeg tror jeg heller ville ha fordelt det nesten likt eller 60-40 (kondis-styrke), for det er utrolig viktig å bygge mye muskler. Først og fremst varer muskelstyrken lenger enn kondisen og så gjør det noe med hele den grunnlegende forbrenningen. Men i begge tilfeller etterbrenner du faktisk ganske mye, så all trenijng er bra. Håper praksisen går fint i dag og jeg syns du er flink som sier fra og markerer hva du mener. Og ja, si fra til rektor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 17. februar 2011 #1659 Del Skrevet 17. februar 2011 til kloke Supra! Det er så tøft at du tør å ta de små i forsvar. viktig det, at de blir sett av noen som bryr seg Lykke til videre på praksisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 17. februar 2011 #1660 Del Skrevet 17. februar 2011 Hvordan gikk det i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå