Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

At kvinner TYPISK er mer følelsesmennesker enn menn, tror jeg må være vitenskaplig bevist mer enn et antall ganger.

Litt off-topic, men finnes det noe som er mer enn et antall?

:klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Violently Happy
Skrevet

Leit når man surfer profiler på Sukker og ser at de ikke ønsker rødhårede partnere - greit nok, men jeg blir selvsagt litt trist over at jeg ufrivillig fikk disse recessive genene.

Jeg synes rødt hår er kjempefint jeg. <.<

Når det gjelder menn generelt like jeg gjerne dem med lyst blondt hår eller rødt. :]

Gjerne langt. ^^ Med en fin personlighet.

Når man først begynner med tall på "penhet"- ifølge min x er jeg en 8'er. Ifølge ham selv er han en 5'er.

Men siden alt kommer an på hvem som ser, så betyr jo ikke disse tallene noe som helst! ;)

Skrevet

Jeg spør som KateW - hva har dette med empati å gjøre?

Empati er en følelse.

Altså at man kan sette seg selv inn i et annet individs situasjon, og føle (mer eller mindre) hva dette andre individet må føle i sin situasjon.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

empati, innlevelse, evne til å identifisere, forstå og anerkjenne gyldigheten av andre menneskers følelsesmessige tilstand og reaksjoner.

Og det er ikke forbeholdt kvinner.

Skrevet

Hei! Jeg er litt oppgitt når jeg ser kvinner som kommer med kjempehøye krav om hvordan mannen skal se ut. Det jeg reagerer mest på er "høy og mørk". Det er jo forsåvidt greit nok det, men hvordan kan det ha seg at mindre pene jenter har så utrolige høye krav til hvordan karen må se ut? Tror de VIRKELIG at de kan få en mann som minst er dobbelt så pen som dem selv, når de kun bare er en femmer?

De burde kanskje tenke på eventuelle skavanker de måtte ha: Klarer de si r? Har de selv en så jævlig fin kropp så de kan kreve ditt og datt? Jeg trodde det var sånn at krake søker make, jeg.

Til alle kvinner der ute : Slutt å ta dere selv så jævlig høytidelig a!

Skal dere komme med krav, bør dere ha utseende med dere selv.

Selv er jeg helt sinnsykt kresen, og går ikke til sengs med hvem som helst, men har allikevel ikke noe absolutt fasit på hvordan kvinnen skal se ut utseende-messig.

Slank, men det holder?

Hvem skal bestemme hva som er en femmer og hva som er en tier? Er det du som bestemmer det, og dermed skal alle kvinnene lytte til det du mener fordi du sietter med fasiten?

Alle har lov til å ha de kravene de ønsker, enten du mener det er riktig eller ikke.

Skrevet

empati, innlevelse, evne til å identifisere, forstå og anerkjenne gyldigheten av andre menneskers følelsesmessige tilstand og reaksjoner.

Og det er ikke forbeholdt kvinner.

Nei, jeg har faktisk en sterkt utviklet empati.

Men det forandrer ikke på at kvinner TYPISK er mer følelsesmennesker enn menn.

Gjest KateW
Skrevet

Følelse og innlevelse er to helt forskjellige ting.

Skrevet

Følelse og innlevelse er to helt forskjellige ting.

Nei, man klarer ikke å leve seg inn i noe uten (via) følelser.

Skrevet

Du kan ikke regne med å finne en mann som går rundt og bryr seg om alt og alle andre.

Finner du en som bryr seg om deg (og dattera di) så må du nok være overlykkelig.

Er du seriøs nå? :klø:

Du undervurderer jo alle menn du. En annen ting er at de mennene som kanskje er mest populære hos damene, er de som ikke har noe særlig med empati osv. men det er en annen diskusjon. Tror uansett det som appelerer mest er en kombinasjon. Altså at man ikke er helt fjott, men heller ikke helt "stein(ar)ansikt". :ler: For et artig ordspill.

Skrevet

Prøvis, pust med magen! Å ha empati er en jobb, nemlig på nivå med safting.

Nei, jeg dør! :skratte:

Skrevet

Rent evolusjonært er jo empati bare et verktøy for å forbedre sjansene til å overleve for individer i en gruppe. I så måte er det jo ønskelig at begge kjønn innehar det.

Skrevet (endret)

Ja, jeg vil også at alle skal ha det bra, men så lenge jeg ikke kan gjøre noe med det allikevel, så kaster jeg ikke bort tid og krefter på å tenke noe på det. Og sånn tror jeg de fleste mannfolk tenker.

Godt mulig du tenker slik, men jeg vet ihvertfall at kjæresten min heldigvis ikke tenker slik. Og jo, du kan faktisk få utrettet vanvittig mye om man faktisk vil, gjennom å være politisk aktiv, gjennom å delta i frivillig arbeid, i fagforeninger, i idrettforeninger og diverse. Og faktisk var flesteparten menn de som sto på mest for idrettsklubben min, som hadde et brennende engasjement for at barna i lokalmiljøet der jeg bodde hadde noe å gå til om ettermiddagene. Dette var velutdannede mennesker med høye utdannelser og gode stillinger, allikevel viet noen opp i mot 20-30-40 timer i uka på dette. Og de tjente ikke et eneste rødt øre på det fordi det er en idrett som det ikke er mulighet til å tjene noe på. Dét står det enorm respekt av. Jeg var forøvrig en av disse menneskene, for det var selvsagt ikke bare menn, og ingenting er bedre enn å vite at man kan gi noe tilbake til samfunnet - og bidra til at andre har det bra. For jeg er vokst der hvor det nesten ikke finnes alternativer, hvor alternativet er å henge på nærmeste kjøpesenter og hvor gjengmentaliteten er ganske stor.

Så jo, man kan få utrettet mye om man vil. Det handler om å se muligheter framfor å fokusere på det som er vanskelig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Godt mulig du tenker slik, men jeg vet ihvertfall at kjæresten min heldigvis ikke tenker slik. Og jo, du kan faktisk få utrettet vanvittig mye om man faktisk vil, gjennom å være politisk aktiv, gjennom å delta i frivillig arbeid, i fagforeninger, i idrettforeninger og diverse. Og faktisk var flesteparten menn de som sto på mest for idrettsklubben min, som hadde et brennende engasjement for at barna i lokalmiljøet der jeg bodde hadde noe å gå til om ettermiddagene. Dette var velutdannede mennesker med høye utdannelser og gode stillinger, allikevel viet noen opp i mot 20-30-40 timer i uka på dette. Og de tjente ikke et eneste rødt øre på det fordi det er en idrett som det ikke er mulighet til å tjene noe på. Dét står det enorm respekt av. Jeg var forøvrig en av disse menneskene, for det var selvsagt ikke bare menn, og ingenting er bedre enn å vite at man kan gi noe tilbake til samfunnet - og bidra til at andre har det bra. For jeg er vokst der hvor det nesten ikke finnes alternativer, hvor alternativet er å henge på nærmeste kjøpesenter og hvor gjengmentaliteten er ganske stor.

Så jo, man kan få utrettet mye om man vil. Det handler om å se muligheter framfor å fokusere på det som er vanskelig.

Joda, det er positivt at voksne stiller opp for barna i idrettsforeninger osv.

Men hvis vi ser på det "in the cold light of day", så er det vel fedrene til ett eller flere av barna som da er med som ledere - som regel?

Skrevet (endret)

Joda, det er positivt at voksne stiller opp for barna i idrettsforeninger osv.

Men hvis vi ser på det "in the cold light of day", så er det vel fedrene til ett eller flere av barna som da er med som ledere - som regel?

Ikke i min klubb, den besto mest av mennesker som begynte å trene dette selv da de var ungdommer og har fortsatt fram til i dag (man er aldri for gammel til å trene dette), og mange av dem har ikke barn. En av de største ildsjelene ser på barna i klubben som "sine" barn da h*n ikke har barn selv. Dette mennesket jobber selvsagt ikke kun med barn, men med barn, unge og voksne. For h*n er det viktig at man har noe å gå til, liten eller stor, at man ikke faller utenfor. Det flotteste er allikevel når h*n inkluderer mennesker som kanskje ikke har hatt sjansen til å få prøvd seg innen andre idretter pga mentale eller fysiske plager.

Men uansett, hvilken rolle spiller vel motivet, viktigste er at man faktisk bryr seg. Dette var bare ett av mange eksempler. Etter å ha selv vært dommer, trener og politisk aktiv har jeg sett nok av mennesker fra begge kjønn som bryr seg om andre, som viser empati og som ønsker å forandre verden.

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Ikke i min klubb, den besto mest av mennesker som begynte å trene dette selv da de var ungdommer og har fortsatt fram til i dag (man er aldri for gammel til å trene dette), og mange av dem har ikke barn. En av de største ildsjelene ser på barna i klubben som "sine" barn da han ikke har barn selv.

Men uansett, hvilken rolle spiller vel motivet, viktigste er at man faktisk bryr seg. Dette var bare ett av mange eksempler. Etter å ha selv vært dommer, trener og politisk aktiv har jeg sett nok av mennesker fra begge kjønn som bryr seg om andre, som viser empati og som ønsker å forandre verden.

Joda, det finnes selvfølgelig mange bra mennesker :)

Og alle trenger noe som føles meningsfullt å gjøre.

Bare så synd at det ikke er lett å endre verden i positiv retning.

Endret av Steinar40
Gjest Lizzette
Skrevet

Du kommer nok til å gi opp flere av krava dine når du ser at du leter etter det umulige.

Ha empati, og bry seg om andre - er ikke det din jobb som kvinne?

Og er du helt sikker på at du ønsker deg en intelligent mann? ;)

Nei, Steinar, jeg leter ikke etter det umulige, det er jeg sikker på. Flere av mine dater/ekser har falt inn under denne kategorien. Du spør kanskje hvorfor det ble slutt, eller jeg ikke orket mer? Rett og slett fordi jeg nyter singeltilværelsen, og ikke har vært klar for å binde meg.

Og ja, selvfølgelig ønsker jeg en intelligent mann.

Skrevet

Nei, Steinar, jeg leter ikke etter det umulige, det er jeg sikker på. Flere av mine dater/ekser har falt inn under denne kategorien. Du spør kanskje hvorfor det ble slutt, eller jeg ikke orket mer? Rett og slett fordi jeg nyter singeltilværelsen, og ikke har vært klar for å binde meg.

Og ja, selvfølgelig ønsker jeg en intelligent mann.

Jaja, nyte singeltilværelsen fungerer i hvert fall dårlig i kombinasjon med parforhold.

Skrevet

Jaja, nyte singeltilværelsen fungerer i hvert fall dårlig i kombinasjon med parforhold.

Ehm, det er vel derfor hun fremdeles er singel? Og det er fullt mulig å nyte singeltilværelsen, for så å falle for en som drar en ut av den rimelig fort.;)

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Som Vanya sier, det er derfor hun er singel fordi hun også vet forskjellen mellom å være i et forhold og det å være singel og så velger hun heller singellivet.

Hun sier ikke ja takk begge deler i innlegget sitt.

Skrevet

Som Vanya sier, det er derfor hun er singel fordi hun også vet forskjellen mellom å være i et forhold og det å være singel og så velger hun heller singellivet.

Hun sier ikke ja takk begge deler i innlegget sitt.

Ja, når man ser på alle skjærene som finnes i sjøen, så blir det fristende å skippe hele seilturen faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...