Miranda Skrevet 30. april 2006 Forfatter #1261 Del Skrevet 30. april 2006 Takk, Sukkerert Det var en kjempe fin tur, Piglet. Det er likevel deilig å være hjemme igjen. Jeg har fått kjørt mange karuseller. Datteren vil gjerne prøve alle de ville, og jeg og mannen måtte fordele oss Det er litt kjedelig det der med lønnen, men det kom jo ikke som det største sjokket akkurat. Når det gjelder den nye jobben, føler jeg meg kjempe motivert, og gleder meg masse. At jeg har det sånn, må jo bety at det var på tide med noe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #1262 Del Skrevet 2. mai 2006 Det er deilig å ha huset for seg selv i dag, for så har jeg ingen å gå å være irritert på. Før var jeg aldri påvirket av den månedlige syklus, men det kan jeg ikke skryte av lenger. Små bagatell-ting blir plutselig til elefanter. Samtidig ryker selvtillitten flere hakk ned. Vurderer litt å lage en stor kopp te, og putte Narnia i DVD spilleren. Har lånt filmen av henne, og jeg må se å få den levert. (Resten av familien hennes vil sikkert også se den). Det er to ting som irriterer meg, og begge inkluderer henne... For det første har hun brendt, og sett, de to filmene vi hadde snakket om å se sammen. Narnia og Domino. Det finnes selvfølgelig 1000-vis av andre filmer, men jeg tolket det dit hen at filmaftenen gikk i vasken. Og - søndag sendte jeg en simpel sms og spurte om noe, men fikk aldri noe svar. Så er det noe rart at jeg har lyst til å kjøre forbi med hennes film og språkkurs, som ligger hos meg?! Og la det være det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #1263 Del Skrevet 3. mai 2006 Vel, når hun endelig svarte, gjorde hun det med stil. Hun er så avvepnende at min irritasjon forsvant. Og det på tross av at jeg ble vekket kl 01. Ellers så har jeg gjordt noe... Føler det er på tide å ta skjeen i egen hånd. Løsrive meg fra henne, og se muligetenes verden Jeg er på vei for å kjøpe maling til reskapsskuret, carporten, og treverket vi har omkring vårt murstenshus. Vi har snakket om å bevare de samme fargetoner, men la oss nå se hva jeg kommer hjem med Hadde også tenkt å våge meg inn i både Bilka og selve shoppingsenteret. Humøret hjalp seg forresten fort i går. Jeg trosset hodepinen og fikk både vært på gjenbruksstasjonen med haveavfall, papp, gamle bildekk, glass og annet skrot. De begynner å kjenne meg der nå, og henger ikke lenger omkring meg for å passe på at jeg finner de rette containere (Eller kanskje det bare er meg som er for hurtig? ) Ikke nok med det, jeg fikk til og med vært i haven og luket inn mot naboens hekk. Frisk luft gjør underverker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 3. mai 2006 #1264 Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg tror jeg skal innføre friuker på min jobb også. Hadde vært veldig praktisk i det været som er i dag i allefall, og ellers også. Du er altså best når du tar skjeen i egen hånd. Det lyser igjennom mellom linjenen når du skriver her inne også. (Og når du har hørt fra henne) Vi bør også male treverket på hus, overdekket veranda, carport og garasje i år. Uff, det blir en lite spennende jobb. Kanskje det kan utsettes til neste år? Ha en fortsatt fin onsdag! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 7. mai 2006 #1265 Del Skrevet 7. mai 2006 Håper du har en strålende helg! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 11. mai 2006 Forfatter #1266 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei Malou og Piglet Lenge siden jeg har fått oppdatert noe nå. Har hatt en liten KG pause Vel, Malou, kanskje jeg får prøve å ta skjeen i egen hånd, oftere Og - du kan sikkert utsette malingen til neste år Det kan vi derimot ikke. Treverket er så tørt at det slår sprekker, og det har garantert ikke blitt malet mange år før vi flyttet inn. Har kjøpt en god maling tror jeg, som skulle holde nærmere 10 år. (Det får vi nå se...) Piglet, - takk for det! Helgen var faktisk strålende. Lørdag hadde vi våre gode naboer over til en aften-grilling, med deilig kjøtt, vin og tilbehør. Årets første grillkveld Men denne uken har gått til verken glede eller eller nytte... Har hatt vondt i halsen, vært forkjølet, og nå forsøker jeg å ikke puste for dypt, for ellers hoster jeg. Har bestilt en legetime i dag, får å sjekke om det kan være lungebetennelse... :pessimistisk-smily: Jeg har ellers et stort haveprosjekt i gang, og bør heller få pusten hurtigst mulig igang. I det minste blir ikke disse dagene regnet som ferie likevel. Har snakket med gamle-sjefen (eller nye-sjefen, har kun hatt henne siden januar). Hun er det nærmeste man kan komme en h..s! Håper jeg er mer heldig med den fremtidige, jeg gleder meg i alle fall veldig til å prøve noe nytt, og føler at kan gi mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 11. mai 2006 #1267 Del Skrevet 11. mai 2006 Så irriterende å være syk i det fine været. Jeg sitter her og drømmer om fri, som om det var noen bombe... Nå ligger det jo en langhelg foran oss, men det ser desverre ikke ut som sommerværet holder gjennom helgen. God bedring! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 11. mai 2006 Forfatter #1268 Del Skrevet 11. mai 2006 Takk for det Malou Det hjelper sikkert snart nå. Siden jeg har vært litt for langsom med å gå til legen, har det som visst nok startet med å være pustevansker p.g.a. allergi (pollen), ført til at jeg også har fått lungebetennelse. Og jeg som gikk og trodde jeg hadde forkjølelse... Nå har jeg i alle fall fått inhalasjonsspray og penicillinkur, så snart blir det bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2006 #1269 Del Skrevet 11. mai 2006 God bedring! Jeg har hatt astma selv, vet hvor pyton det er å ikke få puste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 13. mai 2006 Forfatter #1270 Del Skrevet 13. mai 2006 I går skjedde det noe merkelig. Det er tid for marked i Danmark. Kanskje det er mer populært på landet, for jeg synes ikke jeg har opplevd noe lignende i København. Det må ha vært mange tusen mennesker. Tivoli og boder. Det varer kun i tre dager, og i går var den eneste dagen jeg kunne dra. Lungebetennelse eller ej. Burde selvfølgelig ha vært hjemme, men det ville ha vært synd for datteren å ikke komme dit. Jeg ringte a. før jeg dro, for jeg tenkte jeg kunne kjøre forbi med hennes film. Hun stod i bilkø til samme marked. Hun syntes vi skulle prøve å ta en kopp kaffe neste uke. Men vi avtalte ikke å møtes på Markedet. Og det var ikke så viktig med filmen... Likevel dro jeg dit med et ønske om at "Hannah", (som jeg skulle møte, sammen med hennes datter), og a. skulle treffe hverandre. Uansett hvor mye jeg prøver å vri hjernen, husker jeg kun to ting. De to ting som gjorde inntrykk på meg. forts. følger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #1271 Del Skrevet 14. mai 2006 I dag: Jeg gråt da jeg skulle ta farvel med mannen min på flyplassen. Det er så underlig. Vi pleier alltid å reise sammen, så det føltes helt feil Og det er så tomt hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #1272 Del Skrevet 14. mai 2006 Men det blir kjempefint å se ham igjen! Hvor skal han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #1273 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) forts. Jeg stod og ventet sammen med Hannah foran karusellen døtrene våre satt oppe i. Jeg kastet et blikk over skulderen, og før jeg fikk summet meg, så jeg a. som var ved å passere meg. Rope kunne jeg glemme alt om. Jeg ville umulig hatt pust til å overdøye larmen karusell og folk gav fra seg. Jeg tok sats, og nærmest falt sidelengs mellom alle hennes familiemedlemmer. Jeg fikk prikket a. på ryggen, men var ved å falde i fiskedammen. De lo av meg. "Er ikke du syk?", spurte a.´s far. Jeg svarte at "Jo, det er jeg faktisk". Så kom det som gjorde mest inntrykk på meg: Han tok meg overraskende i sine armer og gav meg en kjempe klem! På en måte var en klem nettop det jeg trengte. Jeg har fått mange klemmer av min egen far, men aldri varme som denne. Klemmer jeg får av ham er mer stive, og formelle. Dette var spontant, uforpliktende og varmt. Denne klemmen har vært opphav til mange tanker, i ettertid. Og jeg har i det minste kommet til denne konklusjonen: uansett hva a. har sakt om meg, kan det ikke ha vært negativt. Hannah stod på sidelinjen og så det hele. Alt skjedde så fort. Jeg husker jeg falt helt i meg selv, ute av stand til andet enn å si "hei" til søsteren som stod rett foran meg. Hun har indirekte vært skyld i mange forandringer i mitt liv. Jeg vendte blikket mot a. Det var umulig å løsrive meg. Det var som om hele hennes familie forsvandt, selv om jeg stod midt i blandt dem. Hun må ha kommet nærmere, for jeg husker jeg kikket ned på hennes pose. Jeg nevnte at jeg var der med Hannah, og alle vendte seg mot henne. (Hannah er pen. Gjør alltid mye ut av sitt utseende) I neste sekund var det hele over. Datteren min kom