Gå til innhold

Ble plaget av småunger

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, oppdragelse bør de få hjemme, men når hjemmet svikter må andre midler tas i bruk. Hvis jeg plutselig får en stein i hodet så tar jeg fatt i nærmeste skjortekrage, og det er ikke for å si "nei sånn må dere ikke gjøre kan dere skjønne" med mild, pedagogisk stemme.

Nettopp! Oppdragelse burde de få hjemme. Vi andre som ikke har ansvar for disse krypa må vel jammen må lov til å forsvare oss om de skal kaste stein i hodet på oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt kjipt at ikke så mange foreldre idag skjønner at det de gjør for ungene sine (eller ikke gjør) ikke gagner dem noe særlig.

Unger som oppfører seg slik kommer ikke fra møbelerte hjem, selv om det er noen av dem som også oppfører seg sånn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dere som opplever dette fra nå av og det blir voldsomt fra barnas side, så husk at beina deres er litt spinklere om dere tar tak i de. Pass på å vær forsiktig så noe ikke brekkes! Hehe

Skrevet

Jeg har vært på en barneskole der flere av elevene oppførte seg lignende. Husker de kastet kattebærsj på vaksedamene på skolen blant annet.

På denne skolen var lærermiljøet ekstremt dårlig og flere av lærerene behandlet elevene svært respektløst.

Feks så hadde de fleste lærerne flere ynglingselever og behandlet andre elever svært dårlig annerledes.

Foreldrene til ei jente på skolen døde og jenta måtte sitte igjen nesten hver dag etter dette fordi hun konsentrerte seg dårligere.

En person som var nesten døv på det ene øret måtte sitte bakerst i klasserommet med det øret han hørte på ut mot vinduet ved siden av ei støyende vifte. Han hadde legerklæring og melding fra foreldrene sine men måtte likevel sitte bakerst. Og han måtte ofte sitte igjen fordi han ikke fikk med seg ting.

Lærerene var veldig fæle til å henge ut andre elver og komme med frekke komentarer. En kan trygt si at mange av lærerene mobbet elevene.

Flere av elevene ble veldig agresive etterhvert og ejg tror det er fordi de ble behandlet så respektløst.

Heldigvis har alle de elevene jeg har fulgt forandret seg og ble svært hyggelige og sympatiske mennesker etter et par år på en ungdomskole med mye mer inkluderende og hygglig og rettferdig miljø.

Vil legge til at lærerne og foreldrene til disse elvene var et par hundre ganger verre, elevene var utrolig søte og snille forståelsesfulle og sympatiske sammenlignet med lærerene og foreldrene.

Om du vil/orker kan du lese mer om en av lærerene her

http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=487219

Skrevet

Det er ikke ungene som er skyld i dette, men deres curlingforeldre.

Jeg hadde tatt lederen i ørene og dratt vedkommende hjem og spurt foreldre hva helvete de egentlig holder på med.

Jeg har sett at unger av voldelige overgrepsforeldre omsorgsvikt foreldre har blitt slik som ts beskriver.

Jeg tror det skal mere til en at foreldrene er såkalt curlingforeldre før ungene blir slik. Jeg tror heller at ungene blir mer likgyldige av curligforeldre men jeg tror de blir ganske langt fra slik som dette for dette er jo ganske ekstremt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har sett at unger av voldelige overgrepsforeldre omsorgsvikt foreldre har blitt slik som ts beskriver.

Jeg tror det skal mere til en at foreldrene er såkalt curlingforeldre før ungene blir slik. Jeg tror heller at ungene blir mer likgyldige av curligforeldre men jeg tror de blir ganske langt fra slik som dette for dette er jo ganske ekstremt.

Høres ut som typisk unger med resurssterke foreldre. Jeg har arbeidet hovedsaklig med barn fra hjem med inntekter godt over gjennomsnittet, og disse har mye større og dypere problemer enn barn fra normale hjem har, utrolig nok.

De skal bli sånn og sånn, det har mamma og pappa bestemt. Mamma og pappa ringer til advokat og lærer for å presse karakterer opp. Barna/ungdommene er utrolig flinke til å spille roller. De vet akkurat hvordan de skal spille englebarn og riktig og for hvem, på den måten så tror foreldrene at de er rene englene.

De elsker å utfordre grenser ved å behandle andre mennesker som dritt, fordi de føler seg bedre enn dem. De ødelegger ting, er stygge i munnen og har ingen problemer med å psykisk knekke mennesker som et prosjekt for uken.

Løsningen er som oftest å bare vise at en bryr seg om dem, da endrer de seg. Det gjelder også selvfølgelig ikke alle, men mange av dem er mye kaldere enn andre barn, mest sannsynlig fordi foreldrene nesten aldri har tid til dem.

Men nå er jo det blitt slik med alle unger i dag: I barnehagen til 17, i seng til 19, så blir de eldre også er det Skole og SFO og i seng litt senere. Og når de er litt eldre så kjører en på med en fritidsaktivitet på kveldstid så de er ute da og. De fleste barna i dag har sikkert et bedre forhold til førskolelærer og lærere enn de har til sine egne foreldre.

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men vil bare si at dersom det hadde vært min datter, så hadde jeg ønsket at noen ville gitt beskjed!

Ofte går de i gjeng, og blir påvirket. Det er en vond alder

hvor venner er viktigere enn foreldre. Tror nok at mange foreldre ikke vet alt som ungene deres kan finne på å gjøre.

Slik sett skulle jeg ønsket at noen hadde tatt henne i kragen og skremt henne skikkelig dersom hun gjorde noe slikt.

Det hadde vært en god lærepenge det også! (så lenge vi ikke vet noe)

Skrevet

Det er ikke ungene som er skyld i dette, men deres curlingforeldre.

Jeg hadde tatt lederen i ørene og dratt vedkommende hjem og spurt foreldre hva helvete de egentlig holder på med.

Hvorfor nevner du ikke politikere ol.?
Skrevet

For 4 år siden ble min sønn på 13 plaget av en gjeng med 8 åringer av begge kjønn. Han tok en grusom hevn. Han samlet en gjeng med kompiser og strippet hele gjengen for klær. Siden oppførte de seg fint.

:lur:

Det hadde de godt av!!!

Jeg hadde nok også vært ukorrekt og ristet dem litt, ihvertfall hvis de ikke hadde gitt seg når jeg snakket til dem. Jeg finner meg ikke i at noen kaster ting på meg, der går søren meg grensen!

Folk rundt kunne reagert så mye de ville, jeg forsvarer meg!

Satans drittunger! :kjefte:

Hvis ungen min hadde oppført seg sånn så er det helt greit om noen hadde ristet han litt også!

Men hvis det er noe jeg brenner for å lære han så er det å tenke selv, jeg HATER saueflokker, både slemme og snille!

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, oppdragelse bør de få hjemme, men når hjemmet svikter må andre midler tas i bruk. Hvis jeg plutselig får en stein i hodet så tar jeg fatt i nærmeste skjortekrage, og det er ikke for å si "nei sånn må dere ikke gjøre kan dere skjønne" med mild, pedagogisk stemme.

Og man lurer på hvor barn lærer voldelig oppførsel fra. :roll:

Vold avler vold.

Skrevet

Og man lurer på hvor barn lærer voldelig oppførsel fra. :roll:

Vold avler vold.

Herreguud! Det er da ikke vold å ta tak i skjortekraven å være litt hardhendt!!!

Hvis noen kaster stein på deg er du helt idiot hvis du snur det andre kinnet til, for da treffer de det kinnet også!

Vold er noe helt annet enn å riste en drittunge som kaster stein, det er ingen som sier at de skal jules opp, å være fysisk trenger ikke være VOLD!

Nå er det riktignok noen som synes at de fortjener juling (jeg er enig), men det er langt fra å synes det til å faktisk jule dem opp!

Å, sånne "snille" mennesker som gjest over, jeg kjenner at det irriterer meg, og du har garantert aldri blitt kastet stein på av drittunger ihvertfall. Ikke jeg heller, men om det skjer, så går jeg IKKE rolig videre, det kan jeg garantere!!! NOEN må forklare disse ungene at dette ikke er akseptabelt og det nytter neppe med myk stemme!

