Gjest Meg Skrevet 25. november 2005 #1061 Del Skrevet 25. november 2005 Denne flørte har vartlenge nå Miranda. KAnskje det er mest spennende når du holder det på dette planet? Eller ønsker du mer nå? Ønsker deg en flott helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 26. november 2005 Forfatter #1062 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Latex klærne kom... og så skulle de selvfølgelig prøves...! Men noe så vanskelig å få på seg! Jeg jeg endelig fikk klemt meg inn i skjøret, satt det ganske fint. Værre var det med de lange hanskene! Det var nesten som å skulle ta på seg for små gummihansker Jeg oppgav, og hoppet heller inn i den varme kosedressen Piglet, vel, jeg kan bare si at jeg ikke vet, jeg heller! Kanskje er vi mest venninner nå. Jeg vet virkelig ikke. Problemet er kanskje også at jeg ikke vet hva jeg vil. Jeg tror jeg vet hva jeg vil, men plutselig får jeg angst av å risikere å miste kontrollen... *Meg*, jeg tror nesten ikke jeg kan huske hvordan tilværelsen var før i tiden. Hun har liksom alltid vært der... Jeg kan nesten ikke forestille meg hvordan det kan bli annerledes. Men - jeg synes heller ikke jeg har brukt for den spenningen. Jeg vil bare ha henne der... God helg til dere også! Endret 26. november 2005 av Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 26. november 2005 #1063 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg håper du har det fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 30. november 2005 Forfatter #1064 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Det er ikke meningen jeg skal ta jobben med hjem. Jeg pleier heller ikke ta jobben med hjem. Men i dag har jeg gjordt det. Michael er døende. Veldig alene. Ung. Kunne tenke seg å dø på hospice, men det blir vaskelig for foreldrene å besøke ham. Så han kommer nok til å bli hjemme. Alene. Pleiepersonalet har opplevd ham "vanskelig og utagerende". Er det så rart når man ikke har noen til å ta i mot sin frustrasjon?! Han har vært sånn mot meg også. Flere aftener om uken er han til dialyse for å rense blodet for avfallsstoffer. Han ringer om aftenen når han kommer hjem, for å få aftensmat og hjelp til å komme i seng. I går fortalte aftenvakten at de ikke har hørt fra Michael. Jeg sa at jeg så nok var nødt til å ringe til sykehuset for å høre om han var innlagt. Damen i resepsjonen var veldig hjelpsom. Brukte masse tid, men kunne ikke si han var innlagt. Men hun var ikke sikker. Det gav meg et dilemma; Michael vil ikke at man låser seg inn i hans leilighet. Man har ikke rett til å komme uanmeldt. Men jeg følte jeg måtte. a. var irritert på meg. Mente det var galt å gå inn. Hun hadde rett. Det var galt. Men jeg følte det var mer galt å ikke gjøre noe. "Du bestemmer", sa hun til meg. Og gikk motvillig med meg. Kun fordi det var hennes plikt å gå med meg. Jeg hadde handlet riktig, men "triumfen" hadde en bismak. Han var dårlig. Satt på kanten av sin rullestol og sov. Var nær ved å tippe ned på gulvet. Michael hadde ikke hatt krefter til å ringe oss. Han var trøtt. Hadde hverken fått vått eller tørt siden han kom hjem. Hans pupiller var skremmende små. Sløret. Som øynene på en død. Jeg kastet et siste blikk på ham, over skulderen, i det jeg gikk ut av døren. Gikk med en klump i magen. Med ham er døden trist. Endret 30. november 2005 av Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 1. desember 2005 #1065 Del Skrevet 1. desember 2005 Uff. det var trist lesning Miranda. Det er vel uungåelig å ikke ta med jobben hjem i slike tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 1. desember 2005 #1066 Del Skrevet 1. desember 2005 Haaper det gaar bedre meg deg naa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 1. desember 2005 #1067 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Sterk lesning... Jeg beundrer virkelig dere som har som jobb på ta dere av andre mennesker på denne måten. Jeg kunne nok ikke klart det selv. Malou Endret 1. desember 2005 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 1. desember 2005 #1068 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg kan kun si meg enig med Malou! Bra at det finnes sånne som deg, jeg ville ikke ha klart en sånn jobb... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #1069 Del Skrevet 1. desember 2005 Det kan være vanskelig noen ganger. Takk for klemmene! Da jeg kom på jobb i går fikk jeg vite at han var død. Det kom ikke som noen stor overraskelse. Det er tross alt godt det gikk hurtig... Og - jeg er glad for at jeg tross alt låste meg inn for å se om han var hjemme. Selv om det var "feil"... Uansett - slike opplevelser gir mye å tenke på. Bevisstgjør mange ting, og setter i alle fall livet i perspektiv. Nå tror jeg at jeg vil ta en tur på KG´s julekalender! au, jeg har vondt i halsen *host - host* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 2. desember 2005 #1070 Del Skrevet 2. desember 2005 Ja, det var bra at du laaste deg inn. Jeg har et spoersmaal. Viss det er fast rutine at han ringer hver kveld og han plutselig en kveld ikke gjoer det, har ikke aftenvakten ansvar for aa ringe ham da? Haaper det er ok at jeg spoer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #1071 Del Skrevet 2. desember 2005 Det er helt ok du spør, Sukkerert. Jeg reagerte også over at aftenvakten sa til meg at de ikke har hørt fra ham, - og likevel ikke hadde handlet. De trodde han var forsinket hjem fra sykehuset, hvor han hadde vært til aftenbehandling (dialyse). Men de hadde ikke vurdert å ringe sykehuset. (Hvilket viste seg å ikke være til stor hjelp). Det var kun "fast rutine" at han ringte dem de aftener han hadde vært på sykehuset, ellers var det besøk på faste tider. Han ville bestemt ikke at man skulle komme uanmeldt. Og i alle fall ikke, forståelig nok, om natten. Faktisk opplever jeg til stadig irritasjon at klienter som ikke har åpnet døren, eller ikke er hjemme, om aftenen, blir overlatt til meg. Og da har man ikke gjordt sitt arbeide godt nok (Så står jeg der med problemet; er personen dement, slik at han/hun skal etterlyses hos politiet? - skal man ringe familien opp om natten? gå inn med låsesmed? osv.) Husker faktisk en gang hvor vi fant en klient som ikke hadde vært "hjemme" i aftenvakten, liggende i hans egen have! (Det var ikke annet å gjøre enn å ringe etter en ambulanse...). Det var nok "arbeid" før jeg skal på jobb 3 netter igjen, og jeg er trøtt allerede før jeg skal kjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 3. desember 2005 #1072 Del Skrevet 3. desember 2005 Skjønner godt at jobben din tar på noen ganger. Både fordi du jobber om natten, men ikke minst pga. alt det du opplever. Min mor arbejder som spesial pedagog og med barn med forskjellige handicaps, og jeg vet at hun synes det er vanskelig og koble ut når hun kommer hjem. Det gjør jo inntryk på godt og vondt, så det er vel ikke til og unngå at man tar det med seg, også i privatlivet. Håper du hadde en bedre natt på jobb i dag. God helg! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 4. desember 2005 Forfatter #1073 Del Skrevet 4. desember 2005 Det er nok sånn med slike yrker, Piglet... Men egentlig synes jeg at jeg er flink til å koble av når jeg kommer hjem. Nå har jeg blitt syk... Har feber og halsbetennelse Jeg forsøkte meg på ukens (eneste) flørt, da vi skulle kjøre hjem, siste morgen. Tror det var fordi jeg var for alvorlig, at hun ikke fanget meningen med det samme. Og da hun fanget den, var jeg for langsom til å oppfatte at hun hadde oppfattet det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 5. desember 2005 #1074 Del Skrevet 5. desember 2005 HVordan er formen? Ønsker deg en masse god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 5. desember 2005 Forfatter #1075 Del Skrevet 5. desember 2005 Takk, *Meg*. til deg også. Formen er fin igjen (eller nesten-fin), i alle fall. Matlysten har vendt til bake (for fullt ), og jeg sitter faktisk å lurer på om jeg skal bake en kake Nå har jeg friuke! Eller fri og fri... Fri fra jobb i alle fall! Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 5. desember 2005 #1076 Del Skrevet 5. desember 2005 Fra en huleboer til en annen... Godt at formen er bedre, det ville jo være trist og bruke friuken på å være syk. Jeg ser også frem til friuke snart, det skal bli deilig med en ukes juleferie om 3 uker. Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 5. desember 2005 #1077 Del Skrevet 5. desember 2005 Så bra at du har det bedre! Jeg må bare dele litt: Jeg skal på 2. gangs intervju! Klem Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 5. desember 2005 Forfatter #1078 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei Malou Syk, det er noe man kun skal være når man skal jobbe, ikke når man har fri Derfor har jeg også drukket store glass med varm Solbær Toddy med rom i. Når jeg har vært oppe. Egentlig har jeg sovet det meste av to døgn... I morgen kan jeg bruke dagen på å kjedelig husarbeid, onsdag skal datteren til legen, torsdag er det avslutning på skolen (hvor man skal ha middag med, til buffet), fredag er det julebord, lørdag fødselsdag og på søndag er det igjen arbeid! Puh... Jeg skal også nå å kjøpe klær. Ikke at jeg kan gå med samme klærna til alle anledningene, og ikke at jeg kan kjøpe flere nye sett heller. Jeg har visst et klesproblem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 5. desember 2005 Forfatter #1079 Del Skrevet 5. desember 2005 Så bra at du har det bedre! Jeg må bare dele litt: Jeg skal på 2. gangs intervju! Klem Piglet ← Spennende!!! Når skal du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #1080 Del Skrevet 6. desember 2005 Er det vanlig at venninner sender "godnatt-sms" til hverandre...? :klø: Men når alt kommer til alt så betyr det ikke så mye hva som er "vanlig", når jeg blir glad for at det tikker inn en godnatt hilsen på min telefon... fra henne... Det var i dag jeg skulle være effektiv! Egentlig har jeg kun vært halv-effektiv til nå. På nyhetene i går har det (igjen) blitt bevist at B-mennesker først blir effektive noen timer senere. Det vil si det er håp ennå! I steden for en "skal-gjøre-liste", tror jeg at jeg starter med en "har-gjordt-liste": 1) har ringt til spesial-legen for å få en bekreftelse av at henvisningen har kommet frem. 2) Vasket, og hengt opp klær 3) Bestilt time hos frisøren (gjennom internettet ). Fredag blir det juleklipp og julefarvning! 4) Snakket med mamma i telefonen. 5) Spist lunsj... pomfritz og kjøttboller eh... jeg får vel heller skrive en "skal-gjøre-liste" også... 1) Støvsuge 2) Ut med teppene slik at gulvene kan vaskes 3) Koble tilhengeren til bilen, slik at jeg kan ta datteren med ut å kjøpe juletre! Har hørt man skal skyne seg i år, for de beste juletrærne er eksportert (til Norge ) 4) Trylle frem ett eller annet vi kan ha til middag :klø: 5) Sjekke at ute-kaninen har hva den behøver av mat, vann og varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå