Miranda Skrevet 31. august 2006 Forfatter #1341 Del Skrevet 31. august 2006 Da er det avklart - en ukes ekstra ferie! (gid det var så vel) Det er urolig hvor mørkt det er når man kommer riktig ut på landet. Inne i byen blir det ikke riktig mørkt om natten, men jeg må over noen store, mørke landområder for å komme til jobb. I går kom jeg til å kikke i bakspeilet, og fikk et sjokk: Det var brann i et hus! Forvirret og usikker bestemte jeg meg for å vende bilen, og kjøre opp til huset. Plutselig ble jeg usikker over veiens navn, det måtte jeg ha om jeg skulle varsle brannvesenet. Jeg havnet inn på en bekmørk sidevei, og måtte fumle meg frem i mørket. Det var ikke så mye lys jeg kunne få fra mobiltelefonen. (Hadde jeg vært klok, kunne jeg vendt bilens lys mot huset, men jeg tenkte ikke helt rasjonelt...) "Hallo!", ropte jeg og fikk ikke noe svar. Det så ut som om det brant i stuen. "Hallo!!", ropte jeg i gjen. Ut kom en gneldrende, sint hund, og jeg tenkte "Fint, nå blir jeg bitt også!" Det var da det kom en full ung mann vaklende i mot meg. Jeg kunne ikke se hans ansikt. "Har dere problemer?", spurte jeg. Han var for nær, synes jeg. Og jeg holdt vesken tett inn på kroppen. Hadde han slått meg ned, ville ingen ha funnet meg... "Nei, vi tenner bål og får en liten øl", svarte mannen. "OK", sa jeg og løp over gresstustene mot bilen, satt nøkkelen skjelvende i tenningen og kunne ikke komme fort nok vekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2006 #1342 Del Skrevet 31. august 2006 Så bra gjort av deg å sjekke om det var brann! Forstår godt at du ble redd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 1. september 2006 Forfatter #1343 Del Skrevet 1. september 2006 Det var helt surrealistisk Sukkerert (Huset står der heldigvis stadig) Ellers så skjer det ikke så mye. Ikke at det gjør noe. Må innrømme det er deilig å ha ro, og at arbeidsdagene går uten for mange andre ting som skal tas hånd om. På arbeidet trives jeg mer og mer, og får brukt min utdannelse. Hjernecellene må jobbe på høytrykk! Jeg og mannen min snakker om å ta en tur til Tyskland neste helg. Fra lørdag til søndag. Så kunne vi kanskje shoppe litt billig brus og øl, også. Ikke at det erstatter en tiltrengt ferie, men det ville i alle fall ha vært koselig da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 6. september 2006 Forfatter #1344 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg og mannen er så ambivalente som få :klø: I stedet for å dra til Tyskland, snakket gikk vi tilbake til Amsterdam-planene, for til sist å ende med å bli hjemme. Eller - hvem vet - det er jo ikke helg ennå... Vi har det med å være ganske impulsive, men det ligger endel ting hjemme som ikke gjør seg selv, for å si det sånn. Det er synd det er små-regn i dag. Det er ikke ute-male-vær i dag, snarere ute-handle vær :shoppe-smily: Egentlig har jeg handlet allerede, var en tur forbi QXL, og fant et par Herstal lamper til to av værelsene. Det er over en uke siden jeg sist snakket med a., og ennå lenger siden jeg så henne. Det føles litt underlig. Ikke at det er noen problemer - hun er venlig og søt. Jeg vet jeg bare kan komme om jeg vil, men det føles riktig å holde litt igjen. Jeg regner med at hun kommer med et lite hint når hun vil se meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 6. september 2006 Forfatter #1345 Del Skrevet 6. september 2006 Og hva har jeg pludtselig oppdaget?? Jo - at Desperate Hosewives kommer som PC-spill i november!! Det er mulig jeg først må investere i en ny PC - en bærbar en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 6. september 2006 #1346 Del Skrevet 6. september 2006 Så kult, det må jeg sjekke opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 20. september 2006 Forfatter #1347 Del Skrevet 20. september 2006 max ti min til å oppdatere på KG *pust* det er ved å være en evighet siden, forresten... Jeg var på et møte i går aften, med noen jeg ikke ser så ofte. Har vel møtt dem omkring 5 ganger i alt. "Du er forandret", sa hun ene. "Hvordan?", spurte jeg. "Mer stresset", sa hun andre. Hun jeg kjenner minst, faktisk. Jeg måtte jo gi dem rett. Jeg er stresset. Klarer ikke riktig slappe av, selv når jeg har fri. Men - vi reiser på en kort miniferie i dag, jeg, mannen og datteren. Og vi skal bare hygge oss og slappe av. Det trenger vi alle 3, tror jeg. ..... Jeg har mindre og mindre kontakt med a. Egentlig hadde "jeg bestemt", at vi skulle på kino til helgen, men måtte avlyse igjen. Jeg fikk ikke noen respons på avlysningen. Enten fordi hun er likeglad, eller fordi hun ble irritert... Bortsett fra en tlf. samtale, har vi faktisk ikke snakket sammen siden hun var hos meg. Litt kjedelig, men kanskje best sånn...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 21. september 2006 #1348 Del Skrevet 21. september 2006 Håper du får en fin ferie. Ja, kanskje det er best sånn. Følelser svinner ofte hen på den måten, og det er det kanskje best at dine gjør i denne situasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 26. september 2006 Forfatter #1349 Del Skrevet 26. september 2006 Hei Ylva, tenkte nok jeg kjente deg Fint nick, forresten! .... Hun ringte meg opp. "Jeg så du hadde ringt", sa hun. "Ja, jeg ville bare høre om det passer at jeg kommer. Om det ikke gjør, må du skynde deg å si det, for jeg er på vei" Vi satt på gårdsplassen, med den siste rest av sommervarme i ansiktet. Deilig. Fredfylt. Vi snakket masse. God stemning. Hun syntes det var ergelig det ikke hadde blitt noe av kinoturen, men jeg sa at vi jo kunne ta en tur en annen gang. Om hun har lyst. Jeg ble overrasket da hun sa at jeg jo kunne søke en stilling sammen med henne. Den kom nok snart til å bli ledig. Det at hun sa det, gledet meg. Svaret mitt ble rotende. Hverken eller. Hun smilte smilet sitt til meg, sa at vi ses. Neste mandag. Da skal vi til søsteren, som uten å egentlig ville det, var med til å forandre livet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. september 2006 #1350 Del Skrevet 26. september 2006 ...and the story goes on... Har du ikke friuker lenger? Så du hadde vært innom i dagboken min midt på natten. Varme solstråler i ansiktet i dag også. Har på følelsen at hver dag er den siste. Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 27. september 2006 Forfatter #1351 Del Skrevet 27. september 2006 Hei Malou Jo visst har jeg friuker, det føles bare ikke sånn The Story Neida, det er ikke så mye Story Jeg har det også litt som deg, at følelsen av sol og sommer hverdag er den siste. Det var 25 grader kl 18 i dag, og det er altså snart oktober... *jobber videre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #1352 Del Skrevet 13. oktober 2006 Stakkars den forsømte dagbok Synes ikke jeg har mye energi for tiden. Eller rettere - den energien jeg har blir brukt til arbeidet. Ting som handle, lage mat og smøre matpakke blir plutselig nærmest uoverskuelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #1353 Del Skrevet 13. oktober 2006 ...men det går. I det siste har jeg hatt en tendens til å "ta arbeidet med hjem", men jeg har bestemt meg å prøve å ikke tenke jobb de timene jeg har fri. Skolen har høstferie neste uke, og jeg har fri. Mannen min er også hjemme, han er sykmeldt for tiden. (Her går det godt ) Tror nok familien ville ha ønsket at vi kom til Norge neste uke, men vi blir hjemme. En uke helt fri, med minst mulig forpliktelser. Det skal bli supert! Og jeg skal sove lenge hver eneste dag, det er helt sikkert Tror jeg vil prøve å invitere a. over til lunsj en dag... Det var forøvrig veldig koselig til Tupperware hos søsteren hennes. Konsulenten spurte på et tidspunkt om alle var i familie. "Nesten", svarte a. "Ja", svarte moren. "Nei", sa jeg. Og a. snudde seg mot meg, og sa at en skulle være forsiktig, for en kom hurtig med i den familien. Det gjorde meg glad. Åh, ja, nå må jeg ikke glemme pasientene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 13. oktober 2006 #1354 Del Skrevet 13. oktober 2006 Blir nok godt med en uke fri. Jeg har langhelg med fri både i går og i dag, og nyter hvert eneste sekund. :icon_razz: Kjenner veldig godt igjen det med lite energi, så det er godt og kunne koble av fra alt som har med jobb og gjøre. Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 4. november 2006 #1355 Del Skrevet 4. november 2006 Det er så stille her. Håper du har det fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 18. desember 2006 #1356 Del Skrevet 18. desember 2006 Hvor er du, Miranda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 18. desember 2006 #1357 Del Skrevet 18. desember 2006 Henger meg på etterlysningen! Håper du har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #1358 Del Skrevet 15. januar 2007 En evighet siden det var oppdateringer her. Kanskje trengte jeg bare en pause Takk for besøk, forresten, og GODT NYTTÅR Egentlig har jeg det fint. Ikke at jeg ikke kunne finne noe å klage over - jobben f. eks., men det kan jeg alltids gjøre senere Jeg kunne også beklage meg over at jeg nesten ikke sover fortiden, og det er ikke fordi jeg ikke er trøtt nok... Vi har hatt masse besøk, som nettop har reist. Jeg skulle ønske jeg først skulle på jobb i morgen. Men det er mandag, og det er bare å hoppe ut i det. a. og jeg har fortsatt litt kontakt, selv om det er sporadisk, og knapt så ofte som jeg kunne tenke meg. Et kaffe-besøk i ny og ne, og ennå sjeldnere en tur på kino. Men - hun foreslo at jeg kunne bli med en tur på Bowling sammen med et vikarbyrå. Jeg har sendt søknaden til dette byrået, men det er lite trolig at det blir noe bowling. Enten skal jeg jobbe eller så er sjansen stor for at vi får ennå ett norgesbesøk. Eller skal hun selv ikke med - og da går jeg i allefall ikke Ett nyttårsforsett har jeg også. Det er å bli flinkere å dra til Norge... føler egentlig at jeg er der alt for sjelden. Akkurat nå føler jeg meg gaske "tom" og trøtt, så jeg bør hvile meg litt, gå på jobb, og skrive mer i morgen. Og gå på litt dagbok - besøk. Det er fryktelig lenge siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 15. januar 2007 #1359 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Velkommen tilbake og godt nyttår! Koslig å "se" deg igjen. Norge, hvor er det hen? Endret 15. januar 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 16. januar 2007 #1360 Del Skrevet 16. januar 2007 Wuhu! Velkommen tilbake. Det har virkelig vært en evighet siden sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå