Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Takk for potetsalat oppskriften Piglet. Den prøver jeg neste gang vi skal grille! Det kommer nok purre i min :wink: (Jeg har forresten også en annen oppskrift på en god og sunn potetsalat, skal skrive den inn når jeg har litt bedre tid).

Du er heldig som får sett de filmer du ønsker, Piglet. Det får jeg sjelden. Kanskje det har med prioritering å gjøre. Det var i allefall helt klart lettere å komme på kino før i tiden (= før datteren ble født).

Som en kompensasjon har vi både Canal + og ViaSat, men på et tidspunkt kommer vi nok til å velge Canal + fra.

Og - for tiden synes jeg det er koselig å lese. Holder på med "Rænkespil" av Sarah Wathers, og lar den ligge fremme på bordet. Selv på arbeid... :oops:

Ellers er jeg forkjølet igjen. Det svingende været har nok en stor del av skylden.

Det er jobbeuke. Føler meg egentlig mer selvsikker i forhold ovenfor a. Kanskje fordi mine følelser for henne er ved å avta. Hun fyller stadig mye i mine tanker, dog ikke så mye som før.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så er det Hollands tur til å stemme. Det heller klart mot et nei der også.

Har funnet ut at jeg ikke vet nok om hvilke konsekvenser traktaten vil si for Danmark. (Som forøvrig ikke tør gå i gang med diskusjonene ennå).

Det jeg vet er at de gjennom den nye traktat vil miste forbeholdene sine, og vil f. eks. måtte godta å endre kronen til euro.

Tror et nei er nærliggende i Danmarks tilfelle også.

Egentlig ville jeg gjerne hatt en nøytral vurdering av fordeler og ulemper. Men dette kan naturligvis ikke fremskaffes, - så det ville kreve en større utredning for å få fakta lagt på bordet.

Men det er tankevekkende (og urovekkende) at land som Frankrike og Holland kan stemme nei. De er selve grunnleggerene bak hele EU...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag, Miranda!

Ja, det ser ut som om det går mot nei i Nederland også, desverre. Men i DK har jo stemingen (og de fleste meningsmålinger) vært overraskende positive. Så jeg tror DK ville sagt ja, hvis ikke Frankrike og Nedeland hadde sagt nei først. Og nå henger vel hele forfatningen i en tynn tråd. Jeg vet heller ikke så mye om den, og det er vel en del av problemet. Når man ikke forstår hva det handler om, blir det til at man debaterer alt mulig andet (Tyrkia, arbeidsledighet) i stedet for. Det ville derfor vært mye bedre at folketinget bare bestemte, synes jeg...

Her er det jo ganske trist vær etter den nydelige helgen, og på lørdag er det meldt masse regn. Var det halvparten av all regnen for juni som skulle komme? :o Heldigvis er det ikke lenge til vi drar til Tunis, og der regner det vist ikke.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en oppdatering, selv om ikke det er så mye å oppdatere, egentlig. Men jeg nyter roen og stillheten.

Vi har nettop hatt besøk fra Norge. Det er veldig koselig. Samtidig krevende... Men det var fint å ha dem her :)

I går formiddag hadde vi besøg av hun-norske-fra-danskkurset, og hennes sønner. Jeg serverte nybakte boller, og hadde til og med brunost.

Mannen min ville gjerne ha meg og datteren med på fotballkamp for å støtte lokallaget, så sammen med nabo + datteren, så vi fotball. Jeg som ikke er den store fotball entusiasten, klappet og huiet. Det er første gang jeg har sett live fotball, - og så profesjonellt!

Det var flott hvordan publikum jublet over enkeltspilleres gode prestasjoner. Det må oppleves veldig godt for den enkelte nede på banen.

Jeg har aldri sett det på den måten før.

Vi har også holdt barnebursdag. I svømmehallen. Det var en stor suksess, og jeg fikk sjokk da min 8 årige datter plutselig hoppet ut fra 3-meteren!!

Kafeteriaet hadde dekket bord, og de serverte kylling og pomfritz. Og - jeg må innrømme det var fint å slippe å ha selskapet hjemme.

Ellers leser jeg. Holder fortsatt på med "Rænkespill". Noen av de ting hun skriver ryster meg.

De følelser jeg opplever, men har vanskelig for å beskrive, de samme følelser beskriver hun med ord.

Jeg sluker det jeg leser, og kan nesten ikke få nok.

Så er det hagen som skal ordnes. Nå har vi kjøpt vår helt egen hagefreser, og en tilhenger også. Så nå er ingen undskyldninger gode nok for ikke å gå i gang med det grovere hagearbeidet!

Jo - været...! Det er så kaldt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rænkespill har jeg også lest, men på engelsk da. Syntes ikke den var så bra til å begynne med, men så ble den bedre etterhvert. Men forstår kanskje hvorfor den appelerer til deg... :wink:

Høres ut som du har hatt noen travel dager, så da fortjener du noen dager med ro og fred. Jeg reiser til Tunis i morgen og GLEDER meg!

:kose: Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige deg, Piglet!! :P:P

Håper dere får en kjempe fin ferie! :)

Skulle ønske det var meg som skulle ned og finne sommervarmen :wink:

:ler: så du forstår hvorfor den appelerer til meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal være flink i dag. Har jeg bestemt meg for. Effektiv.

Solen skinner og jeg ser trærne bevege på seg. Gradestokken er på vei opp til 13 grader. Godt jeg ikke har ryddet vinterjakken vekk. Jeg vil ut.

Drikker te med sukker i. Det er luksus og smaker deilig.

Det er mange dager siden jeg har snakket med henne. Savner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

God morgen kjære Miranda!

Ble ikke overrasket over hva boka di handlet om, nei. :)

Jeg har sommerferie nå. Kanskje jeg skal prøve å sole meg senere. Få noen nye fregner. :)

Det er kjekt å ha deg her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sukkerert, koselig å se at du fortsatt er her :)

Er det virkelig varmt nok til at du kan sole deg ute? Her blåser det så mye at det er kaldt selv om det er sol.

Jeg kunne trenge litt sol på kroppen selv, jeg. Får ikke så mange freiner, men blir ikke så fort brun heller.

Sukkerert, du skal ikke se bort i fra at boken er noe for deg også :tunge1:

Det ble en effektiv dag. "Husmor-effektiv" :wink:

Fikk vært en tur på gjenbruksstasjonen, og fikk nesten kjeft av mennene som jobber der. Ingen ting skal i sorte søppelsekker, for så blir sorteringen vanskelig. Og selv etter en grundig instruks, var jeg likevel ved å putte ting i feil containere.

"Nei, nei", ropte mannen og viftet med begge armer.

Nå har jeg lært :Hehe:

Gardinene til datterens værelse har jeg også gjordt ferdig.

... og jeg har vært på besøk hos den nærmeste naboen, for første gang. Sett babyen :)

Heldigvis var det mannen min som lagde middag i dag. Deilig å slippe, for en gangs skyld :ler:

Jeg har ikke snakket med henne i dag heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

takk for gode ord i dagboken min de siste dagene. Du er flott du :klem:

har du fått snakket med henne nåda?

Og vet du noe mer om du vil skifte jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bustetroll :kose:

Hmm... I motsetning til deg er det stillstand i mitt liv. Alt er på stedet hvil.

Jeg har ikke snakket med henne. Selv om det noen dager gjorde meg rastløs, er jeg det ikke lenger. Og vi ser hverandre på søndag, til en ny arbeidsuke.

Tror ikke det blir noe av mitt jobb-bytteri. Ennå i allefall. Jeg kan ikke finne noe som "plinger", og som er stillingen jeg bare må ha.

Men det værste er at jeg ikke kan forestille meg hvordan det ville ha vært å ikke ha henne som kollega.

Jeg tenker noen ganger at en "separasjon" ville være værre for meg enn for henne. Deprimerende! :-? (Jeg er egoistisk, og håper det ville være like vanskelig for henne :Hehe: )

I går brukte jeg dagen på havearbeide, sammen med mannen min. Etter å ha vært på gjenbruksstasjonen med en henger full av ugress, kjørte vi forbi bakeren og kjøpte lunsj (burgerboller med ost og skinke), og en lekker kake til dessert :sjarmor:

Når man har barn er det deilig når man innimellom har fri til kun å være to voksne.

Jeg har ikke så mange planer for dagen i dag. Må en tur til banken, og handle, ellers skal jeg bare slappe av.

Malou: Jeg drømte jeg var i NY i natt!! Og kjøpte ullbukser selv om det var midt på sommeren :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burgerboller. Arti ord. Jeg har aldri hørt det før.

Vet hun at du vurderer å skifte jobb?

Kansje hun tenker like mye på det som deg. Det kan du jo ikke vite. For hun vet vel ikke at du gjør?

Håper du får en riktig fin kose dag :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burgerboller er deilig. Nesten som hamburgerboller, fylt med det man liker, sammen med salat og dressing. :sikle:

Noen gir barna det med som matpakker til skolen.

Jeg har heller ikke sett det i Norge...

Det med å vurdere å skifte jobb... Det ligger litt i bakhodet, men ikke så sterkt akkurat nå. Nå har jeg hatt fri noen dager, og gleder meg faktisk til jeg skal på jobb på søndag :o

Det var en gang hun nok hadde det som jeg. Vi jobbet kun sammen én natt pr. arbeidsuke dengang.

Hun søkte mange stillinger, og var til mange jobbintervju. Fikk dem, men takket nei.

Hun holdt opp med det. For min skyld, tror jeg.

Hun sa at om hun virkelig fant en annen jobb hun ville ha, så skulle hun si det til meg.

Så ville skjebnen, med litt hjelp, det sånn at vi skulle jobbe fast sammen.

Hun snakker ikke lenger om å bytte jobb, men heller at hun nok blir samme sted til hun blir pensjonist :ler:

Men som med så mye annet kan det endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, sier det ikke egentlig nok da? At hun gjorde det..

Så jeg tenker at skulle du faktisk slutte i jobben så blir hun nok rimelig betuttet ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rundstykkedeig har hevet en time, så jeg får skrive hurtig :wink:

Jeg kunne ha ringt. I stedenfor sendte jeg en melding.

Vi satt på hver sin sten-skulptur, datteren og jeg. Spiste is, og så bommene gikk ned og lokaltoget tøffet forbi.

Jeg spurte datteren min om vi skulle spørre a. om vi kunne komme forbi og se det lille føllet. Det ville datteren gjerne.

Ringe ville jeg ikke.

Hun sier aldri nei når jeg ringer, og jeg ville heller gi henne en mulighet for å "slippe unna" :roll:

Samtidig vet jeg at hun, som jeg, ikke alltid ser sms´ene før det har gått en stund.

Jeg spurte om det passet at vi tok en tur, for vi var i byen, og datteren ville gjerne se hennes føll. Og jeg gjerne ville se henne.

Omkring 20 minutter senere svarte hun. Om vi fortsatt var i byen, var det bare å komme.

Vi var ikke i byen lengre.

.............

Jeg går og venter. På posten.

Har bestilt bursdagsgave til mannen min, via nettet. Og den ble sendt for to dager siden.

Det holdt på å gå galt.

Onsdag, hvor mannen min hadde fri, ringte min mobiltelefon. Jeg ba ham ta den, da han var nærmest.

"Det er Allan", sa han.

???

Mannen min stod som et spørsmålstegn. Jeg også.

Jeg trodde det var feil nummer.

"Hvem?", spurte jeg. For jeg kjenner ingen Allan. Og kjente heller ikke igjen stemmen. (Men jeg har snakket med ham, - han guidet meg da jeg hadde problemer med bestillingen av gaven).

"Fra NFA", sa han. "Du hadde skrevet at det var en gave. Jeg ville bare si vi sender den i dag".

Det ble så komisk. Jeg måtte fortelle mannen min at det dreide seg om hans gave.

Han lurte på om det var en stripper jeg hadde bestilt! :ler:

Eller en hest :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så nettopp på TV2 at det kun skulle bli 14-15 grader i helgen, så jeg tror faktisk at du kan ta på deg de nyinnkjøpte dyre ullbuksene Miranda! :ler:

Så dumt at gaven til mannen ble avslørt, men det var jo litt komisk også. Håper han blir fornøyd med gaven i allefall, uansett hva det måtte være..

Jeg gleder meg over at det er fredag, men for deg som har hatt fri hele uken er det kanskje ikke like viktig. Uken har vært lang for meg (i allefall har det føltes sånn), så det skal bli deilig å ikke tenke på jobb.

God fredag!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig. :ler:

Hva er det du har kjøpt daa? ;) Ridende stripper?

Det skal jeg undersøke om jeg kan skaffe til neste år :ler:

Men det jeg har kjøpt er noe han ønsker seg, memlig en

Folkeaktie i den lokale fotballklubb:

Så dumt at gaven til mannen ble avslørt' date=' men det var jo litt komisk også. Håper han blir fornøyd med gaven i allefall, uansett hva det måtte være.. [/quote']

Jeg slapp heldigvis å fortelle hva gaven inneholdt. Men det holdt på å gå galt :ler:

Malou, ja det er godt jeg har kjøpt ullbukser :Hehe:

De kostet 1400,- :ler:

Det er riktig at jeg har friuke, men jeg gleder meg til helgen likevel. Jeg nekter å stå opp før kl. 10, både lørdag og søndag :sjarmor:

Og så er det deilig å ha familien hjemme (Selv om jeg i aller høyeste grad nyter å gå hjemme og pusle for meg selv når de er opptatt med sitt).

I tillegg kommer det ikke som noen bombe at jeg gleder meg til det blir søndag og arbeid igjen.

Så alt mitt snakk om innholdsløst arbeid stikker kanskje ikke så dypt. Jeg har nok ikke lyst på annet arbeide når det kommer til stykket. Forøvrig kan jeg jo bare anstenge meg litt mer og fylle arbeidet med litt ekstra.

Nå er jeg nettop ferdig med rundstykkene. Har bakt rundstykker i langpanne, for å ha med til grillaftenen. Jeg er egentlig i bakehumør i dag. Tenkte jeg ville gå i gang med en karamellkake til kaffen. I fjor visste jeg ikke noe om normen, men man lærer... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*løfter dagboken opp fra side 2*

Har vært å sett på bil i dag. Det er så vanskelig...

Fant en ny Mazda 3 :hjerter2:

Den er bare litt for dyr. Og uøkonomisk til så mange mil som jeg kjører...

Meningen var at vi skulle spise frokost på terassen, men det blåste for mye.

Ellers har jeg spist bløtekake i dag! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fødselsdag.

Jeg har kjøpt en solsikke i potte, og rundt har jeg kommet celofan, med små forglemmigej og røde hjerter på.

I kortet forteller jeg henne at jeg er heldig som har henne som kollega, og at det betyr mye for meg.

.............................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...