Miranda Skrevet 10. mars 2006 Forfatter #1201 Del Skrevet 10. mars 2006 Selv om "Big Brother", reality showet liksom forsøker å vise hvordan man oppfører seg under konstant overvåking, blir det veldig kunstig, for de har selv valgt det. Å være ufrivillig under overvåking må være fryktelig. Spesielt "Tankepolitiet", er uhyggelig. Ikke minst fordi man sier like mye med kroppen, som med ord. Jeg visste faktisk ikke at begrepet Big Brother stammet fra denne bok og forfatter, før jeg gikk i gang med å lese! Men bedre sent enn aldri... Endelig ble det fri. En kort uke, som var lett å overleve, på tross av vikar. Det er litt kjedelig med skulderen som har begynt å gjøre mer eller mindre konstant vondt. På grunn av dagene med vikar, merker jeg i det minste hvor mye hensyn a. har tatt til min skulder. Uten at jeg dengang tenkte noe videre over det (Hørte forresten fra henne i natt, og jeg ble selvfølgelig ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. mars 2006 Forfatter #1202 Del Skrevet 12. mars 2006 I morgen flyr vi til Paris. Siden flyet letter allerede kl. 07, og vi har ganske lang reisevei, må vi opp kl. 04 Så i aften blir det tidlig sengetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. mars 2006 #1203 Del Skrevet 13. mars 2006 Håper dere koser dere i Paris. Det er en deilig by! Nå har jeg ikke vært der siden jeg var 16, så jeg tror vi snart må ta en tur dit igjen. Det var jo planen at vi skulle dit i fjor vår, men da endte vi jo i New York istedet (ikke meg i mot). Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 16. mars 2006 Forfatter #1204 Del Skrevet 16. mars 2006 Hjemme igjen fra Paris. Kjempe deilig by, og litt trist å reise derfra. Har vært på toppen av Eiffeltårnet, og gått de 238 trappene opp (og ned) i Triumfbuen... Disneyland var hovedmålet med reisen, og datteren har også storkoset seg. Det ble derimot en dyr fornøyelse for foreldrene. En super reise, men - som alltid, er det praktfullt å være hjemme igjen Malou - New York har jeg til gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 16. mars 2006 #1205 Del Skrevet 16. mars 2006 Velkommen hjem! Så bra at turen var vellykket! I Paris var det kanskje vår også? Jeg husker som en stor opplevelse å stå i toppen av Eifeltårnet og se utover Paris. Så dere foressten noe til studentopptøyene der nede? Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 16. mars 2006 Forfatter #1206 Del Skrevet 16. mars 2006 Takk Malou Det var faktisk veldig vårlig der, selv om vi måtte skrape is av leiebilen da vi skulle kjøre til flyplassen i morges. I selve Paris blomstret faktisk påskeliljene, og det var omkring 9 grader om dagen. Ganske sjokk å lande på Kastrup til kulde og overskyet vær. Og da vi kom nærmere hjemme ble vi møtt med samme mengde snø som da vi dro. Vi så derimot ikke noe til opptøyene, men det var litt "uhyggelig" å se politi og demonstranter på TV i dag, i samme gate som vi gikk i går... Det er fortsatt masse av Paris vi ikke fikk sett. Jeg ble positivt overrasket over byen, og må bestemt tilbake for å spise pannekaker med sjokoladesaus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 17. mars 2006 #1207 Del Skrevet 17. mars 2006 ...og må bestemt tilbake for å spise pannekaker med sjokoladesaus! ← I know!! 9 grader høres jo fantastisk ut, når man tar omstendighetene her i betraktning... God fredag! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 17. mars 2006 Forfatter #1208 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Takk, takk Malou! Kom nettop i tanke om at jeg faktisk har fri tre hele helger i trekk. Det er virkelig praktfullt og vanedannende (Jeg skal først møte på jobb tirsdag aften). Jeg er på vei til byen. Må en tur til Matas for å kjøpe ansiktskremen jeg fikk en prøve på (Orgins Look Alive). Det er den beste kremen jeg har prøvd i årevis, og den er virkelig god her i senvinteren. Gir masse fuktighet, samtidig som den får huden til å stråle Ellers skal jeg i banken og løse inn et par sjekker fra GF-forsikringen. Vi fikk en del penger tilbake fra bil forsikringen. Det kunne nesten ikke passe bedre å finne dette når man kom tilbake fra ferie med en slunken lommebok (Neste år blir det ingen sjekk, for vi har byttet forsikringsselskap. Men - om et par år lønner det seg kanskje å skifte tilbake) Ja - og så skal jeg i fiskehandelen, for å kjøpe en hel fersk fisk. Den lille fiskebutikken bugner av utvalg, hvilket er litt merkelig, for generelt synes jeg ikke danskene har noen fiske-kultur. Bortsett fra fiskefrikadeller og panerte fiskefileter. (Nå fikk jeg lyst på Stjerneskud :friste-seg-selv-smily: Men jeg har planer om å steke fisken hel. Dessuten vil jeg en tur i solariumet. Det er deilig varmt Endret 17. mars 2006 av Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 17. mars 2006 #1209 Del Skrevet 17. mars 2006 Så bra at dere hadde en fin tur til Paris, Og pannekaker med sjokoladesaus har jeg også spist der... Hørtes bra ut med helstekt fisk. Her står det på pizza med proscution, cherrytomater, mozzarella og rucola. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 18. mars 2006 Forfatter #1210 Del Skrevet 18. mars 2006 Den pizzaen hørtes veldig god ut Piglet. Kanskje jeg selv prøver en dag til uken. Jeg pleier ikke være særlig kreativ når det gjelder pizzafyll. Kjøttsaus, skinke eller pepperoni. Men det blir ganske kjedelig år etter år I fiskebutikken fikk jeg en smaksprøve på stekt makrell med ost og tomater, noe som var overraskende godt. De hadde også et oppskrifthefte utgitt av 2 gange om ugen, og der fant jeg masse jeg må prøve... Har forresten tatt årets første luke-runde rundt huset i dag! Til min store glede kom jeg over noen gule krokus, som jeg ikke hadde oppdaget var i blomst. Det er ganske varmt omkring husveggen. I morgen er det rengjøring... og rengjøring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 19. mars 2006 Forfatter #1211 Del Skrevet 19. mars 2006 Rengjøring krever kaffe-pauser! Det er heller ikke det letteste å gjøre rent p.g.a skulderen, så den venstre arm deltar aktivt. Men det er vel heller mer lysten til å gjøre rent som er problemet, tror jeg. *forsøker å finne frem rengjøringslysten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 21. mars 2006 Forfatter #1212 Del Skrevet 21. mars 2006 Vi hadde en fin aften i går, med naboene til aftensmat. Ikke dårlig, på en mandag! I aften starter jeg på 7 arbeidsdager igjen. Skal altså jobbe helt til det blir tirsdag igjen... Men nå som det er 11 dager siden sist jeg var på jobb, gleder jeg meg faktisk. Jeg har ikke hørt fra min kollega i disse 11 fridagene. Det er min kjøre uke, og hun har ikke gitt noen respons på om jeg skal hente henne. Hun var tross alt sykmeldt da jeg gikk på ferie, og hvordan kan jeg vite om hun er friskmeldt, når hun ikke svarer min sms? (Jeg merker det irriterer meg) Nå vil jeg fortsette finpussingen av min hjemmeside (blir aldri ferdig ), etterpå vil jeg ta en velfortjent formiddagslur. Deretter er planen å forkultivere diverse sommerblomster i vinduskarmen. For ikke å glemme at jeg bør kjøre en tur til Genbruksstasjonen med en ødelagt miccrobølgeovn, samt kartong og plastik som har samlet seg gjennom de siste månedene (Høres sikkert utrolig kjedelig ut, men jeg finner fornøyelse i slike oppgaver) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 22. mars 2006 #1213 Del Skrevet 22. mars 2006 Håper du har en fin jobbeuke! Jeg synes også det er noe veldig tilfredsstillende over å gjøre sånne større oppgaver som man har utsatt lenge (levere klær til Frelsesarmen, vaske kjøkkenskap, pante flasker etc.) Klem Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 23. mars 2006 Forfatter #1214 Del Skrevet 23. mars 2006 Godt at jeg ikke er alene om det da, Piglet En liten hurtig oppdatering: Kort efter jeg hadde skrevet sist, ringte a. til meg. Hun har kommet til skade med sin fot, og kommer ikke på jobb denne uken. Vi snakket lenge. Det var en god samtale, som jeg bokstavelig hadde i kroppen lenge etter vi hadde sakt farvel. På jobb har jeg travelt med å rydde opp etter alle fridagene. Jeg mangler en kollega motsatt uke av meg. Den stillingen dekkes fast av vikarer, og det fører naturlig til at alt det administrative henger på meg. Men - ett eller annet sted er det slett ikke så værst... Slipper i alle fall for motargumenter Fikk skatteoppgjøret i dag. Det ble ikke så mye tilbakebetaling for meg som jeg hadde håpet på, men den heldige mannen min fikk igjen ganske masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 25. mars 2006 Forfatter #1215 Del Skrevet 25. mars 2006 Lørdag... Har sovet lenge. Det er praktfullt å ha familien hjemme. Selv om jeg skal sove. Om litt skal vi over til ett vennepar. Døtrene går i samme klasse. Jeg skal direkte på jobb, men jeg føler meg til en forandring ganske uthvilt. Det var travelt på arbeid i natt. Da vi trodde vi var ved å være i havn med nødkald og besøk, ringte en sønn og sa "min mor er død". Både jeg og vikaren gikk derfra med en følelse av å ha gjordt "nattens gode gjerning". Familien var så fornøyde. Sånt er bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 26. mars 2006 #1216 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg fikk 1 kr (!?!) igjen på skatten... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #1217 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg fikk 1 kr (!?!) igjen på skatten... Piglet ← Det må man kalle en god beregning av forskuddsoppgørelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #1218 Del Skrevet 28. mars 2006 Et godt råd for å holde seg våken, er å shoppe! Egentlig ville jeg i Ikea, men da jeg kom der ut, så jeg at de først åper kl. 10 til hverdags. Hva gjør man når man er shoppelysten og kommer rett fra nattevakt? Jeg startet med å kjøre over til mannen min sitt arbeid, og spise frokost sammen med ham. Deilige varme rundstykker med ost. Og en fantastisk eggerøre/omelett, som gav meg et godt tips til noe jeg selv må prøve... Tanken var egentlig kun å møte ham, deretter å kjøre hjem i seng. Siden "dumme" Ikea åpnet så sent, havnet jeg i mitt yndlingssenter, og endte i min yndlingsklesbutikk. Alt jeg har tjent på disse to ekstra vaktene ble brukt opp i løpet av to timer. Det var bestemt ikke meningen Jeg har ikke tort å åpne handleposen ennå, av frykt for at jeg angrer meg Men jeg vet hva som ligger der; en stilig jeans med mange fasetter, et langt skjørt, en t-shirt og en sommerjakke. I en anden forretning kjøpte jeg et par sko. I tillegg fant jeg klær til datteren for 600,- (kun "forkælelses" tøy...) Det er sjelden jeg går amokk som jeg nå har gjordt, og det gjør meg litt skjelven. På den anden side er det også litt deilig å være litt crazy På hjemveien hørte jeg på cd nr 10 om Harry Potter og fangen fra Azkaban, lydboken jeg har hatt fornøyelse av denne uken. Rett før motorveisavkjørselen fløy en trestamme av lastebilen foran meg. Den kom flyvende i luften og landet i min kjørebane. Det kunne gått ille, og jeg førsøkte å varsle lastebilen med å sette fjernlysene på ham. Jeg har i alle fall funnet ut av at jeg skal ringe Veidirektoratet for å varsle løse gjenstander i veien, og ikke til Falck som jeg først prøvde. Trett og sjokkert ringte jeg mannen min, for jeg måtte fortelle noen om hva jeg nettop hadde opplevd. Stemmen skalv, og jeg kunne merke tårene presse på. Det er merkelig hvordan man kan holde hodet kaldt når det gjelder, for å få reaksjonene i etterkant... Men nå får jeg holde meg våken til datteren kommer hjem, slik at hun får se hva jeg har kjøpt til henne (Hun er kresen, så jeg er litt spent) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 1. april 2006 #1219 Del Skrevet 1. april 2006 God helg! Hørtes ekkelt ut med den trestammen! Bra at det gik bra!! Klem Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 4. april 2006 Forfatter #1220 Del Skrevet 4. april 2006 En uke siden jeg har oppdatert dagboken! Som tiden flyr... Vi har hatt besøg fra Norge, og det var kjempe koselig. Har opplevd masse, og spist like mye... Har til og med vært en liten shoppingrunde på Strøget. Kunne godt se det var lenge siden, for det har vært en utskiftning av endel av forretningene. En dag sist uke, hadde jeg en time hos en kosmetolog. Det var en gave fra mannen min, som jeg ennå ikke hadde hatt tid til å få brukt. Dessuten var det lang ventetid. Det var suuper deilig, og virkelig en perfekt "forkælelses" gave Fikk renset huden i dybden, og fikk til og med manicure. Dessuten fikk jeg en mascara med også. Ja, og så fikk jeg farget vipper og bryn. Jeg må tilbake og kjøpe noen av hudpleie artiklene... Sikkert knakende dyre, så jeg tror jeg starter med rensekremen. Og så skulle jeg hatt peelingen. Den er uten korn, og skraper ikke huden. Min uflaks var, at mens jeg satt i stolen med maske i ansiktet og vatt på øynene, ringte a. Hun ville egentlig ha kommet forbi meg, men jeg var ikke hjemme. Egentlig trengte jeg å se henne. (Når sant skal sies hadde jeg nesten ikke sovet hele natten, for jeg spekulerte på om hun ungikk meg). I morgen skal jeg på jobb igjen. Og hun også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå