Gå til innhold

Få billån uten egenkapital eller sikring?


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Gjest Squill

Jeg er ferdigutdannet nå i juni, og har fått fast jobb fra midten av august. Jobben ligger så langt unna der jeg bor at jeg er helt avhengig av å kunne kjøre til jobben. Jeg trenger å altså kjøpe en bil i august.

Så kommer problemet... Jeg har vært student i fem år, og jeg har dermed dårlig råd. Min første lønn i ny jobb får jeg først i midten av september, og nå skriver vi mai. Etter studielånsutbetaling i mai får jeg ikke noen flere utbetalinger, og pengene jeg tjener på sommerjobben må gå med til faste utgifter. Jeg har ikke noen sparepenger, bortsett fra bsu, men den kontoen kan jeg jo ikke bruke på bil.

Jeg har fått arbeidskontrakt, med årslønn på 450000. Kan jeg få et billån basert på at jeg har arbeidskontrakt, selv om jeg ikke har noe egenkapital eller sikring? (Jeg leier leilighet) Jeg har ikke tenkt å kjøpe noen fin bil, jeg tenker å bruke rundt 30-40 tusen.

Jeg blir kjempeglad for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om folk i samme situasjon som deg som har fått boliglån, de har hatt noe egenkapital, men ingen sikkerhet, og de har fått lån basert på fremtidig inntekt. Dette har vært lån på 1 mill. eller mer, så jeg kan absolutt ikke tenke meg at det skulle bli noe problem for deg å få billån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Og sikkerheten vil jo være i bilen?

Man får jo billån uten å eie leilighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Man får vel ikke billån på en bil til 30-40.000, siden de ikke tar sikkerhet i biler eldre enn ti år? Det som er mest aktuelt er vel å få ett forbrukslån, og kjøpe en veldig billig bil, i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider