Gå til innhold

Strenge Frk. Gerds fangehule

Strenge Frk.Gerd

Anbefalte innlegg

Er bare en av dem igjen, den andre var her kun midlertidig etter et brudd. Men han som er fast inventar her er prinsipielt i mot alle former for "teit kvinnelig feighet og unødvendig, overdreven emo". :ler:

Edderkopper, flaggermus o.l kommer inn i kategorien "Javel? og så? Var det en grunn til at du fortalte det til meg? Fix det selv da pysa, ta det som en mann!".

Han er den slemme "storebroren" som kommer løpende med en gang det er reell fare på ferde. ;) Vi oppfører oss helt som søsken og et gammalt ektepar til tider.

Uhæh, det er flaksning på nært hold jeg får noia av dog!

Ellers er jeg håpløs til å legge meg.. jeg må...jeg måå.. mååå.. nåå... Er hagefest lørdag.. hente engelsk kompis på flyplass.. sove.. telle flaggermus og vampyrer.. 1 vampyr.. 2 vampyrer.. 3 vampyrer.. 4 vampyrer...klokka er halv to.. shit! Hvor ble av tiden?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Tiden er der borte... *peke* Er du smart finner du en plastpose med sånn zip-lås. Da forsvinner ikke tiden så fort! Eller noe slik...

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanging av tid i plastposer med lås høres ut som min stil i grunn. :ler:

I dag må det bli sol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bortifra at jeg hadde plutselig stått på trammen, med malekost og termos! :nigo:

Det tror jeg rett og slett hadde vært stas! :ler:

Og jeg har ikke engang flaggermus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hogwash: Haha, ja er faktisk litt enig med han med den faktisk!

Suzy: Ingen flaggermus sier du? :jepp: Jeg er med!

Da er det tid for hagefest straaaaks! Mange som kommer i år også, så dette blir nok veldig morro! :)

Den engelske kompisen min og venninen fra Finland er på plass også! Drassa med meg han i går rundt omkring på byen og fikk endelig litt utløp for min indre "oslolos"

EHEM! Han kom også med en flaske Jamaica captain morgan rum.. :briller2:

Dette kan komme til å gå villt for seg... :sjenert: men skal være litt fornuftig med inntaket selv om jeg er veldig glad i sånn rum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren så koselig det ble i går!!!! :jepp:

Virkelig hygget meg glugg!

Det ble en del folk av blandet art.. jeg inviterte en del av den eldre garde kunstnere og bohemer som er da venner av mamma og pappa, samt det vide spekteret av ulike type folk jeg ellers henger med. Det ble en veldig sammensatt gjeng, artig!

Så vi grillet, satt rundt bålet, spilte gitar, så på fullmånen og koste oss ut i de tidlige morgentimene.

25 av oss holdt på til rundt syv, men så er det er alltid 10-15 stk ekstra tøffe som bare blir og holder seg våkne til 10-11 tiden før vi sovner om etter mye latter, tulling, fjolleprat og tullball.. uten å vekke de andre div folk sovende rundtomkring haha. Hvilket er kanskje det jeg liker muligens aller best ved slike anledninger.

Jeg har faktisk ledd meg hes nå..har ikke stemme igjen. :P

Synes fortsatt at det er merkelig med de som klarer å SOVE seg igjennom bråket!

De som leier under har pimpet hagen skikkelig med mange kreative elementer.. lamper i trærne osv. Jeg ble veldig inspirert.. så nå fikk jeg lyst til å ta opp skulpturering igjen! Lenge siden.. men tenkte å lage noen skisser.. tenkte det kunne vært utrolig kult å lage div fantasidyr til å sette rundt omkring i hagen.. og lage det til en skikkelig eventyrhage! :sjarmor:

Jeg har en del ideer nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKIKKELIG heeeeftiiiig heftig fragle-fly-show utenfor vinduet.. dette er enormt! 5 fragler som flyr som gærninger utenfor vinduet! Fy fader, stilig ja! Nå begynner jeg å like dem!'

Meeen jeg har lukket vinduet. :sjarmor:

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Jeg visste ikke at Alexander Skarsgård og gjengen var så innpåslitne! De prøver vel å ymte frem at du ikke har lagd nok flaggermus/vampyr kunst.

