Gå til innhold

Boil-in-bag ris


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Sitter her og ler litt for meg sjølv etter å ha laga middag med boil-in-bag ris for fyrste gong. Kan nokon fortelje meg kva i alle dagar som er så praktisk med desse? (Eller kva som er så vanskeleg med ris på vanleg måte at ein treng slike innretningar). Så mykje styr med å få posane opp av vatnet, renne av glovarmt vatn, få åpna dei hersens posane og helt ut risen (halvparten blei for øvrig igjen inni posen). Kva i alle dagar er så praktisk med det? Einaste fordel eg kan sjå, er at ein slipper å måle opp kor mykje ris ein trenger. Men ærleg talt, kor lang tid tek det?

Å lage ris på vanleg måte er jo ekstremt lett, måle opp risen i eit litermål, koke opp dobbelt så mykje vatn, helle oppi risen og la den koke til vatnet er borte. Feiks ferdig og berre å stikke skjea nedi og forsyne seg. Med boil-in-bag risikerar ein både brannskadar og søl :fnise:

No virkar eg sikkert i overkant engasjert her, men kva syns andre om fenomenet boil-in-bag?

For ordens skyld: Det var ikkje eg som kjøpte denne risen, og eg kjem i alle fall aldri til å gjere det i framtida heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også det bare er noe tull, og kasserollen er jo ihvertfall ikke like fjong etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katee

Har aldri skjønt poenget med boil-in-bag... Eneste fordelen er vel at det blir mindre oppvask (eller blir det det???).

:vetikke:

Endret av Alyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte boil-in-bag en periode, men fant ut det samme som deg. Nå går det i ris i store poser. Mye mer økonomisk, og like enkelt. :jepp:

Forskjellen i tidsbruken går vel helst på før eller etter koking? Boil-in-bag er raskere før koking, fordi man slipper å måle opp, men det er som du sier mer kronglete etterpå. Vanlig ris tar noen sekunder ekstra i forkant av kokingen, men til gjengjeld er det ikke noe styr med den etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boil-in-bag er den komplette idoti, designet for å lure folk til å tro at det er vanskelig å koke ris, at de aldri vil klare det og at de følgelig trenger boil-in-bag. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boil-in-bag er den komplette idoti, designet for å lure folk til å tro at det er vanskelig å koke ris, at de aldri vil klare det og at de følgelig trenger boil-in-bag. :filer:

Akkurat slik eg og tenkjer ;)

På reklamen på TV ser det jo ut som om dei forberedar seg på ein skikkeleg utfordring når risen er ferdig, og så - overraskelse! - er det "såå enkelt" fordi det er boil-in-bag :fnise:

Heller motsatt syns eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Boil-in-bag er den komplette idoti, designet for å lure folk til å tro at det er vanskelig å koke ris, at de aldri vil klare det og at de følgelig trenger boil-in-bag. :filer:

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger boil in bag, jeg! Den blir alltid perfekt kokt!

Enig. Jeg vet jeg er tilbakestående på kjøkkenet, men klarer alltid å tulle til ris. Nå spiser jeg ris så uhyre sjelden så den økonomiske delen av det er irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren for at risen brenner seg fast i bunnen er jo fraværende med Boil In Bag da, så HELT idiotisk er det jo ikke. Men jeg skjønner hva dere mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt Boil-in-bag ris fordi nokon i husstanden har kjøpt dette.

Panna som ein koker risen i, må ein uansett vaske om ein brukar vanleg ris eller ikkje. Ein brenn seg mykje lettare på BiB ris (eg har iallfall gjort det mange gonger).

Men når det kjem til vanleg ris, eg trur eg har brent fast risen ein gong, så eg forstår ikkje heilt kvifor vi skal ha den BiB risen. Like enkelt å lage vanleg ris, eg held meg til den og kjøper svære posar i staden for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Har aldri testet det og kommer aldri til å gjøre det heller. Makan til overpriset og overvurdert søppel.

Det ser jo langt fra enklere ut enn når jeg koker vanlig ris heller - jeg heller ris i en kjele, heller over vann og lar det koke... må folk virkelig ha det enklere enn så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes i tillegg til at det er mer stress så tar det lengre tid. Jeg kjøper fast sånn 5-min ris og den tar virkelig ikke mer enn 5 min, sånn boil in bag brukte 12 min å koke sist jeg lagde (eller noe sånt).....

Hele opplegget er tull, mye lettere å bare måle opp vann + ris og koke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 min tar det å koke! :dåne: I alle fall den boil-in-bag risen jeg kokte i går. Mens vanleg ris tar kortare tid.

Då har me i alle fall fastslått at boil-in-bag er noe dritt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Sitter her og ler litt for meg sjølv etter å ha laga middag med boil-in-bag ris for fyrste gong. Kan nokon fortelje meg kva i alle dagar som er så praktisk med desse? (Eller kva som er så vanskeleg med ris på vanleg måte at ein treng slike innretningar). Så mykje styr med å få posane opp av vatnet, renne av glovarmt vatn, få åpna dei hersens posane og helt ut risen (halvparten blei for øvrig igjen inni posen). Kva i alle dagar er så praktisk med det? Einaste fordel eg kan sjå, er at ein slipper å måle opp kor mykje ris ein trenger. Men ærleg talt, kor lang tid tek det?

Å lage ris på vanleg måte er jo ekstremt lett, måle opp risen i eit litermål, koke opp dobbelt så mykje vatn, helle oppi risen og la den koke til vatnet er borte. Feiks ferdig og berre å stikke skjea nedi og forsyne seg. Med boil-in-bag risikerar ein både brannskadar og søl :fnise:

No virkar eg sikkert i overkant engasjert her, men kva syns andre om fenomenet boil-in-bag?

For ordens skyld: Det var ikkje eg som kjøpte denne risen, og eg kjem i alle fall aldri til å gjere det i framtida heller ;)

Enig med deg. Bare rot med de porsjonsposene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker konseptet med boil in bag ris. Man unngår helt problemet med vassen ris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Jeg deler din frustrasjon her. Skjønner ikke hva som er så "wow" med denne metoden! Det verste er å få hull på de glovarme posene :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Endelig lidelsesfeller. For nesten 2 år siden (tror jeg) kjøpte jeg en eske med "boil-in-bag". Nå har jeg vel en "bag" igjen, mens jeg har spist en god del løs ris siden. Håpløst å få risen ut av de posene uten å svi fingrene. Kan ikke begripe at jeg var dum nok til å kjøpe det, men kan dessverre ikke skylde på noen annen enn meg selv. (Forklaringen må være at jeg var nysgjerrig og ville prøve.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 min tar det å koke! :dåne: I alle fall den boil-in-bag risen jeg kokte i går. Mens vanleg ris tar kortare tid.

Då har me i alle fall fastslått at boil-in-bag er noe dritt :fnise:

Det finnes vel BiB-ris som tar både 10, 16 og 20 min.

Jeg er enig med de over her som alltid klarer å svi risen... Det slipper man i det minste med disse posene, og gjør ergrelsen på kjøkkenet mye mindre, for min del ihvertfall.

Og det er da ikke vanskelig å få de på tallerken. Her helles posen ut i vasken, jeg setter posen på bordet og klipper av toppen med saks og heller risen ut på to tallerker. Blir ikke mye ris igjen i posen heller.

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...