Gå til innhold

Hvordan se meg selv objektivt?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Problemer med eget selvbilde, skulle det selvfølgelig stå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi at når den brutale mannen ba om høyde og vekt i en tråd der jeg sier at jeg har problemer med eget selv, virket det som han hadde tenkt å vri emnet over på at jeg enten hadde helt rett mtp at jeg ser en feit person i speilet, eventuelt at jeg ikke har rett. Og jeg mener at min vekt ikke har så alt for mye å si for dette spørsmålet, da det sentrale er hvordan jeg føler meg.

Kan det tenkes at han faktisk ville si at du sikkert ser helt flott ut? Ikke alltid tenke det værste om folk da : ) Brutal Mann er faktisk en ganske koselig kar til tross for navnet! =)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt tenkes at han er det, og han var også ganske hyggelig i svarene sine etterpå. Jeg har bare litt "vondt" i dette emnet, og måten han spurte på ("høyde og vekt, takk") fikk meg til å sette ut piggene. Har vært tjukka og feita hele oppveksten, og hadde lite lyst til å få enda en grunn til å føle at jeg ikke var bra nok.. selv om jeg vet at jeg er det, når jeg tenker med det rasjonelle hodet..

vekt er sårt for oss som vet hvordan det er å ikke være så slank og pen som de "vellykkede", tankemønster og komplekser hemmer mer enn kiloene i seg selv.. ('_')

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Det er bra at du er obs på denne problemstillingen!

Noen kvinner (og menn) vil aldri bli fornøyd med seg selv, uansett hvordan de ser ut.

Du kan si til deg selv: "Jeg har en BMI som viser at jeg er normalvektig", "Jeg bruker størrelse X i klær, altså er jeg ikke tjukk".

Fokuser på de delene av kroppen du er fornøyd med.

Og viktigst: Prøv å slutte å være så opptatt av kroppen din og hvordan du ser ut. Ikke tenk så mye på det. Det finnes viktigere ting i verden. :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Fokuser på enkelt ting som er bra.

Øyne

Ører

Hår

Nese

Smil

Skuldre

Pupper

Brystvorter (Har du glede av dem så har du en veldig bra kropp!)

Hud

Midje

Hofter

Knær

Lår

Legger

Fingre

Osv...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Fokuser på enkelt ting som er bra.

yup, will do!

midje, under 70 cm, jippi!

pupper? don't have any.. hehe

så vi har da våre sider, både sterke og svake!

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...