Gå til innhold

Skive feil


Gjest green tea

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg leser av og til innlegg hvor brukere sier de er dyslektikere. Dette kunne jeg aldri ha gjettet, ettersom innlegget er like velskrevet som et hvilket som helst annet innlegg her. Så det er fullt mulig å skrive bedre. Det viser du selv også; når du tar deg tid til å rette dem er innleggene dine langt bedre.

Hvorfor tror så mange at alle med dysleksi har de samme feilene? Dysleksi har mange ulike grader, og mange ulike typer feil. Dagsform har også mye å si. Og å bruke ett retteprogram er veldig tungvindt, jeg hadde heller ikke giddet det.

Jeg synes folk bør bli flinkere til å overse ting. Dette er bare ett nettforum, men å begynne å foreslå at bare de utdannede, de friske og resssursterke skal få uttale seg blir i overkant fascistisk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg synes folk bør bli flinkere til å overse ting. Dette er bare ett nettforum, men å begynne å foreslå at bare de utdannede, de friske og resssursterke skal få uttale seg blir i overkant fascistisk for meg.

Det er ingen som mener at bare de friske og ressursterke (insinuerer du at dyslektikere er syke eller resusrsvake - det får i såfall stå for din regning) skal skrive her.

Men det er en utfordring at dette er et skriftlig medium og det betyr at det faktisk er slitsomt å lese innlegg der ikke et eneste ord er på rett plass.

Det trenger ikke være så mye arbeid å skrive innlegget i word for så å kopiere det inn her. Det betyr kanskje at man må nøye seg med litt færre tråder - javel. Skriv mer i hver tråd da. Bruk litt lenger tid på hvert innlegg - kvalitet fremfor kvantitet. Vi er ikke vrange. Vi blir heller ikke sur fordi om det kommer svar senere enn vanlig forventbart.

Det eneste vi ikke orker er innlegg på innlegg der det er en større tolkningsjobb å lese dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvorfor tror så mange at alle med dysleksi har de samme feilene? Dysleksi har mange ulike grader, og mange ulike typer feil. Dagsform har også mye å si. Og å bruke ett retteprogram er veldig tungvindt, jeg hadde heller ikke giddet det.

Jeg synes folk bør bli flinkere til å overse ting. Dette er bare ett nettforum, men å begynne å foreslå at bare de utdannede, de friske og resssursterke skal få uttale seg blir i overkant fascistisk for meg.

Det er meg du siterte.

jeg har aldri påstått at alle dyslektikere har de samme feilene. Jeg er klar over at det er mange grader av dysleksi. Det jeg sier, er at jeg har sett innlegg hvor folk skriver innlegg à la "jeg har dysleksi, men med øvelse og retteprogram går det mye lettere både å skrive og å lese"

Disse innleggene er så velskrevet at jeg aldri hadde gjettet at de hadde dysleksi.

Personen har anstrengt seg, og det synes jeg faktisk man bør kunne forvente av green tea også.

Green tea oppsøker et skriftlig forum, og da bør man kunne forvente at hun anstrenger seg litt. Man melder seg heller ikke inn i en fotballklubb uten å spille treningskamper, gjør man det? Alle aktiviteter krever en viss grad av trening, selv dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Syntes det er slitsomt å lese så mange skrivefeil, sanntidig syntes jeg det er slitsomt at ts alltid starter en eller annen tråd bare for å si noe. Hvis man virkelig ikke GIDDER å prøve å skrive riktig , så syntes jeg ikke man har noe på ett forum å gjøre. TS: hvilket språk er hovedspråket ditt? Altså, jeg syntes jeg så ett eller annet sted at du hadde lyst å gå på skole, og da hjelper det ikke å komme med "jeg gidder ikke å bruke retteprogram"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...