Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Gjest Sukkerert

:wink:

Jeg synes ikke det høres rart ut. Vanskelig å buse ut med ting når man ikke føles seg trygg og vet hvordan den andre reagerer. Dersom du har lyst til å fortelle om følelsene dine, tror jeg det ville være lettest mot slutten av en natt hvor dere har snakket fortrolig om andre ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er! Det høres ut som en bra strategi du har funnet. Og hundelufte-turer vil jo både gi dere mulighet for flere samtaler og den treningen du etterlyste. :wink:

Hvordan går det med dansken? Min skole har akkurat opprettet et nivå 3 for normenn og svensker, så derfor fortsetter jeg på det etter jul.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet! :P

Kanskje det ikke er en så dårlig strategi, likevel, da... :wink:

Gå tur med hundene, ja, nå håper jeg i det hele tatt at formen blir god nok til at jeg orker. (Og det tror jeg - bortsett fra kvalmen, og magen som jeg kjenner er der, - er jeg neeesten frisk igjen).

Og - jeps - lufteturene kunne brukes til å lufte mye mer enn kun hunder :)

Jeg ser for meg et tempo i sakte gange ( :oops: ) , - men vet at hun har begynt å gå langt på kort tid. Det må hun gjøre, for hun lånte skritt-telleren min :o

Vel, - jeg har i det minste bestilt time hos legen. Fikk time allerede i morgen. Hos en norsk lege!

Han skal kikke på føflekkene innen jeg får en henvisning.

Så hvem er det som "stikker hodet i busken"!

(Jeg er ikke helt stødig i hva som menes med det uttrykket, men det høres ikke positivt ut. Faktisk høres det veldig vondt ut :ler: )

På tide å henge opp klesvasken - og sette på en ny. Det kommer til å bli mange "ny", for det har hopet seg opp. Det gjør det fort, spesielt når det kommer sengetøy og gardiner inn i bildet :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dansken? Min skole har akkurat opprettet et nivå 3 for normenn og svensker, så derfor fortsetter jeg på det etter jul.

Det er du som er flink, Piglet!

Tror du kommer til å bli en reser til dansk, mens jeg av og til lurer på om det overhodet er håp for meg :ler:

Mens du skrev hos meg, skrev jeg hos deg, - nettop om danskkurset :oops:

Men Nå skal jeg undersøke om det virkelig finnes et kurs med dansk som 2. språk. Det er noe sånt jeg trenger. Men bortsett fra det så må jeg vel ha lært noe på det kurset jeg gikk på, også... :Dårlig-samvittighet-for-å-skulke-de-siste-to-ganger-smily:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bort med all dårlig samvittighet for å skulke de siste to * danskkurs!

Jeg har nettop ringt til et annet VUC og de starter opp et kurs i januar!! :hoppe:

Nemlig et kurs for dem med dansk som 2. språk!! Så i ettermiddag vil jeg ringe til min "norske nabo", for å høre om hun vil med.

Allerede på torsdag skal jeg inn å møte studieveilederen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for Miranda og danskkurset! Håper du får med deg naboen... Det passer jo også bra med et kurs i januar, da er det ikke så mye som skjer med jul og sånn.

Ha en strålende (fri-) onsdag.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*kommer susende fra Piglets dagbok*

Jeg har forresten forsøkt å få fatt i "naboen", men hun tar ikke telefonen. Har sendt en sms, så får jeg se om hun svarer. Vi har jo ikke snakket sammen siden den gangen i kurslokalet, - hun skulle to uker på ferie. Og så er det dette elementet med at det er litt ubehagelig å ringe første gang...

Jeg har fått lyskjeder på hjernen. I går hang jeg opp den jeg har i epletreet ved veien. 40 små lys. (Det ville ha sett penere ut med 140 lys, så jeg var på nippet til å droppe bolledeigen, for å kjøre til butikken i går).

Jeg har også QXL på hjernen. Det ble dermed en fin kombinasjon :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danskkurs for de med dansk som andrespråk høres absolutt ut som noe som passer bedre for "sånne som oss" Miranda. Spør foressten ikke om jeg har fått ut fingeren. Jeg har midlertidig lagt lokk på dette emnet. :ler:

Hei foressten! Lenge siden jeg har vært innom her også så du behøver i hvertfall ikke ha dårlig samvittighet.

Det er kjempefint med lys i busker og trær da. Deilig med noe som lyser opp når det er så mørkt ellers.

Håper du koser deg i friuken din!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

[quote="Miranda

Jeg har fått lyskjeder på hjernen. I går hang jeg opp den jeg har i epletreet ved veien. 40 små lys. (Det ville ha sett penere ut med 140 lys, så jeg var på nippet til å droppe bolledeigen, for å kjøre til butikken i går).

:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke fått juleferie, men drister meg innom med en liten førjulshilsen allikevel. Du har vel fri hele uka før jul du? Jeg skal holde noen fridager i romjula, men skal på jobb en dag eller to også. Deilig skal det bli uansett, med noen fridager altså. :wink:

Malou-Jen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Og takk for hilsner :P

Piglet, - takk for hjelpen, - det er godt du passer på når jeg ikke er her :wink:

Har du ikke juleferie, Malou-Jen? :trøste-klem:

Uansett er det godt med litt fri i romjulen, da.

Ferskennam. Du har vært så sikker i dine beslutninger og følelser, - så det endrer ikke noe, gjør det? Men Ferskennam, - en ting har slått meg; du skriver mer om Iris (som du ikke lenger er forelsket i), enn du gjør om ham du snart skal gifte deg med...

Jeg har "juleferie" :P Skal først på jobb - juleaften. Skal jobbe natt til 25. Fri eller ei, - julestresset har innhentet meg likevel. Må ut å handle en lang liste i dag, bare fordi jeg og mannen ikke orket i går. Men juletre har vi da fått ordnet :)

Jeg ville ha et lite søtt ett, men endte som vanlig opp med et som når helt opp til taket... :roll:

Min ellers så geniale avtale med meg selv, (om å åpne meg mer), holdt ikke stikk denne uke. Behovet for å beskytte meg har vært dominerende.

Hun har en stor og sammensveiset familie. Det kan jeg godt misunne henne noen ganger. Juledagene er fylt opp med "julefrokoster".

Det gikk plutselig opp for henne at jeg og min lille familie faktisk kun har oss selv her i julen. Hennes spørsmål ramte et ømt punkt hos meg, for jeg savner å ha et lignende samvær med min familie. (Hverken jeg eller min mann har familie her).

Hun kikket på meg som om hun så meg for første gang. Jeg kunne ikke gjette meg til hva hun tenkte.

Varmen steg opp i kinnene, jeg snudde meg vekk. Det ellers lyse humøret var erstattet av en plutselig tristhet.

...

a. har selv et forum hun ferdes i. Hun følger en diskusjon der, og ville sende meg et link. Har ikke fått det ennå. Om hun viser meg sitt nick, vil jeg likevel ikke våge å gi henne mitt. (Eller kanskje det er det jeg burde ha gjordt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drar hjem til Norge i dag, og jeg vet ikke om jeg kommer så mye på internettet, så derfor vil jeg ønske deg og dine en riktig god og ferdelig juletid! Håper dere får det hyggelig, selv om du må jobbe litt.

Jeg har en stor familie, men akkurat i julen er vi alltid bare kjernefamilien. Det var en beslutning vi tok da vi/barna begynte og bli større, og ikke minst nå som jeg har flyttet hjemmefra synes jeg det er kjempe deilig. Det er så sjedent jeg ser familien min, så derfor betyr disse dagene med familien masse. Ponget - jeg synes ikke du skal være misunlig på hennes store familie, det vigtigste er jo å ha tradisjoner en selv trives med!

Klem, Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Hei Miranda!

Kjekt å ha deg tilbake for ei uke:)

Ferskennam. Du har vært så sikker i dine beslutninger og følelser, - så det endrer ikke noe, gjør det? Men Ferskennam, - en ting har slått meg; du skriver mer om Iris (som du ikke lenger er forelsket i), enn du gjør om ham du snart skal gifte deg med...

Dette høres ikke bra ut. Men årsakent il det ligger vel litt i at jeg ikke kan snakke så mye om I ellers. Ferskenmannen og jeg har forøvrig ikke satt noen dato.

Det samme fenomenet ser jeg hos deg. Og det enda litt sterkere, vil jeg påstå. :P Du skriver sjelden noe om mannen, men ikke rent lite om kollegaen. Kanskje du har det litt på samme måte som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vært innom her å lest litt nå. Riktig spennende, morro å lese om deg og kollegaen. Har ikke fått lest alle innleggene ennå, men det skal jeg sørge for etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God Jul og Godt nyttår til deg og dine, også, Piglet :P Håper du får en kjempefin tur, og så praktisk med MP3 spiller, da :wink: Det ønsker jeg meg også :)

Det er der med "misunnelses"-biten, henger nok litt sammen med at jeg er så imponert over deres samhold. På en måte er det to kontraser mellom meg og henne. Vi har snakket om det. Jeg har reist vekk fra min familie, og har min mann og datter. Hun har sine foreldre, barn og søsken, - veldig nær. Men jeg er tilfreds med mitt liv, altså. Savnet bare plutselig resten av min familie, dem som ikke bor i Danmark.

Ferskennam, - så du har merket det samme fenomen hos meg? :wink:

Jeg har det nok som deg, - og grunnen til at jeg skriver så mye om a. her inne, er nok at jeg ikke kan snakke ubegrenset om henne her hjemme. (a. ditt og a. datt, det er ikke særlig spennende for mannen min, nei).

Faktisk hadde jeg tenkt å begrense meg her inne også :ler:

(snakker om sola, - hun er online :) )

Hei på deg, Bustetroll :P Koselig med noen nye "ansikter" her inne. Om du leser ser du nok at jeg har fått mange glimrende råd, - og så ser du hvor treg jeg er :oops:

Men egentlig så har det vært en bevegelse da... (har det ikke?)

Hun vet jeg synes hun er sexy, og hun har ikke "kastet" meg ut. Hun kjenner meg og vet jeg har behov for et sikkerhetsnett, "smånevrotisk" kanskje (bare spør Piglet :ler: ) :wink:

Ikke for å snakke om a. hele tiden, men hun snakket om at vi kunne ta en teater tur en aften. Ut å spise først og i teater etterpå. Det vil jeg selvfølgelig mer enn gjerne :sjarmor:

Og hun ville også invitere meg en dag, på æbleskiver. (Hun har en panne så man steker dem etterhvert som man spiser dem).

Vel, - alle julegavene er kjøpt inn (forhåpentlig). Det meste av maten også. Og bilen har vært på verksted i dag. Datteren skal snart til gymnastikk, - og, - jeg skal steke kjøttkaker om noen få straxer.

Jeg hadde forøvrig en deilig handletur i byens gågater i dag. Solen skinte, og det gjorde faktisk ikke noe om det var litt kaldt (0 grader er kaldt!)

Og så har jeg for første gang kjøpt en papkartong med rødvin, - 3 liter :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Hei! Kjekt å se at du er online!

Men egentlig så har det vært en bevegelse da... (har det ikke?)

Hun vet jeg synes hun er sexy, og hun har ikke "kastet" meg ut.

:Nikke: Det har det

Ikke for å snakke om a. hele tiden, men hun snakket om at vi kunne ta en teater tur en aften. Ut å spise først og i teater etterpå. Det vil jeg selvfølgelig mer enn gjerne  :sjarmor:

:ler: Du klarer ikke å la være, gjør du? Skjønn du er. Veldig kjekt at hun ba deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjekt å se at du er online!

Jeg er online, men jeg skulle stått og stekt kjøttkaker nå! :oops:

:ler: Du klarer ikke å la være, gjør du? Skjønn du er. Veldig kjekt at hun ba deg ut.

Nei, jeg klarer ikke la vær :oops: Ja, jeg håper det med teateret blir en realitet. Etter nyttår kanskje...

Nå må jeg gå i gang med middagen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uventet:

Hun har invitert meg, mannen min og datteren til dansk julefrokost 1. dag jul!!!

Jeg snakket med mannen min, og vi ble enige om å takke ja til invitasjonen.

Jeg skjelver. Heldigvis har jeg møtt de fleste, men ikke alle. Tror de blir ti. Pluss oss tre. Spørsmålene trenger på. var det av medlidenhet hun inviterte oss? var det en plutselig indskytelse, eller er det noe hun har tenkt på lenge? har hun snakket med familien om det?

noen spørsmål er det ikke nødvendig å få svar på.

Hun vet jeg holder av henne. Oppfatter henne som en del av mitt liv. Synes hun er sexy.

Mannen min vet jeg holder av henne og synes hun er sexy.

Hun vet ikke at mannen min vet.

Familien hennes har hørt hun har skjelt meg ut i telefonen. Den gang hvor jeg egentlig søkte hennes forståelse for å få arbeid nærmere mitt hjemsted.

Pinlig. Har møtt dem i etterkant.

Sønnen hennes har lest noen ting jeg har skrevet til henne på MSN. Mon tro om han forstår.

Hun har et usedvanlig nært forhold til søstrene sine.

Jeg har på følelsen at de vet.

Bort med alle spekulasjoner! Hun hadde ikke invitert oss om hun ikke ville vi skulle komme.

Men jeg tror hun er nervøs hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...