Gjest Dainty
Skrevet

Nå er dette bare en tanke jeg fikk, men kan denne drittunge-tendensen kanskje ha en sammenheng med at folk er stadig eldre når de får barn?

De har ikke like mye energi til å "ta kampen" med ungene som de ville hatt for ti år siden, og har kanskje lettere for å lukke øynene for ungenes oppførsel mot andre, fordi det er mer behagelig å slippe å skulle sette hardt mot hardt?

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er dette bare en tanke jeg fikk, men kan denne drittunge-tendensen kanskje ha en sammenheng med at folk er stadig eldre når de får barn?

De har ikke like mye energi til å "ta kampen" med ungene som de ville hatt for ti år siden, og har kanskje lettere for å lukke øynene for ungenes oppførsel mot andre, fordi det er mer behagelig å slippe å skulle sette hardt mot hardt?

Slike ting har vel mer å gjøre med at folk har ikke tid til å oppdra barna sine de 2 timene om dagen de ser dem, en av de timene går vekk til middag og den andre til litt samhold før barnet legges.

Når de blir eldre får de kanskje hele 3 timer i nærheten av hverandre, eldre enn det igjen så går det ned for da kan de klare seg selv.

Folk føder barn i dag som de overlater, i allhovedsak, til staten til ungen blir 18.

Gjest Dainty
Skrevet

Slike ting har vel mer å gjøre med at folk har ikke tid til å oppdra barna sine de 2 timene om dagen de ser dem, en av de timene går vekk til middag og den andre til litt samhold før barnet legges.

Når de blir eldre får de kanskje hele 3 timer i nærheten av hverandre, eldre enn det igjen så går det ned for da kan de klare seg selv.

Folk føder barn i dag som de overlater, i allhovedsak, til staten til ungen blir 18.

Men hadde foreldre i gamle dager så mye mer tid sammen med barna, da? Far var jo gjerne på arbeid mesteparten av dagen, og var trøtt og sliten når han kom hjem. Mor hadde ansvaret for hus og gjerne husdyr, i tillegg til at hun ofte hadde mange barn (ergo liten tid til hver og en av dem). I tillegg var holdningen til barn slik at de ble mer føyset vekk og bedt om å leke utendørs om ettermiddagene.

Og allikevel hadde jo disse barna ti ganger så mye respekt for voksne enn mange barn har i dag. Kan det ikke heller skyldes at fortidens foreldre satte seg i autoritet overfor barna, og slo strengere ned på eventuell dårlig oppførsel, noe dagens foreldre ikke gjør i like stor grad? Jeg tenker at dette blant annet kan ha en sammenheng med at modne foreldre blir stadig vanligere.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

tja, hva har man småsøsken til? :D

Jeg husker når jeg var i ungdomsskolealder. Ble mobbet av de som var eldre ja - greit nok. De som var eldre latet jeg som at jeg ikke hørte, og det samme med de på min alder. De som var pittelitt mindre enn meg kunne jeg ta tak i uten noe trøbbel, siden de ikke var såå små. Men, når det var yngre som slang med leppa (de ville jo være kule når de så at de større mobbet meg), så tok lillebroren min dem, for da fikk han ikke problemer siden han bare var et år eller to eldre. hihihihi. Man bruker de midlene man har!

men hey hadde det skjedd nå (nå er "lille"broren min større enn meg selvom han bare er 14. fnis), så hadde jeg nok tatt tak i en i armen og glefset ettellerannet tilbake. Ikke gjort noen form for skade på de, men vært skummel og truende nok til at de lar meg være i fred i fremtiden ;)

Gjest Helene
Skrevet

For 4 år siden ble min sønn på 13 plaget av en gjeng med 8 åringer av begge kjønn. Han tok en grusom hevn. Han samlet en gjeng med kompiser og strippet hele gjengen for klær. Siden oppførte de seg fint.

Så din sønn og kompisene fikk ikke trøbbel for å strippe småbarn nakne? Da har de vært heldige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...