Forøvrig hørtes det ut som en bra fest :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, nettop ja! Mer vampyr, flaggermus kunst ville vært på sin plass.. hmmmmmmmmmm.. Kan hende man kan lage en flaggermus installasjons skulptur til drageslottshagen!

Nå ga du meg en skikkelig kul ide Hogwash!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Bra jeg kan være til nytte! :ler:

Skulle ønske jeg kjente noen dyktige kunstnere, hadde vært morro å se prosessen fra idèstadiet til ferdig produkt. (Nei, ikke noe dårlig hinting på gang, måtte være noen i Trondheim)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig artig det å følge med på !

Det burde du prøve å få mulighet til en gang. :)

Jeg satt modell for noen kunstnere da jeg var barn.

Jeg elsket lukten, alle de forskjellige morsomme effektene rundtomkring i atelier osv.

Det jeg spesielt husker som en fantastisk tid var å sitte modell for en av de dyktige Nerdrum elevene.. jeg var som liten og er pr dags dato også, ufattelig fasinert av alle mulige aspekter rundt "svunne tider" i mangel på et bedre ord.

Mye av grunnen til at jeg begynte å studere kunsthistorie og arkeologi. Jeg elsker alle epoker.

Uansett, h*n dresset meg opp i typiske renessanse klær!

Og så satt jeg der og kikket i gamle kunstbøker mens jeg drakk te og drømte meg bort til at jeg levde i middelalderen.

Det var helt magisk, og vedkommende er også en nyyydelig, vakker person som jeg beundrer veldig . :)

Jeg har alltid tegnet, malt og styra på hele livet, siden jeg var barn.

Jeg pleide å tegne for å visualisere historier jeg hadde funnet opp i hodet mitt, snakk om slike mengder at man kan se for seg skoger i form av papir forbruk.

Jeg var en rar unge gitt...de fleste av eventyrene mine var en smule dramatiske og foregikk i disse "svunne tider".. som f.eks 1700 tallet.

De handlet om kjærlighet, fattigdom, krig og død hehe.

Også var jeg besatt av å lese Grimberg og tegne for å visualisere alt jeg leste om, spesifikt franske revolusjon og Marie Antoinette. Og siden 8 års alderen fullstendig BESATT av Les Miserables og tegnet mengder av Les miserables inspirerte tegninger.

Men da jeg ble "voksen" så ville jeg slutte med tegningene og bli seriøs, studere og jobbe som folk flest.

Men ting skjer, og nå har jeg latt eventyrverden få mer innpass igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhuh! Jeg gjorde et kjapt søk på kunstneren og fant maleriet!

Kult! Dette har jeg ikke sett på mange mange år!

Ogsååå fant jeg dette, skogshuldra som satte innehaveren av fangehulen til verden. :lur:

Har faktisk dette bildet her hjemme som kulltegning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm.. ja det er kanskje litt viking-svung i akkurat disse bildene. :)

Skikkelig gira fortsatt på ideen om å lage til eventyrhage på drageslottet!

Vi har et skrotskjul som er laget av restene etter tidl. gartnerbolig og stallbolig.. denne kan man jo bygge om på litt til å bli et lite mini-drageslott. Kanskje få bygget et lite tårn på den.

Terrenget er slik at det er en enklere sak å få gjort hagen til et underfundig sted, med fantasidyr og rare lamper osv.

Også vil jeg få reist opp en større marmor søyle vi har som har en tilhørende ørn.

Dette kommer til å bli et spinnvillt sprøtt sted når jeg og de andre er ferdig med det. :lur:

Neste år tenkte jeg å arrangere en "jam night", invitere div musikere jeg kjenner til å opptre og fremføre musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Jeg hadde prioritert din fest over Aschehougs hagefest!

Virker som du virkelig ønsker å få folk til å trives :tommelsmil:

Er det mange trær det går ann å henge opp ting i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, absolutt! Blir alltid veldig god og koselig stemning på festene der.

Trær er det masse av. Det var i sin tid parkannlegg rundt huset, mine forfedre hadde gartner.. så det er fortsatt en del igjen av denne strukturen.. samt at på 1800 tallet var det poppis med engelske hager... så de har jo gjort sitt for at hagen i seg selv har et interessant terreng med mange ulike platåer, høyder.. små buske og tresmug, .. osv. Før så var det også grotte der. Den er borte nå. :sur: Statuene er også borte. :sur:

Huset er nok det mest unike.. tenk stabbur og stavkirke går hen og får unger med skummelt spøkelseshus. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Det huset hørtes nesten perfekt ut! En labyrint og fiskedam hadde vært prikken over i'en.

Håper du har en fin natt, og at flaggermusene ikke er for innpåslitne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huset er utrolig flott! Kremt, mååå nesten vise frem- her.. og detaljer..., baksiden!

Mitt lille eller store dilemma for tiden.. og dette er egentlig noe som opptar meg i særdeleshet er: Skal jeg pøse inn hele morsarven og redde huset?

Ja listen er:

1. Jeg har masse masse affeksjonsverdi for dette huset. Min tip oldefar bygget det, vi har altså hatt bygningen siden 1880.

2. Jeg har blitt oppdratt slik at jeg elsker gamle bygninger, historie og slikt som tidl nevnt. Jeg har jobbet med bevaring av gamle kulturminne bygninger her i landet, samt bekjemping av nedriving av verneverdige hus. Gamle hus er kanskje min hovedlidenskap rent interessemessig. Jeg elsker dem. Jeg er småsprø når det gjelder dette.. for jeg har f.eks søkt opp all info om alle de gamle bygningene som pleide å være her i området (vet t.o.m hvem som bodde der og har klart å finne alle foto av de osv) midt i oslo hvor jeg bor og gremmes ofte over at de er borte omtrent hver dag.

Jeg har blitt hjernevasket av begge foreldre til å føle at alt som er gammelt og har sjel er mye mer spennende og verdifullt enn nye fancy ting.

3. Det har også ren økonomisk verdi.. vel tomten har nok mest verdi pr i dag..beste vestkant .. bra plassering mtp utsikt og alt. I god stand er huset verdt minimum 10, sannsynligvis heller 15. Men dette er liksom egentlig bare på papiret for det ville aldri ha blitt solgt noensinne.. og jeg ville sørget for å hjernevaske alle etterkommere til å aldri selge.

Nei listen:

1. Det er pil råttent en del steder! Store deler av huset må skiftes ut, jeg vet ikke om det kan reddes en gang. Det blir et komplisert reddningsarbeid, hvor innmat må skiftes ut og fasade og dekorasjoner reddes (disse er ikke råtne). Vi må altså plukke huset fra hverandre og lime det samme igjen.

2. Hadde min mor og mormor visst dette hadde de snudd seg i grava, det er deres penger.

3.Det blir komplisert å fordele eierskap over huset og beregne det hele i ettertid.. Er dette urettferdig mot broren min som ikke har samme mulighet? Vil vi komme frem til en rettferdig løsning?

Jeg tror egentlig at jeg kommer til å bare kjøre på.

Jeg har alltid tenkt at når jeg ble stor og fikk nok inntekt til å fikse huset så skulle jeg gjøre det. Jeg har allerede frafallt en halv million til min far nå med som mål om å skifte ut taket.

Jeg ser mye potensiale med hagen, og at man kan benytte huset til glede for flere enn bare meg også.. hmm ja dette ble langt.

Jeg skal flytte inn dit til høsten for å begynne å få oversikt over skader, samt minimere mine boutgifter slik at jeg kan legge mer penger i huset.. så *kremt* jeg har vel allerede bestemt meg hvis man skal være ærlig.. jeg bare sitter fortsatt og vurderer om jeg er spik spenna gæren.. ettersom en del har frarådet meg fra å gjøre dette... I stil med "SAFE YOURSELF! RUN! DON'T DO IT!"

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Oi, det var hakket mer stemningsfullt enn jeg hadde sett for meg.

Du ER nok spik spenna gæren, men gud så bra at det finnes folk som gjør sånt.

Det kan jo bli et solid pengesluk for deg dette, men i aller verste fall har vel tomta en god verdi i seg selv vil jeg tro.

Håper virkelig det prosjektet går bra! *fascinert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...