Gå til innhold

Jakten på et lillesøsken til Blush-familien


Gjest Blush

Anbefalte innlegg

Gjest Blush

Okei, dette er altså en litt utenom det aller vanligste prøverdagbok, fri for sex og prøveperioder og el-tester osv. Jeg er nemlig så heldig å være full av noen herlige saker som kalles endometriose, så jeg har visst siden jeg var 21 at jeg ikke kan lage barn på vanlig måte. For tre år siden hadde vi vårt første IVF, og vi fikk en nydelig datter 9 mnd etter det. Litt flaks i uflaksen har men vel lov til å ha :) I fjor sommer fikk jeg satt inn et fryseegg som vi hadde igjen etter forsøket som endte i jenta vår, men det gikk åt skogen. Så har jeg hatt et par operasjoner nå i vår og gått på diverse medisiner for å få rydda litt opp inni der, og nå er vi endelig klar igjen.

For de som ikke vet og er interesserte, så forløper et "vanlig" IVF seg slik:

Man stanser kroppens naturlige hormonproduksjon med en type medisin, så bruker man en annen (DYR en) for å stimulere eggstokkene til å modne flere egg på en gang, som man så henter ut av kroppen og befrukter med sæd fra mannen, og så, hvis man er så heldige at noen av eggene deler seg som de skal- setter man et inn igjen i kvinnen, og ut kommer det, igjen hvis man er heldig, en baby etter 9 mnd. Høres omstendelig ut, og det er det, men når man først ikke får det til selv så er det jo helt fantastisk at det går an!

Iallfall, jeg var og henta medisinene på posten i går. 11.720 kr, det gjorde litt vondt skal innrømme det, men det er ingen høy pris for en baby <3 Starter med nesespray (nedregulering) på mandag, gleder meg!

Husker fra forrige graviditet hvor utrolig oppslukt jeg var av prøver- og graviditetsting på nettet. Har ikke vært så spennende i ettertid, men nå merker jeg at jeg begynner å bli engasjert igjen, så blir nok litt henging her inne denne perioden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blush

Sol og sommer ute jo :) Tror vi må ta årets første plenklipp i dag. Ligger på sofaen og venter på at mannen og frøet skal komme hjem. Trøtt og deppa i hodet, har ikke sovet mer enn 5-6 timer siste to døgn. Sliter med å sovne, og når jeg endelig har greid det så våkner mini og hoster og griner, og så klarer ingen av oss å roe oss før det er på tide å stå opp igjen. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...