Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #1 Del Skrevet 29. mai 2010 Jeg har slanket meg en del, og har nådd mitt første mål. Likevel har jeg noen ganger litt problemer med å se at jeg har forandret meg, syns rumpa er for stor, lårene for tjukke, sideflesket for mye. Har bestemt meg for å gå ned litt mer, men hva om det ikke hjelper heller? Merker på klær at jeg har gått ned, og er mye mer fornøyd med meg selv nå. Men jeg vil bli MER fornøyd. Når kan man se seg selv i speilet og være fornøyd? Vet ikke om dere tar dette seriøst, men jeg syns det er vanskelig.. Vil bare tilføye på slutten, har ikke gått ned én kg på usunn måte! Jeg har fulgt et ordentlig opplegg over mange uker, og har ikke sultet meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mikako Skrevet 29. mai 2010 #2 Del Skrevet 29. mai 2010 Jeg vet akkurat hvordan du har det! For et par år siden gikk jeg ned 18 kilo, men fant uansett "feil" når jeg så meg i speilet. Lårene var for store, rumpa for brei, sideflesket hang, osv. Jeg ble aldri fornøyd, selv hvor mye folk kommenterte hvor flott jeg var blitt. Nå når jeg har gått tilbake til hverdagslivet, og lagt på meg noen kilo igjen, ser jeg tilbake på bildene med stor forundring..! Det var jo ikke slik jeg trodde jeg så ut! Bildene viser en spinkel jente. Og jeg som trodde jeg fortsatt var litt for stor..! Det er veldig vanskelig å se seg selv objektivt i en slik situasjon. Man ser seg selv i speilet hver dag og leter etter forandring, men det går så sakte at man "ser seg litt blind" på det. Det er vanskelig å bli fornøyd med resultatet når man ser resultatet dag for dag og ikke over lengre tid. Kanskje det hjelper å ta bilder av deg selv nå og sammenligne med gamle bilder? Gjerne sette sammen to bilder i fotomontasje slik du får sett dem ved siden av hverandre Har du venninner som er dønn ærlige, så kan du gjerne spørre dem. Bør du gå ned mer, eller bør du stoppe her? Ellers bør du suge til deg alt av kommentarer. Sier noen at du har blitt flott, så sier de det fordi de legger merke til det! Folk som ikke har sett deg på en stund ser dette bedre enn du Og forresten, gratulerer med vellykket vektreduksjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #3 Del Skrevet 29. mai 2010 Takk for svar, Anne, og gratulerer til deg også! Selv om du har gått opp noen av dem nå så er 18 kg mye! Jeg tror jeg har gått ned tilsammen.. oj, ca 15 kg! Men ikke på en gang.. Gikk ned litt for noen måneder siden, så gikk jeg opp litt av det igjen. Når jeg så på bilder fra jeg var på det letteste skulle jeg ønske at jeg var der igjen, og nå er jeg fem kg mindre enn det.. men føler meg feitere enn den jeg ønsket at jeg kunne bli igjen! Litt innviklet forklart.. Jeg får ikke noen kommentarer, egentlig.. fornuften sier meg at det er fordi folk syns det er uforskammet å kommentere vekten til andre, men en djevel i meg sier det er fordi jeg ikke er blitt noe tynnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mikako Skrevet 29. mai 2010 #4 Del Skrevet 29. mai 2010 Kanskje det kan være lurt å stoppe litt opp? Bruke et par måneder på å holde den vekten du er på nå ved like? Om du etter en stund ser tilbake på gamle bilder, vil jeg GARANTERE deg at du ser en større forskjell! Om du da syns at du kan gå ned noen kilo til, så gjør det..! Det er fort gjort å forbli i slanke-stillet når du er så godt i gang, og kan da risikere å gå ned mer enn du bør fordi du ikke klarer å se den reelle forandringen selv. Ellers skader det jo ikke å leve sunt og trene regelmessig, uten å nødvendigvis fokusere på å slanke seg. Da stabiliserer jo kroppen seg selv på et fornuftig stille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #5 Del Skrevet 29. mai 2010 Ja du har sikkert rett, jeg er i slankemodus og studerer meg selv mange ganger om dagen.. måler, veier, stirrer i speilet. Prøver på klær, ser at de er for store. Tror kanskje jeg ønsker å bli som de spinkle jentene, men jeg kan ikke det med den bygningen jeg har! Omkretsen vil være større enn på en spinklere jente med mer fett, men jeg sammenligner bare akkurat det jeg vil sammenligne! Jeg bruker størrelser nå som jeg syntes var smått før, men det er ikke smått når det kommer på meg. Takk for forståelse, jeg er helt enig med alt du sier Skjønte det som at du vet hvordan det er å vite at man tar feil, men ikke klare å overbevise seg selv. Godt å få luftet tanken og få respons! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mikako Skrevet 29. mai 2010 #6 Del Skrevet 29. mai 2010 Been there, done that Det er viktig å ikke la "bare litt til-følelsen" ta overhånd Du må huske at vektreduksjonen skal være noe du kan klare å opprettholde med et "vanlig" liv. Man kan ikke slanke seg evig Håper jeg har vært litt til hjelp. Bare spør om du lurer på noe, eller om du trenger en "pep-talk" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #7 Del Skrevet 29. mai 2010 Så godt at det finnes mennesker som virkelig bryr seg om folk de ikke har møtt! Om folk som meg, uten "ordentlige" problemer, bare litt dumme tanker om seg selv.. Jeg tar litt til, men ikke litt til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mikako Skrevet 29. mai 2010 #8 Del Skrevet 29. mai 2010 Dumme tanker? Nei langt ifra! Jeg har vært der selv, og syns det er flott å kunne dele erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 29. mai 2010 #9 Del Skrevet 29. mai 2010 Høyde og vekt takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #10 Del Skrevet 29. mai 2010 Så du skal kunne fortelle meg hvordan jeg ser ut? Det var akkurat det denne tråden handlet om, ja. Jeg er 170 høy og veier 67 kg, nå kan du bare fyre løs med hvor feit jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 29. mai 2010 #11 Del Skrevet 29. mai 2010 Mao du er godt innenfor normalen. Ergo, du trenger ikke bekymre deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #12 Del Skrevet 29. mai 2010 Jeg er fullstendig klar over det. Den høyeste vekta for å ligge innenfor normal på BMI for 170 er på rundt 72kg, så langt man kan bruke denne skalaen til å definere normal eller ikke normal. Poenget med denne tråden var ikke å finne ut om jeg er unormal, men at jeg ikke klarer å se på meg selv at jeg går ned. Bekymringen da er ikke om jeg går ned de 5kg jeg i nåværende øyeblikk har planer om å gjøre, men at jeg gjør det og fremdeles ser behov for å gå ned 5 nye kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mikako Skrevet 29. mai 2010 #13 Del Skrevet 29. mai 2010 Mao du er godt innenfor normalen. Ergo, du trenger ikke bekymre deg. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 29. mai 2010 #14 Del Skrevet 29. mai 2010 Du får begynne allerede nå å lete etter de fine detaljene på kroppen din. For de finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest green tea Skrevet 29. mai 2010 #15 Del Skrevet 29. mai 2010 Hvis du er fet så har du lite muskler. Du liger på normalen på bmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #16 Del Skrevet 30. mai 2010 Hvis du er fet så har du lite muskler. Du liger på normalen på bmi Jeg er ikke feit. Jeg har relativt bra med muskler. Denne tråden ble ikke laget i bekymring for kroppen min, den ble laget i bekymring for tankene mine og en tydelig tilbøyelighet for å høre på stemmen som sier "ikke bra nok"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #17 Del Skrevet 30. mai 2010 Jeg opplever litt av det samme, i mindre skala. Jeg tror litt av problemet er at det man så på før vises jo ikke lenger, fordi det er borte, hvis du skjønner. Så man kan ikke si "denne valken var så stor før, nå er den borte", fordi det forsvinner litt fra hukommelsen og så blir man heller stående og fokusere på det man faktisk kan se, som fortsatt er der. Den andre valken som fortsatt er der, for eksempel. Og så blir hele fokus feil. Hadde man hatt en gammel versjon av seg selv som stod ved siden av, hadde det vært mye enklere! Jeg kompenserer litt med å prøve klær jeg vet har vært for små. Det funker litt, men logikken vinner ikke alltid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #18 Del Skrevet 30. mai 2010 Ikke sant, du andre anonyme.. det ER jo fremdeles fett der, selv om det var mer før! Jeg prøver også klær.. bukser jeg ikke fikk på meg før er baggy nå, og det er egentlig herlig! Så begynner jeg å tenke på hvor diger jeg må ha vært før, grøss.. litt opptur, men også litt nedtur, siden jeg må ha vært en giant i andres øyne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mir Skrevet 31. mai 2010 #19 Del Skrevet 31. mai 2010 Så du skal kunne fortelle meg hvordan jeg ser ut? Det var akkurat det denne tråden handlet om, ja. Jeg er 170 høy og veier 67 kg, nå kan du bare fyre løs med hvor feit jeg er. Hvorfor skriver du dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #20 Del Skrevet 31. mai 2010 Hvorfor skriver du dette? Fordi at når den brutale mannen ba om høyde og vekt i en tråd der jeg sier at jeg har problemer med eget selv, virket det som han hadde tenkt å vri emnet over på at jeg enten hadde helt rett mtp at jeg ser en feit person i speilet, eventuelt at jeg ikke har rett. Og jeg mener at min vekt ikke har så alt for mye å si for dette spørsmålet, da det sentrale er hvordan jeg føler meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå