Gå til innhold

Supramundane's suppe

Supramundane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God kveld får jeg nesten si da!

I dag har det gått i ett, og jeg prioriterte å trene før skolen, heller enn å sove lenge. Veldig fornøyd med det valget! Fikk inn en god økt, og føler meg utrolig vel! Skolen var tung, fikk en helt vannvittig hodepine som fortsatt henger i. Fikk nesten en slags synsforstyrrelser, farger ble rare og det kom noen lysskyer. Utrolig ubehagelig, trodde hodet skulle sprenges. Sov i to timer da jeg kom hjem uten at det hjalp, og tok til og med 3x400mg ibux uten at det hjalp. Ikke noe særlig.. Skremmende også må jeg si, det var så voldsomt!

I morgen skal vi på visning på en leilighet vi har utroooolig lyst på. Størrelse og plassering er perfekt, og egentlig prisen også. Den koster omtrentlig 600.000,- mindre enn vi har råd til, avhengig av budrunde såklart. Badet og kjøkkenet trenger fullstendig oppussing, men det går jo greit med 600k tilgode. Har såååå lyst på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600.000 til gode?! Enten er dere betydelig mindre kravstore enn os i forhold til hva dere faktisk kan betale, eller så burde jeg også flytte til Bergen! :fnise:

Har hodepinen gitt seg skikkelig nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke 600.000,- i cash, men i forhold til hva vi får låne så har vi det å gå på. :jepp: Leiligheten er nesten 80m2 og ganske sentralt plassert, så vi er kanskje ikke så kravstore. Vi har nok penger tilgjengelig til et rekkehus, men det blir et lite rekkehus, usentralt, og så svir vi av alle våre oppsparte penger.. så da gikk vi ett trinn ned istedet og får en perfekt leilighet. :jepp: Får og får... jeg håper vi får KJØPE den i alle fall.. :ler:

Hodepinen murrer, men det er i alle fall levelig. Orker å svare når jeg blir snakket til nå... :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Spennende med leilighetskjøp! Håper virkelig dere får den :) Jeg er i andre enden, og skal selge min leilighet. Krysser fingre for at jeg får solgt kjapt til en bruktbar pris.

Uff, den hodepinen hørtes skikkelig ubehagelig ut. Har du drukket nok vann? Noen ganger kan væskemangel gi hodepine. Godt at det slipper litt taket nå, så får vi håpe du er helt bra i morgen :)

Også er jeg skikkelig imponert over at du trener før skolen! Så flink du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte at dere ikke hadde 600.000 cash altså, men det er jo fantastisk å finne drømmeleiligheten til 600.000 mindre enn det dere har mulighet for å låne. :) (Selv om tusenlappene flyr fort på bad og kjøkken da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med boligkjøp i tankene! *krysser fingrene*

Men dere får vel ikke låne mer enn leiligheten evt er verdt? Selv om dere feks har fått beskjed av banken om at dere kan låne inntil 2.6 mill (om dere finner en bolig til den prisen), og leiligheten koster (har verdi) på 2 mill. Så kan dere vel ikke låne mer på leiligheten enn det den er verdt? Eller tenker jeg feil nå? Mener jeg har vært borti samme tema før... *tenker* Men dere vil selvfølgelig ha det mer romslig i hverdagen, siden dere får et lavere lån :jepp:

Imponert over hvor sprek du er, Supra! Tydelig inne i en skikkelig god stim! :hoppendeglad: (<---- øver meg på ny smiley)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spennende!

Jeg elsker huskjøp og oppussing og slikt - blir helt gira og engasjerer meg voldsomt i slike saker både på egne og andres vegne. Gøy :nigo:

Høres glimrende ut å ha litt å gå på, det trenger ikke blir så dyrt med kjøkken heller om dere går for IKEA f.eks og gjør det meste selv. Ikke er det vanskelig heller :)

Bad er selvsagt en annen sak og der må man jo ha fagfolk også - men om dere gjør kjøkkenet billig så kan badet alltids fikses litt dyrere.

Hodepiner av den sorten der er vel nærmest migreneanfall? Høres ikke bra ut, men Purple har et godt poeng - det hender det hjelper med mye vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hodepine i dag - hurra!

Vi får ikke låne mer enn boligen er verdt nei, RR. Det løses med et såkalt "utvidet boliglån", dvs cash til å pusse opp for, og så får vi inn en takstmann som tar en ny vurdering. Så blir boliglånet justert til den nye taksten, og det blir et "vanlig boliglån". Jeg kjenner ikke alle detaljene selv, er gubben som har hatt regien på dette. Jeg er bare fornøyd med å få ting ordnet. :jepp:

Planen er å snekre sammen et IKEA-kjøkken selv, ja! Mannen er utrolig handy, så det skal ikke være noe problem. Jeg har veldig lyst til å hjelpe til, men er nok flinkest til å male.. :ler: Vi skal i tillegg rive badet selv, og så legger han varmekablene (han er jo elektriker), så får fagfolk gjøre resten. Vi har en makspris på 100.000,- på badet, forhåpentligvis mindre.

Det beste er at med en slik oppussing vil leiligheten nesten garantert komme på over 2 mill, basert på andre lignende leiligheter i samme området.. Så det blir spennende å se. :) Det ligger i alle fall til rette for at det er mulig å tjene penger på det!

I dag har jeg lesedag, satser på en trennigsøkt innimellom lesingen. Det klarner veldig godt opp i hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh superspennende med leilighetshandling. Høres ut som dere har funnet noe dere er veldig fornøyd med. Så da venter vi spent på forsettelsen. Forresten så er min Handy inne i den ene bransjen du trenger :lur: Jeg elsker Handymen! :ler:

Men din kjære har vel kanskje helt fri i friperiodene sine og da får han gjort kjempemasse selv!

*harjegsagtatjegerveldiggladforatakkuratDUertilbake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anbefaler varmt baderomsplatene på Mega Flis - de er gode å jobbe med og billige og jeg kan også anbefale flisene derfra. De er veldig billige og det er knallgodt utvalg. Tror jeg handlet nesten alt til badet mitt der jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, hvorfor i alle dager måtte jeg finne meg en siviløkonom?! Han funker jo hverken til bad eller kjøkken! :klaske:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh superspennende med leilighetshandling. Høres ut som dere har funnet noe dere er veldig fornøyd med. Så da venter vi spent på forsettelsen. Forresten så er min Handy inne i den ene bransjen du trenger :lur: Jeg elsker Handymen! :ler:

Men din kjære har vel kanskje helt fri i friperiodene sine og da får han gjort kjempemasse selv!

*harjegsagtatjegerveldiggladforatakkuratDUertilbake*

Handymen er definitivt bra! Digger at min er så nevenyttig, det tar sexy til et helt nytt nivå.. :rodmer:

Han har helt fri nå ja, i en måned av gangen. Så da er det mer enn nok av tid til å få ting gjort. I tillegg trenger han noe å gjøre, handymen er ikke så flinke til å slappe av etter min erfaring..

:klem: Jeg er glad for å være tilbake også - du er så god!

jeg anbefaler varmt baderomsplatene på Mega Flis - de er gode å jobbe med og billige og jeg kan også anbefale flisene derfra. De er veldig billige og det er knallgodt utvalg. Tror jeg handlet nesten alt til badet mitt der jeg.

Skal nevnte det til 'sjefen', han driver og gjør masse research for tiden. Artig når han blir så superengasjert. :jepp:

Takk for tipset!

Herregud, hvorfor i alle dager måtte jeg finne meg en siviløkonom?! Han funker jo hverken til bad eller kjøkken! :klaske:

:fnise:

:ler: Ja det kan du si.... Jeg har bare vært sammen med handymen, og det har helt klart sine fordeler..... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Det er ikke så veldig mye bedre å være singel, Juliane... Men hjelper godt med en handy paps da (okei, la oss IKKE blande begrepet sexy inn i denne delen av samtalen). :flau:

Spent på om dere får leiligheten da! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supertravelt!

Har trent nå (alt for lenge!), skal lage middag i en fei og så er det visning klokken 17. Og så må jeg dusje inni der en plass.

Spent!!!

Kommer sterkere tilbake i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på visning, og jeg tuller nok ikke hvis jeg sier det var 15 andre interesserte der.. :ler:

Jaja, vi skrev oss opp, dvs. la inn et tullebud bare for å ha papirene i orden.. så får vi se. Det er jo ikke før 12 i morgen det braker løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...