Gå til innhold

Ble plaget av småunger

Fremhevede innlegg

Skrevet

sjokk:

Trur eg hadde gripi tak i ungane og rett og slett ringt politiet eg. Det hadde i alle fall skremt drittungane.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ei venninde opplevde noe lignende, 4 gutter på ca 10 år som sykkla rundt henne å spurte om de skulle pule, hvor mye hu tokk for å suge de osv. Hu stoppet til slutt opp, tokk tak i dene ene gutten og sa "jeg jobber i barnevernet og det er ikke måte på hvilke problemer jeg kan skaffe deg og dinne foreldre om dere ikke gir dere med og plage folk. Om du ønsker det kan jeg jo begynne med og ta deg med til et barnevernshus nå, så kan du sove der noen dager mens jeg forklarer foreldrene dine at du kan besøke de en helg pr mnd og da kunn sammen med meg"

guttene har vel alldri sykkla så fort før vel:-)

det som jeg synes er ille er når ungen minn kom hjem med tårer i øynene, blei plaget av en gjeng 8-9 åringer. min unge er da 14!

det h*n syntes var ille var at h*n ikke kunne ta igjen når de spytta, kasta gjørme osv

jeg kontaktet foreldrene til 2 av de og begge de mente at mitt barn hadde startet det hele og fortente det h*n fikk! neste gang får mit barn lov til og ta igjen....

Gjest Oppdra barna!
Skrevet

Desverre så er det moderne å ikke oppdra barna sine for mange foreldre nå.

Hva skjer hvis vi tar tak i disse drittungene? Jo, det er VI som får det. Barn skal ikke røres. Sånn er det bare. De kan gjøre akkurat som de vil uten å bli tatt for det.

Snakke til dem? Hva hjelper det hvis de er 5-6 stykker og skal tøffe seg for hverandre? Løper etter deg med pinner og steiner? Da MÅ man ta tak i dem og ta straffen etterpå. Eller skal man frivillig få en stein i hodet for å skåne de søte, små barna?

Dere foreldre som har slike barn: Hva skal dere med barn? Er dere så late at dere ikke gidder å oppdra dem? Eller er dere så blinde at dere ikke ser hvor motbydelige avkommet er?

Bare la dem fortsette sånn. De ender opp innenfor murene før eller siden med et solid rulleblad.

Da kan der besøke den søte, lille på cella hver søndag. Husk kake da! Det blir så koselig atte!

Gjest Oppdra barna!
Skrevet

Desverre så er det moderne å ikke oppdra barna sine for mange foreldre nå.

Hva skjer hvis vi tar tak i disse drittungene? Jo, det er VI som får det. Barn skal ikke røres. Sånn er det bare. De kan gjøre akkurat som de vil uten å bli tatt for det.

Snakke til dem? Hva hjelper det hvis de er 5-6 stykker og skal tøffe seg for hverandre? Løper etter deg med pinner og steiner? Da MÅ man ta tak i dem og ta straffen etterpå. Eller skal man frivillig få en stein i hodet for å skåne de søte, små barna?

Dere foreldre som har slike barn: Hva skal dere med barn? Er dere så late at dere ikke gidder å oppdra dem? Eller er dere så blinde at dere ikke ser hvor motbydelige avkommet er?

Bare la dem fortsette sånn. De ender opp innenfor murene før eller siden med et solid rulleblad.

Da kan der besøke den søte, lille på cella hver søndag. Husk kake da! Det blir så koselig atte!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har stor tiltro til at min sønn aldri setter i gang en sånn greie med en gjeng som plager. Han er ikke ledertypen pr i dag og jeg tror fast på at han ikke ville tatt initiativ til å plage noen. Han er ikke den typen heller.

MEN jeg har ikke like stor tro på at han ikke kan la seg lede.

Og jeg håper inderlig at OM den dagen skulle komme at han er i en sånn møkkaungegjeng - om han bare står og ser på - at noen faktisk tar han i øret og slenger han fra seg på trappen vår. Jeg kan love at her skal det oppdras! Og jeg skal egenhendig ta det videre med alle foreldrene i selvsamme gjeng. Har allerede skrevet tale til en av hans nærmestes forelder, for den ungen var et utspekulert bøllefrø da han var tre. Oh jess, vi observerte. Og ikke har han blitt bedre med årene.

Så joda, det finnes fortsatt noen av oss som bryr oss om ungene våre og deres fremferd i verden.

Gjest Tulla
Skrevet

Jeg har stor tiltro til at min sønn aldri setter i gang en sånn greie med en gjeng som plager. Han er ikke ledertypen pr i dag og jeg tror fast på at han ikke ville tatt initiativ til å plage noen. Han er ikke den typen heller.

MEN jeg har ikke like stor tro på at han ikke kan la seg lede.

Og jeg håper inderlig at OM den dagen skulle komme at han er i en sånn møkkaungegjeng - om han bare står og ser på - at noen faktisk tar han i øret og slenger han fra seg på trappen vår. Jeg kan love at her skal det oppdras! Og jeg skal egenhendig ta det videre med alle foreldrene i selvsamme gjeng. Har allerede skrevet tale til en av hans nærmestes forelder, for den ungen var et utspekulert bøllefrø da han var tre. Oh jess, vi observerte. Og ikke har han blitt bedre med årene.

Så joda, det finnes fortsatt noen av oss som bryr oss om ungene våre og deres fremferd i verden.

Problemet er vel at det blir fler og fler av de som er direkte uinteressert i oppdragelse. De ødelegger for andre foreldre som engasjerer seg og gir barna sine et godt grunnlag.

Synd det ikke er flere av dere "bra" foreldrene. Jeg mener en god foreldre er en som klarer å se de negative sidene til barna sine og ikke bli fullstendig blindet at de postive.

Dere foreldre: Hva tror dere er grunnen til at noen gir litt blaffen i oppdragelse?

Skrevet

Curlingforeldre burde ikke hatt lov til å ha barn.

Hvem sier at foreldrene til drittungene er curlingforeldre?

Det kan like godt hende foreldra er en godt lønnet mann med hjemmeværende frue eller en enslig, trygda mor.

Gjest Tulla
Skrevet

Hvem sier at foreldrene til drittungene er curlingforeldre?

Det kan like godt hende foreldra er en godt lønnet mann med hjemmeværende frue eller en enslig, trygda mor.

Enten de er curligforeldre eller ikke, så må de være stein, stokk dumme og burde fratatt retten i å ha barn!

Skrevet

Enten de er curligforeldre eller ikke, så må de være stein, stokk dumme og burde fratatt retten i å ha barn!

:jepp:

Det verste er de noen her forteller om: De blir fortalt at barna har oppført seg dårlig, så nekter de å tro på det! :roll:

Skrevet

Dere foreldre: Hva tror dere er grunnen til at noen gir litt blaffen i oppdragelse?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er sjokkert over hvordan voksne folk sitter og rettferdiggjør voldshandlinger mot barn! Stakkars, stakkars unger som må omgås slike folk.

Dere er klar over at det nå er helt forbudt å fysisk straffe barn? Forhåpentligvis er det noen som ser dere og anmelder forholdet.

Gjest Bjørn
Skrevet

:jepp:

Det verste er de noen her forteller om: De blir fortalt at barna har oppført seg dårlig, så nekter de å tro på det! :roll:

Det er slett ikke uvanlig, og mange unger vet å spille på det ved å være de reneste englebarna hjemme. Når foreldrene så ikke ser dem er pipa en helt annen.

Jeg har selv vært i kontakt med foreldre som forteller at de er redde sine egne barn - barn som gjerne ikke er mer enn 4-5 år gamle.

Gjest Bjørn
Skrevet

Jeg er sjokkert over hvordan voksne folk sitter og rettferdiggjør voldshandlinger mot barn! Stakkars, stakkars unger som må omgås slike folk.

Dere er klar over at det nå er helt forbudt å fysisk straffe barn? Forhåpentligvis er det noen som ser dere og anmelder forholdet.

Tosk! Det handler ikke om voldshandlinger. Det handler om at når dere foreldre ikke er i stand til å oppdra deres egne barn, så ender det med at fremmede må ta tak. Hva skal du gjøre den dagen ditt voksne barn kommer hjem og syter over at h*n ikke vil skrive referat av jobbmøtet? Ringe sjefen?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ok. Hva hadde du gjort hvis det hadde kommet fem-seks unger mot deg med pinner, hev stein mot deg, kom med stygge skjellsord? Ville du bare stått der og latt dem kaste stein i hodet på deg?

Gjest Gjest
Skrevet

Det er fullt mulig å oppdra barn ved hjelp av ord, ikke vold. Klarer du ikke det så burde du ikke hatt barn.

Skrevet

Det handler ikke å forsvare voldshandlinger mot barn. Når barn kaster stein på deg, og de ikke hører på deg, må du jo stoppe dem på en eller annen måte, ellers blir du jo skadet. Dessuten tror jeg disse ungene kunne trenge en god omgang juling, men det er en annen diskusjon...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig å oppdra barn ved hjelp av ord, ikke vold. Klarer du ikke det så burde du ikke hatt barn.

Nå skal vel ikke tilfeldig forbipasserende oppdra andre sine unger!

Gjest Hildegunn
Skrevet

For 4 år siden ble min sønn på 13 plaget av en gjeng med 8 åringer av begge kjønn. Han tok en grusom hevn. Han samlet en gjeng med kompiser og strippet hele gjengen for klær. Siden oppførte de seg fint.

Gjest Gjest
Skrevet

Unger forstår ikke bestandig konsekvensene av det de gjør eller sier.

Husker en gang (jeg var vel rundt 20) noen nabounger ropte til meg og kjæresten min da vi gikk forbi dem "Puuuuulere, puuuuuulere." Mener de var rundt 8 år. Foreldrene deres er svært hyggelig folk som virkelig bryr seg om barna. Vi satte på oss en streng mine og sa at slikt var det ikke fint å si, og dersom de ikke sluttet å rope det etter oss måtte vi si fra til foreldrene deres.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå skal vel ikke tilfeldig forbipasserende oppdra andre sine unger!

Nei, oppdragelse bør de få hjemme, men når hjemmet svikter må andre midler tas i bruk. Hvis jeg plutselig får en stein i hodet så tar jeg fatt i nærmeste skjortekrage, og det er ikke for å si "nei sånn må dere ikke gjøre kan dere skjønne" med mild, pedagogisk stemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...