Gjest Sukkerert Skrevet 21. februar 2005 #761 Del Skrevet 21. februar 2005 Velkommen tilbake, Miranda. Her er det sooool, og det gjør underverker for humøret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. februar 2005 #762 Del Skrevet 22. februar 2005 Dagbøker skal sviktets sånn inne i mellom de, eller er det ikke en ordentlig dagbok. Håper du har det bra og at de turbulente tidene avløses av gode vårlige tider (i dag er det jammen meg snø i lufta igjen!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #763 Del Skrevet 22. februar 2005 Velkommen tilbake, Miranda. Her er det sooool, og det gjør underverker for humøret. Takk for det, Ferskennam. Jeg vil også ha sol Sol og varme. Gå å luke i hagen i bikini, og avslutte med et glass hvitvin og en god bok på terassen Når det er sol her, stiger all varmen til himmels. Jeg vil ikke ha snø, men det luner mer. Det er ikke lett for værgudene å gjøre meg tilfreds! Hvordan går det med deg, Ferskennam? Husker du spurte meg om noe som jeg aldri fikk svart deg på - om jeg hadde det litt som deg, siden jeg og mannen også møtte hverandre veldig unge. Jeg "besøker" deg om litt. Dagbøker skal sviktets sånn inne i mellom de, eller er det ikke en ordentlig dagbok. Håper du har det bra og at de turbulente tidene avløses av gode vårlige tider (i dag er det jammen meg snø i lufta igjen!!) Godt å høre at det ikke gjør noe å svikte dagbøkene en gang i mellom Så kan man alltids vende sterkere tilbake. Eh... når det ikke er arbeidsuke, vel og merke. Hvilket det er. Apro po turbulente tider, så har ting faldt på plass igjen. Noe av problemet er at jeg overtar totalt styringen her hjemme, mener mannen i allefall. Selv mente jeg det var ganske naturlig, da jeg er den som tilbringer flest timer hjemme. Og sammen med datteren. Men det skal jo være "plass til alle", og hver og en av oss har sin rolle og funktion. Og sitt ansvar. ...... Det må være plass til 15 personer rundt det ovale bordet. Vi setter oss som vi pleier; rett ovenfor hverandre, i den ene enden. De andre 5 sitter i den andre enden. To verdener. Hennes lange pannelugg falder ned i ansiktet, og hennes gnistrende, lattermilde øyne møter mine. Jeg har vanskelig for å bevare fokus på samtalen. Tenker på at hun ikke bør klippe sitt tykke hår. ...... Neste uke skal vi på kino. Se en uhyggelig film. Drømmer om å sitte i mørket og holde hånden hennes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 23. februar 2005 #764 Del Skrevet 23. februar 2005 Hvordan går det med deg, Ferskennam? Husker du spurte meg om noe som jeg aldri fikk svart deg på - om jeg hadde det litt som deg, siden jeg og mannen også møtte hverandre veldig unge. Jeg "besøker" deg om litt. Det går fint. Stresser litt med en oppgave som nesten er ferdig. Imponererende at du husker at jeg spurte om det. Men jeg har jo ikke fått noe besøk fra deg. Uhu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 23. februar 2005 #765 Del Skrevet 23. februar 2005 Bra at ting ordner seg! Høres fint ut med kinotur, men jeg liker ikke skumle film, selv ikke hvis jeg kan holde noen i hånden. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 24. februar 2005 Forfatter #766 Del Skrevet 24. februar 2005 Elsker skumle film, jeg. Men det skal være psykologisk-skumle, ikke skrekk-skumle. I dag har jeg stått opp med den gale benet ut av sengen. Sånn føles det, i allefall. Mulig jeg har sovet for lite. Men jeg er vel bare påvirket av "skuffelsen" fra siste natt. Ikke noe ned på briksen, nei. Jeg satt meg godt til rette i stolen, og avventet et utspill fra henne. Det er tross alt hun som i utgangspunktet ikke vil hvile nede i fysioterapien - "fordi det er så vanskelig å komme opp igjen", som hun sist forklarte det med. Hun vet at jeg med glede legger meg på briksen. På den annen side var det hennes forslag at vi skulle gå der ned om onsdagene, - derfor ville jeg se hva hun la opp til. Hun la ikke opp til noe som helst, - men jeg følte jeg måtte marker at jeg visste hvilken dag det var. "Vi får håpe rengjøringsdamen ikke kommer i morgen", sa jeg hardere enn hva meningen var. Hun var stille. "men hun kommer sikkert ikke", fortsatte jeg, for å avslutte det som hang i luften. "Hun kommer nok", sa a. stille. (Hun kom ikke). Kjente jeg var skuffet og sint. Pengepungen hadde jeg glemt hjemme, og det var min tur til å kjøpe kakao og rundstykker, til å ha på hjemveien. Ved 5-tiden var jeg på nippet til å skjelle ut damen på vaktsentralen hos Falck. Hun hadde kommet med en direkte løgn over hva en klient hadde sakt, - og jeg var parat til å ringe henne opp igjen. Men etter å ha kastet et hurtig blikk på a. falt jeg til ro. At et lite smil kunne være så beroligende. Jeg bestemte meg for å ta det opp med Falck-damen neste gang hun ringte meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 25. februar 2005 #767 Del Skrevet 25. februar 2005 Håper du har en bedre dag i dag... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 28. februar 2005 Forfatter #768 Del Skrevet 28. februar 2005 Hun kom fredag morgen. Fresende inn i vårt oppholdsrum, kafeteriaet. Åpnet alle vinduene i et vellykket forsøk på å fryse oss ut. Ikke engang med de varme ullteppene Falck har gitt oss, kunne vi holde varmen. Hun er rablende Ellers blir det ikke overveldende mye tid til dagbok-oppdateringer. Jeg har friuke nå, men det føles faktisk ikke som det. En stund har jeg tenkt på at NÅ er det på tide å ta noen ekstra vakter. Det blir jeg nødt til om jeg skal nå å spare til bil-innskudd, før den jeg har ramler fra hverandre Jeg har sendt en mail til et vikarbyrå, og ringte til dem og fortalte at den var sendt. De var veldig interesserte, og skulle ringe tilbake i løpet av dagen, for å finne tid til en samtale. Nå har det gått 3 timer, og de har ikke ringt. Jeg har på følelsen at de ikke kommer til å ringe, - men jeg har en annen avtale med et annet byrå på onsdag. Håpet var å få til en avtale med dem jeg venter på telefon fra, for det er i lokalområdet. (De andre er 1 1/2 times kørsel hjemmefra). Ellers har jeg og a. planer om å se Denne en sen aften denne uken. Faktisk har vi overhodet ikke vært på kino sammen etter vi flyttet. Så det er på tide! Klesvasken henger ute. Litt har jeg da fått gjordt. Og så må jeg en tur til politistasjonen for å hente en straffeattest. Det skal de ha, uansett hvilket byrå jeg ender opp hos. Passbilder skulle jeg også tatt. Hmmm... Og jeg må til verksted for å ordne bremsene på bilen. Nå lokker terassen med en kopp lunken kaffe fra i morges. Lurer på hvor lenge jeg kan sitte, selv med den tykke vinterjakke. 2,5 grader er ikke mye, men det er i allefall på den riktige siden Får heller oppdatere mer i morgen. Piglet, takk for klemmen. Det var akkurat hva jeg hadde brukt for den dagen :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 28. februar 2005 #769 Del Skrevet 28. februar 2005 Tenker på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 28. februar 2005 #770 Del Skrevet 28. februar 2005 Og du er hjertelig velkommen på besøk. *desperat-hint-hint* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 1. mars 2005 #771 Del Skrevet 1. mars 2005 Hyggelig vaskedame dere har! Og jeg må bare spørre: Hva skjer med våren?!? Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 1. mars 2005 Forfatter #772 Del Skrevet 1. mars 2005 Og du er hjertelig velkommen på besøk. *desperat-hint-hint* Takk for det, vennen. Har tatt min kaffepause hos deg jeg Hyggelig vaskedame dere har! Og jeg må bare spørre: Hva skjer med våren?!? Piglet, den vaskedamen er noe helt for seg selv. Noen ganger kommer hun bokstavlig talt fresende inn døren med håret rett til værs, innimellom går hun barbent rundt når hun vasker. Av og til er vi som luft for henne, andre ganger er hun vennligheten selv. Mest skremmende er hun når hun er vennlig. Ja, hvor er våren?? 1/3 regnes som vår. Her er det snø i hauger. Kanskje det er mitt vår-savn som fikk meg til å skrive en alt for lang bestillingsliste til Urtegartneriet. Jeg satt og drømte om krydderurter, og urter (planter) til medisinsk bruk. Plutselig hadde jeg planter til lindring for hoste, feber, infeksjoner, vanndrivende, beroligende, søvnbesvær, forstoppelse, - ja alt hva man kan tenke seg! Selvfølgelig ble det en hel liten formue, så etter listen var sent, angret jeg. Jeg skal jo spare, må jo det, når jeg vil ha ny bil. Og på ferie. Og ny flisebelagt innkjørsel. Og nye takrenner! men det er litt vanskelig å spare, da. det er jo så mye jeg vil ha! Vel, nå får jeg heller ut å måke litt til, så mannen kan få kjørt bilen inn når han kommer hjem. Og når datteren kommer hjem fra skole, skal jeg