Gå til innhold

Ble plaget av småunger

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er viktig at man som voksen tar igjen med slike barn, for på en måte virker det som de er helt grenseløse og "leter" etter de grensene (selv om de selvfølgelig ikke gir seg pent og pyntelig om man tar igjen heller..). Selv hadde jeg nok kunnet ta tak i en av dem og vært rimelig hissig... synes det er helt greit å være litt fysisk når de oppfører seg sånn, ikke slå, men å holde dem fast og riste. De trenge virkelig å se at voksne faktisk reagerer - spontant og med sinne - når de går så langt over streken. Foreldrene deres virker helt fraværende, enten det er pga putesying eller mer direkte omsorgssvikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste hadde nok vært å dra dem med seg hjem til foreldrene, men jeg tviler dessverre på at unger som allerede er så tøffe hadde gitt fra seg adressen sin. Skjønner ikke hva som har skjedde med verden, jeg kunne aldri oppført meg sånn da jeg var liten

Skrevet

Jeg hadde definitivt tatt tak i en av de og ristet løs. Men hva om noen andre voksne ser hva jeg holder på med, og er uenig i min måte å takle situasjonen på? Hva om de ikke har fått med seg hva som foregår, og bare ser en voksen kvinne riste løs på et barn? Barn kan være utspekulerte, og de vet godt at det verken er lov for voksne å slå, riste eller klapse til barn. Situasjonen kan fort snu til at det er den voksne som sitter med svarteper, etter å ha reagert hissig ifbm. å ha blitt trakassert av en barne-mobb.

Skrevet

hm, filme dem kanskje?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min venninne fikk høre ting som "Fy faen, du er stygg ass!", "Ææææææsj, ja, sikkert ingen som gidder å pule deg". Hun er både slank og pen, så det var tydelig at de bare ville provosere.

Dette var en merkelig ting å si. Ikke for å kverulere, men hadde det spilt noen rolle om hun var overvektig og mindre pen? De gjorde det jo for å provosere uansett.

Skrevet

Dette var en merkelig ting å si. Ikke for å kverulere, men hadde det spilt noen rolle om hun var overvektig og mindre pen? De gjorde det jo for å provosere uansett.

Hadde min venninne vært feit og stygg (for å være politisk ukorrekt) så hadde jo barna ihvertfall hatt ganske rett i det de sa. Det er stor forskjell på å si ting man tenker rett ut og på å bare lage kvalm med vilje. Man kan forsvare at et barn blir oppriktig satt ut av noe som er ekkelt, stygt, skummelt osv. Da kan de fort snakke før de tenker.

Jeg valgte å ta med at min venninne ser godt ut for at det ikke skulle være noen tvil om at barna provoserte med vilje, og for å slippe at noen skulle si "men kanskje hun venninnen din bare er lite tiltrekkende?" :)

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg ville fått i navn og telefonnummer på foreldrene til barna og ringt bortover og fortalt om episoden.

Gjest Gjest
Skrevet

Trenger ikke å være særlig voldelig for å ta slike barn.

Om en er helt kald og rolig og sier følgende:

Har dere hørt hva som skjer når barn plager voksne og den voksne sier i fra til politiet? Ikke? Nei, dere skjønner politiet gjør ikke noe, så de får noen andre voksne til å komme hjem til mamma og pappa også sier de at du ikke kan bo der mer og nå må du få en ny mamma og pappa, etterpå tar de deg med og gir deg bort til en ny mamma og pappa og du ser aldri mamma og pappa igjen.

Om dette, som på en måte er sant, blir sagt med nok overbevisende stemme, så skremmer det vannet av en hvilken som helst 10 åring. Begynn gjerne å late som om du ringer politiet.

Eller du kan gjøre som en gammel mann i butikken engang gjorde. Moren sa at hun fikk ikke ungen til å holde munn, og ungen hadde et temper tantrum av dimensjoner i butikken. Den gamle mannen gikk rolig bort til ungen og hvisket ungen i øret. Etterpå var ungen snill som et lite lam. Mannen hadde gått bort til barnet og hvisket i øret med helt rolig stemme "Nå må du bli stille og oppføre deg, visst ikke må jeg bite av deg øret ditt".

En kan skremme vannet av barn med bare ord om en føler en må ta igjen, det er unødvendig å bli fysisk om ikke en blir selv angrepet fysisk.

Min erfaring er at barn som oppfører seg på denne måten som oftest har foreldre som gjerne reagerer med å fysisk hevne seg om noen legger en hånd på deres "gullunge".

Skrevet

Trenger ikke å være særlig voldelig for å ta slike barn.

Eller du kan gjøre som en gammel mann i butikken engang gjorde. Moren sa at hun fikk ikke ungen til å holde munn, og ungen hadde et temper tantrum av dimensjoner i butikken. Den gamle mannen gikk rolig bort til ungen og hvisket ungen i øret. Etterpå var ungen snill som et lite lam. Mannen hadde gått bort til barnet og hvisket i øret med helt rolig stemme "Nå må du bli stille og oppføre deg, visst ikke må jeg bite av deg øret ditt".

KONGE!!!!!

og du som sa at du hadde fått navn og telefonnummer til foreldrene, eh, hvem skulle du fått det av? du tror da vel ikke at sånne snørrunger forteller deg det?

Gjest "gjest"
Skrevet

Det var vel kanskje i overkant stygg trussel.

Skrevet

Uff, må si jeg blir skremt av å lese dette, og hva slags utvikling som er i ferd med å skje.

Jeg har takk og pris aldri opplevd noe sånnt. Har selv en datter på 9 år, og hun hadde aldri turt å prate sånn til ett voksent menneske. Og de venninnen hun har oppfører seg ihvertfall veldig bra her.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene til disse barna burde få oppdragelse på de! Tror ikke det nytter å ringe til foreldrene å sladre. Da noen dritunger var stygge med meg så gikk jeg til mora til hun som var verst. Mora sa bare at nei dattra mi gjør aldri noe galt og hun er så snill osv. Hun ville ikke tro på meg og dattra sto rett ved å lekte sikkelig uskyldig..

Gjest Billyvanilly
Skrevet

Jeg hadde trekt ned buksa på en av guttene og kommentert hvor liten pikk han har...

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som skjer med dagens barn. Gikk hjem fra butikken nå nettopp omtrent og på hjemveien så ser jeg 6 småjenter i 8-10-årsalderen komme mot meg mens de fniser og ler. Akkurat når de passerer meg så sier hun ene "hallo fitta" til meg. Jeg overså det og gikk videre. Da tar de ungen og snur og begynner å gå samme vei som meg der de roper de styggeste ord etter meg (og for et språk de hadde). Løp etter meg, gikk ved siden av meg og kalte meg masse ord. Jeg ba dem slutte og sa at det var ikke pent å oppføre seg sånn. Da bare ler de og begynner å sparke etter meg og dra i handleposen. Jeg bare gikk fortere og de løp etter meg med pinner og steiner så måtte faktisk løpe hjem.

Tenk at jeg som er 20 år skal måtte være redd for jenter i 10-årsalderen? Hvorfor oppførte de seg sånn? Jeg har aldri gjort dem noe, eller sett dem før. Ville nesten sagt de oppførte seg som dyr, flokkdyr.

Er det virkelig slik enkelte barn oppfører seg nå i dag? Og hvordan tør de? De visste vel ikke hvordan jeg ville reagere og tenk om de hadde gått etter en annen person som hadde rundjult dem i stedenfor å bare løpt?

Jeg tror dessverre det var litt uklokt å bare gå videre i denne situasjonen. Den første provokasjonen var nok en test, du ble oppfattet som et mulig offer, men din reaksjon ville avgjøre hva som videre skjedde. Om du straks hadde satt ned foten ville du nok oppnådd en annen respekt, og de ville ikke blitt like overmodige. Hvis de derimot senset at din manglende reaksjon skyldtes redsel eller feighet fungerte dette som bensin på bålet. Det at du bare fant deg i dette ble tolket som svakhet, og er det noe som trigger flokkdyr på jakt er det svakhet.

Om man er ute etter å begå lovbrudd kan du selvsagt gjøre som det ble anbefalt her, late som at du er svak for så å overraske dem med å gripe fatt i et par av dem og klippe av dem håret eller noe annet du senere vil staffes for. Jeg synes vel det må være bedre å sette seg i respekt med en gang, så avverger man sannsynligvis at konflikten eskalerer.

Gjest lolita___
Skrevet

Har ikke opplevd det selv,men en venninne av meg fikk en stein i hodet av en somalsk unge på 10 år,uten grunn.Hun tok med ungen til foreldrene og fortalte hva som skjedde,men de skjønte ikke mte norsk i tilegg hadde morra 5 barn til å ta seg av.Hva har skjedd med Norge???

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde trekt ned buksa på en av guttene og kommentert hvor liten pikk han har...

Ville man ikke da kunne blitt anmeldt for sextraksering, eller i verstefall pedofili?

Eller tenk om den var megastor i stedenfor :fnise:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd det selv,men en venninne av meg fikk en stein i hodet av en somalsk unge på 10 år,uten grunn.Hun tok med ungen til foreldrene og fortalte hva som skjedde,men de skjønte ikke mte norsk i tilegg hadde morra 5 barn til å ta seg av.Hva har skjedd med Norge???

Det kunne like godt vært nordmenn (som i ts tilfelle som hun sa).

Selv har jeg opplevd mye slikt og foreldre som nektet, men kun av nordmenn.

Uansett er det forferdelig.

Skrevet

Hva er det som SKJER med barneoppdragelse i dag??? Jeg merker jeg blir så utrolig forbanna når jeg leser dette. Det er OK at unger tuller og driver med "rampestreker", det gjorde jo vi også som små - men hvor blir det av alminnelig FOLKESKIKK, og det å vite forskjell på rett og galt?? Jeg var barn på 80-tallet, og vi turde jo aldri å gjøre noe sånt. Ikke tenkte vi vel tanken heller. Nei, dagens curlingforeldre og deres små prinser og prinsesser kan bare gå å legge seg! Jeg gleder meg til disse ematiløse, bortskjemte ungene skal styre Norge.

Nei, nå er jeg kanskje vel hard, men hallo? Hvem tror de at de er?? Jeg har ikke barn selv, men det kan hende jeg får det en dag. Hvis jeg får beskjed om at min datter er med på noe sånt, da kan jeg love at det blir liv i heimen!! Kommer ikke på tale med sånn oppførsel!

Skrevet

Herregud som barn oppfører seg da :O

Hadde det vært mine unger som hadde oppført seg slik hadde jeg rista dem og gitt dem husarrest til dem kunne oppføre seg.

Og om jeg noengang vil oppleve noe slikt så ville jeg fillerista de ungene å..

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Curlingforeldre burde ikke hatt lov til å ha barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...