ned av karusellen og ropte: "Mamma, det var morsomt!" Jeg gikk mot henne. Jeg håper jeg fikk sakt farvel til a. og familien hennes... Endret 14. mai 2006 av Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #1274 Del Skrevet 15. mai 2006 Det er merkelig. Jeg føler jeg stresser, uten at det reelt er noe å stresse for. Jeg har påtatt meg noen oppgaver. Oppgaver som jeg har lyst til å gjøre. Men det fører med seg noen forpliktelser. Men hva gjør det, snart er det overstått. Kanskje er tanken om familiebesøk til helgen også litt stressende. Jeg vet ikke hvor mange dager de blir, men uansett må jeg ha oppvarter-rollen. Selvfølgelig blir det koselig, og jeg skal nok finne en måte å samtidig slappe av på. Jeg er også litt rastløs av tiden som både går for fort, og som slett ikke går i det hele tatt Det er ikke tid nok til å nyte ferien, og samtidig går den ikke fort nok til at jeg skal starte i den nye stillingen. Og ikke fort nok til min mann kommer hjem! Umulig å gjøre meg tillags hva Og jeg ville så gjerne ha malet utvendig. Og få satt poteter. (Det er nesten viktigst). Og kanskje hentet litt halm hos a., til å legge under jordbærplantene. For ikke å snakke om å få plantet ut agurkplantene, som er ved å krype opp over stuevinduet. Er det rart jeg er litt småstresset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #1275 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg har bakt i dag. To sukkerbrød. Har tenkt å prøve å lage marsipanlokk, og måtte ha en kake i reserve. I tilfelle det ikke ble vellykket a. venter vel egentlig på besøk fra meg. Jeg ville gjerne ha vært der. Kanskje jeg kan få det til senere i dag... Et svar må jeg i alle fall gi, jeg vet hvor irriterende det er å gå og ikke vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #1276 Del Skrevet 16. mai 2006 Har nettop lagt i ovnen. Nekter å sitte her å hakke tenner. Det er kun 11 grader ute. I mellomtiden får jeg hoppe for å holde varmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 16. mai 2006 #1277 Del Skrevet 16. mai 2006 Det er flere som ble nødt til å tenne opp i ovnen i dag. Snakk om værskifte!! Jeg blir faktisk litt fornærmet. Er litt usikker på hvem jeg skal rette dette mot. Perfekt dag å jobbe hjemme på har det i allefall vært. Hadde det ikke vært for at det var så grønt ute hadde jeg trodd det var høst igjen... Denne dagboken er forøvrig fryktelig kryptisk noen ganger... Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #1278 Del Skrevet 16. mai 2006 Kryptisk? Det kjenner jeg ikke noe til Ja, det har virkelig vært høstvær i dag. Jeg tok dunjakken på da jeg skulle svippe over på butikken etter marsipan. En protest mot vær-gudene, kanskje. Er det ikke dem vi skal klage til da, Malou? Er det én vær-gud, eller er det flere av dem, tro? Det ville være kjekt å få et navn! Tor er vel kun ansvarlig for tordenvær... Det skranter litt med kunnskaper om gudene, gitt. Ellers har jeg bare vært hjemme i dag. Hun sa hun var hjemme hele dagen, men det ville jo liksom være litt dumt å dukke opp mitt i middagen. Hmmm... Da ville hun ha blitt overrasket! :klø: Må tenke litt mer over den Jeg kan ikke gå noe sted før jeg har fått marsipanen på kaken. Det har blitt mange kaffekopper for å utsette det ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #1279 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Marsipankaken ble så fin :stolt-smily: Nå har jeg fått blod på tann, og tro jeg må ha marsipan på den andre kaken også. På grunn av kakene fikk datteren først middag kl 21.00, og hun som pleier å legge seg kl 20.00! Etter hun hadde spist, kunne hun nesten heller ikke komme fort nok i seng Besøket til helgen blir utskutt noen dager. Da bør jeg også få tid til å gjøre rent, så det burde passe fint. Dessuten tenkte jeg at datteren skulle få lov å ha pyjamas-party i helgen, med 2-3 venninner til overnatning. Det er normalt ikke lett å finne passende tid til sånt. Siden jeg jobber hver 2. helg, er det deilig å ha fri de helgene jeg har fri... Sengen kaller. Endret 16. mai 2006 av Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 16. mai 2006 #1280 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg har ikke tålmodighet til marsipankaker... Blir så amper når marsipanen ikke vil ligge akkurat sånn som jeg vil ha den. Men det er gøy sånn av og til. Blir det noen form for markering av 17. mai hos deg i morgen? :icon_smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå