Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Hvordan kan jeg lære meg å spise saktere når jeg spiser alene? Sammen med andre bruker jeg lenger tid, men når jeg er alene så sluker jeg maten fortere enn lynet. Bruker gjerne en halvtime på å lage middagen, men det tar kun 3-8 minutter å spise den.Sluker jo selvsagt mye luft samtidig, og kroppen rekker ikke å reagere på at jeg spiser. Har dere noen smarte triks for å spise saktere?
Gjest Flowerbomb Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Jeg spiser kjempe fort selv. Jeg merker at jeg spiser raskere når jeg ser på TV samtidig, så prøv å unngå det. Det hjelper å legge bort bestikket etter hver bit.
Gjest Mahareth Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Tell tyggene, og ikke svelg før du kjenner at du har tygd ferdig. Konsentrer deg om maten, ikke spis foran tv-en. Ta mindre om gangen enn du pleier. Legg ned bestikket mellom hver munnfull. Og drikk masse vann før middagen.
Hoppetaujenta Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Ta til deg alle gode råd som kommer her, vær deg selv og maten bevisst og ØV!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå