Gå til innhold

Grønne chilipepper eller paprika spist som tapas i spania


Fruktvand

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvilken grønnsak jeg mener? de er grønne, ikke for små, avlange og smaker ikke sterkt som chillien. Blir servert som tapasrett, grilla eller ovnsbakte med havsalt på. Har også spist denne i Tyrkia, og sett dem i haugevis på markeder. Men klarer ikke å oppdrive den i Norge. Noen som vet hva den heter og hvor den er å få tak i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk ikke du får tak i de her. Jeg har lett etter det masse før (et par år siden nå).

For det er disse du mener: Pimientos de padron

Men jeg har laget tilsvarende rett med større lysgrønn, avlang paprika, som du ihvertfall får i invandrer sjapper. Da har jeg kuttet den i biter først.

Si fra hvis du dinner det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innvandrerbutikker. Nesten helt sikker de har det på Frukt og Grønt Paradiset i Asker (nå vet jeg ikke hvor du bor, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jeg tenker du mener fefferoni?

Det kalles vel også pfefferoni eller pepperoni (mange som driter seg ut og bestiller pepperoni-pizza i italia og forventer pølse i stedet for paprika!).

Har det vel på innvandrerbutikker, men mener at jeg har sett det også på Meny eller andre butikker med stort importuvalg. Har ikke kjøpt det selv, men mamma bruker det mye så det kan vel ikke være helt umulius å få tak i.

Endret av Anjelika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er Pimientos de Padrón jeg mener! bilde-googlet den:) Jeg er fra vestlandet så den butikken i Asker blir litt lang kjøretur. Har lett i butikker som pleier å ha stort utvalg som Meny og CoopObs men uten hell. Men skal sjekke med noen av de lokale innvandrersjappene her i byen. Til nøds så kan jeg jo alltid bestille frø på nettet og plante selv?! Vanlig paprika og chili er jo lett å dyrke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...