ut å leke med henne i snøen. Kanskje lage snøhule og ta stearinlys med. Som jeg gjorde da jeg var barn. Det er så hyggelig. Og - føler at jeg har fått a. litt på avstand, faktisk. Og det er ganske deilig. Jeg er heldig som har funnet henne. Hun er en god venninne å ha. Flere av den slagsen, takk! De vokser ikke på trær. Venner kan man finne, men jeg synes det er vanskelig å finne rigtige venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 1. mars 2005 #773 Del Skrevet 1. mars 2005 Heia! Takk for besøk og svar. Men noe jeg også lurte på: har du noen gang lurt på hvordan livet ville vært uten Mirandamannen? I og med at dere ble sammen som unge? For en stund siden gikk jeg ut av en slik lang tenkeperiode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 1. mars 2005 Forfatter #774 Del Skrevet 1. mars 2005 Ferskennam. Det er ikke til å unngå at sånne tanker dukker opp, spesielt i perioder hvor man er uenige. Livet går jo opp og ned. Men jeg kan ikke forestille meg en tilværelse uten ham. Jeg elsker ham veldig mye. Han er far til mitt barn. Jeg trenger ham. Han er tryggheten min. Den jeg deler dagligdagen med. Jeg synes vi har det bra. Fungerer fint sammen. Alle opplevelser i voksen alder har vi sammen. Det er ikke lett å bryte opp sånt. Man går ikke og er stormende forelsket hele tiden, men det viktigste synes jeg er at dagligdagen er stabil og trygg. (Det trenger jeg sikkert spesielt mye, siden jeg har tendens til å skape virvar rundt meg ) Men jeg har tenkt på hvordan livet mitt ville ha vært om jeg ikke hadde møtt ham. Da hadde jeg ikke vært her hvor jeg er i dag. Hadde ikke kommet i gang med utdannelsen så tidlig. Ikke hatt datteren. Ikke flyttet til Danmark. Ikke hatt den jobben jeg trives i. Ikke hatt dette huset. Aldri møtt henne... Nei, jeg blir hvor jeg er Man har ingen garanti for fremtiden, uansett, så hvorfor ikke bare gjøre det beste ut av det. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 1. mars 2005 #775 Del Skrevet 1. mars 2005 Der var du. Du er selvsagt bundet til mannen på en annen måte enn jeg er. Vi har ikke barn og hus, men jeg kan likevel ikke se for meg livet mitt uten ham. Har du noengan lurt på hvordan det er å være alene? Vi er ikke uenige. Han er flott på alle måter. Og forelsket. Men det er ikke lett å kjenne hvor heldig man er når man aldri har opplevd noe annet. Begynner å kjenne varme følelser for ham iblandt, jeg må bare kjenne etter. Kan jeg spørre hvor gammel du var da du fikk datteren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 1. mars 2005 Forfatter #776 Del Skrevet 1. mars 2005 Har du noengan lurt på hvordan det er å være alene? Ja jeg har da det. Jeg vet også at om det var en realitet, ville jeg ha klart det. Selv om det ville ha vært vanskelig. Kan jeg spørre hvor gammel du var da du fikk datteren? Jeg fikk henne rett før jeg fyldte 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 1. mars 2005 #777 Del Skrevet 1. mars 2005 Kan jeg spørre hvor gammel du var da du fikk datteren? Jeg fikk henne rett før jeg fyldte 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #778 Del Skrevet 2. mars 2005 Så du har gått hen og skiftet nick, Ferskennam Ja, det var en fin alder å få barn i. Egentlig hadde jeg ønsket meg en til innen jeg ble 30, men sånn skulle det ikke gå. Jeg skal på kino i kveld, med a. ja Så ser jeg henne da, endelig, nå har det jo gått 3 dager! Armene verker, etter snøhulen jeg bygget i går. Jeg er visst ikke vant til sånne fysiske anstrengelser *au* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #779 Del Skrevet 2. mars 2005 Folkekirkens Nødhjælp har landsinnsamling på søndag, og etter all den TV reklamen syntes jeg at jeg måtte tilmelde meg. Resultatet er at jeg nå står som indsamlingsleder for vårt sogn, - og det uten at jeg er medlem av folkekirken... Men det er jo litt gøy, også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #780 Del Skrevet 2. mars 2005 En god trening for ømme armer må være å sette i gang med vår-rengjøringen! Har nettop vasket tak og vegger på soveværelset *sjokk - hvor kom den energien fra??* Og - jeg er også i gang med pizza-laging til datteren og venninnen som er med hjem fra skolen. Og en ekstra til å ha til aftensmad. Blir sikkert litt matpakke-pizza også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå