Gå til innhold

Damer i 40 årene ser ikke like bra ut som en i 20 årene. Sier noen menn

Gjest green tea

Anbefalte innlegg

Kategorisk du er. Er du slik alltid?

Langt hår har ingenting med alder om noen kler det. Det finnes 40-åringer som ser ut som en 30-åring, og der er 30-åringer som ser ut som de er 40 år.

Selv er jeg over 40, og har langt hår. Er mye finere med det enn bob og oppsatt. Det er også tilbakemeldinger jeg har fått - senest igår av ei som ikke hadde sett meg på en stund.

Helt enig! Det finnes faktisk en del 40-årige kvinner som ser ut som om de er 30-35 :-) og som fint kan ha litt lengde på håret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og hva med det?

Selv blir jeg tatt for å være 10 år yngre, og jeg har en kollega med langt hår som også ser 10 år yngre ut. Skal en da ikke ha langt hår, bare fordi fødselsattesten sier noe annet (eller fordi en fremmed har en bastant mening om at en viss alder utelukker langt hår - uansett om man ser ung eller gammel ut, eller hva som kler man?)

Ehh...det er ingen som sier at du må gjøre som Constanse sier. Hun kom jo bare med sin mening!

Så får du ha din mening. Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constanze

Helt enig! Det finnes faktisk en del 40-årige kvinner som ser ut som om de er 30-35 :-) og som fint kan ha litt lengde på håret!

Siden Dorthe Skappel ble nevnt så skal jeg vise hva jeg mener:

Dorthe med langt løst hår

Dorthe med kort hår

Bildene viser at man slett ikke trenger se ut som en burugle med kort hår - tvert imot så kan man bli både "typete" og friskere i utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh...det er ingen som sier at du må gjøre som Constanse sier. Hun kom jo bare med sin mening!

Så får du ha din mening. Ok?

(Meg du siterte.)

Har jeg skrevet at jeg blir påvirket av C?

Får omskrive, slik at det kanskje blir klarere for deg: Mener C. at folk som ser yngre ut eller kler langt hår skal klippe seg bare pga fødselsattesten? Jeg håper iallefall ikke at folk lar seg påvirke av hennes utsagn her, for det har ikke noe med hvor gammel man er (men hvordan man ser ut/kler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Dorthe Skappel ble nevnt så skal jeg vise hva jeg mener:

Dorthe med langt løst hår

Dorthe med kort hår

Bildene viser at man slett ikke trenger se ut som en burugle med kort hår - tvert imot så kan man bli både "typete" og friskere i utseende.

Tror dette egentlig er mest snakk om smak. Personlig likte jeg aldri Dorthe med kort hår.

Men det blir merkelig å sammenligne bilder av en person som er tatt med mange års mellomrom. Mister man ikke litt av poenget da?

(Var Trygve Rønningen som fikk henne til å klippe seg, for han mente hun var finere med kort hår. Tror det var rundt tiden han begynte som underholdningssjef i -94. Så det kan være iallfeall 15-16 år mellom de to bildene).

Nå synes jeg at Dorthe ikke nødvendigvis ser noe særlig yngre ut enn hun er.

Hvis jeg skulle vist til eksempler på 40-åringer (som ser yngre ut enn de er), så kan jeg nevne noen som de fleste vet hvem er - venninnene Jennifer Aniston og Courtney Cox. Videre Nicole Kidman. Flotte damer som fint kan ha håret hengende nede. Når jeg kjenner folk som ser minst like bra ut i den alderen, så ser jeg virkelig ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Selv om noen er fin med kort hår, så har det ikke noe med saken å gjøre hvorvidt en 40-åring kan ha langt løst hår.

Er forresten en tråd her som diskuterer noe av det samme: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=512462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Constanze

Huff...hun så forferdelig maskulin ut med kort hår.. :tristbla:

lengre hårlengde er nok å foretrekke :klemmer:

Smak og behag - har man et pent ansikt så er det finere når det viser. Dorthe har et fint ansikt så hun kan med stor fordel la det komme best mulig fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedt mannen min om å slå meg i hodet med noe hardt hvis jeg blir 40 og finner ut at jeg skal klippe håret i en kort puddel-sveis.

Enig i at for langt hår trekker ansiktet nedover, men at alle voksne damer insisterer på å skamklippe seg i i den samme maskuline sveisen - jeg skjønner det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constanze

Jeg har bedt mannen min om å slå meg i hodet med noe hardt hvis jeg blir 40 og finner ut at jeg skal klippe håret i en kort puddel-sveis.

Enig i at for langt hår trekker ansiktet nedover, men at alle voksne damer insisterer på å skamklippe seg i i den samme maskuline sveisen - jeg skjønner det ikke!

Jeg er enig i at ikke alle kler spinnkort hår, det kommer helt an på typen du er, ansiktet og kroppen forøvrig. Og selvsagt klesstil.

Men det er mange mellomting mellom spinnkort og ultralangt:

En nydelig og frisk bob

En oppklippet bob

Kort hår som kler de fleste og som kan varieres i det uendelige

En kul og ungdommelig kort frisyre

Flere korte og halvlange frisyrer som gir ansiktet løft og friskhet

Og så er det stilig når voksne kvinner setter opp håret

kari Bremnes igjen - elegant og nydelig som alltid

Jeg har bare sagt hva jeg mener i denne tråden. Og min mening er at voksne kvinner (40 er et eksempel) er mye penere med kort og halvlangt hår ... og skal det være langt så må de har det oppsatt. Men igjen - det er MIN mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag - har man et pent ansikt så er det finere når det viser. Dorthe har et fint ansikt så hun kan med stor fordel la det komme best mulig fram.

Nå er det jo svært mange kvinner som er überskjønne i ansiktet - som lar det komme frem og vises gjennom oppsatt, lengre hår. Må ikke ha kort hår for å vise fram et ansikt.

Dorthe har et veldig kraftig ansikt, og ikke så nett og feminint - det er oversøtt. Hun burde heller ha langt hår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare at jeg har til gode å se en kvinne over 40 som er penere med langt hår enn med kort eller halvlangt hår. Det er MIN mening etter egne erfaringer. MEN jeg har sett voksne kvinner på 50 og 60 som har et spesielt ansikt som gjør at de kler langt hår ... men da selvsagt oppsatt eller flettet.

Dette er nok en smakssak. Personlig vet jeg knapt om noe(estetisk) jeg synes er mindre pent enn kvinner med kort hår(og fletter anser jeg ganske enkelt for å være noe barn kan kle). Oppsatt hår kan selvsagt være en pen variant, men aldri i verden om jeg ville gått med det til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constanze

Nå er det jo svært mange kvinner som er überskjønne i ansiktet - som lar det komme frem og vises gjennom oppsatt, lengre hår. Må ikke ha kort hår for å vise fram et ansikt.

Dorthe har et veldig kraftig ansikt, og ikke så nett og feminint - det er oversøtt. Hun burde heller ha langt hår..

Det er jo det jeg har skrevet hele tiden at voksne kvinner kan gjerne ha langt hår, men det bør være satt opp - få det bort fra ansiktet.

Når Dorthe er sminket for TV så er hun nydelig uansett hvordan hun har håret. Men det er ikke sånn hun ser ut til daglig. Har sett henne i hverdagslige og usminka programmer og da går hun bestandig med håret i hale eller flettet - og hun er kjempefin - som her.

Men jeg synes hun var stilig og utrolig typete med kort hår.. Og hun var stilig med oppklippet lengre hår som her.

Så selvom hun er en spesiell dame som kler det meste så synes jeg det blir litt for mye hår og for lite av det pene ansiktet på bilder som dettedette

Her derimot er hun kjempefin med langt slett hår, men det er ikke så mange voksne kvinner som ser sånn ut. Håret var fint - men jeg likte ikke klærne forøvrig - hun er som regel langt stiligere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Constanze

Dette er nok en smakssak. Personlig vet jeg knapt om noe(estetisk) jeg synes er mindre pent enn kvinner med kort hår(og fletter anser jeg ganske enkelt for å være noe barn kan kle). Oppsatt hår kan selvsagt være en pen variant, men aldri i verden om jeg ville gått med det til daglig.

Nei, takk og pris for at vi er forskjellige. Jeg så på bildet av deg og ser at du egentlig muligens er en pen dame, men jeg har ikke sans for hverken håret, huden eller sminken - det er ikke det jeg forbinder med stil og klasse.

Og at fletter tilhører barn er ihvertfall ikke tilfelle. Vet om mange med tykt langt hår som går med en lang flette nedover ryggen og det er kjempefint. Langt finere enn voksne kvinner med håret hengende rett ned.

Endret av Constanze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, takk og pris for at vi er forskjellige. Jeg så på bildet av deg og ser at du egentlig muligens er en pen dame, men jeg har ikke sans for hverken håret, huden eller sminken - det er ikke det jeg forbinder med stil og klasse.

Og at fletter tilhører barn er ihvertfall ikke tilfelle. Vet om mange med tykt langt hår som går med en lang flette nedover ryggen og det er kjempefint. Langt finere enn voksne kvinner med håret hengende rett ned.

Igjen: Forskjellige mennesker, forskjellige meninger. Jeg tror ikke vi blir enige om annet enn at vi er uenige i denne debatten.

Jeg kan dog ikke la være å henge meg opp i påstanden din om at alle ser bedre ut som 20-åringer enn som 40-åringer. Hva er det du mener at er så fantastisk med utseendet deres? Jeg synes bare de ser veldig barnslige ut, må jeg medgi, og det er ikke noe jeg anser som attraktivt nu i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Constanze

Igjen: Forskjellige mennesker, forskjellige meninger. Jeg tror ikke vi blir enige om annet enn at vi er uenige i denne debatten.

Jeg kan dog ikke la være å henge meg opp i påstanden din om at alle ser bedre ut som 20-åringer enn som 40-åringer. Hva er det du mener at er så fantastisk med utseendet deres? Jeg synes bare de ser veldig barnslige ut, må jeg medgi, og det er ikke noe jeg anser som attraktivt nu i voksen alder.

Neste gang du skal kommentere noe en person sier så kan du kanskje lese innlegget først? Jeg skriver at JEG var mye flottere da jeg var 20 enn etter at jeg passerte 40. Jeg hadde langt hår, et pent ansikt og var naturlig stram og slank. Nå er jeg 47 og må streve for å holde kroppen i sjakk. Selvom jeg trener styrke flere dager i uken og går turer hver dag så er jeg langt ifra så flott og stram som jeg var i ungdommen.

Dog har jeg mye mer penger nå og har råd til flotte klær - hvilket gjør at jeg nok ser stilig og klassisk ut - men langt ifra det utseendet fra 20-årene.

Og jeg sa ikke at ALLE kvinner ser bedre ut i 20-årene - jeg sa at JEG har til gode å se noen som ser bedre ut etter passerte 40 enn da de var 20.

Noen blander inn sex her - men det er noe helt annet igjen. Man er mye tryggere på seg selv som 40-åring enn som 20-åring - tar ikke seg selv så veldig høytidelig lenger.

En ting til: mange tror at de ser mye yngre ut med langt hår og de klamrer seg til det lengst mulig. Det blir ofte litt krampaktig når man skal ha langt hår for enhver pris.

Når det gjelder de bildene jeg viste til over her så var det frisyrer jeg viste og ikke personene. Det var for å vise at man trenger ikke se ut som burugle fordi man har en kort frisyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Constanze, jeg tror som sagt ikke at vi kommer til å bli enige i denne debatten. Personlig mener jeg at jeg kler langt hår(og jeg har aldri hørt noen påstå noe annet, heller; derimot får jeg veldig ofte kommentarer på hvor pent hår jeg har), og jeg har tenkt til å beholde det resten av dette livet(nei, jeg sier ikke at jeg ikke kan skifte mening den dagen jeg er 80), og det handler ikke om å klamre seg til noe som helst for mitt vedkommende(når det er sagt, er jeg ikke tilhenger av tankegangen som tilsier at man er for gammel til slik og slik efter at man når en viss alder, og jeg er nu rett som det er på nachspiel til langt på formiddagen både titt og ofte, jeg(og at enkelte slektninger mener at jeg er for gammel til det, tar jeg ikke så tungt)).

Kroppen forandrer seg vel først og fremst hvis en får barn: Det er vel få som betviler at alt fra fasongen til forbrenningen endrer seg da. Jeg har ingen barn, trener 6 dager i uken(hvilket jeg ikke gjorde som 20-åring), og kroppen min ser stort sett lik ut, foruten at huden selvsagt er tynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constanze

Constanze, jeg tror som sagt ikke at vi kommer til å bli enige i denne debatten. Personlig mener jeg at jeg kler langt hår(og jeg har aldri hørt noen påstå noe annet, heller; derimot får jeg veldig ofte kommentarer på hvor pent hår jeg har), og jeg har tenkt til å beholde det resten av dette livet(nei, jeg sier ikke at jeg ikke kan skifte mening den dagen jeg er 80), og det handler ikke om å klamre seg til noe som helst for mitt vedkommende(når det er sagt, er jeg ikke tilhenger av tankegangen som tilsier at man er for gammel til slik og slik efter at man når en viss alder, og jeg er nu rett som det er på nachspiel til langt på formiddagen både titt og ofte, jeg(og at enkelte slektninger mener at jeg er for gammel til det, tar jeg ikke så tungt)).

Kroppen forandrer seg vel først og fremst hvis en får barn: Det er vel få som betviler at alt fra fasongen til forbrenningen endrer seg da. Jeg har ingen barn, trener 6 dager i uken(hvilket jeg ikke gjorde som 20-åring), og kroppen min ser stort sett lik ut, foruten at huden selvsagt er tynnere.

Kroppen endres ja - men det har ikke bare med om man får barn eller ei - det har med alderen. Bryster og rumpe synker noen cm helt uavhengig av om man har barn. Rumpa til folk synker 17 cm gjennom livet - og den endringen starter lenge før man er 40. Men du kan helt klart utsette aldringen ved å trene - samt bedre på utseende - men ingen bevarer 20-års-spensten inn i 40-årene - det nekter jeg å tro skjer uten kirurgisk inngrep.

Og jeg er enig i at det er endel eldre kvinner som er vakre med langt grått hår som er oppsatt. Eksempler her er Dronning Margrethe og Sossen Krogh. Problemet er bare at de ser ut som hekser når håret henger ned og jeg for min del vil helst slippe å måtte sette opp håret for å vise meg for folk.

Både Dronning Margrethe og Sossen Krogh er herlig lite selvopptatte så de bryr seg ikke om de viser seg sånt offentlig. Det er beundringsverdig å ha så stor selvsikkerhet - jeg er nok langt fra det nivået, er heller på det nivået at jeg aldri har gått på jobb uten å dusje, sminke meg og kle meg ordentlig. Beundrer folk som gir mer blaffen - men vi er alle forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...