Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #1 Del Skrevet 30. mai 2010 Hvordan kan jeg lære meg å spise saktere når jeg spiser alene? Sammen med andre bruker jeg lenger tid, men når jeg er alene så sluker jeg maten fortere enn lynet. Bruker gjerne en halvtime på å lage middagen, men det tar kun 3-8 minutter å spise den.Sluker jo selvsagt mye luft samtidig, og kroppen rekker ikke å reagere på at jeg spiser. Har dere noen smarte triks for å spise saktere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flowerbomb Skrevet 30. mai 2010 #2 Del Skrevet 30. mai 2010 Jeg spiser kjempe fort selv. Jeg merker at jeg spiser raskere når jeg ser på TV samtidig, så prøv å unngå det. Det hjelper å legge bort bestikket etter hver bit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 30. mai 2010 #3 Del Skrevet 30. mai 2010 Tell tyggene, og ikke svelg før du kjenner at du har tygd ferdig. Konsentrer deg om maten, ikke spis foran tv-en. Ta mindre om gangen enn du pleier. Legg ned bestikket mellom hver munnfull. Og drikk masse vann før middagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 30. mai 2010 #4 Del Skrevet 30. mai 2010 Ta til deg alle gode råd som kommer her, vær deg selv og maten bevisst og ØV! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå