Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For det første: dette går begge veier. Enkelte menn har høye krav til kvinner også.

For det andre: ikke si "kvinner", som om det gjelder alle. Det gjør det nemlig ikke, og jeg er ikke en av dem. I likhet med menn, så har også kvinner ulike preferanser.

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er en god begynnelse å beherske bruk av personlig pronomen iallfall.

Ellers, jeg har tre krav til menn.

1. Han må se bra ut. I mine øyne vil det si: veltrent, bredskuldret, gjerne mørkhåret.

2. Være intelligent og ha ambisjoner. Det betyr ikke nødvendigvis en toppbetalt jobb, men han bør vite hva han ønsker å jobbe med, og satse på det!

3. Han bør ha personlig integritet, altså være ærlig, trofast, ha empati, og bry seg om andre.

Ellers er det alltids et pluss at han kysser bra, og at han forstår meg. Sistnevnte har jeg egentlig gitt opp. ;)

Du kommer nok til å gi opp flere av krava dine når du ser at du leter etter det umulige.

Ha empati, og bry seg om andre - er ikke det din jobb som kvinne?

Og er du helt sikker på at du ønsker deg en intelligent mann? ;)

Endret av Steinar40
Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Du kommer nok til å gi opp flere av krava dine når du ser at du leter etter det umulige.

Ha empati, og bry seg om andre - er ikke det din jobb som kvinne?

Og er du helt sikker på at du ønsker deg en intelligent mann? ;)

Hva fanden skal man med en mann som ikke har empati og bryr seg om andre, og hvorfor skal det være kvinnens jobb?

Gjest KateW
Skrevet

Prøvis, pust med magen! Å ha empati er en jobb, nemlig på nivå med safting.

Skrevet

Hva fanden skal man med en mann som ikke har empati og bryr seg om andre, og hvorfor skal det være kvinnens jobb?

Du kan ikke regne med å finne en mann som går rundt og bryr seg om alt og alle andre.

Finner du en som bryr seg om deg (og dattera di) så må du nok være overlykkelig.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Du kan ikke regne med å finne en mann som går rundt og bryr seg om alt og alle andre.

Finner du en som bryr seg om deg (og dattera di) så må du nok være overlykkelig.

Ok, prøver å puste med magen... pust inn, pust ut..

:kjefte:

Jeg var gift med en mann som hadde empati og brydde seg om andre folk, som var parat til å hjelpe folk som hadde det vanskelig. Så hvorfor i hel... skal jeg nøye meg med noe mindre neste gang? En ufølsom mann er ikke noe for meg! Jeg kjenner flere menn som har empati og bryr seg om andre, men du mangler kanskje de kvalifikasjonene?

Skrevet

Ok, prøver å puste med magen... pust inn, pust ut..

Jeg var gift med en mann som hadde empati og brydde seg om andre folk, som var parat til å hjelpe folk som hadde det vanskelig. Så hvorfor i hel... skal jeg nøye meg med noe mindre neste gang? En ufølsom mann er ikke noe for meg! Jeg kjenner flere menn som har empati og bryr seg om andre, men du mangler kanskje de kvalifikasjonene?

Det er forskjell på å hjelpe noen man kjenner og som ber om hjelp, og det å gå rundt å bekymre seg for hvordan andre måtte ha det. Det siste gjør rett og slett ikke de fleste mannfolk.

Gjest KateW
Skrevet

Prøvis, det er ikke praktisk med menn som føler, vet du.

Skrevet (endret)

Det er forskjell på å hjelpe noen man kjenner og som ber om hjelp, og det å gå rundt å bekymre seg for hvordan andre måtte ha det. Det siste gjør rett og slett ikke de fleste mannfolk.

Altså, det finnes jo en mellomting, nemlig at man bryr seg om sine medmennesker, og jo, jeg vil påstå at det finnes mange menn der ute som gjør det. Det er forskjell på å beskymre seg og å bry seg om at andre i samfunnet har det bra, f.eks de svakeste i samfunnet. Ingenting gjør meg mer varm om hjertet enn når kjæresten forteller engasjert om hvor mye han bryr seg om at andre i samfunnet skal ha det bra. Men det betyr ikke at han går rundt og beskymrer seg, men han viser empati med andre enn bare seg selv. For meg er det en fantastisk flott egenskap.

Endret av Yvonne
Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Jeg går da ikke bare rundt og føler hele tiden jeg heller, jeg går ikke og bekymrer meg for folk uten at det er noen grunn til det. Hvordan i all verden får du det til at vi kvinner går rundt og føler og bekymrer oss for alt og alle hele tiden? :lete:

Sorry KateW, jeg vet du mener det godt og jeg prøver... :fnise:

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Altså, det finnes jo en mellomting, nemlig at man bryr seg om sine medmennesker, og jo, jeg vil påstå at det finnes mange menn der ute som gjør det. Det er forskjell på å beskymre seg og å bry seg om at andre i samfunnet har det bra, f.eks de svakeste i samfunnet. Ingenting gjør meg mer varm om hjertet enn når kjæresten forteller engasjert om hvor mye han bryr seg om at andre i samfunnet skal ha det bra. Men det betyr ikke at han går rundt og beskymrer seg, men han viser empati med andre enn bare seg selv. For meg er det en fantastisk flott egenskap.

Flott sagt, enig med deg. :)

Skrevet (endret)

Ja, jeg vil også at alle skal ha det bra, men så lenge jeg ikke kan gjøre noe med det allikevel, så kaster jeg ikke bort tid og krefter på å tenke noe på det. Og sånn tror jeg de fleste mannfolk tenker.

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg går da ikke bare rundt og føler hele tiden jeg heller, jeg går ikke og bekymrer meg for folk uten at det er noen grunn til det. Hvordan i all verden får du det til at vi kvinner går rundt og føler og bekymrer oss for alt og alle hele tiden? :lete:

Sorry KateW, jeg vet du mener det godt og jeg prøver... :fnise:

Kvinner er typisk mer følelsesmennesker enn menn.

Gjest KateW
Skrevet

Åh, er det DET som er definisjonen på empati?

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Kvinner er typisk mer følelsesmennesker enn menn.

Ja, ja.. du kjenner ikke mange menn heller du skjønner jeg...

Skrevet

Hvis Steinar vil outsource empati og omtanke, bør han vel få lov til det?

Det er jo egentlig ganske praktisk og fornuftig at vi overlater til andre å utføre oppgaver som vi ikke er noe flinke til selv. Jeg er f eks dårlig til å lage saft, så det overlater jeg til en fabrikk i Sogndal.

Skrevet

Ja, ja.. du kjenner ikke mange menn heller du skjønner jeg...

At kvinner TYPISK er mer følelsesmennesker enn menn, tror jeg må være vitenskaplig bevist mer enn et antall ganger.

Gjest KateW
Skrevet

Men hva har dette med empati å gjøre?

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Hvis Steinar vil outsource empati og omtanke, bør han vel få lov til det?

Det er jo egentlig ganske praktisk og fornuftig at vi overlater til andre å utføre oppgaver som vi ikke er noe flinke til selv. Jeg er f eks dårlig til å lage saft, så det overlater jeg til en fabrikk i Sogndal.

Du har kanskje rett i det, jeg får konsentrere meg om å lage det gode jordbærsyltetøyet mitt og føle mer jeg da..

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

At kvinner TYPISK er mer følelsesmennesker enn menn, tror jeg må være vitenskaplig bevist mer enn et antall ganger.

Jeg spør som KateW - hva har dette med empati å gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...