Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Malou, Ylva Virvla, Bustetroll og @lfa :klem:

Fint å se dere (fortsatt) er her :klem:

Av en eller merkelig grunn føler jeg meg utrolig energisk i dag. Det er en sjelden følelse, satser på den varer lenge. Kanskje skyldes det rett og slett alle søtsakene jeg har spist de siste par dager?

Mandag skal jeg til samtale i vikarbyrået. Gleder meg til å fylle litt opp de tørre pletter på kontoen, og faktisk gleder jeg meg også (litt) til å arbeide forskjellige steder.

Det tar visst litt tid å komme inn i dagbok-skrivingen. Jeg merker ordene sitter langt inne, og sliter med å få dem skrevet ned. Jeg har kommet ut av trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjempe overrasket over ekstraservicen jeg fikk i den lokale kinoen i aften, og jeg sørget da også for å takke for god service :)

Datteren skal i barnebursdag i morgen, og vi hadde snakket om å gi et gavekort til kinoen. Kanskje egentlig litt fordyrt i.f.t. "normen", men skittpytt.

De hadde lukket, men åpnet for meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg har ramlet inn i en periode av held, jeg. Her forleden dag fikk jeg en tom Funlight-flaske av en kollega. Mens kollegaen snakket og snakket, hørte jeg etter med mindre enn et halvt øre. "Trykk-trykk-trykk" og pludtselig stod det "Tillykke du har vunnet", på en sms jeg modtok!

Hun ble ganske så misunnelig, og gikk til angrep på alle avdelingens funlight-flasker. Uten resultat :sjarmor:

Men i natt var det travelt. Den travleste natten jeg har hatt til nå, tror jeg. Det har utviklet seg en epidemi med magesyke (oppkast og diare), og om ikke jeg selv har antydning jeg også..! Datteren min kan ikke forstå jeg kan orke å ha en jobb som den jeg har. (Jeg har skremt henne vekk fra yrket - ikke minst da jeg fortalte at jeg i natt barberte en død mann :ler2: )

Jeg måtte hurtig inn på en kafé, og da jeg skulle handle matvarer skulle det gå lynende hurtig.

Jeg har forøvrig vært til samtale i det nye vikarbyrået i dag. Det gikk kjempefint, det er jo i begges interesse. Jeg fikk invitasjon til Bowling også. Det skal være ikke så langt fra hvor jeg bor, og en onsdag i min friuke. Dagen før vi igjen får Norgesbesøk. Det passer så godt, at man nesten skulle tro det var meningen jeg skulle med ;)

Eneste spørsmål er egentlig bare hvordan mannen min jobber den dagen.

I det minste har jeg endret mening, og det er at jeg selvfølgelig kan gå, uavhengig om a. skal eller ej.

Kan man si nei til gratis bowling og middag? :sjarmor:

*løper til toalettet for n´te gang* :sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder mentaliteten her på "landet", har jeg noen ganger vanskelig med å tilpasse meg. Som i dag. For to uker siden ble det avtalt en dag til service for min lille Punto. Jeg skulle komme med bilen i dag. Siden jeg vet mannen ikke fører kalender, tror jeg at han muligvis har glemt det, i sin travelhet med å bygge ett sommerhus.

Så jeg ringer. Og blir omstillet til duettsvar. Med andre ord - jeg kan ikke bare kjøre dit med bilen.

Det er i allefall umulig å planlegge, når mentaliteten er så avslappet. Det er ingen ting som haster, liksom.

Det er ikke annet å gjøre, enn å prøve å ringe en gang til.

Jeg har i allefall ikke tenkt å la det ødelegge dagen, -men hvorfor kan ikke en avtale bare være en avtale, eller få klar beskjed om at det likevel ikke passer i dag?? Hrmf.

(Men egentlig er jeg i noen lunde godt humør ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. føler nesten jeg har maset meg på en service på bilen. Jeg ringte, og han sa: "om det passer dårlig for deg i dag, kan vi godt finne en annen dag"

:overrasket:

"nei, det passer fint for meg i dag", sa jeg, og overhørte hentydningen.

Kanskje var jeg litt ondskapsfull? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger har alt sin logiske forklaring. Han hadde ikke oppdaget jeg hadde ringt til hans mobiltlf., og da kan man nødvendigvis ikke svare. Mens han hadde bilen til service, ringte han meg, for han kunne se jeg hadde ringt til hans telefon. Ups, og jeg som var begynnende sur :sjenert:

Konklusjon: noen ganger skal man ikke dra for hurtige konklusjoner! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det snør!

Når man sitter inne på kjøkkenet med en varm kopp te, og pc´n er det slett ikke så værst :sjarmor:

Jeg jobbet 08 - 16 i går! En overflødig stilling som sikkert kommer til å bli sparet bort i mangel på personale. Min oppgave var å ta i mot de akutte pasienter, og ellers små praktiske oppgaver. Det kom kun to pasienter. En som skulle avruses, og en sjokkert mann, som hadde vært årsak til et biluhell like utenfor sykehuset.

I morges ble jeg vekket av tlf., hvor jeg ble spurt om jeg kunne møte på samme avdeling i dag. Men jeg var bestemt ikke våken, og orket ikke tanken på å kaste meg i dusjen og styrte avsted.

Jeg baker brød!

"Vanlig" brød, av alle ting. Det er så lenge siden jeg har bakt, at jeg lurte på om jeg noensinne har brukt de brødformene :sjenert:

Jeg begynner å bli lei av kjøpebrød, og spiser derfor nesten ikke brød i det hele tatt. Kanskje dette hjelper på apetitten ;)

Ellers er jeg trøtt i dag, selv om jeg ikke har sovet så godt som i natt, på leeenge. Ikke en eneste gang våknet jeg, - ikke før telefonen ringte.

Men jeg merker at jeg må ta meg sammen for ikke å krype under dynen. Legger jeg meg, sover jeg alt for lenge, og så har jeg problemet igjen til natten.

Så jeg får bare sitte og :Gjesp: til brødene er ferdig.

og så må jeg bli flinkere til å ta vitaminene regelmessig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke mye lyst til å stå opp når vekkerklokken ringte i morges, men siden dette tross alt ikke er en fridag ble jeg jo nødt til det. Har ellers sovet siden ca klokken tolv i går kveld, men jeg kunne godt ha sovet en time lenger allikevel. Jeg er redd for at ingen lysbehandling kan endre på akkurat det.

Den nye avataren din er forøvrig skikkelig stilig.

Fortsatt god vinterfredag!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok bare av dem som trenger flere timer søvn, Malou. Jeg er nok mest uthvilt om jeg får mellom 7 og 8 timer. (I arbeidsuken har jeg sovet godt om jeg får 6 timer, men så er jeg også trøtt den 7. og siste natten).

Takk for det du sa om avataren, Malou ;)

Jeg synes alltid det er så vanskelig å bytte, - kanskje fordi jeg synes det er så vanskelig å finne noe jeg liker. Din er forøvrig stilig den også! :)

Jeg har hatt dagvakt i dag også, fra 7.30 - 13.30. Det var ikke fordi jeg ønsket det, men fordi jeg syntes det var vanskelig å si nei, siden jeg var "eneste mulighet". Pluss det fakum at jeg kunne ta den.

Men - før har jeg lovet meg selv at jeg ikke vil meg selv så ondt som å ta en weekend-vakt i hjemmesykepleien (dagvakt). Tross alt gikk det utmerket, selv om utnyttelsen av vikaren viste seg; "jeg har fire besøk jeg ikke kan nå. Her har du dem" :overrasket:

De ekstra besøkene stresset meg litt, men jeg nådde det jeg skulle. (Forøvrig er jeg sikker på jeg fikk dem de ikke selv ville ha ;) )

Siden mannen min jobber kommer sent hjem i aften, tok jeg datteren med til Mc Donalds. Usunt, men jeg syntes vi fortjente det. Ikke at det smaker super godt, - det er nok mer luxusen av å slippe å lage middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste med MacDonalds er nok at man slipper å lage mat selv ja, for jeg må ærlig innrømme at det er ikke utrolig deilig mat der...

Jeg har en liten dagbokpause, men kommer sannsynligvis tilbake før eller siden. :)

Godt at du er litt mer aktiv igjen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se deg Bustetroll :klem:

Det er sikkert sundt med noen dagbok-pauser en gang i mellom ;)

Men - det er også deilig å være litt mer aktiv igjen ;)

I dag har jeg brukt tid på å finne frem opplysninger jeg skal bruke i min lønnsforhandling. Samtidtig prøver jeg å finne frem kamp-ånden, for den er det sannelig behov for, når man har en avdelingsleder som min.

Det kan ikke være riktig at det skal være så store økonomiske forskjeller fra hjemmesykepleien og til sykehus. Det blir spennende å se hvor godt tillitsrepresentanten kan tale min sak.

Vi skal ha stek til middag i dag. I går kjøpte jeg en "Rullesteg med svesker", men måtte google meg frem til hvordan den skal stekes og serveres :ler:

Måtte søndagen vare i maaange timer ennå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha stek til middag i dag. I går kjøpte jeg en "Rullesteg med svesker", men måtte google meg frem til hvordan den skal stekes og serveres  :ler:

Det hadde nok jeg måtte gjort også, hvis jeg hadde turt å kjøpe en i det hele tatt. :ler:

Måtte søndagen vare i maaange timer ennå...  :)

Støttes!

Malou - i dagslyslampe-rus ;)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tror du det har tatt meg så mange år å kjøpe én Malou :ler:

Nettop av samme årsak. Danske retter er noe for seg selv, og ikke noe man eksprementerer med ;)

(Men det skal sies at det smakte godt, - selv om jeg nok har et problem med å lage skysaus. Alminnelig brun saus er det som ligger mest for meg...)

Og søndagen gikk alt for fort. Men heldigvis er det allerede onsdag i morgen ;)

I dag er jeg trøtt, og småsur. Jeg må virkelig beherske meg for å ikke la det gå utover datteren, som forøvrig er stolt og nyklippet! Hun ville ha det opp i etager, selv om jeg syntes det var ærgelig å skulle klippe av det fine lange håret. Men - det er jo hennes hår, og hun begynner jo ha behov for en smule selvbestemmelse :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste nye er at jeg og mannen har besluttet oss for å prøve å få småsøsken til datteren. Så - nå har vi bestilt legetime, for å snakke om fertilitetsbehandling (-og undersøkelse). Datteren er 9 år, så skal det være, bør det være nå.

Hun kom ad naturmetoden, men jeg har ikke blitt gravid igjen. Vi har aldri undersøkt hvorfor ikke.

Det blir i allefall spennende. Jeg har ennå ikke vært inne i "prøvere-forumet", det er fortsatt litt "skummelt "synes jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg til Bowling og spisning med vikarbyrået neste uke. Uansett om det kommer noen jeg kjenner eller ej. Meningen er jo liksom også at vi vikarer skal møtes.

Men - jeg har kun bowlet én gang tidligere, og går det dårlig kan jeg jo legge skylden på min dårlige skulder ;) Faktisk er den ikke heeelt god, og bowling er nok heller ikke det beste for den. Jeg får være litt forsiktig..

Jeg aner ikke om a. skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om dere går en spennende tid i møte. Lykke til hos legen!

Vi skal ut å bowle med en vennepar på lørdag. Jeg har da bowlet et par ganger før, men det er lenge siden sist. Ikke har jeg noen skulder å skylde på heller. ;) Kanskje jeg burde ha trent litt. :bowling-smiley:

Snart halvveis til helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...